Deel je lekkerste smoothie recept!

05-01-2014 20:46 70 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds kort een super-de-luxe blender aangeschaft met het doel om lekkere en gezonde sapjes te maken. Nu heb ik al wat dingetjes geprobeerd maar het komt er toch vaak op neer dat ik alles wat er op de fruitschaal ligt in de blender pleur en dan is het resultaat een hele aparte smaaksensatie



Dus ik hoor graag van jullie je allerbeste, gezondste of lekkerste smoothie! Is er ook iemand die smakelijke groene (groente) smoothies maakt? Ik ben benieuwd naar jullie suggesties!
quote:Barones schreef op 05 januari 2014 @ 21:39:

Banaan, blauwe bessen, frambozen, schepje rauwe cacao, schepje maca poeder, chiazaad, gojibessen, gepeld hennepzaad en wat kwark en water. Een supersmoothie om de dag mee te beginnen!





Klinkt heel verantwoord maar..

Smaakt het ook een beetje?
Alle reacties Link kopieren
quote:li-la schreef op 05 januari 2014 @ 21:43:

@ barones; leuk dat je rauwe cacao gebruikt. Ik heb laatst een bakje gekocht en vind het zo niet zo lekker. (kende die repen van rauwe cacao maar die zijn toch nog wel zoeter)

In een smoothie is wel een leuk idee; dat ga ik proberen!

Rauwe cacao is goed voor de feelgood hormoontjes

Rauwe cacao zo vind ik ook niet zo. Maar door de zoete banaan is het een lekkere combi in je smoothie. Ik gooi het ook in mijn havermout en kwark (met een beetje kaneel) en kokosbloesemsuiker om het wat te zoeten (als ik geen banaan gebruik).
Hier waakt de enige echte Barones
Alle reacties Link kopieren
quote:sehnsucht schreef op 05 januari 2014 @ 21:51:

[...]





Klinkt heel verantwoord maar..

Smaakt het ook een beetje?Ik vind het onwijs lekker, vooral door de gepelde hennepzaadjes geeft het structuur en ik vind de lichte nootachtige smaak in combi met fruit en cacao erg lekker. (je moet wel van ministukjes in je smoothie houden ). Ik ervaar het als een enorme energiebom in de ochtend.
Hier waakt de enige echte Barones
eerlijk gezegd heb ik geen idee hoe rauwe cacao, maca poeder, chiazaad, gojibessen smaken



Zijn het ook ingrediënten die voor de lekker te gebruiken zijn?
Alle reacties Link kopieren
Ik ga ermee aan de slag Barones!
Alle reacties Link kopieren
quote:sehnsucht schreef op 05 januari 2014 @ 22:02:

eerlijk gezegd heb ik geen idee hoe rauwe cacao, maca poeder, chiazaad, gojibessen smaken



Zijn het ook ingrediënten die voor de lekker te gebruiken zijn?Hennep ,chia en goji zijn ook lekkere ingrediënten in salades bv. Ik gooi het ook soms in bepaalde wokgerechten. Qua smaak erg goed te pruimen (neem wel de gepelde variant van hennep, de ongepelde is vervelend betreffende schillentjes die tussen je tanden blijven zitten ). Maca kun je in verschillende gerechten/sauzen gebruiken. Dit versterkt nml bepaalde elementen qua smaakbeleving en het is heel gezond. Het is wel een poeder die veelal in smoothies, shakes word gebruikt. En cacao, daar kun je vanalles mee natuurlijk. Maar je kunt het zo zoet maken als je zelf wil. Ga eens experimenteren, ik vind het een toevoeging in mijn maaltijden.
Hier waakt de enige echte Barones
Alle reacties Link kopieren
goji bessen eet ik vaak ook gewoon zo een handje, het zijn gedroogde rode besjes die zoet/zuur en daarna een wat bittere nasmaak hebben. Was even wennen, maar vind het nu erg lekker.
Hier waakt de enige echte Barones
Alle reacties Link kopieren
quote:Barones schreef op zondag 05 januari 2014 21:39 Banaan, blauwe bessen, frambozen, schepje rauwe cacao, schepje maca poeder, chiazaad, gojibessen, gepeld hennepzaad en wat kwark en water. Een supersmoothie om de dag mee te beginnen!



Klinkt goed Barones! Je gebruikt dus ook de zogenaamde 'superfoods'. Chiazaad heb ik een tijdje gebruikt maar hennepzaad, maca poeder en gojibessen behoren niet tot mijn standaard voorraad. Zijn deze producten ook veilig te gebruiken bij een zwangerschap? Zal me eens inlezen voor ik weer van alles bestel



Ik zie lekkere recepten voorbijkomen! Weer wat inspiratie om te experimenteren.



Li-la welk fruit vries jij in voor gebruik van smoothies? Ik heb frambozen en aardbeien in de vriezer nu, het andere fruit gebruik ik vers.
Alle reacties Link kopieren
quote:li-la schreef op 05 januari 2014 @ 22:03:

Ik ga ermee aan de slag Barones!Ik hoop dat het je mag smaken!
Hier waakt de enige echte Barones
Hoe smaakt rauwe cacao als je het vergelijkt met bv ongezoet cacaopoeder?

En maca poeder is een soort van (natuurlijke) smaakversterker?
Alle reacties Link kopieren
quote:roos_puck schreef op 05 januari 2014 @ 22:26:

[...]





Klinkt goed Barones! Je gebruikt dus ook de zogenaamde 'superfoods'. Chiazaad heb ik een tijdje gebruikt maar hennepzaad, maca poeder en gojibessen behoren niet tot mijn standaard voorraad. Zijn deze producten ook veilig te gebruiken bij een zwangerschap? Zal me eens inlezen voor ik weer van alles bestel



Ik gebruik het nu een paar jaar en voel me er heel goed bij

Helaas is er nog weinig bekend volgens mij met gebruik van superfoods in combinatie met zwangerschap. Ik zou sowieso idd even goed gaan inlezen en je laten adviseren door de verkoper en misschien zelfs een overleg met je arts hierover hebben.
Hier waakt de enige echte Barones
Alle reacties Link kopieren
@ Roos-Puck; op dit moment in mijn vriezer; aardbeien (veel!), frambozen, bessen, ananas, mango, beetje banaan (vind ik vaak wat overheersend), meloen, blauwe bessen en af en toe als ik iets mis een doosje van de Appie.



Gaat eigenlijk altijd goed als je eerst het bevroren fruit fijn maakt in de blender.

Voordeel je krijgt een lekkere koude smoothie, soms een beetje dik maar dat lost wat water/melk wel op.



Ben een tijdje heel fanatiek geweest (nieuwe blender) toen draaide hij wel 2x per dag voor het hele gezin. Kids vinden het heel leuk om mee te bedenken, hebben zelfs een receptenboekje aangelegd. Nu wat minder fanatiek maar met de goede voornemens.......
Alle reacties Link kopieren
quote:sehnsucht schreef op 05 januari 2014 @ 22:34:

Hoe smaakt rauwe cacao als je het vergelijkt met bv ongezoet cacaopoeder?

En maca poeder is een soort van (natuurlijke) smaakversterker?





Rauwe cacao heeft een ander proces ondergaan dan de gewone (waardoor meer goede stoffen bewaard worden gebleven). Ik vind de structuur wat anders (lichter) dan gewone cacao en hij is wat anders van smaak, misschien wat sterker. Ik vind het moeilijk uit te leggen, maar je proeft wel echt cacao zeg maar.



Maca word ook erg gebruikt als een soort medicinale superfood. In combi met andere stoffen, spirulina of chlorella bv. is het weer heel goed voor de aanmaak van je haar en goed voor je doorbloeding en huid. Maar Maca staat het meest bekend om zijn libidoverhogende werking Het is wat zoetig en kan in veel dingen worden gebruikt/toegevoegd en zal soms idd als smaakversterker kunnen fungeren.
Hier waakt de enige echte Barones
Alle reacties Link kopieren
Spirulina en Chlorella bevorderd ook de aanmaak van je collageenproductie in je huid. Deze algen gebruik ik dus ook graag in mijn groene shakes.
Hier waakt de enige echte Barones
In combi met andere stoffen, spirulina of cholera



cholera?? is best een erg nare ziekte





he er stond cholera ipv Chlorella
Alle reacties Link kopieren
quote:sehnsucht schreef op 05 januari 2014 @ 23:06:

In combi met andere stoffen, spirulina of cholera



cholera?? is best een erg nare ziekte



Ja, ik zou het niet willen krijgen, dan neem ik meteen een zak chlorella tot me omdat deze je immuunsysteem cellen razendsnel vernieuwen en bacteriële infecties aanpakt
Hier waakt de enige echte Barones
Alle reacties Link kopieren
Ik zal t ff veranderen..heb er een lange dag opgeplakt zitten
Hier waakt de enige echte Barones
Waar kopen jullie je superfoods? Chiazaad, rauwe cacao enz?
Alle reacties Link kopieren
Haaa Roos! ik houd ook erg van lekkere smoothies. Ik de gewone yoghurt of aarbeienyoghurt, beetje melk of water om te verdunnen en dan ligt het eraan wat ik in huis heb, maar ik vind de diepvries aardbeien/bosbessen/frambozen altijd een succes! Issie ook lekker koud
Alle reacties Link kopieren
quote:Underkoffer schreef op 06 januari 2014 @ 16:26:

Waar kopen jullie je superfoods? Chiazaad, rauwe cacao enz?Toevallig vandaag nog Chlorella gekocht bij Ekoplaza. Maar meestal neem ik het mee van de biologische markt die wekelijks in mijn stad staat (vaak iets goedkoper ook).
Hier waakt de enige echte Barones
Niet gezond wel verslavend lekker, bevroren fruit: bramen,kersen,blauwe bessen, granaatappel, vers fruit: hele banaan, paar flinke scheppen vanille ijs, flinke scheut melk hmmmm
Ik heb vanmorgen uitgepakt met spinazie, banaan, kiwi, gemengde sla, zonnebloempitten, lijnzaad, chiazaad, gojibessen, rauwe cacaopoeder en tarwegraspoeder. En nog een beetje kokosmelk om wat het dunner te maken. Hier hou ik het wel op uit tot de lunch denk ik



Gemengde sla was nog over van gister, anders had ik er een appel of een peer door gedaan. Dit was wel wat minder zoet, maar wel erg geslaagd!
Alle reacties Link kopieren
Verse jus, blauwe bessen, rode bessen, aardbeien, frambozen, zemelen en lijnzaad.



(zonnebloempitten eet ik meestal als tussendoortje)
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Kokosmelk/water in de smoothie lijkt me ook erg lekker!



Vanochtend heb ik er eentje op met spinazie, appel, banaan, kiwi en wat chiazaad. Kreeg maar een half glas op, zat zó vol! ( ben een smoothie beginner Ik kan slecht vast voedsel door mijn keel krijgen 's ochtends dus probeer nu smoothies uit.. )
quote:-moedersmooiste- schreef op 06 januari 2014 @ 18:54:

Niet gezond wel verslavend lekker, bevroren fruit: bramen,kersen,blauwe bessen, granaatappel, vers fruit: hele banaan, paar flinke scheppen vanille ijs, flinke scheut melk hmmmmIk weet niet of het een smoothie is, maar zo noemen we het wel. Mijn kinderen zijn gek op die doosjes bevroren fruit van Jumbo en Albert Heijn, ik mix dat met yoghurt en melk en suiker in de staafmixer. Dan in een groot glas met een dik rietje als toetje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven