En, wat eten we vandaag?

27-03-2011 22:47 3010 berichten




Vertel ons hier wat je vandaag gaat eten en kom inspiratie opdoen!



Vorig topic: En? Wat eten we vandaag?



De topics daarvoor:

En, wat eten we vandaag?

En, wat eten we vandaag?

En, wat eten we vandaag?

En, wat eten we vandaag?
Alle reacties Link kopieren
Neem je wel een jasje of vestje ofzo mee GB? Of iets extra's wat je aan kunt doen (sprak tante Drift ). Het is namelijk maar een graad of 17 buiten en zal vanavond nog wel wat frisser worden (het moet helder worden lijkt me anders kan de zon morgen niet schijnen). En we willen natuurlijk niet dat je kou lijdt.



Ik kan trouwens altijd prima open schoenen dragen als ik me verder redelijk warm kleed, dan is het prima te doen. En ik herken de eigenwijsheid
Ik ben een groot deel van de avond buiten denk ik. Als het droog is staat toch iedereen op straat. Ik doe een dik sweatvest aan. Het zal wel loslopen.
Alle reacties Link kopieren
De eigenwijsheid herken ik ook... Alleen overruled bij mij kou alles, maar ik ben ook een ontiegelijke koukleum. I second het jasje/vesje-advies van Drift daarom ook ontzettend.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben niet een erge koukleum, maar als ik koude voeten heb kan ik daar enorm chagerijnig van worden. En met regen heb ik het sneller koud dan wanneer het bijvoorbeeld min 5 is.
@GB: veel plezier vanavond! Past je dikke sweatvest wel bij je look? En leuk dat "mijn" frittata weer eens gemaakt wordt. Ik heb nog overwogen het ook dit weekend te eten, maar ik wacht tot het mooier weer wordt.



@winnie: ook ik doe iets verkeerd, krijg nooit bloemen bezorgd! Pittige Ikea-dag heb jij achter de rug trouwens.
Alle reacties Link kopieren
@Teig: voorlopig ga ik ook even niet meer naar Ikea. Heb mijn portie wel weer gehad. Ze verkopen daar trouwens niet eens eierdopjes...
Alle reacties Link kopieren
Vandaag in Breda wezen shoppen met een vriendin en het heeft de hele dag geregend. Ik werd er sjaggie van! Gelukkig wel goed geslaagd allebei.

Er is daar nu een Dille & Kamille geopend en na de recensie van Drift daar meteen de risotto met citrone en een zakje risotto met funghi gekocht (en nog veel meer leuke keukenspullekes )



Lunch bij Flinstering: kloosterbrood met oude brokkelkaas en chutney. Mjummie!



Net een zalmpje in de stoomoven gegooid met gebakken aardappels en een salade van wortel, avocado en groene appel gemaakt met een dressing van citroensap en olijfolie.



Nu onderuit met een filmpje en tussendoor ff bijlezen wat jullie beleeft hebben
Alle reacties Link kopieren
Ha die Koor!! Fijn dat je goed geslaagd bent met shoppen, jammer alleen dat het zulk takkeweer was!

Welke film ga je kijken? Ik denk dat ik er zo ook een dvd in schuif. Op tv is niets bijzonders te zien.



Hoe'st met je schoonpaps trouwens? Neem aan dat hij nu thuis verder aan het herstellen is van zijn ingreep? Buikoperaties zijn doorgaans best pittig.



Flinstering is toch ook een restaurant dat mee heeft gedaan aan een wedstrijd van Herman den Blijker?



Hahaha heb vanmiddag gelachen zeg. Ik stond in de lift naar beneden om boodschappen te gaan doen. Stond er zo'n keurige dame in de lift (ze woont hier ook in de flat), volgens mij is ze geboren en getogen hier in het durp... Zegt ze: nou ik word wel schijtziek hoor van die takkeweer...*denk er een hete-aardappel-accent bij...*
Alle reacties Link kopieren
Hi Win, we schuiven Millennium 2 erin. Lief heeft de extended verzuim gedownloaded. Vorige week deel 1 gekeken en ik vind de boeken altijd veeeeeel beter dan de films maar dit is een goede verfilming.



Wat ga jij kijken?



Schoonpa gaat prima gelukkig. Praats voor 10.



Flinstering is idd een Mijn tent is top deelnemer en aanrader om te eten



Grappig die dame in de lift. Iedereen was vandaag aan het mopperen.

Geniet van je avondje. Wij drukken op start!
Alle reacties Link kopieren
Veel plezier Koor!

Ik moet nog een dvdtje uitzoeken. Denk dat het zo'n heerlijke romantische vrouwen-film wordt. Geen zin om na te denken, dus verstand op nul en chillen maar.



Flinstering ga ik onthouden voor als ik weer eens in Breda ben.
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal ik ben er weer,hebben een leuke week gehad samen.

Culinair was het niet veel en heb de smorrebrood niet gevonden(ja zagen het in 1 restaurant maar ga geen 20 euro pp voor een belegde boterham betalen )



Hopelijk gaat het goed met iedereen hier,heb nog niet bij kunnen lezen en volgens mij is er hier zoveel geschreven dat ik nooit bij kom...
Alle reacties Link kopieren
Welcome back Dolfje!!!

Fijn dat jullie het leuk hebben gehad!

Mijn hemel, 20 euro voor zo'n stuk brood? Dat moet dan wel met gouden korstjes zijn...



Sterkte met bijlezen...

Ik ga eens verhuizen naar mijn bed, voordat ik vannacht in gekreukeld wakker word op de bank.
Goeiemorgen dames, eerst maar even OT: vandaag de quinoasalade alles is in huis en gisteravond heb ik de quinoa vast gekookt. In het recept wordt gemeld dat je de verse mais niet hoeft te koken, hebben de mensen die m al hebben gemaakt dat inderdaad niet gedaan? En verder meldt de maakster dat de salade in een plastic bakje nog 5 dagen houdbaar is maar zou ze de dressing er dan al overheen gegooid hebben ik bedoel, dat wordt toch een slappe bende op een gegeven moment?

(ben van plan om het hopelijke restant maandag mee naar mijn werk te nemen)



GB hoe heb je het gehad gisteren, niet te koud?





Hey Dolfje! 20 euro voor een smorrebrot ik neem aan dat het dan een complete maaltijd is en niet één boterham! Tenminste dat zou je hopen.....





Het zou vandaag mooier weer worden maar hier (niet zo ver van de kust) ziet het er eigenlijk nog steeds grijs en grauw uit en het is nog nat van de regen... geen veelbelovende start!
Alle reacties Link kopieren
Hello ladies,



De feessies waren erg gezellig en de bruiloft was prachtig. Wel gisteren op de terugweg veel files gehad door de TT. En wie had gedacht dat er dan letterlijk honderden mensen langs de snelweg en op de viaducten staan om naar de motoren te kijken! Ik vind het maar een aparte hobby, zeker met het weer van gisteren.



GB, hoe was je stapavondje? Viel de frittata in de smaak?



KV, ben je weer helemaal beter? Ik moet de Millennium-boeken ook eens gaan lezen. Goed project voor de zomer.



Lampje, nog gecondoleerd met de grill! Heb je al een nieuwe gekocht?



Drift, hoe was je relaxavondje?



Winnie, welke film heb je uiteindelijk gekeken? Edamame zijn trouwens sojabonen. Ik bestel ze vaak als bijgerecht bij de Japanner, maar ze hebben ze ook in de vriezer bij de (mijn) toko. Je kookt of stoomt de peulen met wat zout. Aan tafel peuter je de boontjes uit de peulen (die zijn niet lekker). Ik ben er dol op, ze smaken heel jong en groen (ook al zijn dat niet echt smaken natuurlijk). Ze zijn nog lekker knapperig. En dat gepeuter hou ik ook wel van. Het idee van pelpinda's, maar dan gezonder .



Sartan, ik heb de mais eruit gelaten, daar houd ik niet van. Maar ongekookte mais zo van de kolf lijkt me niet echt eetbaar toch? En de dressing zou ik inderdaad apart houden. Eet smakelijk in ieder geval!



Zo, zometeen eerst maar eens een bezoekje aan de sportschool brengen. Vanmiddag ga ik even naar mijn oma, daar gaat het helemaal niet goed mee. Vanavond hebben mijn vriendje en ik wat broodnodige quality time ingepland. We zijn allebei een beetje aan het eind van ons latijn, dus het wordt een chillavondje denk ik. Ik heb zin om zelf sushi te maken, even kijken of er een visboer open is op zondag. Zo niet, of als we lui zijn, laten we het denk ik invliegen.



Fijne zondag dames!
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat je weer beter bent, KV, en dat bezegeld hebt met een geslaagde shopsessie!



Heee, Dolfje, welkom weer terug! Lekker dat je zo'n fijne vakantie gehad hebt!



Ik heb van de verse mais geen last gehad, Sartan, want ik heb gewoon twee van die kleine blikjes gebruikt... Of het echt vijf dagen houdbaar is, heb ik niet uitgeprobeerd. Wel is het de dag erna nog steeds superlekker. De eerste keer dat ik het ging maken, was ik ook bang voor 'smurrie-gevaar', maar dat is alleszins meegevallen. Tuurlijk wordt het wel een beetje pruttig, voornamelijk door de avocado, maar omdat er drie limoenen doorgaan, blijft de avocodo ook goed en groen en wordt niet bruin. De dressing er juíst wel door doen dus. Ben heel benieuwd wat je ervan gaat vinden.



Leuk dat je zulke goeie feestjes hebt gehad, Giraffe. Sterkte met je oma en veel plezier met vriend vanavond! Trouwens... nee, heb nog geen nieuwe contactgrill gekocht, met de nadruk op 'nog'... Heb er al wel een op het oog. Met het gebruik dat ik ervan maak en, even zonder gekheid, het is gewoon een ideaal ding om vetarm van allerlei voedingswaren krokant te maken, is zo'n klein (reserve-)ding, waar je anderhalve tosti op kunt leggen gewoon niet genoeg. Dus ja, er zit een nieuwe contactgrill in de pijplijn. Zijn jullie gelijk gewaarschuwd...



Leuke avond gehad, GB? Geen koude voeten gehad?



Ik maak vandaag courgettebootjes gevuld met kipgehakt, knoflook, een zakje Thaise groentemix van de Appie en harissa paste. Met een beetje kippenbouillon eronder de oven in. Verse mango toe.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen!

Ik ga straks lunchen met een vriendin. Hoop wel op wat meer zonneschijn want dit noem ik nog geen tropische toestanden

Vanavond wil ik iets licht verteerbaars eten. Heb al een paar dagen last van mijn maag en darmen, met name in de avonden. Dus ik ga voor rijst met wat brocolli en een beetje satesaus. Misschien wat cashewnoten erbij.

Weet niet zo goed waar de klachten vandaan komen, buiten dat ik een zeer gevoelig spijsverteringskanaal heb. Misschien wat te veel zoet en vet in de afgelopen dagen steeds tussendoor. Dus ik ga even terug naar weinig bijzonders in de hoop dat ik daarmee mijn klachten weer kan laten verdwijnen.



Dolfje, wat fijn dat jullie het zo leuk gehad hebben samen. Jammer dat het smorrebrod niet gelukt is maar wie weet een volgende keer. 20 euro is inderdaad wel heel duur.



KV, je klinkt weer stukken beter. Fijn! En leuk geslaagd met shoppen dus. Breda kom ik eigenlijk nooit. Leuk dat je de risotto met smaakjes hebt meegenomen bij de D&K, wat een heerlijke winkels zijn dat toch!



Sartan, ik zou de dressing geloof ik even apart houden. Salades bewaar ik wel vaker nog een dag, gaat eigenlijk altijd goed.



Giraffe, sterkte met je oma!



Winnie, welke film heb je gekeken? Ik heb een soort serie zitten kijken. Heel Engels, beetje kostuumdrama, had er een stukje over gelezen in de Volkskrant. Werd aangeraden. Daarna ben ik vroeg mijn bed ingegaan.



GB, heb je het leuk gehad? Semikatertje? En geen koude voeten gehad hoop ik?
Alle reacties Link kopieren
Vergeet ik Lampje en haar contactgrill helemaal Hoe is het mogelijk?

Ik snap wel dat je een nieuwe gaat aanschaffen. Je gebruikte die andere inderdaad heel veel en ik kan wel begrijpen dat je nu graag een nieuwe wilt. Waarschijnlijk had ik er allang weer een gehaald als ik zo enthousiast geweest was als jij. Dus ik vind het heel knap dat je daar zomaar een aantal dagen mee gewacht hebt.



Waar is de kapotte? In de prullenbak of begraven in de tuin?
Alle reacties Link kopieren
Vervelend van je maag en darmen, Drift. Hopelijk lost even lichtverteerbaar eten het probleem op. Kapotte grill ligt, geheel en al gestript door man (er zaten nog zooooveel bruikbare dingetjes aan namelijk... ), in de prullenbak... Veel plezier vanmiddag! Hier ook nog verre van tropisch weer... Eerst zien, dan geloven.
Goedemorgen . Ook ik zit reikhalzend uit te kijken naar het tropische weer. Heb alvast heel enthousiast een hemdje met spaghettibandjes aangetrokken, misschien helpt dat voor t tropische gevoel. Heel soms schijnt even de zon hier, maar het is echt nog maar kort.

Vanmiddag wil ik met vrienden het park in, er zijn hier optredens, maar ja dan moet de zon natuurlijk wel lekker doorbreken. Vanavond eten we een snelle maaltijd: restje aardappels-sperziebonen-ei van de rotimaaltijd van onlangs, erbij 2 rotivellen en ik marineer zometeen hamlappen in moksi meti marinade. Onze (kleine) vriezer is de afgelopen weken idioot vol gepropt, dus we eten nu de vriezer beetje bij beetje leeg.



@Drift: vervelend dat je zo'n gevoelig spijsverteringsstelsel hebt. Inderdaad handig om dan even rustig aan te doen met eten! Rijst en broccoli lijken me vrij neutraal.



@KV: de Dille & Kamille is inderdaad een fijne winkel! Ook leuk voor cadeautjes vind ik. Heb er ook onlangs biologische koffie gekocht, erg lekker.



@winnie: fijne filmavond gehad?



@giraffe: ja, die TT, dat is voor ons gewone stervelingen een onbegrijpelijk fenomeen. Heb ooit een vriendje gehad die dat ook fantastisch vond, ik heb het zelf echter nooit begrepen. Ik zou wel heel graag willen motorrijden, dat dan weer wel!
Alle reacties Link kopieren
Zo, ik had meteen weer even 2 bijzonder uithuizige dagen na de vakantie, met ook rond etenstijd niet thuis. Vrijdag gebakken schol met wat boontjes en salade gegeten in een bistrootje, was erg onbijzonder voor wat het kostte, vond ik. Gister maar even broodjes en avocado gehaald, en toen ik 's avonds thuis kwam knalde ik van de honger en had lief gelukkig een heel lekkere pastasalade gemaakt, met van die grote gevulde pasta van de AH. En lekkere tomaten en veldsla en zwarte olijven. Heel lekker.



Ik denk dat ik vanavond weer iets met groene linzen ga maken, moet nog bedenken wat. Heb alweer zin in salade, geloof ik. Morgen heb ik lief beloofd om afrikaanse kippensoep te maken, een gerecht wat ik ooit een keer nagekookt heb van een afrikaans restaurant: Kippenpoten aanbraden met flink gember en rode peper, ui en paprika erbij, dan water erop en op smaak brengen met boullionblokken, na een minuut of 20 verse spinazie erbij en op het laatst nog tauge. Serveren met brood en cassavechips. Erg lekker.



Drift, vervelend van je darmellende. Is het wel slim om satesaus bij je eten te nemen dan? Snap dat je wel iets van een smaakmaker nodig hebt bij rijst en broccoli, maar satesaus is toch best heel heftig spul.



Ik ben ook benieuwd hoe GB het heeft gehad in de miezer op de killerheels



Ik ben wel blij dat het nog geen tropisch weer is, ik heb even bijgeslapen en heb verder grote plannen voor mijn zondag, in de zin van de achterstallige email en post van de vakantie wegwerken en mijn huis een beetje op orde krijgen. Maar eerst nog even ontbijten. Oh, en ik zal de datumprikker zo even invullen.
Alle reacties Link kopieren
Yeah, het zonnetje begint hier door te breken. Zo mezelf dus maar eens toonbaar maken in de badkamer en daarna het balkon op. Kop thee erbij, boekie... en verder helemaal niets.



Film was prima hoor. Heb "Husband for hire" gekeken. Hahaha absoluut geen oscar-waardig materiaal, maar prima zo voor een relaxte zaterdagavond. En de mannelijke hoofdrol werd vervuld door een erg appetijtelijke vent...
Alle reacties Link kopieren
Ik ga zo wel een keer bijlezen, eerst vertellen dat ik vrijdagavond een kant en klaar maaltijd heb gegeten (pasta geitenkaas met walnoten en spinazie van de albert Heijn, die vind ik dus oprecht lekker).



Gister aten we tong, gestoofde venkel en gebakken aardappels. Met een fles wijn, daarna was ik op een feestje met nog meer wijn en om 5 uur vannacht was ik thuis en had ik echt wel een beetje moeite om recht te blijven fietsen. Dus ik heb nu een fullblown kater en dat is niet fijn. Lig nu nog steeds in bed, dat is dan wel weer fijn.



Zo maar even douchen en de bom die ik vannacht heb laten ontploffen opruimen :D
Alle reacties Link kopieren
Whahaa Kaat! Die bom zal vast meevallen!

Sterkte met je fullblown kater!
Alle reacties Link kopieren
Succes met je kater, Kaatje!



Ik zie dat we over 5 posts alweer op de 3000 zitten. Zal ik een nieuw topic maken straks?
Alle reacties Link kopieren
Ja Lampje, maak jij maar een nieuw Topic aan!

Graag iets over de contactgrill-mogelijkheden in de openingspost!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven