Doe je ook mee met `deelcember`?

08-12-2014 00:38 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Doen jullie mee met `DEELCEMBER`? (initiatief van 24kitchen)



Waarschijnlijk weten jullie ook niet wat het is . Ik kijk vrij vaak naar 24 kitchen en al de hele maand maken ze filmpjes hierover. De bedoeling is dat je iets extra`s maakt en dat doneert aan iemand die het `echt` verdient. Iemand in het zonnetje zetten met wat lekkers.



Zo zag ik vandaag dat Rudolph een taart bracht bij een vrijwilligster van Villa Pardoes.



Het initiatief vind ik zo leuk dat ik ook graag wil meedoen. Tot 1 minuut geleden wist ik alleen niet voor wie ik iets zou gaan maken, ik heb even niet de mogelijkheid om het OV te pakken en het bij iemand af te leveren. (ik doe wel vrijwilligerswerk hier maar daar kan ik gewoon altijd wat lekkers meenemen, zijn een stel smulpapen daar )



Maar ik ben eruit, ik ken iemand die heel veel vrijwilligerswerk doet voor de Voedselbank. Die ga ik verrassen. Nog even bedenken wat ik dan ga maken



Doen jullie ook mee en voor wie?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Als het zonder bakken/koken mag dan doe ik mee.

Voor de voedselbank in Groningen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben alleen maar goed in kokosmakronen maken. Of daar nou iemand op zit te wachten....
Alle reacties Link kopieren
quote:vivalimegroen schreef op 08 december 2014 @ 01:50:

Als het zonder bakken/koken mag dan doe ik mee.

Voor de voedselbank in Groningen. Goed doel!
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
quote:MocyMoos schreef op 08 december 2014 @ 01:52:

Ik ben alleen maar goed in kokosmakronen maken. Of daar nou iemand op zit te wachten....Tuurlijk!
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
Leuk idee. Ik denk alleen niet dat iemand op mijn baksels zit te wachten.



MV, als je vervoer nodig hebt dan wil ik je wel een keer brengen hoor. Zolang het niet in Parijs is ofzo.
Cum non tum age
Alle reacties Link kopieren
quote:noa schreef op 08 december 2014 @ 07:43:

Leuk idee. Ik denk alleen niet dat iemand op mijn baksels zit te wachten.



MV, als je vervoer nodig hebt dan wil ik je wel een keer brengen hoor. Zolang het niet in Parijs is ofzo.+1
Prrrr, mauw miawwwww.
Alle reacties Link kopieren
Hebben jullie die jumbo reclame ook gezien? Dat je een extra kerstdiner kunt afrekenen en dat dat dan naar Leger des Heils of iets wordt gebracht?



Leek me ook een goede actie, dacht ook dat dit topic daar over ging haha. Ik weet alleen niet per wanneer dat van start gaat.. Iemand een idee?
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij is die actie al begonnen. In de supermarkt zijn die kaartjes denk ik te vinden.
Cum non tum age
Ik ga ook eens nadenken. Mooi initiatief.
Alle reacties Link kopieren
Oh, minder positieve berichten om de Jumbo reclame:

Konden ze het geld niet meteen storten?

Met de commercial, die gisteravond in première ging, wil Jumbo geld ophalen voor de Voedselbank. Maar de combinatie van die boodschap en tegelijk tientallen dure zangers en zangeressen inhuren, is veel mensen in het verkeerde keelgat geschoten. Sommigen vinden dat het geld van de commercial beter direct aan de Voedselbank had kunnen worden overgemaakt.

http://www.lindanieuws.nl ... -dure-kerstreclame-jumbo/



In mijn hoofd zat dat de deelnemende 'BN-ers' het wel gratis zouden doen. Ik vind het alsnog een leuk gebaar.
Alle reacties Link kopieren
quote:Jane-Ice schreef op 08 december 2014 @ 08:42:

[...]





+1



Zie je ons al aankomen?



Cum non tum age
Alle reacties Link kopieren
Wou ook een plaatje plakken maar ik weet nog steeds niet hoe het moet! Grrrr

Even goed oefenen....zucht...dus laat maar...
Prrrr, mauw miawwwww.
Alle reacties Link kopieren
quote:noa schreef op 08 december 2014 @ 09:41:

[...]





Zie je ons al aankomen?



[img]http://i1279.photobucket.com/albums/y53 ... 84372a.jpg[/img]De middelste van de rechterrij is bijna een hartje! Daar kunnen jullie wel mee aankomen
Alle reacties Link kopieren
Met heel veel fantasie Mariadolores.



Jane-Ice, ik zie je plaatje niet. Of is t zo erg dat hij hier niet plakt?
Cum non tum age
Alle reacties Link kopieren
Wat een leuk idee.



Ik kook en bak regelmatig meer dan we op kunnen, en deel daar graag van uit. .



Ik ga eens broeden wie er deze maand wat extra's verdient.
Alle reacties Link kopieren
quote:noa schreef op 08 december 2014 @ 09:48:

Met heel veel fantasie Mariadolores.



Jane-Ice, ik zie je plaatje niet. Of is t zo erg dat hij hier niet plakt?





Prrrr, mauw miawwwww.
Alle reacties Link kopieren
Ik doe dat eigenlijk sowieso wel gemiddeld 1x per 2 weken ofzo even wat langs brengen bij iemand die het nodig heeft. Niet zozeer omdat ze dan iets bijzonders hebben gedaan ofzo, maar meestal omdat iemand ziek is of iemand in het gezin of omdat iemand er even doorheen zit. Is in onze omgeving vrij gebruikelijk. Mensen gebruiken meestal facebook daarvoor. Ik plaatste een keer dat mijn hardnekkige hoest een longontsteking bleek, kreeg gelijk voor 5 dagen eten van diverse mensen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga sowieso voor de Jumbo actie. Tranen schoten in mijn ogen bij de reclame (uh, help, hormoontjes, wat doen jullie me aan! )



En ach, laat ik dan ook een hele lading koekjes bakken voor mijn mede-vrijwilligers bij scouting. Die zetten zich tenslotte het hele jaar ook belangeloos in voor alle kids bij ons in het dorp



En een uitgebreid kerstontbijtje voor mijn lieve eenzame omaatje
Niet zo zeuren joh. Vogels, die hebben pas last van katers!
Ik vind het wel moeilijk om te bepalen dat iemand, en wie dat zou verdienen. Vrijwilligerswerk is natuurlijk hartstikke goed, maar dat doe je alleen als je er echt tijd voor hebt. Waar ik wel bewondering voor heb zijn mensen die nooit klagen maar wel heel veel tegenslag te verwerken hebben gehad en hard werken om voor zichzelf en eventueel naasten te zorgen. Helaas zie en /of hoor je die nooit, en zijn dus lastig te vinden.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga wel aan deelcember doen, op kleine schaal. Al was ik het al van plan voor ik van 'deelcember' hoorde.



Iemand die wekelijks voor me pint/regelmatig boodschappen doet heeft het behoorlijk zwaar en daar maak ik denk ik een appeltaart of appelcake voor en iets van soort saucijzenbroodjes.



Mijn huishoudelijke hulp is goud waard en heeft een bloedhekel aan koken. Ze vinden hachee veel lekker maar veel werk. Ik heb niet de middelen voor een duur kerststukje of zo, dus heb bedacht dat ik hachee ga maken (als m'n energie het toelaat).



Verder ben ik aan het experimenteren met zoute koekjes, misschien maak ik die ook nog voor iemand.
Ik maak regelmatig te veel Indisch, maar zou dat "kersterig"genoeg zijn? Mijn ouders vinden het bijvoorbeeld helemaal niks, Indisch met kerst.
Alle reacties Link kopieren
Sri, ik ben dol op Indisch eten en ik ben vast niet de enige. Maakt niks uit of het met kerst is of niet.
Cum non tum age
Alle reacties Link kopieren
Lekker Indisch food, heerlijk! Maar helaas heb ik ook vaak niet zo lekker gegeten.
Prrrr, mauw miawwwww.
Alle reacties Link kopieren
Sri, voor mij is het 'kersterig' genoeg, dus kom maar op !!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven