Avondeten: schalen of pannen?

24-11-2014 09:25 438 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als ik het avondeten maak, dan vind ik het belangrijk dat het eten goed is maar ook dat het leuk wordt opgedekt.

Dat betekent: de tafel netjes dekken (geen andere spullen meer op tafel), en het betekent ook dat ik het eten eerst in schalen doe en dan pas op tafel zet. Dus geen pannen van het fornuis naar de tafel.



Mijn man denkt hier anders over en vindt vooral het eerst in schalen doen overbodig. Dat betekent dat hij altijd de pannen zo op tafel zet. In het kader van 'pick your battles' laat ik dit verder voor wat het is en ga ik er niet over in discussie. Toch vind ik het jammer.



Ik vraag me soms wel af, ben ik anno 2014 erg traditioneel / omslachtig door het eten op te dienen in schalen in plaats van de pannen waarin het is gekookt? Of zijn er meer gezinnen waarin dit gebeurt?



Als we ergens anders eten, dan zie ik meestal ook schalen verschijnen in plaats van pannen (behalve natuurlijk wanneer iets uit de oven komt). Maar dat kan ook komen omdat mensen nu eenmaal wat meer hun best doen als er mensen blijven eten.
Piekeren is de verkeerde kant op fantaseren
quote:Amaqanda schreef op 26 november 2014 @ 22:12:

[...]





Er is een ander topic waar je je ei kwijt kan, over het meteen opruimen van de keuken na het eten Ah, die had ik nog niet gezien
quote:Janneke012345 schreef op 26 november 2014 @ 22:22:

[...]





Zie me maar als voorloper van een nieuwe feministische beweging die het idee van 'baas in eigen buik' gewoon nog wat consequenter doorvoert.
Je bent niet goed bij je hoofd!
Alle reacties Link kopieren
Ik zat er niet ver naast met 'de schone schijn'.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
quote:Janneke012345 schreef op 26 november 2014 @ 22:22:

[...]





Zie me maar als voorloper van een nieuwe feministische beweging die het idee van 'baas in eigen buik' gewoon nog wat consequenter doorvoert.Jij mag in mijn ogen het woord feminist niet eens in de mond nemen. Door manipuleren jouw wil doorduwen zonder rekening te houden met die van een partner heeft niets -maar dan ook echt- niets met feminisme te maken. En laat hen er dus alsjeblieft buiten.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:MrsStanleyWalker schreef op 26 november 2014 @ 22:40:

Ik zat er niet ver naast met 'de schone schijn'. Al draagt een aap een gouden ring het is en blijft een lelijk ding.
Alle reacties Link kopieren
quote:diamond-gloss schreef op 26 november 2014 @ 22:42:

[...]



Al draagt een aap een gouden ring het is en blijft een lelijk ding. Van fèène rèège èn fèèn mêense wòr de ut miste nat.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
De fijne zijn de mijne zei den duvel, de groffe krieg ik vanzelf.
Ye ken.
Alle reacties Link kopieren
Ze's zò schèènhèlleg as enen duuvel die zen èèrepel in wijwaoter kokt.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
quote:Janneke012345 schreef op 26 november 2014 @ 22:22:

[...]





Zie me maar als voorloper van een nieuwe feministische beweging die het idee van 'baas in eigen buik' gewoon nog wat consequenter doorvoert.
I don't care what is written about me so long as it isn't true.
Alle reacties Link kopieren
quote:MrsStanleyWalker schreef op 26 november 2014 @ 23:05:

Ze's zò schèènhèlleg as enen duuvel die zen èèrepel in wijwaoter kokt.







Zo fijn als gemalen poppenstront!
Ye ken.
Alle reacties Link kopieren
Ik gao in munne iepert. Mèrrùge wîr vrug dag.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
Heb je de afwas al gedaan? En een lapje over het aanrecht en fornuis gehaald?
Ye ken.
Alle reacties Link kopieren
Wat een wending. My god to, wat een schijnheilige muts ben je Hyacinth Bucket meets Desperate Housewives.



En nu maar hopen dat jij die prachtige schone schijn-schalen krijgt bij de boedelverdeling.
Alle reacties Link kopieren
quote:GrannyWeatherwax schreef op 26 november 2014 @ 23:16:

Heb je de afwas al gedaan? En een lapje over het aanrecht en fornuis gehaald?Ben je gek? De pannen staan nog op het aanrecht, aanrecht en fornuis zijn als logisch gevolg daarvan nog een oorlogszone. Het loopt echt niet weg voordat kuismadam er morgen is. Ik ben allang blij dat er eten was om op te scheppen. Ik heb wel wat beters te doen. En ik zie er hierboven toch niks van.
You know how I know? Because I reeaally think so!
quote:Janneke012345 schreef op 26 november 2014 @ 22:22:

[...]





Zie me maar als voorloper van een nieuwe feministische beweging die het idee van 'baas in eigen buik' gewoon nog wat consequenter doorvoert.



hoe verzin je het!



Ja, ja en manlief in de rol van onderworpen underdog die vooral geen 'baas over eigen zaad ' mag zijn, want als vrouw heb jij daar gewoon natuurlijk veul meer verstand van.



Ik hoop dat man een advocaat weet te vinden voor de partneralimentatieonderhandelingen die hem in ieder geval heel 'macho baas in eigen portemonnee' laat zijn.
Wauw, wat een onverwachte wending in het topic.



Ik ben soms een schalen-mens, soms een plateservice-mens en soms een pannen-mens. Net wat we eten. Stamppot gaat gezellig in mijn oudhollandsche stamppotpan op tafel. Ovengerechten, salades, frietjes, gebakken aardappelen in schaal en spaghetti bijvoorbeeld schep ik in de keuken op.

Ik schep wel altijd voor mijn kinderen op. Ze hoeven het bord niet leeg te eten. Wel hebben we altijd een gezellig kaarsje aan op tafel. Maar of het uiteindelijk echt gezellig is, hangt af van de sfeer en niet wat we wel of niet op tafel hebben staan.

Mijn moeder had altijd wel de chique dekschalen op tafel staan, maar daar was vaak de sfeer om te snijden aan tafel. Bovendien moest ik dan altijd de afwas doen dus had liever gehad dat ze ze niet had gebruikt.
quote:MrsStanleyWalker schreef op 26 november 2014 @ 23:05:

Ze's zò schèènhèlleg as enen duuvel die zen èèrepel in wijwaoter kokt.
quote:bootje_op_de_golven schreef op 26 november 2014 @ 23:21:

Wat een wending. My god to, wat een schijnheilige muts ben je Hyacinth Bucket meets Desperate Housewives.



En nu maar hopen dat jij die prachtige schone schijn-schalen krijgt bij de boedelverdeling.Hee! Laat mij er ff buiten!
quote:Desperate_Housewive schreef op 27 november 2014 @ 07:42:

[...]



Hee! Laat mij er ff buiten! Trek het je niet aan die Janneke is maar een wannabe
En ik dacht hier even rustig wakker te kunnen worden met een kneuterige discussie over pannen en schalen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ook...
quote:diamond-gloss schreef op 27 november 2014 @ 07:55:

[...]



Trek het je niet aan die Janneke is maar een wannabe Ik wou al zeggen! Die kan echt niet tippen aan mij hoor!
quote:Desperate_Housewive schreef op 27 november 2014 @ 07:59:

[...]



Ik wou al zeggen! Die kan echt niet tippen aan mij hoor! Nee natuurlijk niet al die mooie schalen ten spijt..
Alle reacties Link kopieren
quote:Desperate_Housewive schreef op 27 november 2014 @ 07:42:

[...]



Hee! Laat mij er ff buiten!

Sowwy

*biedt een mooie schaal aan als goedmakertje*

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven