De lekkerste bonbons kopen

19-01-2017 14:46 53 berichten
Goedemiddag,



Ik ga binnenkort naar een ex-collega, en wil graag bonbons meenemen. Probleem is: ze is een enorme fijnproever maar haar favoriete winkel is die dag gesloten en ook meer dan 100 km verderop.



Nu zat ik te denken om in omgeving Utrecht - Rotterdam wat te halen, maar ik weet totaal niet waar het echt genieten is. Waar halen jullie de lekkerste bonbons?



Andere regio's mogen trouwens ook, wie weet zijn er nog meer mensen op zoek.
quote:mrsbasswaldorf schreef op 19 januari 2017 @ 16:02:

Bij enorme fijnproever denk ik vooral enorme zeikerd. Zo iemand die iets alleen maar lekker vind wanneer je de naam er niet van uit kunt spreken.



Komop het zijn bonbons, die zijn altijd lekker

Nou.....

Wij hebben wel eens iets uitgespuugd hoor. De doos was wel heel mooi maar echt niet te vreten.
quote:mrsbasswaldorf schreef op 19 januari 2017 @ 16:02:

Bij enorme fijnproever denk ik vooral enorme zeikerd. Zo iemand die iets alleen maar lekker vind wanneer je de naam er niet van uit kunt spreken.



Komop het zijn bonbons, die zijn altijd lekker Nou nee, zo is ze echt niet xD ze is eerder een type dat zichzelf wegcijfert en op alles zegt dat het lekker is. Maar je ziet haar stralen als het echt dat beetje extra heeft, en dat maakt het zo leuk wat meer moeite te doen .
Alle reacties Link kopieren
Geruba chocolade. Op de site kun je verkooppunten door het hele land vinden.
Alle reacties Link kopieren
Hoe fijn is het om met een dekentje, kopje thee en goede bonbons op de bank weg kruipen!!!.

Man en kids ff een avondje wieberen (anders moet je weer delen.. ).



Zucht.......
TO: Als ik naar de eerste foto kijk van het zaakje waar je collega haar bonbons haalt herken ik de bonbons als die van "Visser chocolade" uit het Limburgse Schimmert. Die hebben geen webshop maar wel diverse verkooppunten in het land. Misschien ligt er nog een bij jou in de buurt?

Ik ben ook chocoholic en dit zijn inderdaad overheerlijke bonbons. Een van hun eigen winkels ligt op 5 minuten bij mij vandaan. Levensgevaarlijk lekker



Even de website van Visser bekeken. Het zaakje van jouw collega krijgt haar bonbons inderdaad van Visser. Op de website kun je ook de andere verkooppunten vinden.
Alle reacties Link kopieren
quote:Froezel schreef op 19 januari 2017 @ 16:15:

Hoe fijn is het om met een dekentje, kopje thee en goede bonbons op de bank weg kruipen!!!.

Man en kids ff een avondje wieberen (anders moet je weer delen.. ).



Zucht.......Ik vind het juist zo fijn om ze te delen. Met man en kinderen bespreken welke het lekkerste is en als de doos bijna leeg is lekker klieren over wie die laatste mag met die ene vulling.
Alle reacties Link kopieren
Klopt hoor
Alle reacties Link kopieren
http://www.stam-chocolade.nl Ook in Utrecht. Handgemaakte chocolade voor een leuke prijs. Mijn lekkerste bonbon is een bonbon met de buitenste laag van pure chocolade, een binnenrand van marsepein en gevuld met creme.



Chocolaterie Stam, gevestigd sedert 1913, verwent u met de meest heerlijke Eigen Fabrikaat bonbons & chocolade, waarbij service en kwaliteit hoog in het vaandel staan.

Voor een luxe cadeaubox, bonbonnière of geschenkverpakking óf "gewoon" om heerlijk zelf te smullen bent u bij Chocolaterie Stam aan het juiste adres!
vrije zielen moet je niet binden, dan ben je ze kwijt.
hilfrawa eindhoven! een keer een paar doosjes gekregen met het team (werk) die hebben niet lang gestaan kan ik je vertellen.

https://hilfrawa.nl/bonbon-assortiment.html



La boheme in breda is ook goed!
Ik hou eigenlijk niet van bonbons, maar die van Leonidas zijn echt heeeeeeeerlijk!
Alle reacties Link kopieren
Ik hou ook niet zo van bonbons maar krijg er door dit topic toch gewoon trek in...



En bedenk me nu, ik heb gewoon al een maand een doosje van chocolaterie Pierre in huis. Leuk dat het blijkbaar zulke goede bonbons zijn, ik ga mijn oma er blij mee maken!
Alle reacties Link kopieren
De Bonte koe in Rotterdam, jammie jammie, een chocoladekunstwinkel, dus naast bonbons ook leuke chocoladecadeautjes
Alle reacties Link kopieren
quote:Alex91 schreef op 20 januari 2017 @ 20:49:

Ik hou ook niet zo van bonbons maar krijg er door dit topic toch gewoon trek in...



En bedenk me nu, ik heb gewoon al een maand een doosje van chocolaterie Pierre in huis. Leuk dat het blijkbaar zulke goede bonbons zijn, ik ga mijn oma er blij mee maken!Een maand?, zijn die dan nog lekker??.
Alle reacties Link kopieren
quote:Maloeke schreef op 19 januari 2017 @ 15:58:

Ik zweer bij leonidas bonbonsIk ook!
Alle reacties Link kopieren
quote:Froezel schreef op 20 januari 2017 @ 22:24:

[...]





Een maand?, zijn die dan nog lekker??.Eerst dacht ik 'eehh ja het is toch gewoon chocola, dat spul blijft tijden goed' maar bonbons is natuurlijk net iets anders. Volgens google blijven ze zo'n drie a zes maanden goed. Tenzij ze een vulling hebben gebaseerd op slagroom, dan moet je ze binnen twee weken opeten. Maar daar ga ik dan maar niet van uit.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pretzel66 schreef op 19 januari 2017 @ 16:04:

La Bohème in Breda !En dan ook een lekker ijsje als je er toch bent
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Hier in het Statenkwartier in Den Haag. Goddelijk.



http://www.bonbonatelierwesterbeek.nl
quote:pocas schreef op 20 januari 2017 @ 20:07:

Ik hou eigenlijk niet van bonbons, maar die van Leonidas zijn echt heeeeeeeerlijk!Gatver, echt fabrieks troep. Zeker een fijnproever zal dat niet waarderen.
quote:mrsbasswaldorf schreef op 19 januari 2017 @ 16:02:

Bij enorme fijnproever denk ik vooral enorme zeikerd. Zo iemand die iets alleen maar lekker vind wanneer je de naam er niet van uit kunt spreken.



Komop het zijn bonbons, die zijn altijd lekker Bullshit.
Alle reacties Link kopieren
quote:hkgirl schreef op 21 januari 2017 @ 05:03:

[...]





Gatver, echt fabrieks troep. Zeker een fijnproever zal dat niet waarderen.





Ik zie mezelf wel als een fijnproever. Ik heb van alle bovenstaande zaakjes zeker de helft wel eens mogen genieten.



Een ander voorbeeld ik kan enorm genieten van eten in een sterrenrestaurant (vind ik niet zoals sommige kennissen zonde van het geld)Maar ik eet ook graag een pizza in een 'simpele' pizzeria. Een doosje leonidas kan ik zeker ook waarderen.



Een fijnproever is imo niet per definitie ook een snob.
Leef en laat leven <3
quote:mukske schreef op 19 januari 2017 @ 16:22:

TO: Als ik naar de eerste foto kijk van het zaakje waar je collega haar bonbons haalt herken ik de bonbons als die van "Visser chocolade" uit het Limburgse Schimmert. Die hebben geen webshop maar wel diverse verkooppunten in het land. Misschien ligt er nog een bij jou in de buurt?

Ik ben ook chocoholic en dit zijn inderdaad overheerlijke bonbons. Een van hun eigen winkels ligt op 5 minuten bij mij vandaan. Levensgevaarlijk lekker



Even de website van Visser bekeken. Het zaakje van jouw collega krijgt haar bonbons inderdaad van Visser. Op de website kun je ook de andere verkooppunten vinden.Dit zijn inderdaad de lekkerste bonbons die ik ken. Ooit op vakantie ontdekt in Valkenburg!
Ik blijf erbij dat Leondas lekker is, en daar is echt niks mis mee. Bonbons die nog lekkerder zijn moet ik maar snel eens gaan proberen. Krijg er toch helemaal zin in door dit topic.



Die Visser chocolade bonbons klinken goed, zie dat ze bij mij ook in de buurt te krijgen zijn. Daar moet ik binnenkort maar eens langs!
Bedankt voor alle reacties, ik ben uiteindelijk voor de visser bonbons gegaan. Ben benieuwd of m'n collega ze herkent of toch haar winkel beter vindt .
quote:Habbekratz schreef op 19 januari 2017 @ 14:51:

http://www.chocolateriepierre.nl/Grappig, dat is ook mijn favoriet!
Alle reacties Link kopieren
quote:Alex91 schreef op 20 januari 2017 @ 23:28:

[...]





Eerst dacht ik 'eehh ja het is toch gewoon chocola, dat spul blijft tijden goed' maar bonbons is natuurlijk net iets anders. Volgens google blijven ze zo'n drie a zes maanden goed. Tenzij ze een vulling hebben gebaseerd op slagroom, dan moet je ze binnen twee weken opeten. Maar daar ga ik dan maar niet van uit.



Ik ben chocolatier van beroep en wil even reageren op de 3 a 6 maanden. Daar zou ik maar niet van uitgaan, bonbons die handgemaakt zijn in een chocolatie bevatten vaak alleen natuurlijke conserveringsmiddelen (zoals alcohol). Vergis je niet in de hoeveelheid slagroom die in bonbons wordt gebruikt, ganache vullingen (stevige chocoladevullingen) bevatten bijvoorbeeld ook gewoon slagroom, net als sommige caramelvullingen e.d. Bij ons bevat het grootste gedeelte van de bonbons in meer of mindere mate slagroom, wij geven dan ook een houdbaarheid van een maand mee. Ik verwacht dat het bij de meest genoemde zaken op dezelfde manier in elkaar zit.



Niet te verwarren met leonidas en bonbons uit de supermarkt, die in grotere hoeveelheden geproduceerd worden en vaak conserveringsmiddelen bevatten.



Kortom, misschien vindt oma het doosje bonbons nog erg lekker, het zal niet heel veel kwaad kunnen. Maar geef wel eerlijk aan dat je hem al een maand thuis hebt en dus niet nog 3 weken bij oma in de kast moet staan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven