De mooiste Traktaties [voor kinderen]

24-05-2016 22:22 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zag Bree net in een ander topic een geweldige foto van een Pinguin-Pauw delen die ze gemaakt had



Natuurlijk is er pinterest, maar iedereen kent de pinterest-vs-real-life foto's ook wel. Wat hebben jullie voor moois in elkaar gezet? Of geprobeerd te maken wat er nog leuker uitzag? Of juist niet maar wel goed smaakte?



Ben benieuwd! Wie wil er wat delen?



Normaal zou ik als TO aftrappen maar met een dreumes die niet naar de opvang gaat heb ik nog niet hoeven trakteren dus ook niet veel om te laten zien. Maar doe graag inspiratie op voor de komende jaren!
De Pinguïn-Pauw was inderdaad geweldig! Ik heb zelf (nog) geen kinderen, maar ik kijk graag mee!
Het gaat om de inhoud, niet de verpakking. Als elk kind een minuut aandacht besteedt aan de traktatie dan heb je eer van je werk. Meestal ligt het binnen tien seconden uit elkaar en wordt het opgegeten.



Na de eerste keer nooit meer gedaan, scheelt zo veel tijd!
Alle reacties Link kopieren
Haha, ben ik met je eens hoor fietsie, maar ik vind het zelf zo leuk om te doen. Dat maakt het de moeite voor mij in elk geval waard



Had vroeger zelf altijd spook-mandarijntjes... Mandarijntjes in een zakdoekje/servet, lintje erom knopen en dan mocht ik helemaal zelf gezichtjes tekeken. Staat me nog bij dat ik dat zoooo leuk vond om te doen
Alle reacties Link kopieren
Ik maak een grote tulband in de vorm van een paleis. Die versier ik met glazuur, en afhankelijk van mijn gevoel, met spikkeltjes, besjes, druiven. Grote bus slagroom erbij.

Tulband is vol bij vier keer normale recept (4 eieren, 200 elk bloem, boter, suiker), maar ik hou het op drie.

Altijd schoon op.



Ook eens gedaan, geen foto helaas: kleine potjes speelklei met op elk vier chocolade munten erop geplakt, was net een schat. Op een mooie schaal met voor de juf marsepein broodje in goud folie.



Gezien: Olaf de sneeuwpop van marshmallows.
O ik ben benieuwd wat jullie allemaal maken. Ik ben echt een totale loser met dit soort dingen, dus kan wel een beetje inspiratie gebruiken.

Verkapte tvp dus
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de laatste keer van die plastic champagneglazen gevuld met kwarktaart, parasolletje erin en een gekleurd lepeltje erbij. Zag er leuk uit en viel erg in de smaak
Het is pas kwijt als je moeder het niet kan vinden.
Ik vind het ook leuk om traktaties te maken neem ne iedere keer voor wat simpels te maken en zit ieder jaar weer een hele avond te rommelen



Leukste vind ik zelf; vissenkom van een schoendoos, gaten er in, soepstengel met daaraan een dropveter met snoepvisje, en stengels in de gaten duwen.



Eierkoek, met snoep een gezichtje er op maken, en van een dropveter en een rond dropje een ooglapje maken. Servet om de bovenkant vouwen voor de pietenmuts.



Toen ik lui was heeft een vriendin een lieveheersbeestje gemaakt van een halve piepschuimbol, cupcakes met rode en zwarte fondant, en die er op geprikt.
Oja en bekers met rietje van de Action met een CapriSun er in voor afscheid KDV viel ook in de smaak.



En voor de oudste; popcornbakje met klein zakje popcorn er in en een pakje drinken.



Voor de juffen; zo'n grote rode plastic beker, zakje Cup a soup er in en twee soepstengels in een servetje gerold.
Alle reacties Link kopieren
fruit-soesje-spiesjes (mooie combi tussen gezond en ongezond): om en om fruit (druiven, aardbeien)en slagroomsoesjes op een satéprikker

popcornhandjes: doorzichtige plastic handschoenen (hema geloof ik, geen latex), eerst een grote m&m in elke vinger als nagel, dan verder opvullen met zoete popcon en dichtbinden met een lintje. Ik heb ze gebruikt op de peuterspeelzaal toen mijn zoon naar de basisschool ging met een kaartje erin: Daag, ik ga naar de basisschool!



Allebei gemakkelijk te maken, ook voor een knutselkluns als ik.



Iets moeilijker maar ook goed te doen: giraffe-tractatie. Je hebt houten wasknijpers nodig, waar je een vlekkenpatroon om maakt met een zwarte stift. giraffe-hoofdjes kun je eenvoudig van internet halen. Die knip je uit en plak je aan het bovenste deel van de wasknijper. Vervolgens kun je iets tussen met de knijper vast houden, zoals zo'n klein zakje snoep.
Well behaved women rarely make history.
Haha! Wat een leuk topic ik heb dus dit gemaakt :







De credits voor de kaas-4en gaan naar mijn man overigens
Alle reacties Link kopieren
Well behaved women rarely make history.
Alle reacties Link kopieren
Wat een leuke ideeen allemaal! Die giraffen klinken echt heel stoer Zijdus. En yay! De pinguïn-pauw!



Je man heeft nu wel extra eer aan zijn werk voor die vieren met de complimenten hier! (En jij natuurlijk ook).
Alle reacties Link kopieren
Hoe heb je / heeft je man die gemaakt dan?
Am Yisrael Chai!
quote:Bree_van_de_Kamp schreef op 24 mei 2016 @ 23:01:

Haha! Wat een leuk topic ik heb dus dit gemaakt :



[IMG]http://i18.photobucket.com/albums/b142/ ... p4hgzg.jpg[/IMG]



De credits voor de kaas-4en gaan naar mijn man overigens OMG bree, je bent met recht bree....
quote:fashionvictim schreef op 24 mei 2016 @ 23:07:

Hoe heb je / heeft je man die gemaakt dan?Ik hoop voor hem met een uitsteekvormpje
Maar wat ik me dan afvraag... maak je zoieys dan de ochtend te voren? Die komkommers drogen toch uit in no time?
Dit zijn mijn creaties van de jaren ervoor.

Bootje met badeendje en Nijntje-koekjes :







Danoontje-bloemen :



quote:zecora schreef op 24 mei 2016 @ 23:13:

Maar wat ik me dan afvraag... maak je zoieys dan de ochtend te voren? Die komkommers drogen toch uit in no time?Avond ervoor en folie erover. Gewoon in de koelkast gezet daarna. In de ochtend wel pas zo neergelegd. Komkommer was nog perfect zoals je ziet
Ik ben meer van de makkelijke oplossingen

http://www.gabriellastaar ... shop/IMG_0200-500x500.jpg
quote:fashionvictim schreef op 24 mei 2016 @ 23:07:

Hoe heb je / heeft je man die gemaakt dan?Een klei-vormpje en dan een blok kaas in dikke plakken snijden en uitsteken maar. Echt een shit-werk, maar wel mooi
quote:zecora schreef op 24 mei 2016 @ 23:10:

[...]



OMG bree, je bent met recht bree.... da's waar, hier zou Bree ook mee aan kunnen komen! Al zou die het het liefst in een mandje met een lintje stoppen
Alle reacties Link kopieren
quote:zecora schreef op 24 mei 2016 @ 23:10:

[...]



OMG bree, je bent met recht bree....Dat dacht ik ook bij de eerste foto we mogen wel oppassen haha. Edit: en ik ben verliefd op die bootjes!
Alle reacties Link kopieren
Oh wat leuk..... Mijn kinderen doen niet meer aan traktaties (zijn zo'n beetje in de leeftijd dat ze hun verjaardag vieren met een kratje bier), en ergens mis ik het wel. Vond het altijd wel leuk, dat gefrummel, net als iets maken voor het kerstdiner/paasontbijt. Ik heb er wel foto's van gemaakt in het verleden, maar die zwerven ergens in de krochten van de een of andere harde schijf.
Tvp

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven