Deel je lekkerste smoothie recept!

05-01-2014 20:46 70 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds kort een super-de-luxe blender aangeschaft met het doel om lekkere en gezonde sapjes te maken. Nu heb ik al wat dingetjes geprobeerd maar het komt er toch vaak op neer dat ik alles wat er op de fruitschaal ligt in de blender pleur en dan is het resultaat een hele aparte smaaksensatie



Dus ik hoor graag van jullie je allerbeste, gezondste of lekkerste smoothie! Is er ook iemand die smakelijke groene (groente) smoothies maakt? Ik ben benieuwd naar jullie suggesties!
Alle reacties Link kopieren
Ik maak meestal spinazie banaan en dan met of sap of melk( soja) en verse munt.
Alle reacties Link kopieren
Jaaa, leuk topic; ik lees mee!

Ik maak allerlei combi's meestal in overleg met mijn kids. De vriezer zit vol met zomerfruit in kleine porties.

Ik doe er wel heel vaak munt in; heel lekker!
Alle reacties Link kopieren
Rode grapefruit (wel goed de velletjes en het wit verwijderen), frambozen (evt. uit de vries), yoghurt en wat honing en munt.
Everytime you make a typo, the errorists win.
Een lekkere rijpe zoete meloen en een goede scheut ijskoude wodka.
Alle reacties Link kopieren
Noteert op boodschappenlijstje: munt! Daar had ik nog niet aan gedacht, zie dat het vaker wordt genoemd.



Gebruik je dan verse bladspinazie dolfje? Lijkt me een aparte combi met banaan maar eerst eens proberen.
Alle reacties Link kopieren
quote:sehnsucht schreef op zondag 05 januari 2014 20:53 Een lekkere rijpe zoete meloen en een goede scheut ijskoude wodka.Hmmm klinkt lekker!
Alle reacties Link kopieren
Als ik jou was zou ik eens kijken naar alle smoothietopics die er al zijn !
Alle reacties Link kopieren
Sensucht haha klinkt lekker maar heel gezond? Misschien meer in de categorie cocktails Als ik niet meer zwanger ben de moeite waard om daar de blender ook voor te gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees ook mee om inspiratie op te doen. Heb zelf sinds kort ook zo'n apparaat maar ben nog niet verder gekomen dan een combi van banaan, persimon, peer en/of rood fruit. Op smaak gebracht met wat kokosschaafsel en/of honing. Erg lekker, maar wil ook wel eens wat anders
Alle reacties Link kopieren
Tip voor de munt; bij de toko of de Marokkaan op de markt. Bij super duur voor weinig, markt/toko een hele bos.

Blijft vrij lang goed in groentenla.
Alle reacties Link kopieren
Valt absoluut niet in de categorie gezond, maar wel heel erg lekker.

Morir soñando; sinaasappelsap, koffiemelk, ijsblokjes en suiker.
Alle reacties Link kopieren
Oh excuse me Thee, ik kende de regel van 1 topic over 1 onderwerp niet...



Ik forum mobiel, heb de zoekfunctie nog niet ontdekt.



Bedankt voor de munt-tip li-la!
quote:li-la schreef op 05 januari 2014 @ 20:56:

[...]





Hmmm klinkt lekker!





Scropino is eigenlijk ook wel een soort smooty:



Citroensorbetijs met een (daar istie weer) goede scheut ijskoude wodka en aanvullen met prosecco
Alle reacties Link kopieren
Oh en ik vind dat kaki ook lekker combineert met van alles en nog wat, een beetje zoals banaan, maar dan anders.
Alle reacties Link kopieren
Ja gewoon verse blad spinazie.



Ook wel eens rucola wat over was erin gemikt maar dat was niet zo 'n succes en andijvie ook niet zo:-)
quote:roos_puck schreef op 05 januari 2014 @ 20:59:

Sensucht haha klinkt lekker maar heel gezond? Misschien meer in de categorie cocktails Als ik niet meer zwanger ben de moeite waard om daar de blender ook voor te gebruiken.ah ok, ach ja heb je nog iets om naar uit te kijken
Alle reacties Link kopieren
Spinazie proef je niet heel erg.

Ik maak elke ochtend smoothie met spinazie en allerlei fruit wat ik heb maar sowieso banaan en fruit uit de vriezer. Dan is de smoothie ook gelijk lekker koud. Meestal ook een kiwi of manderijn en citroen knijp ik een stukje van uit.



Scroppino is zoooo lekker
Meestal maak ik eerst sap van sinaasappels, druif, mandarijn, appel, ananas rode peper, wortel of tomaat.



In de blender dan yoghurt, kiwi, mango, en de sap die ik gemaakt heb. Banaan vind ik wel lekker krijg ik alleen buikpijn van en doe ik wel eens in de blender nadat ik er een glas voor mijzelf heb uitgehaald.

Ik pak. normaal wat wat er toevallig op de fruitschaal ligt.

Elke combinatie is eigenlijk wel lekker, krijg altijd complimentjes.
Alle reacties Link kopieren
Tomatensap, met een flink stuk komkommer (al dan niet geschild), paar lenteuitjes, scheutje yoghurt, peper, zout, evt worcestersaus en/of tabasco. Selderie kan er ook bij, maar daar houd ik niet zo van.
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
.
anoniem_190819 wijzigde dit bericht op 23-05-2018 22:40
99.42% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Banaan, blauwe bessen, frambozen, schepje rauwe cacao, schepje maca poeder, chiazaad, gojibessen, gepeld hennepzaad en wat kwark en water. Een supersmoothie om de dag mee te beginnen!
Hier waakt de enige echte Barones
Alle reacties Link kopieren
@ barones; leuk dat je rauwe cacao gebruikt. Ik heb laatst een bakje gekocht en vind het zo niet zo lekker. (kende die repen van rauwe cacao maar die zijn toch nog wel zoeter)

In een smoothie is wel een leuk idee; dat ga ik proberen!
Hoe vries je banaan in, met of zonder schil?

En gooien jullie alles bevroren in de blender?

En wat voor sap gooien jullie er in?

Ik meestal wat water of roosvicee omdat ik geen sinasappelsap en melk verdraag.

Ik ben net begonnen met smoothies maar vind het nogal veel werk, ligt waarschijnlijk ook aan mijn blender (zo:n gratis geval wat de buren van mijn ouders ooit bij Seats and sofa hebben gekregen)
Alle reacties Link kopieren
Banaan invriezen zonder schil en in grote stukken. Ik maak van allerlei fruit portieverpakkingen.

Ik begin altijd met het bevroren fruit in de crush-stand. Daarna vers spul en water/yoghurt/melk erbij.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven