Big green egg

13-06-2014 22:26 26 berichten
Wij hebben al een tijdje een big green egg. We gebruiken deze eigenlijk te weinig. Om te barbecuen maar dan maken we gewoon de standaard recepten. Zoals. Saté en sjaslicks en vis en worstjes. Zijn er mensen die ook een egg hebben? En wat maken jullie erop. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen en recepten
Alle reacties Link kopieren
Ff gegoogled maar tering wat een prijs..

Wat maakt hem zo speciaal??
Alle reacties Link kopieren
Een wattes????
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
Daar bestaat toch zo'n onwijs mooi kookboek voor? Precies in de kleur van je onwijs mooie egg..?
Alle reacties Link kopieren
Miss heb je hier wat aan: http://www.biggreenegg.eu/nl/menu_of_the_month
Ik heb ook maar even gegoogeld, want ik twijfelde tussen een dino-ei of een eng gezwel

Kun je er meer mee dan met een gewone bbq?
De recepten op de website heb ik ook gezien ik was benieuwd naar wat jullie ervan vinden en wat jullie er op maken
Ik heb laatst rosbiefrolletjes met olijvenmengsel van de green egg gegeten.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben laatst ook bij iemand met zo'n bbq gegeten. Was erg lekker, maar ik vroeg me ook af waarom iemand zoveel geld uit geeft aan een bbq. Wat maakt deze zo speciaal?
Alle reacties Link kopieren
quote:jules schreef op 14 juni 2014 @ 08:14:

maar ik vroeg me ook af waarom iemand zoveel geld uit geeft aan een bbq. Wat maakt deze zo speciaal?Status
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
quote:jules schreef op 14 juni 2014 @ 08:14:

Wij hebben laatst ook bij iemand met zo'n bbq gegeten. Was erg lekker, maar ik vroeg me ook af waarom iemand zoveel geld uit geeft aan een bbq. Wat maakt deze zo speciaal?mijn man is dol op bbqen en heeft er daarom 1 gekocht. Het is niet alleen een bbq je kan er veel meer mee. Ook brood, taart en pizza's bakken.
quote:sweetfirefly schreef op 14 juni 2014 @ 08:17:

[...]



Status Status met een bbq Beetje vreemde reactie
Alle reacties Link kopieren
quote:evien schreef op 14 juni 2014 @ 08:35:

[...]

mijn man is dol op bbqen en heeft er daarom 1 gekocht. Het is niet alleen een bbq je kan er veel meer mee. Ook brood, taart en pizza's bakken.Maar dat kan ik ook allemaal met mijn gasbbq van 200 euro (wat ik overigens al t*r#ng veel geld vond voor een bbq, maar gekregen voor mijn verjaardag). Voorheen kocht ik eens in de zoveel jaar een kogeltje van 20 euro, maar het duurde zo lang voordat de kolen warm zijn. Nu dus een gasbbq omdat je die aan zet en kunt beginnen. Tegenwoordig heb je zo'n kolenwarmer en dan zijn je kolen ook snel te gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
Wat ik me wel afvraag is of er ooit iemand een taart of brood op de bbq bakt. Het klinkt allemaal heel erg leuk, maar de oven is niet voor niets zo'n populair attribuut in de keuken.



Op die van ons kun je bv een pizza bakken, maar ik bak ze eigenlijk altijd gewoon in de oven.
Alle reacties Link kopieren
quote:evien schreef op 14 juni 2014 @ 08:37:

[...]



Status met een bbq Beetje vreemde reactie

Er staat toch een knipoogje.... Het was een grapje.

Omdat er soms mensen zijn die het heel belangrijk vinden om een iets te hebben van een bepaald merk dat heel erg duur is.

En nee, daar bedoel ik niet jou mee.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Wij hebben zo'n pizzasteen op de bbq, Twee keer uitgeprobeerd maar echt geen succes. Alles plakt, wordt karton of niet gaar.



Ik heb al wel eens lekkere zalm gegeten van een bbq met van die rookhoutsnippers.
Een bbq is echt niet te vergelijken met een goede bbq op kolen. De geur en de smaak is totaal anders.



Wij zijn ook gek van bbq'en maar hebben een goede weber, de green egg zou ik ook wel graag willen, je kan er ook zelf rookkaas op maken, lijkt me echt geweldig om eens te doen.



Niet speciaal voor de green egg maar het is superlekker om gemarineerde zalm op een cederhoutenplankje te leggen en op de bbq klaar te maken. Je zalm krijgt er een hele lekkere hout/rooksmaak van.
Alle reacties Link kopieren
Voor de bbq liefhebbers: bbq'en jullie iedere mooie dag? Zo nee, waarom niet?
Alle reacties Link kopieren
En een gasbbq is idd niet te vergelijken met een goede kolen bbq, qua smaak. Maar ik vind m'n eten heerlijk op de gas bbq. Ik vind kolen gewoon echt een gedoe.
Je koopt dus een rete dure bbq waar je van alles op kan maken maar vervolgens de standaard dingen erop .

Wij hebben geen green egg maar maken kip op blik , spatchcock, ossenhaas, zalmlende , kebab etc de kookboeken van Stephen Raichlen zijn hier favoriet .
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het een leuk ding maar die naam
Wij bbq'en niet iedere mooie dag maar wel regelmatig. We hebben er gewoon niet iedere dag zin in omdat het toch wat meer werk is, we beiden vaak laat thuis zijn en regelmatig gaan sporten. We hebben ook de traditie om een winterbbq te doen als de eerste sneeuw gevallen is. Vuurkorfje erbij, heerlijk!



Die kip in blik hebben wij laatst ook gemaakt, heerlijk! Gevulde varkenshaas en witvis opgerold met rauwe ham en gevuld met salie is hier ook een favoriet.
quote:sweetfirefly schreef op 14 juni 2014 @ 09:10:

[...]



Er staat toch een knipoogje.... Het was een grapje.

Omdat er soms mensen zijn die het heel belangrijk vinden om een iets te hebben van een bepaald merk dat heel erg duur is.

En nee, daar bedoel ik niet jou mee.Soms zijn er mensen (zonder geld) die denken dat mensen met geld iets kopen om te pronken. Ze kunnen zich het niet voorstellen dat ze iets kopen, omdat ze dat zelf leuk vinden.
Een Green Egg is echt niet te vergelijken met een 'gewone' bbq. Veel top restaurants gebruiken 'm ook in de keuken. Het is echt een soort van buitenkeuken omdat je er op kunt koken, bbq-en, stomen, grillen, roken, slowcooken etc. En de smaak is subliem.
Mijn man maakt van alles op de big green egg. Ik geloof dat hij de recepten van één of ander forum haalt.

Geen idee hoe en wat, maar hij is soms een hele dag bezig met een stuk vlees en de bbq.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven