Bakvraag; magische taart

17-01-2017 19:04 102 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zag het recept voor magische taart steeds voorbij komen. Ik dacht dat ga ik proberen! Ik ben geen bakker maar heb precies het recept gevolgd. Het is een taart met een beslag die na bakken uit 3 lagen bestaat. Een soort fudge onderop, custart in midden en bovenop spongecake.



Hij heeft een uur op 150 graden in oven gestaan. Nu haal ik hem eruit en onderin is het nog vrij vloeibaar. Geen idee of dat hoort. Hij moet nog wel 2 uur in koelkast dus misschien wordt het beter.

Als de smaak goed is zou ik het toch wel opeten ook al is het mislukt. Maar vraag me af of dat wel kan ivm de eieren. Ik wil geen half rauwe eieren eten en er ziek van worden. Of is dat wel goed na een uur op 150 graden?

Iemand deze taart al eens gemaakt?
Alle reacties Link kopieren
Zou je , indien lui, lamme handjes, geen bus / fles ( weet ik veel waar het in zit ) met eiwit kunnen gebruiken ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Het klinkt qua ingredienten alleen niet zo spannend. Ik ben erg benieuwd hoe lekker die is. Jammer dat er geen notenversie of chocoladeversie van is.
Alle reacties Link kopieren
Kan in een springvorm als de naden goed dicht zijn. Het beslag is vloeibaar.

Kan ook in een ovenschaal en dan stukjes eruit snijden.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Alle reacties Link kopieren
quote:Ameliaaa schreef op 17 januari 2017 @ 19:46:

Het klinkt qua ingredienten alleen niet zo spannend. Ik ben erg benieuwd hoe lekker die is. Jammer dat er geen notenversie of chocoladeversie van is. Er is een boekje met meerdere soorten. Je kan er van alles doorheen doen.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Dat ziet er heerlijk uit!
Alle reacties Link kopieren
quote:Ameliaaa schreef op 17 januari 2017 @ 19:46:

Het klinkt qua ingredienten alleen niet zo spannend. Ik ben erg benieuwd hoe lekker die is. Jammer dat er geen notenversie of chocoladeversie van is. Ik ga denk ik binnenkort eens het originele recept maken om te zien of dat lukt en als dat inderdaad lukt eens kijken of ik een chocoladeversie kan maken
Alle reacties Link kopieren
Ordinaire tvp voor het recept

Ik hoop dat ie goed gelukt is TO!
Alle reacties Link kopieren
quote:Ameliaaa schreef op 17 januari 2017 @ 19:46:

Het klinkt qua ingredienten alleen niet zo spannend. Ik ben erg benieuwd hoe lekker die is. Jammer dat er geen notenversie of chocoladeversie van is. Ja hoor. Op mijn Google tenminste wel.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:Pinda-Kaas schreef op 17 januari 2017 @ 19:51:

Ordinaire tvp voor het recept

Ik hoop dat ie goed gelukt is TO!Dit
Alle reacties Link kopieren
quote:granny71 schreef op 17 januari 2017 @ 19:42:

[...]



Positief bekijken!

Je ben de calorieën al kwijt voor je de taart gegeten hebt. Dat is juist niet de bedoeling maar wel goed voor de spieren! Dus dat telt ook als positief puntje.
Alle reacties Link kopieren
quote:Promethium schreef op 17 januari 2017 @ 19:43:

[...]





Misschien maar eens een handmixer kopen? Je hebt ze al voor onder de €15 en dat komt vast vaker van pas

Ja, misschien inderdaad maar weer een halen.

Had er ooit een maar gebruikte het misschien een keer per jaar ofzo, meestal is een garde even snel/makkelijk. Maar is het overwegen waard haha.
Alle reacties Link kopieren
MAGISCHE CITROEN CUSTARD CAKE

Porties

cake

INGREDIËNTEN

125 gram roomboter

500 ml melk

1 citroen rasp en sap

4 eieren

115 gram bloem

150 gram poedersuiker + een beetje extra voor de topping

25 gram fijne suiker

INSTRUCTIES

Verwarm de oven voor op 150 graden en bekleed een bakvorm van 20x30cm met bakpapier.

Smelt de boter en laat deze afkoelen.

Scheidt de eiwitten van de eidooiers en klop vervolgens de eiwitten stijf. Voeg tijdens het kloppen beetje bij beetje de fijne suiker toe. Zet de kom met het eiwit apart.

Klop nu de eidooiers met de poedersuiker tot een egaal mengsel. Voeg ook de afgekoelde boter, de citroenrasp en het sap toe en meng nog even goed door.

Zeef de bloem en meng beetje bij beetje met het lichtgele mengsel tot een egaal beslag.

Voeg nu de melk toe en mix dit op de laagste stand door het beslag, je kunt het er ook doorheen roeren.

Als laatste voeg je de opgeklopte eiwitten in delen toe, roer voorzichtig door het beslag.

Giet het beslag in de bakvorm en schuif in de oven voor ongeveer 60 minuten. De cake is klaar als de bovenkant lichtbruin gekleurd is. Laat minstens 2 uur afkoelen in de koelkast.

Bestrooi de cake voor serveren met poedersuiker.



Dit is het recept wat ik gebruikte!
Alle reacties Link kopieren
quote:sandra1905 schreef op 17 januari 2017 @ 19:30:

Of deze...

[img]http://cdn2.recipetineats.com/wp-conten ... 0x1024.jpg[/img]Jaa deze!! Zo ziet hij er alleen niet uit


Lekker!
Alle reacties Link kopieren
Klinkt lekker !
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
De meeste recepten die ik tegenkom geven aan dat hij het lekkerst is na een nacht in de koelkast.

Nog even geduld dus to.
Alle reacties Link kopieren
Ik zet hier ook even een tvp voor al die lekker uitziende recepten
Alle reacties Link kopieren
Ga ik dit weekend ook eens mee aan de slag!
quote:gojohnnygo schreef op 17 januari 2017 @ 19:11:

Die eieren zijn echt niet meer rauw na een uur op 150 graden. Je eet toch ook gekookte eieren die 6 minuutjes in 100 graden hebben geleden? Ik ben het met je eens dat de eieren waarschijnlijk wel veilig zijn, maar je vergelijking met eieren die in kokend water hebben gelegen klopt niet. Als je wil weten waarom niet, raad ik je aan eens tien minuten in een sauna te gaan zitten. Breng dan een grote ketel water aan de kook en ga één minuut in het kokende water zitten. Noteer de verschillen
Alle reacties Link kopieren
Ik maak hem altijd mrt chocoladecake, custard en caramel. Jammer dat ik geen foto kan plaatsen. Ik kan wel het recept plastsen als iemand interesse heeft.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dormouse schreef op 17 januari 2017 @ 20:00:

[...]



Ja, misschien inderdaad maar weer een halen.

Had er ooit een maar gebruikte het misschien een keer per jaar ofzo, meestal is een garde even snel/makkelijk. Maar is het overwegen waard haha.Zo'n mixer kan misschien dan wel weer een aansporing zijn om vaker te bakken! Ik heb nog wel een lekker recept voor een heerlijke brownie, zitten ook een boel calorieën is, en is hééérlijk!
Alle reacties Link kopieren
Tvp, heb de link laatst opgeslagen, ben benieuwd of ie gelukt is TO!
The birds are the keepers of our secret, as they saw us where we lay
quote:Arizona15 schreef op 17 januari 2017 @ 20:27:

Ik maak hem altijd mrt chocoladecake, custard en caramel. Jammer dat ik geen foto kan plaatsen. Ik kan wel het recept plastsen als iemand interesse heeft.Jaaa, daar heeft iemand interesse in!!
Alle reacties Link kopieren
quote:Arizona15 schreef op 17 januari 2017 @ 20:27:

Ik maak hem altijd mrt chocoladecake, custard en caramel. Jammer dat ik geen foto kan plaatsen. Ik kan wel het recept plastsen als iemand interesse heeft.



Graag! Met chocolade cake klinkt ie nog beter!



Hoe kan het eigenlijk dat er 3 lagen ontstaan uit 1 beslag? Dat is toch eigenlijk raar of niet???
Alle reacties Link kopieren
Tvp

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven