Diner buffet voor 28 personen

09-10-2012 19:18 65 berichten
Alle reacties Link kopieren
Elk jaar vieren mijn man en ik onze verjaardag samen in de zomer.

Dinerbuffet met vaak iets makkelijks; soep, salade, brood e.d.

Makkelijk voor te bereiden en ook goed in te schatten qua aantal personen.



Door omstandigheden is het deze zomer niet gelukt en hebben we besloten dit in de winter plaats te laten vinden. Wat ruimte betreft geen probleen, alleen vind ik soep en brood meer iets voor in de zomer :-)



Ik zoek nu dus (meerdere) recepten, met een meer winters karakter.

Stampot buffet lijkt me leuk, maar weet niet goed hoe ik dit moet redden met 1 oven en 4 gaspitten?

Wie heeft een goed idee?



Ter info; alleen volwassenen, geen vegetariers, geen zwangeren :-)



Alvast dank voor het meedenken!
Alle reacties Link kopieren
Kijk eens op de index van deze pijler...inspiratie genoeg.

Met de makkelijke eters die jij krijgt moet het zeker lukken.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Alle reacties Link kopieren
Geen magnetron?
Alle reacties Link kopieren
Stamppot hoeft toch niet in de oven?



Je kookt de groente die ochtend, je aardappelen ook, Maar giet niks af.

Dan hoef je ze op dat moment alleen nog even aan de kook te brengen en te stampen.

Als je de spekkies al gebakken hebt hoef je die ook alleen nog maar even op te warmen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Regel een paar 'au-bain-maries', daar kun je stamppot goed in warm houden.
Alle reacties Link kopieren
quote:VotesforLeo schreef op 09 oktober 2012 @ 19:20:

Geen magnetron?Oh ja, die heb ik ook nog :-)
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 09 oktober 2012 @ 19:21:

Stamppot hoeft toch niet in de oven?



Je kookt de groente die ochtend, je aardappelen ook, Maar giet niks af.

Dan hoef je ze op dat moment alleen nog even aan de kook te brengen en te stampen.

Als je de spekkies al gebakken hebt hoef je die ook alleen nog maar even op te warmen.Wordt het dan niet heel 'sjompig'?
Alle reacties Link kopieren
Hooikist! Nog energiezuinig ook
Alle reacties Link kopieren
Wintersoepen buffet: pompoen, erwten, bruine bonen, kippen (omdat je altijd zeikerds hebt ). Stokbrood, kruidenboter, roggebrood met katenspek en klaar!
Alle reacties Link kopieren
Voor 28 mensen zou ik niet aan de stamppot durven te gaan. Je hebt dan nml wel heel veel nodig.

Sowieso is 28 heel veel voor een warme maaltijd. Dan heb je echt grote pannen nodig.

Ik zal eens even nadenken over een alternatief.



(heb wel eens een 5 gangen kersdiner voor 25 gemaakt, maar toen had ik een paar enorme pannen. Toen was het vitello tonnato, wildbouillon, hazepeper met aardappelgratin uit de oven en kaas en desser na)
Alle reacties Link kopieren
quote:snotolf schreef op 09 oktober 2012 @ 19:30:

Wintersoepen buffet: pompoen, erwten, bruine bonen, kippen (omdat je altijd zeikerds hebt ). Stokbrood, kruidenboter, roggebrood met katenspek en klaar!Dit vind ik een goed idee!
Alle reacties Link kopieren
quote:snotolf schreef op 09 oktober 2012 @ 19:30:

Wintersoepen buffet: pompoen, erwten, bruine bonen, kippen (omdat je altijd zeikerds hebt ). Stokbrood, kruidenboter, roggebrood met katenspek en klaar!Ook een goed idee, maar mijn man wil dit keer geen soep :-)
Alle reacties Link kopieren
quote:keetje_stippel schreef op 09 oktober 2012 @ 19:30:

Hooikist! Nog energiezuinig ook Eugh.... Nee :-)
Ik zou 20 euro per volwassene vragen en een cateraar inhuren.
Alle reacties Link kopieren
quote:hiltje schreef op 09 oktober 2012 @ 19:33:

Voor 28 mensen zou ik niet aan de stamppot durven te gaan. Je hebt dan nml wel heel veel nodig.

Sowieso is 28 heel veel voor een warme maaltijd. Dan heb je echt grote pannen nodig.

Ik zal eens even nadenken over een alternatief.



(heb wel eens een 5 gangen kersdiner voor 25 gemaakt, maar toen had ik een paar enorme pannen. Toen was het vitello tonnato, wildbouillon, hazepeper met aardappelgratin uit de oven en kaas en desser na)



Ik heb 2 grote pannen van 12,5 liter.. En ook een paar grote ovenschalen. Zou desnoods wat op kunnen warmen bij de buren, die komen toch ook die avond :-)

Dus mocht je nog inspiratie hebben, hoor het graag..



Heeft iemand ook ervaring met de stamppot van de slager? Zie ze daar ook wel in de koeling liggen, maar zou dat echt lekker zijn?
Alle reacties Link kopieren
Een winter BBA houden, worsten erop, broodjes, salades, vuurkorfje aan etc.
Alle reacties Link kopieren
BBq dus
Alle reacties Link kopieren
Ga je toch gewoon BBQen maar dan in de winter? Braadworsten, zuurkool, broodjes, erwtensoep erbij, spek. Ik zou het wel weten...
Alle reacties Link kopieren
Hmmm, mosterd op die broodjes worst met zuurkool is ook heel lekker...
Als jouw man geen soep wilt gaat hij maar koken. Wat een kul zeg, soep is makkelijk en het feest is voor jullie beiden dus waarom zou je de hele dag in de keuken staan koken als soep van te voren klaar gemaakt kan worden.
Alle reacties Link kopieren
quote:flatscreen schreef op 09 oktober 2012 @ 19:43:

Een winter BBA houden, worsten erop, broodjes, salades, vuurkorfje aan etc.Dat is leuk!!
Alle reacties Link kopieren
quote:missfiona schreef op 09 oktober 2012 @ 19:44:

Ga je toch gewoon BBQen maar dan in de winter? Braadworsten, zuurkool, broodjes, erwtensoep erbij, spek. Ik zou het wel weten...We zijn helemaal om, wat een leuk idee!!
Alle reacties Link kopieren
quote:missfiona schreef op 09 oktober 2012 @ 19:44:

Hmmm, mosterd op die broodjes worst met zuurkool is ook heel lekker...



Precies, lijkt me heerlijk en binnen geen toestand.

Dresscode erbij, dikke jas verplicht, fakkels aan en vuurpotten.... Tentje opzetten..... Leuk!!
Alle reacties Link kopieren
quote:kwallenbal schreef op 09 oktober 2012 @ 19:45:

Als jouw man geen soep wilt gaat hij maar koken. Wat een kul zeg, soep is makkelijk en het feest is voor jullie beiden dus waarom zou je de hele dag in de keuken staan koken als soep van te voren klaar gemaakt kan worden.



Ik begrijp je reactie, maar we vinden het beiden erg leuk om in de keuken te staan. Hij riep het, maar ik dacht het ook hoor..

Wil eens een keertje geen soep.



Dat we er werk van hebben maakt niet uit, hoort voor ons bij de voorpret..
Alle reacties Link kopieren
Ben ook een winterjarije, ga het misschien ook wel doen!!

Moet alleen niet regenen natuurlijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven