De AH-pannenactie topic

27-10-2016 22:55 135 berichten
Afgelopen maandag 24 oktober is er een nieuwe actie begonnen bij AH voor de Villeroy en Boch pannen. Ik ben helemaal enthousiast, aangezien ik graag mijn pannenassortiment wil uitbreiden en fan ben van V&B sinds de messenactie.



Ik ga voor de pan+stoominzet en waarschijnlijk ook wel voor de wokpan, koekenpan....Nou ja, ik wil ze bijna allemaal eigenlijk

Wil eigenlijk ook wel die gietijzeren pan, maar vraag mij af of het geld waard is (1 spaarkaart+ €40,- bij betalen) en of ik dan niet beter een Creuset oid zou kunnen halen. Iemand ervaring of informatie?



Ik doe niet vaak boodschappen bij de Ap, dus heb vrienden en familie gevraagd of zij (evt overblijvende) zegels wil sparen. Gelukkig loopt de actie tot 12 februari. Met de feestmaand dus hopelijk zat tijd om te sparen



Ben je enthousiast over de actie? Waarom wel/niet? Welke pannen ga jij halen? Deel je ervaringen over de actie en Villeroy en Boch
quote:Hayek schreef op 28 oktober 2016 @ 08:02:

Villeroy & Bosch



Het is Villeroy & Boch. Bosch maakt elektrische apparaten.



Sorry, ik doe niet mee aan de actie, maar dit moest even..........
Alle reacties Link kopieren
Ik vind ze wel prijzig hoor.

Heel misschien ga ik voor die steelpan.
Prrrr, mauw miawwwww.
quote:the-dowager schreef op 28 oktober 2016 @ 08:17:

Ik kan geen tips geven betreffende de spaaractie (al had ik inderdaad eerst ook: wat een leuke actie! Totdat ik de benodigde zegels + prijzen zag...), maar voor degenen die nog op zoek zijn naar een goede, gietijzeren pan: de SENIOR gietijzeren pannen van de IKEA zijn een enorme aanrader! Ze zijn 35 of 45 Euro, dus qua prijsklasse vergelijkbaar met die van de appie en qua kwaliteit absoluut vergelijkbaar met die van Le Creuset. Heb die van mij al 8 jaar nu en hij is (na heel veel gebruik) nog steeds in perfecte staat.

Dus als je geen zin hebt om zegetjes te sparen...



Wat een goede tip! Ga ik zeker meenemen in de overweging.



Ik neig trouwens naar wat Starshine zegt: gietijzer is gietijzer. Of is dat te gechargeerd gezegd van mij? Ik twijfel bv of een Creuset pan gewoon niet overpriced gietijzeren pan is.
quote:Sugarbaby schreef op 28 oktober 2016 @ 10:44:

[...]





Die ikea-pan heb ik laatst na een half jaar gebruik teruggebracht omdat de zwarte binnenkant aan het verkruimelen was. Wut?!
Alle reacties Link kopieren
mijn moeder gaat mee sparen, maar ook dan is het nog te bezien,

ik denk ook pech is pech,
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Alle reacties Link kopieren
quote:Lovestar schreef op 28 oktober 2016 @ 11:02:

[...]





Wut?!



Ja, serieus! Als ik met mijn vinger over de bodem ging, had ik zwart schraapsel eraan zitten. Ik was er ook verbaasd over aangezien ik online heel veel positieve verhalen over de pan las.



Ik heb uiteindelijk een gietijzeren braadpan (zonder emaille) bij de Albert Hein gekocht. Een heckmann of hockmann ofzo. Die lag in de uitverkoophoek met 35% korting, maar was normaal ook maar rond de €30 geloof ik. Had toevallig net hier gelezen dat iemand zo een had en dat ie beviel. Hij bevalt mij ook goed!
de vorige keer deed ik voor de grap mee, en ik had binnen no time een halfvolle spaarkaart maar toen raakte ik hem kwijt ik liet toen voor de feestdagen de boodschappen bezorgen en kreeg toen weer een nieuwe spaarkaart en een hele rits zegels, intussen had ik me oude spaarkaart gevonden dus ik kon er 2 tegelijk inleveren. is kijken hoever ik dit keer kom al twijfel ik ook wel over de prijs.. opzich is het wel logish
quote:Sugarbaby schreef op 28 oktober 2016 @ 11:16:

[...]





Ja, serieus! Als ik met mijn vinger over de bodem ging, had ik zwart schraapsel eraan zitten. Ik was er ook verbaasd over aangezien ik online heel veel positieve verhalen over de pan las.



Ik heb uiteindelijk een gietijzeren braadpan (zonder emaille) bij de Albert Hein gekocht. Een heckmann of hockmann ofzo. Die lag in de uitverkoophoek met 35% korting, maar was normaal ook maar rond de €30 geloof ik. Had toevallig net hier gelezen dat iemand zo een had en dat ie beviel. Hij bevalt mij ook goed!Kan het zijn dat je er niet goed mee omgegaan bent? Ik roep maar wat, want nog niet ingelezen op omgaan en verzorging van gietijzer.
[quote]Lovestar schreef op 28 oktober 2016 @ 10:55:

[...]





AH (anderen supermarkten tevens ook) moet wel. Ik doe mijn boodschappen bij de Plus en bij de AH voor wat dingetjes. Wat mij de laatste tijd opgevallen is dat zowel Plus als AH regelmatig spaaracties heeft. Marketing voordelen zoals dat mensen meer producten kopen bij die supermarkt (om meer uit te geven, maar ook voor producten waar je zegels bij krijgt) en ook om mensen naar die supermarkt te krijgen.

Dus geen spaaractie, is minder omzet.



Ik snap wel dat je het gedoe vind. Maar sparen voor een ander is toch kleine moeite, maar wel een lief gebaar? :heart:[/quote]





Degene die achter mij in de rij staat mag ze hebben, dat is ook sparen voor een ander.
quote:Lovestar schreef op 28 oktober 2016 @ 11:29:

[...]





Kan het zijn dat je er niet goed mee omgegaan bent? Ik roep maar wat, want nog niet ingelezen op omgaan en verzorging van gietijzer.



Vanwege de emaille beschermlaag zijn die IKEA pannen vrij gemakkelijk in de verzorging: ze kunnen gewoon tegen zeep en je hoeft ze niet in te smeren (geen aandelen in de IKEA, overigens ). Enige drie redenen die ik dus kan verzinnen zijn: fabrieksfout, beschermlaag kapot gemaakt met overfanatiek schuurspons-werk of aangebrand vuil/vet dat loslaat.



Maar goed, je hebt daar 25 jaar garantie, dus je hebt wat spelingsruimte met betrekking tot het verpesten van je pan.
Alle reacties Link kopieren
quote:the-dowager schreef op 28 oktober 2016 @ 12:02:

[...]





Vanwege de emaille beschermlaag zijn die IKEA pannen vrij gemakkelijk in de verzorging: ze kunnen gewoon tegen zeep en je hoeft ze niet in te smeren (geen aandelen in de IKEA, overigens ). Enige drie redenen die ik dus kan verzinnen zijn: fabrieksfout, beschermlaag kapot gemaakt met overfanatiek schuurspons-werk of aangebrand vuil/vet dat loslaat.



Maar goed, je hebt daar 25 jaar garantie, dus je hebt wat spelingsruimte met betrekking tot het verpesten van je pan. Ik denk dat het een fabrieksfout is geweest, want ik ben heel voorzichtig met schoonmaken geweest (en al helemaal niet met een schuurspons!), er is nog nooit iets in de pan aangebrand en ik heb speciaal siliconen spatels voor de pan gekocht. Ik ben maar gegaan voor geld terug, want ik vond de handvaten van de Ikea-pan ook niet zo handig.
quote:the-dowager schreef op 28 oktober 2016 @ 12:02:

[...]





Vanwege de emaille beschermlaag zijn die IKEA pannen vrij gemakkelijk in de verzorging: ze kunnen gewoon tegen zeep en je hoeft ze niet in te smeren (geen aandelen in de IKEA, overigens ). Enige drie redenen die ik dus kan verzinnen zijn: fabrieksfout, beschermlaag kapot gemaakt met overfanatiek schuurspons-werk of aangebrand vuil/vet dat loslaat.



Maar goed, je hebt daar 25 jaar garantie, dus je hebt wat spelingsruimte met betrekking tot het verpesten van je pan. Ik heb mij even ingelezen en lastige keuze helemaal gietijzer of met emaille. Balen dat het met je pan is gebeurd. Maar niet omgeruild dus?
Alle reacties Link kopieren
Eerste spaarkaart vol!
quote:marilene26 schreef op 30 oktober 2016 @ 21:21:

Eerste spaarkaart vol!





Alles zelf gespaard of met hulp?



Wat wordt de eerste pan? En vergeet niet ons te vertellen hoe ie bevalt?
Alle reacties Link kopieren
Met veel hulp! De gietijzeren pan. Ja ik houd jullie op de hoogte. De wok is het volgende (en laatste project)
Alle reacties Link kopieren
quote:marilene26 schreef op 30 oktober 2016 @ 21:21:

Eerste spaarkaart vol!



Wauw, dats snel!



Prrrr, mauw miawwwww.
quote:marilene26 schreef op 30 oktober 2016 @ 22:30:

Met veel hulp! De gietijzeren pan. Ja ik houd jullie op de hoogte. De wok is het volgende (en laatste project)De gietijzeren! Dan moet je zeker even een keertje uitproberen en ons laten weten. Mijn zus wilt die pan namelijk ook, maar twijfelt dus vanwege de €40,- bijbetalen en een volle spaarkaart
Alle reacties Link kopieren
Volgende week zijn er AH pannen in de aanbieding en ze zien er best goed uit...mooi prijsje ook.

Dus waarschijnlijk ga ik niet meer sparen voor die speciale pannen.
Prrrr, mauw miawwwww.
Volgens mij schrikken de bijbetaalbedragen nogal af. Waar ik bij andere spaaracties bijna iedereen in de rij voor me de zegeltjes zie meenemen, geven nu heel veel mensen aan dat ze geen zegeltjes sparen.



Ik spaar ze wel, samen met mijn moeder, maar we weten nog niet wie van ons (if any) er een pan mee gaat kopen. Ik vind het mooie pannen, maar heb eigenlijk geen nieuwe pan nodig. Hoewel een extra hapjespan best handig zou zijn.



Ik doe tegenwoordig de meeste boodschappen bij de Lidl dus het sparen bij AH gaat niet zo hard.
Wij kopen de pannen die met enige regelmaat bij AH met 35% korting liggen. Is er een aan vervanging toe gaat die er uit en komt er een nieuwe in.



Wij gaan dus niet meedoen aan deze actie. Ik spaar wel voor familie.
Alle reacties Link kopieren
Eerste spaarkaart vol (maar ook dankzij hulp van anderen hoor).

Ik ga voor de koekenpannen en de wok. Mijn overige pannen zijn nog goed (BK Q-linair).

Ben sowieso fan van het eerste uur van dergelijke acties.

Zo spaarde mijn moeder ooit in de jaren 90 het complete albert heijn arzberg servies voor elkaar voor mijn uitzet (had ze bijna de hele buurt gemobiliseerd).

Ook de messen heb ik (erg tevreden over). Bewaarbakjes heb ik overgeslagen (had er al zat van Ikea)
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Alle reacties Link kopieren
En wat velen hier ook zeggen: Goede pannen zijn duur. Pannen van mijn ouders zijn ruim 40 jaar oud (ook BK, al heette dat toen anders volgens mij) en zijn qua modellen gedateerd maar qua uiterlijk nog als nieuw.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
quote:appeltjesgroen schreef op 06 november 2016 @ 08:14:

Volgens mij schrikken de bijbetaalbedragen nogal af. Waar ik bij andere spaaracties bijna iedereen in de rij voor me de zegeltjes zie meenemen, geven nu heel veel mensen aan dat ze geen zegeltjes sparen.



Ik spaar ze wel, samen met mijn moeder, maar we weten nog niet wie van ons (if any) er een pan mee gaat kopen. Ik vind het mooie pannen, maar heb eigenlijk geen nieuwe pan nodig. Hoewel een extra hapjespan best handig zou zijn.



Ik doe tegenwoordig de meeste boodschappen bij de Lidl dus het sparen bij AH gaat niet zo hard.



Ja, maar goede pannen zijn niet goedkoop. Ik kijk naar het totaalplaatje: bijbetaling van de pannen en hoe makkelijk zegels sparen gaat. Je hebt een hoop zegels nodig en ook een redelijk bedrag qua bijbetalen. Het merk Villeroy en Boch (waarvan de messen echt heel fijn zijn!) doet het hem ook voor mij.



Ik vind het wel waard. Alleen twijfel over die gietijzeren. Ik wacht nog steeds op de review van Marilene (ik kom je via de pb stalken als je niet hier komt vertellen )
Nog 28 zegels
Nog 8 zegels te gaan. Wat ook helpt, is als je voorganger geen zegels wil, vragen of je ze mag. Vaak krijg je dan extra zegeltjes.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven