En, wat eten we vandaag?

22-08-2016 19:04 3086 berichten
Alle reacties Link kopieren




Deel tig van een langer lopend topic, wie aan wil haken is welkom.



Vorige deel is hier te vinden.
quote:MijnNaamIsHaas73 schreef op 21 maart 2017 @ 19:40:

Er werd spaghetti bolognaise voor ons gekookt. Was lekker!



Koreveen, op de tennisbaan zie ik wel eens mensen met een brace voor een tennisarm. Schijnt wel te kunnen helpen tegen de pijn.



Nu heb ik zin in venkelsalade! Bij de lidl hebben ze vaak goede venkel liggen de laatste tijd. Bij de AH zijn het altijd van die verschrompelde knollen Die van mij kwam inderdaad van Lidl. Een grote knol was het. Ik heb hem gegeten zoals hier geadviseerd, was heerlijk!
Alle reacties Link kopieren
Ik had gisteren ook al voor vanavond gekookt. Had nog gehakt met pesto in de diepvries en heb er tomaatjes bij gebakken en pasta gekookt.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een recept, wel kant en klare boemboe recept omdat ik er om gevraagd had (te weinig keukenapparatuur). Ik ga het volgende week proberen en hou jullie op de hoogte :)!

Vanavond eten wij hier schnitzel, aardappeltjes en rode kool.
Wij eten vanavond een rodelinzensoep met bleekselderij en wortel. Daarbij een simpele volkorenboterham.
Alle reacties Link kopieren
Wij aten gisteren pasta met spinazie, champignons, uit, knoflook, pb pitten en een beetje ricotta. Ik maak het niet zo vaak omdat ik het studenteneten vind maar het was wel erg lekker. In mijn studententijd maakten ik dit regelmatig met huisgenoten, maar dan deden we er boursin in (ik moet er niet meer aan denken ) en volgens mij diepvriesspinazie.

Vanavond maak ik een hartige taart met broccoli en zongedroogde tomaat.



Maar zo eerst naar buiten lekker de zon in!
Alle reacties Link kopieren
Haas, dat hoorde ik ook. Bedankt voor de tip. Ga even overleggen met fysio morgen.



Vandaag thuiswerkdagje. Lief ook. Net samen lekkere lunchwandeling gemaakt. Heerlijk dat zonnetje.

Vanavond maak ik taco's met tonijn, kidneybonen, paprika en sla. Maak er een lekkere bak guacamole bij.



Drift, ja, dat aten alle studenten toen, brrrrrr
Alle reacties Link kopieren
Balen KV! Hoop dat het een beetje meevalt met herstel/hersteltijd.



Ik ging maandag uit eten met restaurentcollega's, het was erg gezellig maar het eten viel eigenlijk een beetje tegen, voor wat het kostte. Allemaal mooi en lekker, maar voor het geld (met halve glazen wijnarrangement erbij tik je toch zo €100 af) verwachtte ik er meer van. Dat heb ik vaker, ik kan dus eigenlijk maar beter in middenklasse restaurants eten dan dichter bij de top, denk ik.



Vanavond nog geen idee, eerst maar ns lekker buiten gaan knutselen en dan ns een blik in de koelkast werpen, heb al zo lang niet meer thuis gegeten dat ik geen idee heb wat er is. Die tomatenlinzensoep bracht me overigens wel op een idee, Haas, lekker. En tomaten en linzen zijn sowieso wel in huis.
Alle reacties Link kopieren
Oh ja, gister niet gegeten want werk, met de oude chef en de eerste dag van het nieuwe menu, dus chaos. Had stress en heb zeker intern best hard staan vloeken, maar uiteindelijk lukte het toch weer en vond ik het kicken en veel leuker dan de makkelijkere diensten de afgelopen weken
Alle reacties Link kopieren
Haha moos, dat buffelen hoort gewoon bij je. Wij eten pasta carbonara die toch liever pastasalade wilde worden, hij staat al klaar.
Wij aten pasta met courgette, zalm en een romig sausje. En Parmezaan natuurlijk.



Haha Drift, dat aten wij ook regelmatig, maar dan met goedkope Boursin . En boerenkoolstamppot, dat kwam ook vaak op tafel. En pannenkoeken met champignons en kaas, want dan zat er tenminste nog groente in.
Ik vind die pasta met spinazie best lekker. Bij ons was het altijd pasta met spinazie en blauwe kaas. En dan evt. ook champignons. Nix mis mee. Studenteneten vind ik het vooral als er heeeel veel verschillende dingen door elkaar gaan en dan met in elk geval een blik mais en een blik kidneybeans erdoor. Maar zeker mais.



We eten vandaag (ook erg old school) een groentetaart. Met broccoli, ui, prei, wortel, champignons en kaas.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind pasta met spinazie en wat voor kaas dan ook erdoor lekker
Alle reacties Link kopieren
Jammer Moosey, dat het eten tegenviel. Ik vind ook dat het vanaf een bepaald niveau niet altijd hoe duurder hoe beter is. Ook omdat de sfeer dan vaak te opgeprikt is naar mijn smaak. (De linzensoep was van herfstappeltaart trouwens, maar idd een goed idee).



Ik zal als het als nieuweling hier maar opbiechten: ik maak die spinaziepasta nog steeds met boursin en ik vind het ook nog lekker . Maar de volgende keer ga ik voor de blauwe kaas van GeorgieBrown, lijkt me nog lekkerder.



Vandaag hebben we nasi gegeten met een gebakken eitje.
Alle reacties Link kopieren
Oh ja die spinazie pasta! Wij aten vaak wittebonenintomatensoep, vooral aan het eind van de maand. En pompoen tot het onze neus uit kwam, want we hadden een moestuin.
Alle reacties Link kopieren
Chique eten is aan mij niet besteed, ik vind hetere vaak prachtig uit zien maar ik weet gewoon dat ik veel dingen niet lust.



Morgen heb ik de hele dag cursus en de vorige keer hadden we erg lekkere broodjes voor de lunch. Omdat ik waarschijnlijk doodmoe ben als ik thuis kom haal ik iets uit de diepvries. Ik denk groene curry met rijst.

Vrijdag moeten we snel eten en douchen en naar een concert dus dan nasi met een paar gebakken eieren .

Zaterdag ligt het eraan hoe gammel we zijn wat het wordt.

Heb nog verschillende soepen in de diepvries en ragout dus dat kan altijd.

Zondag wil ik rundvlees uit de slowcooker maken, denk op zijn Mexicaans voor in tacos. Daar moet ik eens een recept voor zoeken.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag een zak spruitjes meegenomen, allang niet meer gegeten. Met gekookte aardappels en kip uit de oven. Was weer lekker, ik houd van spruitjes .

Daarna kwam de ijscoboer langsrijden, vlak na het eten. Hebben we schepijsjes gehaald.

Ik had banaan met chocolade spikkels.

Hij is er weer vroeg bij, dit jaar..
•°: Don't be the same, be better!
Alle reacties Link kopieren
Haas, opgeprikt was deze toko niet (daar hou ik ook helemaal niet van) maar ik vond de bediening ook niet erg goed in de zin dat ik vind dat je als gastheer/vrouw je publiek goed moet kunnen inschatten, en wij waren een tafel die er zo ongeveer om smeekte om persoonlijk benaderd te worden Maar dat deden ze niet. Verder niet stijfjes ofzo, maar gewoon braaf, niks extra's. Zoals het eten dus eigenlijk



Ik heb lekker veel buiten gedaan tot 7 uur, daarna inderdaad een tomatenlinzensoep (excuus herfstappeltaart) geïmproviseerd. Had geen rode linzen in huis maar wel al eeuwen urad dal, een split-versie van de mungo bean. Ooit gekocht om dosa te maken, dat moet ik ook nodig weer proberen. Het beslag had destijds niet warm genoeg gestaan om te fermenteren. Maar dat blijkt gekookt ook een bijzonder smakelijk peulvruchtje te zijn. Verder prei, knoflook, miso, zwarte olijven, sojasaus en bliktomaten, oh ja, en ook nog gedroogde paddestoelen in de soep gedaan. Umami-bommetje Erg lekker.
quote:MijnNaamIsHaas73 schreef op 22 maart 2017 @ 19:47:

Jammer Moosey, dat het eten tegenviel. Ik vind ook dat het vanaf een bepaald niveau niet altijd hoe duurder hoe beter is. Ook omdat de sfeer dan vaak te opgeprikt is naar mijn smaak. (De linzensoep was van herfstappeltaart trouwens, maar idd een goed idee).



Ik zal als het als nieuweling hier maar opbiechten: ik maak die spinaziepasta nog steeds met boursin en ik vind het ook nog lekker . Maar de volgende keer ga ik voor de blauwe kaas van GeorgieBrown, lijkt me nog lekkerder.



Vandaag hebben we nasi gegeten met een gebakken eitje.En het was geen linzen tomatensoep maar rodelinzen wortelsoep met bleekselderij. Receptje van het voedingscentrum. Was lekker, wel heel dik.
Alle reacties Link kopieren
Vanavond uit eten gevraagd door m'n broer bij Le Jardin dus ik laat me verrassen...
Bimzarellio...what else
Alle reacties Link kopieren
Het is mooi weer en ook niet koud.

Even een dutje gedaan en de zon scheen lekker door de kamer heen.



Vandaag word nassi, kip sambal voor ons gemaakt. Lekker, heb er zin in.

Heb bijna geen puf meer om te koken, laatste tijd.
•°: Don't be the same, be better!
Ik doe hier nog niet lang mee maar doe graag inspiratie op. Zelf ben ik geen echte keukenprinses maar ik kook wel graag.

Vandaag heel gewoontjes: gekookte aardappelen met bietjes en een speklapje. Om de aardappels en de bietjes op te leuken een sausje erbij van yoghurt, mayo en een gesnipperd uitje.
Alle reacties Link kopieren
Oh ja, dat er overal mais door heen moest Dat begreep ik toen ook al niet. In mijn huis deden we dat gelukkig niet zo heel veel maar als ik ergens anders ging eten zat het altijd overal doorheen.



Ik had enorme honger toen ik thuis kwam. Eet alleen vanavond en had gelukkig een bakje nasi uit de vriezer gehaald vanochtend. Dus dat heb ik net gehad.
Alle reacties Link kopieren
Zo ik heb weer een certificaat binnen, voorlopig doe ik even geen studie/cursus of wat dan ook.

Heb nog een paar werkdingen de komende tijd waarvoor ik al uit mijn comfortzone moet.



Morgenmiddag werken en dan lekker weekend! Groene curry was weer lekker.
Goed gedaan Dolfje! Dat heb je maar weer mooi binnen.



Wij aten vanavond rijst met roerbakgroenten en tofu en iets van een teriyakisausje. Frut was ubergelukkig in de tuin aan het krijten en fietsen, wat heerlijk is die beginnende lente. Na het eten was het natuurlijk huilen omdat het te donker was om buiten te spelen . Oh well. Spring is in the air!

Heb meteen even de voorraadkast doorgespit en kwam wat dingetjes tegen die officieel deze maand op moeten. Dus dit weekend eten we iig pitabroodjes, rookworst en gnocchi. Ik weet wel dat het volgende maand ook nog prima eetbaar is hoor, ik ben niet zo van het weggooien, maar ach dan is het maar op.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen. Gister bij de fysio geweest. Het is gelukkig een beginnende tennisarm. Ik krijg shockwave behandelingen en tape op m'n arm. Hoop dat het gaat werken.

Gisteravond had ik spruitjes voor lief gemaakt. Hij had er weer eens zin in. Ik at geroosterde bloemkool. Aardappels en chipolataworstjes erbij.



Vandaag met een vriendin naar de Givenchy tentoonstelling, shoppen en lekker eten. Bedankt voor de tip, Teig. Ik onthou hem voor een andere keer, had al wat anders gereserveerd.



Goed van je certificaat, Dolf!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven