Avondeten: schalen of pannen?

24-11-2014 09:25 438 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als ik het avondeten maak, dan vind ik het belangrijk dat het eten goed is maar ook dat het leuk wordt opgedekt.

Dat betekent: de tafel netjes dekken (geen andere spullen meer op tafel), en het betekent ook dat ik het eten eerst in schalen doe en dan pas op tafel zet. Dus geen pannen van het fornuis naar de tafel.



Mijn man denkt hier anders over en vindt vooral het eerst in schalen doen overbodig. Dat betekent dat hij altijd de pannen zo op tafel zet. In het kader van 'pick your battles' laat ik dit verder voor wat het is en ga ik er niet over in discussie. Toch vind ik het jammer.



Ik vraag me soms wel af, ben ik anno 2014 erg traditioneel / omslachtig door het eten op te dienen in schalen in plaats van de pannen waarin het is gekookt? Of zijn er meer gezinnen waarin dit gebeurt?



Als we ergens anders eten, dan zie ik meestal ook schalen verschijnen in plaats van pannen (behalve natuurlijk wanneer iets uit de oven komt). Maar dat kan ook komen omdat mensen nu eenmaal wat meer hun best doen als er mensen blijven eten.
Piekeren is de verkeerde kant op fantaseren
quote:Janneke012345 schreef op 26 november 2014 @ 20:32:

[...]





Helpt het als ik zeg dat ik altijd de boodschappen doe voor mijn bejaarde buurvrouw, luizenmoeder ben en een soort laatste toevluchtsoord voor iedereen in mijn omgeving die er niet uitkomt met zijn of haar belastingaangifte?



Ik maak de beslissing voor mezelf, en diep in mijn hart wist ik dat mijn man er blij mee zou zijn. Maar als het echt een dealbreaker was geworden, dan had ik dat ook gewoon aanvaard. Verder mag mijn man tot op zekere hoogte ook zijn eigen dromen najagen, ook al zijn die wat minder bewerkelijk. Ik ga bijvoorbeeld niet lopen miepen over zijn nutteloze en veel te grote auto op batterijen die meer dan zijn jaarsalaris heeft gekost en ik weet vrij zeker dat de meeste vrouwen dat dan weer wel zouden doen.En dan je koters zonder vader in huis laten opgroeien? Wow. Zo zie je maar dat je zelfs met schalen op tafel een aso kunt zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:Janneke012345 schreef op 26 november 2014 @ 20:32:

[...]





Helpt het als ik zeg dat ik altijd de boodschappen doe voor mijn bejaarde buurvrouw, luizenmoeder ben en een soort laatste toevluchtsoord voor iedereen in mijn omgeving die er niet uitkomt met zijn of haar belastingaangifte?



Ik maak de beslissing voor mezelf, en diep in mijn hart wist ik dat mijn man er blij mee zou zijn. Maar als het echt een dealbreaker was geworden, dan had ik dat ook gewoon aanvaard. Verder mag mijn man tot op zekere hoogte ook zijn eigen dromen najagen, ook al zijn die wat minder bewerkelijk. Ik ga bijvoorbeeld niet lopen miepen over zijn nutteloze en veel te grote auto op batterijen die meer dan zijn jaarsalaris heeft gekost en ik weet vrij zeker dat de meeste vrouwen dat dan weer wel zouden doen.Ja, hiermee heb je mij over de streep.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:Janneke012345 schreef op 26 november 2014 @ 20:53:

[...]





Ik zie inderdaad het hele probleem niet. Kinderen is iets waar ik (biologisch gezien) nu eenmaal het meeste zeggenschap over heb in onze relatie en waar ik ook 100% de verantwoordelijkheid voor neem als het erop aankomt. doet het nou heel erg zeer, zo niet goed in je hoofd zijn?
Alle reacties Link kopieren
Jij bent echt niet goed bij je paasei.
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Het is vast heel knus en gezellig, alles in schalen serveren. Maar ik begrijp je man ook wel dat hij alles gewoon in pannen op tafel zet. Dat doen de meeste mensen.
Alle reacties Link kopieren
quote:BellatrixVanDetta schreef op 26 november 2014 @ 21:12:

Jij bent echt niet goed bij je paasei.



Wat een belediging voor eitjes..



Gewoon niet goed bij d'r bolle harses.
Alle reacties Link kopieren
Is het echt zo ongemakkelijk voor de mensen die reageren, vrouwen die het initiatief nemen als het gaat om kinderen krijgen?



Van mij in ieder geval geen topics als 'ik wil zoooooo graag (nog) een kind maar mijn vriend twijfelt/wil niet...



Het is niet zo dat ik banken overval, ik volg gewoon mijn hart en tot nu toe pakt dat goed uit.
Piekeren is de verkeerde kant op fantaseren
Alle reacties Link kopieren
quote:Amaqanda schreef op 26 november 2014 @ 21:16:

[...]





Wat een belediging voor eitjes..



Gewoon niet goed bij d'r bolle harses.Sowwy
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Alle reacties Link kopieren
quote:Janneke012345 schreef op 26 november 2014 @ 21:19:

Is het echt zo ongemakkelijk voor de mensen die reageren, vrouwen die het initiatief nemen als het gaat om kinderen krijgen?



Van mij in ieder geval geen topics als 'ik wil zoooooo graag (nog) een kind maar mijn vriend twijfelt/wil niet...



Het is niet zo dat ik banken overval, ik volg gewoon mijn hart en tot nu toe pakt dat goed uit.



Als ik jou lees, dan ben ik alleen maar héél blij dat ik jouw man niet ben.

Of geen man sowieso.



Want ik had me niet kunnen beheersen.



En ik had mijn pik allang dichtgepurd.
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Alle reacties Link kopieren
quote:Janneke012345 schreef op 26 november 2014 @ 21:19:

Is het echt zo ongemakkelijk voor de mensen die reageren, vrouwen die het initiatief nemen als het gaat om kinderen krijgen?



Van mij in ieder geval geen topics als 'ik wil zoooooo graag (nog) een kind maar mijn vriend twijfelt/wil niet...



Het is niet zo dat ik banken overval, ik volg gewoon mijn hart en tot nu toe pakt dat goed uit.



Ja dat vind ik echt heel ongemakkelijk ja. Ik vind het asociaal dat je voor een volwassen vent beslist dat die nog een keer de verantwoordelijkheid voor een kind moet nemen. Dat beslis je gewoon voor hem! Snap je nu echt niet dat zoiets niet kan? Het krijgen van een kind beslis je samen en wil de één niet en die stokken rammelen je baarmoeder uit, dan zoek je maar een ander die wel een kind met je wil.

En ook al gaat iemand dan bij je weg, het leed is al geschied, de verantwoordelijkheid ligt er en iemand wordt, zonder dat hij daar ook maar iets over te zeggen heeft, ouder.

Als je echt niet inziet hoe ontzettend achterlijk dat is, dan weet ik het ook niet meer...



Ik ken iemand wiens moeder dus gewoon gestopt was met de pil en die vader is mooi weggegaan. Deze persoon heeft daar tot op de dag van vandaag nog last van. Nu is er geen contact meer met moeder en wel een voorzichtige band met vader. Hij neemt het moeder namelijk heel erg kwalijk dat ze zo is en dit gedaan heeft, dat had jij zomaar kunnen zijn (en dat kan nog steeds, want er kan nog vanalles gebeuren de komende jaren).
Alle reacties Link kopieren
quote:Amaqanda schreef op 26 november 2014 @ 21:28:

[...]

Ik ken iemand wiens moeder dus gewoon gestopt was met de pil en die vader is mooi weggegaan. Deze persoon heeft daar tot op de dag van vandaag nog last van. Nu is er geen contact meer met moeder en wel een voorzichtige band met vader. Hij neemt het moeder namelijk heel erg kwalijk dat ze zo is en dit gedaan heeft, dat had jij zomaar kunnen zijn (en dat kan nog steeds, want er kan nog vanalles gebeuren de komende jaren).



Wat wil je dat ik hier van zeg? Oooohhh wat stom van mij want het had ook anders kunnen lopen? Dat is met alles zo. En er zijn veel meer voorbeelden van stellen die met hun volle verstand en eindeloos overleg kinderen krijgen en na een paar jaar toch gaan scheiden. Er zijn ook veel meer voorbeelden van kinderen van gescheiden ouders die prima terecht komen. Er zijn ook eindeloos veel mensen wiens ouders wel gewoon bij elkaar zijn gebleven die toch een moeizame band met hun ouders hebben. Enzovoorts. Je kunt niet alles wat er in je leven mis gaat of waar je ongelukkig van wordt zo maar herleiden tot niet perfecte omstandigheden.



En als die moeder wel de pil had doorgeslikt, dan had die persoon inderdaad geen 'last gehad' van de situatie. Sterker nog hij had geen enkel ongenoegen of ongemak in zijn leven gehad want dat leven zou niet hebben bestaan. Was het dan wel goed geweest?
Piekeren is de verkeerde kant op fantaseren
Alle reacties Link kopieren
quote:Nouschi schreef op 26 november 2014 @ 21:09:

[...]





Ja, hiermee heb je mij over de streep.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:matroesjka_ schreef op 26 november 2014 @ 14:15:

Pannenmensen, waarom zetten jullie geen koekenpan op tafel dan? Dat is nou een van de weinige pannen die hier soms wel op tafel komt Ik zet gewoon de koekenpan op tafel hoor
Alle reacties Link kopieren
Ik geef het op. Jij bent echt de praat niet waard zeg.



Mens, ga lekker je eten in schalen op tafel zetten



Doe ik het mooi zo:







Liever van het fornuis eten met mensen die mij respecteren, dan uit mooie schalen met een egoïstisch kreng.
Hè bah Ama wat een ranzig fornuis..
Alle reacties Link kopieren
quote:diamond-gloss schreef op 26 november 2014 @ 21:56:

Hè bah Ama wat een ranzig fornuis..



Ja hij is heel smerig he?!



Ik twijfelde dan ook een seconde, maar toch, liever dit dan haar.
Alle reacties Link kopieren
quote:Amaqanda schreef op 26 november 2014 @ 21:52:



Liever van het fornuis eten met mensen die mij respecteren, dan uit mooie schalen met een persoon die andere keuzes maakt dan ik zou maken.Ik vind het allemaal prima, maar om er nou weer 'respect' bij te halen vind ik wat ver gezocht. Het enige dat ik afleid uit je berichten is dat je mijn manier van doen niet respecteert. OK, dat mag. Omgekeerd ken ik je niet en heb ik geen flauw idee hoe je verder in het leven staat, dus over het onderwerp 'respect' laat ik me verder niet uit.
Piekeren is de verkeerde kant op fantaseren
Inmiddels alles bijgelezen, maar wat een vreemde wending heeft dit topic genomen En ik vond het juist zo gezellig...
Alle reacties Link kopieren
Als iemand vind dat je voor een ander kan beslissen dat diegene maar een kind moet nemen omdat je dat zelf wil en geen zin hebt om er gezamelijk voor te gaan dan ben je imo redelijk respectloos.



Ik ben echt niet de enige.
Alle reacties Link kopieren
quote:meivogel schreef op 26 november 2014 @ 22:08:

Inmiddels alles bijgelezen, maar wat een vreemde wending heeft dit topic genomen En ik vond het juist zo gezellig...



Ja, we moeten snel maar weer terug naar de echte first world problems zoals mijn schalen

En als die discussie ten einde is, wil ik ook eens in de groep gooien of je volgens de etiquette je zondagse servies ook op andere dagen van de week kunt gebruiken...
Piekeren is de verkeerde kant op fantaseren
Alle reacties Link kopieren
quote:meivogel schreef op 26 november 2014 @ 22:08:

Inmiddels alles bijgelezen, maar wat een vreemde wending heeft dit topic genomen En ik vond het juist zo gezellig...Er is een ander topic waar je je ei kwijt kan, over het meteen opruimen van de keuken na het eten
quote:Janneke012345 schreef op 26 november 2014 @ 20:32:

[...]





Helpt het als ik zeg dat ik altijd de boodschappen doe voor mijn bejaarde buurvrouw, luizenmoeder ben en een soort laatste toevluchtsoord voor iedereen in mijn omgeving die er niet uitkomt met zijn of haar belastingaangifte?



Ik maak de beslissing voor mezelf, en diep in mijn hart wist ik dat mijn man er blij mee zou zijn. Maar als het echt een dealbreaker was geworden, dan had ik dat ook gewoon aanvaard. Verder mag mijn man tot op zekere hoogte ook zijn eigen dromen najagen, ook al zijn die wat minder bewerkelijk. Ik ga bijvoorbeeld niet lopen miepen over zijn nutteloze en veel te grote auto op batterijen die meer dan zijn jaarsalaris heeft gekost en ik weet vrij zeker dat de meeste vrouwen dat dan weer wel zouden doen.zeker dat ik daar over had lopen zeiken ja! Beetje meehelpen tegen de opwarming van de aarde! Ik had mijn vent een knal voor z'n harses gegeven! Auto's rijden op benzine of diesel, zodat ik over een paar jaar lekker met de kerstboom in de tuin kan zitten met 30 graden
Alle reacties Link kopieren
quote:Desperate_Housewive schreef op 26 november 2014 @ 22:12:



[...]



zeker dat ik daar over had lopen zeiken ja! Beetje meehelpen tegen de opwarming van de aarde! Ik had mijn vent een knal voor z'n harses gegeven! Auto's rijden op benzine of diesel, zodat ik over een paar jaar lekker met de kerstboom in de tuin kan zitten met 30 graden Ja dat. En de vakanties worden ook een logistieke uitdaging: hoe gaan we van laadstation naar laadstation op weg naar St. Anton in januari en de Franse kust in de zomer? Dat geeft veel meer gedoe dan een paar schalen extra op tafel...
Piekeren is de verkeerde kant op fantaseren
Alle reacties Link kopieren
Wow, ik zit echt met open mond de reacties van TO te lezen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Skypster1 schreef op 26 november 2014 @ 22:20:

Wow, ik zit echt met open mond de reacties van TO te lezen.Zie me maar als voorloper van een nieuwe feministische beweging die het idee van 'baas in eigen buik' gewoon nog wat consequenter doorvoert.
Piekeren is de verkeerde kant op fantaseren

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven