En, wat eten we vandaag?

01-11-2014 13:04 3081 berichten
Alle reacties Link kopieren




Eten, koken, smaken, proeven, ruiken, borden mooi opmaken, genieten en natuurlijk kletsen over van alles en nog wat!



Dit is een langer lopend topic, het vorige deel vind je hier http://forum.viva.nl/forum//en-wat-eten ... s/221428/0. Dat neemt niet weg dat iedereen van harte welkom is om mee te schrijven.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga uit eten met mijn man.:rolling:
Alle reacties Link kopieren
Hey kv dank voor het openen, happy new topic allemaal!



Heeeeerlijk weertje edoch volkomen inspiratieloos als het om eten gaat. Dus ik heb bij de turkse bakker een börek met feta gehaald en daar eet ik een salade bij van komkommer, tomaat, ui, munt en peterselie (met sumak, citroensap en olijfolie) het zal best eetbaar zijn.... Nu eerst nog lekker even naar buiten, zonde om nu binnen te blijven
Alle reacties Link kopieren
Zaterdag = graasdag. Soms bestaat het ontbijt uit een paar Vietnamese loempiaatjes van de markt, een andere keer uit een stuk mokkataart (zojuist met een kop koffie naar binnen gewerkt) of een normaal ontbijt van een paar boterhammen en een bak kwark. Soms kook ik op zaterdagavond, soms ook niet en dan is een uitsmijter ook weleens lekker. Tussendoor vinden we altijd wel iets in de koelkast of een keukenkastje.
verba volant, scripta manent.
Vanavond komen mijn ouders eten. We gaan spinazierisotto maken met rauwe ham, gekookt ei en parmezaanse kaas. Daarbij een meergranen stokbrood met philadelphia.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga zo een maaltijd salade eten met garnalen. Vanavond weet ik nog niet, misschien een pasta schotel of gevulde paprika's.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Zonet de voorraad kast een stukje leger gemaakt, dus een kopje cup a soup op met afbakbroodje.

Vriend is hier komen wonen en doordat hij ook het eea aan eten op voorraad had hebben we nu een uitpuilende voorraadkast. Ach, hoeven we voorlopig niet na te denken over wat we gaan eten. We kunnen zo iets uit de kast graaien.
Alle reacties Link kopieren
Happy new topic allemaal!



Zalig dat weer zeg!
Alle reacties Link kopieren
@woepie38: leuk! Naar wat voor restaurant gaan jullie?



Ik eet vanavond basmati rijst met kipfilet en een citroen tajinesaus, met naanbrood erbij :-D (Ik heb er nu al zin in!)
Pasta (denk farfalle) met zelfgemaakte tomatensaus. Weinig werk, weinig afwas en erg lekker
ik heb runderworst en slavinken uit de diepvries gehaald

ik ga er spruiten en gekookte aardappels bij maken
Vanavond eet ik een lekkere kikkererwtensalade met o.a. bleekselderij, appel, verse kruiden en blokjes kaas. Errug lekker en ook lekker makkelijk.
Kaasfondue!
Alle reacties Link kopieren
Happy new topic! Dat er maar weer lekker gekookt en gekletst moge worden!



Ik at gisteren een restje van de stoofpot, die ik had gemaakt.

Vanavond weet ik nog niet, zo even bedenken.



Vanmorgen griepprik gehaald, even bij m'n ouders langs geweest en daarna een uur of 5 in het bos gewandeld.

Ik en m'n camera. Prachtige dag!
Everytime you make a typo, the errorists win.
Happy new topic!



Ik wou dus de rijst van gisteren opmaken, maar vriend aanstaande is een beetje zielig vandaag en wil geloof ik iets bestellen. Ik laat het maar aan hem over. Dan eet ik die rijst morgen wel, lekker opgebakken met tomatensaus en gesmolten kaas oid.



Overigens vanmiddag vriendinnen over de vloer gehad en met hun de pompoensoep van gisteravond opgemaakt en heel veel broodjes (en chocola) gegeten dus nog lang geen honger.
Alle reacties Link kopieren
Hier ligt er een zelfgemaakte(nou ja zelf belegde ) pizza in de oven.
Alle reacties Link kopieren
Happy new topic!



Heb heerlijk genoten van het weer vandaag en daarna van de pompoensoep. Vond 'm erg lekker.
Alle reacties Link kopieren
De ovenpasta staat hier in de oven.

Vanmiddag eerst in de tuin gewerkt en daarna met vriend op het strand uitgewaaid dus ik had geen zin meer om uitgebreid te koken. Lekker makkelijk een ovenpasta met een salade en een paar plakjes brood dus. Comfort food.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag voor het eerst gekookt met flespompoen! Best een ervaring, maar prima gelukt en lekker. Wederom met mijn tajine. Toen ik hem kreeg dacht ik nog: wat moet ik hier nu in godsnaam mee, maar het leuke is dat het je wel stimuleert om nieuwe producten en kooktechnieken uit te proberen. Want nu ik dat ding eenmaal heb, wil ik er ook iets mee doen!



Hoe dan ook, het was een pompoenstoofschotel met appel en rozijntjes, met chermoula erdoorheen. Normaal gesproken hou ik niet zo van koriander, maar hier was het toch wel geslaagd bij. Wat brood erbij en klaar!



Morgenmiddag heb ik een babyshower gecombineerd met high tea, dus ik heb maar even opengelaten wat ik s avonds met eten doe. Even kijken hoeveel trek ik nog heb.
Iemand een lekker (vegetarisch) recept voor de halve pompoen die ik nog over heb? Na 3 dagen pompoensoep wil ik wel weer wat anders



@dignity, ik had laatst ook een flespompoen. Vond een voordeel dat er meer vlees en minder pit in zit, en hij is sneller gaar leek het wel.
quote:matroesjka_ schreef op 01 november 2014 @ 19:16:

Iemand een lekker (vegetarisch) recept voor de halve pompoen die ik nog over heb? Na 3 dagen pompoensoep wil ik wel weer wat anders



@dignity, ik had laatst ook een flespompoen. Vond een voordeel dat er meer vlees en minder pit in zit, en hij is sneller gaar leek het wel.



Deze vind ik erg lekker, en is ook makkelijk te maken.



http://www.telegraph.co.u ... ime-and-green-chilli.html
Merisi, ik weet niet, het trekt me niet echt ofzo...



Maar misschien moet ik het maar gewoon proberen
Okay, ieder zijn eigen smaak :-)
Zelfgemaakt pizza, met brooddeeg (zelfrijzend bakmeel/zonnebloemolie/zout/ water), saus wel kant en klaar, en daarop salami, courgette, paprika, champignons, kaas en Philadelphia tuinkruiden.
Alle reacties Link kopieren
Matroes, ik vind pompoen altijd het lekkerste gewoon gegrild uit de oven. Hoef je hem niet te schillen, in stukken met olie op een braadslede (wel schil naar beneden leggen), 220 graden ca 40 minuten. Lekker met salie of rozemarijn. Veggie schijf en quinoa erbij. Ik ga dat zo volgende week ook eten

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven