En, wat eten we vandaag?

27-03-2011 22:47 3010 berichten




Vertel ons hier wat je vandaag gaat eten en kom inspiratie opdoen!



Vorig topic: En? Wat eten we vandaag?



De topics daarvoor:

En, wat eten we vandaag?

En, wat eten we vandaag?

En, wat eten we vandaag?

En, wat eten we vandaag?
Goedemorgen op deze laatste regenachtige dag van dit weekend (althans, ik probeer de weergoden ertoe te bewegen dit zo te laten zijn, ben de regen zat!). Vanavond maak ik Pad Thai met kip.
Alle reacties Link kopieren
Nu eet ik twee beschuitjes met jam, en yoghurt, maar vanavond eet ik hopelijk Adana Kebab met sigara boregi en cacik bij een Turkse zonsondergang in Antalya
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
quote:Very.Cherry schreef op 25 juni 2011 @ 09:00:

Nu eet ik twee beschuitjes met jam, en yoghurt, maar vanavond eet ik hopelijk Adana Kebab met sigara boregi en cacik bij een Turkse zonsondergang in Antalya Ooooooooooohhhh Afiyet Olsun VC!!!! Jaloers!!!
Alle reacties Link kopieren
.. met een lekker glaasje witte serap, Sarafin ofzo.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
quote:sartan schreef op 25 juni 2011 @ 09:01:

[...]

Ooooooooooohhhh Afiyet Olsun VC!!!! Jaloers!!! Antalya is tegenwoordig voor iedereen toegankelijk Sar dus wat let je? Zo moeilijk is het niet hoor, een ticket boeken
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen! Ik ben het met Teigera eens, dit is de laatste regenachtige dag. Ik ben helemaal klaar met die vroege herfst!



VC, veel plezier in Turkije!



Lampje, hoeveel elektrische apparaten heb jij nog achter de hand?



Ik ga vanavond een hapje eten in de stad met een vriendin, dus heb nog geen idee wat het gaat worden. Daarna gaan we naar de film denk ik.

Vandaag een beetje aanrommelen en zo eerst een rondje stad voor wat dingen die ik nodig heb en richting supermarkt.

Oh nee, eerst even naar de fietsenmaker. Ik krijg mijn banden niet meer goed opgepompt en twijfel of het aan de banden, het ventiel, de fietspomp of mijn fietspompkwaliteiten ligt. Dus ik ga eens vragen of ze daar mijn banden even op willen pompen zodat ik wat mogelijkheden kan wegstrepen
quote:Very.Cherry schreef op 25 juni 2011 @ 09:04:

[...]



Antalya is tegenwoordig voor iedereen toegankelijk Sar dus wat let je? Zo moeilijk is het niet hoor, een ticket boeken

Nou eh.... ik ben net 4 weken terug van een sabbatical van 4 maanden (waarvan de laatste 10 dagen als afsluiter in Turkije) dus mijn werkgever gaat me denk ik niet nu al weer een week vrij willen geven, en voor een lang weekend is het me net iets te ver



Hoewel...
Fijne vakantie, VC, klinkt goed.



Ik ben het ook zat, met de regen. En ik lees dat het morgen t/m dinsdag heel mooi weer wordt. Maar laat ik nou net dinsdag een afspraak hebben waarvoor ik veel moet voorbereiden. Ik hoop dus dat ze het mis hebben en dat het woensdag ook gewoon nog lekker warm is. Ik wil naar het strand!



Ga zo ook maar even boodschappen doen voor de frittata en de gevulde champignons. Wat ik verder eet is een verrassing, iedereen (we zijn met 6 meiden) neemt iets mee. Het zou leuk zijn als het vanavond iig droog is.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen allemaal!



Winnie is ook weer ontwaakt. Vriendinnetje ging rond kwart voor 1 naar huis. Lig normaal al eerder op bed, dus had vanochtend wat opstartprobleempjes. Zit nu aan een ontbijtje (kan nog net gezien de tijd op de klok). Heerlijke versgebakken croissantjes, grote cappuccino en 2 zachtgekookte eitjes. Jummie!



@VC: fijne vakantie!!! Geniet van het mooie weer daar en sneak je nog wat zon en warmte mee in je koffer op de terugweg?



@GB: het schijnt inderdaad vanaf woensdag weer over te zijn met het mooie weer. Echt irritant. Ga woensdag tapas eten met een vriendinnetje en het was leuk geweest als dat buiten op het terras kon. Maar goed, wie weet stellen ze de weersvoorspelling nog weer bij. Niets is zo veranderlijk als het weer tenslotte.



Bah wat een baggerweer is het vandaag. Eigenlijk helemaal geen zin om naar buiten te gaan, maar ja wil even naar mijn Zweedse vrienden voor wat eierdopjes, een nieuw bordje en even orienteren op een klein boekenkastje. Heb gisteren weer 2 kookboeken gescoord voor leuke prijsjes. Boekenkast gaat echt te klein worden nu. Een vriendinnetje zei al dat ik misschien ook kon stoppen met het kopen van boeken...



@Drift veel plezier vanavond! Weet je al welke film jullie gaan bekijken?



@Koor: hoe'st met je? Inmiddels ook verlost van de hoofdpijn?



@Lampje: hahaha heb jij aandelen in keukenapparatuur ofzo? Hier gaat vanavond de contactgrill weer aan. Hahaha ben echt besmet.



@Lacomida: ehhh wat zijn edamamebonen?



OT: maak vanavond risotto met courgette en kastanjechampignons, erbij gamba-spiesjes van de contactgrill.
Alle reacties Link kopieren
@GB: ik ga voor je duimen dat het vanavond droog is! Veel plezier in ieder geval!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben weer terug uit de stad. Heb een lekker broodje voor mezelf meegenomen, met oude gebrokkelde geitenkaas en tricolore tapenade, vond dat ik dat wel verdiend heb met al die regen

Niet echt weer om rustig rond te slenteren dus ik heb maar gewoon gehaald wat ik wilde hebben en ben er toen weer vandoor gegaan.



Winnie, ik weet nog niet zeker of we naar de film gaan dus geen flauw idee wat het zou kunnen worden. We gaan wat eten om de hoek van een filmhuis dus daar zullen we wel uitkomen en dan ziek we wel.



GB, wat vervelend dat je net in de dagen dat er goed weer voorspeld is veel moet werken. Wie weet verandert er nog wat. Nu kan ik niet geloven dat het morgen al mooi weer zou zijn

En hoe is het met de drukte in je hoofd?
Alle reacties Link kopieren
Fijne vakantie, VC!



Ik vind het ook moeilijk te geloven dat dit koude, regenachtige takkeweer morgen omslaat in stralend weer met bikini-waardige temperaturen...



Veel plezier vanavond, GB! Zit je jezelf vandaag wat minder in de weg? Is het een soort post-vakantiedip waar je mee zit?



Jij ook veel plezier, Drift! Fiets weer gefixt?



Hoe gaat het met jou, KV? Knap je weer een beetje op?



Gezellige avond gehad gisteren, Winnie?



Haha, nee hoor, geen paniek, ik ga nu niet alles in de stomer mikken. En verder houdt het dan ook wel op qua keukenapparatuur dat eten gaar kan krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Mijn fiets is weer gefixed inderdaad! Ik blijk niet zo goed in banden oppompen Ik heb een speciaal soort ventiel (zei de fietsenmakermeneer) dat eerst een beetje los gedraaid moet worden. Dat wist ik dus niet
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriendin belde zojuist dat ze behoorlijke migraine begint te krijgen dus mijn uitstapje van vanavond gaat niet door. Zij duikt haar bed in en dat lijkt en een heel goed plan.

Ik ga zo denk ik nog maar even terug naar de supermarkt, even wat te eten halen voor vanavond. Al moet ik nog wel even bedenken wat dan want mijn inspiratie is kwijt
Alle reacties Link kopieren
Hè jammer, Drift. Voor je inspiratie: wat dacht je van dit recept? Het lijkt mij lekker. Ik heb het opgeslagen en ga het volgende week ergens eten.
Jammer van je avond, Drift. Verder nog leuke plannen voor het weekend? Ik vind afspreken altijd leuk, maar als het niet door gaat vind ik het soms ook wel weer lekker, een onverwacht relax avondje.



Haha, Lampje, ik verwachtte eigenlijk een steamer-themaweek met experimenten.
Alle reacties Link kopieren
Hahaha ik dacht al even dat jouw hele keuken volstond met apparatuur Lampje! Zie soms echt zulke mooie keukens... Van alle gemakken voorzien.... Moet geloof ik toch maar op zoek naar een rijke kerel. Kan hij het geld binnenbrengen voor een super-de-luxe keuken en dan bereid ik met alle liefde iedere dag zijn eten.



Djeez, op een regenachtige zaterdag en met een Midsommar-feest dat gevierd wordt is Ikea niet een heel geweldige plek om te zijn. Heb langer in de rij gestaan dan dat ik bezig was met spulletjes pakken enzo. Je kon op verschillende plekken ook dingen proeven enzo, maar aangezien ik het meeste voer van de Ikea toch niet te nassen vind heb ik dat maar aan me voorbij laten gaan.



Voordat ik vanmiddag de deur uitging stond de bloemenman weer voor m'n deur. Mooi boeket bloemen gekregen vanwege mijn hulp bij het voetbaltoernooi vorig weekend! Superlief!



Zo maar eens wat gamba's uit de vriezer halen om te ontdooien en vis koken voor de katten.
Alle reacties Link kopieren
Het is inderdaad jammer maar dan vooral voor vriendin vind ik, zij heeft knallende hoofdpijn. En dat lijkt me zeer vervelend. Ik heb nu inderdaad een relaxed avondje en heb me voorgenomen een beetje op tijd in mijn bed te gaan liggen. Ik kan wel wat extra slaap gebruiken namelijk.

Kan me wel vinden in wat je schrijft GB. Afspreken is leuk maar ik vind het ook prima even niets te hoeven. Ik kan me ook best goed vermaken alleen, dat scheelt misschien.



Morgen heb ik nog met een andere vriendin afgesproken. Samen lunchen en op het terras enzo (als die regen zich tenminste weet om te zetten in zon).



Inmiddels heb ik alweer boodschappen gedaan en had je recept niet gezien Lampje. Maar dat klinkt inderdaad wel lekker zeg!

Ik ga nu portobello's eten, gevuld met spinazie, geitenkaas en pbpitten. Beetje risotto erbij of een afbakbroodje met wat kruidenkaas. Ik heb ooit een potje gekregen met gedroogde kruiden waarmee je zelf makkelijk kruidenboter kan maken.
Alle reacties Link kopieren
quote:GeorgieBrown schreef op 25 juni 2011 @ 16:25:

Haha, Lampje, ik verwachtte eigenlijk een steamer-themaweek met experimenten.



Jij alvast veel plezier vanavond GB! Gaan jullie ook stappen?
Wat een leuke verrassing, die bloemen, Winnie. En je zegt 'weer'... Staat die bloemenman zo vaak bij je voor de deur? Dan doe ik iets fout denk ik.



En je hebt gelijk, migraine is waardeloos, dus het is idd heel vervelend voor je vriendin. Gelukkig heb je nog leuke plannen voor morgen.



Het stappen is trouwens de aanleiding voor het eten. Het is het sociaal-culturele hoogtepunt van het jaar in mijn geboortestad. Nu moet je je daar niet zoveel bij voorstellen, het is een culturele woestijn. Maar het is meestal wel gezellig, met veel bandjes, en veel (letterlijk) oude bekenden.



Mijn frittata is al klaar. De champignons zijn gevuld en moeten alleen nog in de oven. De helft met blauwe kaas en de helft met geitenkaas, voor het geval iemand een van beiden niet lust. De tafel is gedekt. Alleen mezelf nog een beetje toonbaar maken. Het is inmiddels droog. Het zou leuk zijn als het er nog iets vriendelijker uit ging zien alleen. Ik wil open schoenen aan.
Alle reacties Link kopieren
Heb de laatste tijd veel bloemen gekregen. Erg leuk. Nu nog een keer van een leuke vent ofzo...



Klinkt lekker wat je gemaakt hebt GB! Hoop voor je dat het weer nog wat meer opknapt. Open schoenen zijn denk ik wel wat frisjes.... Veel plezier in ieder geval, ik duim voor een spontaan zonnetje vanavond!
Alle reacties Link kopieren
quote:GeorgieBrown schreef op 25 juni 2011 @ 17:58:

Het stappen is trouwens de aanleiding voor het eten. Het is het sociaal-culturele hoogtepunt van het jaar in mijn geboortestad. Nu moet je je daar niet zoveel bij voorstellen, het is een culturele woestijn. Maar het is meestal wel gezellig, met veel bandjes, en veel (letterlijk) oude bekenden.



Leuke omschrijving!

Veel plezier in ieder geval! Het eten klinkt goed.



Winnie, wat leuk van de bloemen!
Ik ga toch op mijn open schoenen met killerheels. Je moet er wat voor over hebben.



Als jij duimt voor mooi weer, dan duim ik voor die bloemen van een leuke vent voor jou.
Alle reacties Link kopieren
quote:Het is het sociaal-culturele hoogtepunt van het jaar in mijn geboortestad. Nu moet je je daar niet zoveel bij voorstellen, het is een culturele woestijn. Maar het is meestal wel gezellig, met veel bandjes, en veel (letterlijk) oude bekenden.







Ik zou die open schoenen nog maar 'ns heroverwegen, GB! Ik krijg het er al koud van als ik er aan denk. Dikke skisokken tot aan je neus opgetrokken is een beter plan...
Het is grauw, maar koud vind ik het niet. Dus (eigenwijs als ik ben) ga ik wel op open schoenen. Ik heb ook geen echt dichte schoenen bij me. Maar pumps hebben wel een dichte voorkant. In de andere heb ik ook blote tenen. Maar die ga ik toch dragen. Past beter bij mijn look.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven