Apparaatje om ui te hakken, tips?

15-10-2014 08:47 38 berichten
Ik kan dus geen ui hakken, mijn ogen kunnen niks zien . Laatst zag ik bijv een staafmixer met een hakapparaatje erbij. Is dat iets? Of krijg je dan geen gehakte ui, maar ui smurrie?! Kan iemand mij vertellen welk apparaatje zorgt voor een mooi gesnipperd uitje?
Gewoon een uienhakker...
Mijn geheim tegen tranende ogen bij het ui snijden: je tong uitsteken. Geen idee hoe het werkt en ja je ziet er idioot uit maar het werkt (bij mij en anderen die ik ken) wel.

Of de koude kraan laten lopen, werkt iets minder goed imho en is niet zo milieuvriendelijk natuurlijk.



Apparaten vind ik vaak een teleurstelling. Idd uienmoes/uienpap. Enige gadget die ik redelijk vind is een bakje met mesje er in waar dan weer een deksel met draaiknop op past, die knop moet je zelf aan draaien en dan gaat het mesje ronddraaien. Vermoeiende bezigheid maar je krijgt tenminste stukjes in plaats van prut.

Meestal te koop bij blokker c.s. en soms bij de aldi.
Alle reacties Link kopieren
Alsvorens je de ui snijdt, dus je hebt hem al gepeld, maar nog niet gesneden. Dan was je de ui even.

Nooit meer huilen.
Ik heb zo'n apparaatje. Dat is een staafmixer met een hakmolentje. Zoiets is het: Klik.

en ik vind hem echt ideaal. Vooral voor uien omdat ik hetzelfde probleem als jou heb.
Snijplank even afspoelen zodat die nat is en ui ook even afspoelen na pellen. Dan heb je geen last meer, is mijn ervaring.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een mini quick chef vd Tupperware.
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
Alle reacties Link kopieren
http://m.marktplaats.nl/a ... 6db858f31&previousPage=lr



Dit ding.
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
Ik heb ook een ideaal apparaat: Mijn Man.
Alle reacties Link kopieren
quote:bij_zonder schreef op 15 oktober 2014 @ 08:57:

Mijn geheim tegen tranende ogen bij het ui snijden: je tong uitsteken. Geen idee hoe het werkt en ja je ziet er idioot uit maar het werkt (bij mij en anderen die ik ken) wel.

Ik wel! De zwavelhoudende gassen uit de uien zoeken de eerste vochtige plek op. Als je door je mond ademt (of je tong uitsteekt in jouw geval), dan gaan die gassen via je mond. Anders gaan ze via je neus naar je traanbuisjes.
Alle reacties Link kopieren
Zorg voor een gevaarlijk scherp mes. Hoe scherper hoe beter en zet de snijplank onder de afzuigkap.
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Afwassen en héél snel snijden, zoals professionele koks dat doen.
verba volant, scripta manent.
Alle tips, bijv eerst de ui wassen geprobeerd en niks helpt .

Ga eens op zoek naar zo'n tupperware ding!

Bedankt voor de tips!
Ik heb een staafmixer met hakker van philips, maar voor uien pak ik idd altijd de mini quick chef van Tupperware. IDEAAL!
quote:Justmaartje123 schreef op 15 oktober 2014 @ 09:23:

Ik heb ook een ideaal apparaat: Mijn Man.Precies zo werkt het hier ook!
Alle reacties Link kopieren
Alle reacties Link kopieren
http://www.cookinglife.nl/uienhakker-westmark/

krijg je geen smurrie
Alle reacties Link kopieren
Belangrijkste tip: Koop een scherp mes. Hoe scherper het mes, hoe minder spetters. Ik heb een vlijmscherp mesje dat ik alleen gebruik voor tomaten en ui, en dat werkt fantastisch.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Ik heb een hakker gehad die met de hand werkte. Althans, hij werkte niet goed, dus geen aanrader. Je hak, ding blijft vast zitten in ui, je moet het omhoog trekken, nee. Geen succes.



Nu heb ik een elektrische hakker en dat is echt ideaal. Je gooit er meteen een paar tenen knoflook bij en wat kruiden en alles wordt gesnipperd. Als je langer doorhakt, kan je ook smurrie maken. Dus pesto o.i.d. maken kan ook heel makkelijk (zelfs slagroom kloppen). Vaak kan je ze ook in combinatie met een staafmixer kopen.
je kan ook bij de plus kant en klaar gesnipperde uien kopen, ligt in de koeling, ook kant en klare uienringen hebben ze ook.
Alle reacties Link kopieren
Bonduelle keukenhulpje ui uit de diepvries ;)
Bij de ene soort ui is ook erger dan bij de andere is mijn ervaring.
Alle reacties Link kopieren
Contactlenzen in combinatie met een leesbril. Gegarandeerd geen last meer 😉
leef, geniet en eet!
Alle reacties Link kopieren
quote:Justmaartje123 schreef op 15 oktober 2014 @ 09:23:

Ik heb ook een ideaal apparaat: Mijn Man.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven