En, wat eten we vandaag?

22-08-2016 19:04 3086 berichten
Alle reacties Link kopieren




Deel tig van een langer lopend topic, wie aan wil haken is welkom.



Vorige deel is hier te vinden.
Alle reacties Link kopieren
Net gesport. Was gelukkig lekker koel in de sportschool. Wil later vandaag een stuk gaan kanoën, ben ik dit jaar nog niet aan toegekomen. Vanavond eten we zalm met gegrilde groene asperges.



Hm, ook lekker met frambrozendressing. Ik maak het altijd met huttenkase. Hoef je geen dressing te maken, is al smeuiig genoeg.



Veel plezier Dolf. Er is hier in de stad ook een festival met wijn en bier maar ik hoorde dat het vorige keer gruwelijk druk was en daar heb ik echt geen zin in.



Fijne dag iedereen
Alle reacties Link kopieren
Gister was ik te moe en lief te lui om over eten na te denken. We hadden nog kleine restjes lasagne en salade en hebben die aangevuld met een afbakbroodje met courgette, ui en gesmolten kaas.

Vanavond eet ik volgens mij alleen, denk dat ik maar weer voor de pasta met courgettepuree ga. Met pompoenpitten want ik heb geen zin om speciaal voor pijnboompitten naar de winkel te gaan.



Verder zit ik braaf op het terras te werken. Duik denk ik eind van de middag lekker even de rivier in.
Oh, met die frambozendressing klinkt ook lekker zeg! Ik vind alleen rauwe ui echt niet eetbaar. Dat laat ik er dan maar gewoon uit, of mis ik dan iets essentieels?



Wij gaan vanmiddag misschien nog even naar een foodfestival hier in de buurt. Even kijken hoe de dag loopt. Vanavond wil ik springrolls maken, kan van tevoren al aardig wat voorbereiden en dan zien we wel hoeveel trek we nog hebben.
Alle reacties Link kopieren
Mijn lief bouwde een pastasalade voor bij dit mooie weer!
Mijn dag liep anders dan ik had gepland. Had eigenlijk bedacht dat ik naar 't strand zou gaan, maar't waaide hard en (halleluja) ik kon opeens toch nog terecht bij de kapperT. Vanmiddag met mijn moeder bij mijn vader geweest. Daarna bij mijn moeder risotto met groene asperges voor ons gemaakt. En een salade van little gem met gegrilde paprika en tomaat. Was goed gelukt. Nu net gestopt met werken (druk).
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen. Vandaag ga ik preppen. Moet nieuwe granola maken, bananenbrood, kikkererwten weken voor in mijn salades komende week en ga misschien wat ijs van griekse yoghurt en fruit maken. Hoop vandaag nog een stuk te kunnen wandelen. Vanavond eten we zelfgemaakte tonijnburgers op brood met een salade van groene asperges, tomaat en geitenkaas.



Fijn dat je toch nog bij de kapper terecht kon. Niets zo erg als dat niet kan terwijl je er hard aan toe bent. En zo laat nog werken, poeh.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen. Foodtruck festival was erg gezellig maar man wat is dat eten toch altijd duur. Uiteindelijk alleen een frietje gegeten. Had dankzij de warmte ook niet heel veel trek.

Vandaag eten we een soort van tom ka kai in de slowcooker en ik maak van een gedeelte van de kip die daarin gaat ragout. Heb daar al tijden zin in en heb heb pastei bakjes die op moeten van mijn moeder gekregen toen ze op vakantie ging.
Gisteravond zouden we eigenlijk barbecuen, maar in verband met het voorspelde slechte weer hebben we dat maar achterwege gelaten. De springrolls waren lekker, dat wel. Maar ze worden bij mij nooit zo mooi als op de plaatjes .



Vandaag wilden we eigenlijk met vrienden naar een soort natuurfestival hier in de buurt, met veel activiteiten voor kinderen. Maar het regent hier op het moment flink, dus ik weet het nog niet zo net. Avondeten bestaat in ieder geval uit gehaktballen á la de Librije, broccoli en aardappelen uit de oven.
Jammer, Dolf, van het festival... Waren vast wel leuke dingen om te proeven.



Goed bezig, KV! En over dat ijs gesproken, ik wil ook dat avocado ijs binnenkort echt een keer gaan proberen.



Teig, wat gaat er mis dan? De clou is volgens mij dat je de rijstvellen maar heeeeeel kort in water dipt (zodat ze nog niet echt zacht zijn). Ik leg ze dan altijd op een bord en als ik dan de vulling erop leg en ga vouwen is het precies goed. Als je het te lang in water houdt en dan probeert te rollen wordt het lastig.



Nog geen benul wat ik ga eten. De drukte is in alle hevigheid losgebarsten (wel leuk hoor) en ik heb morgen een deadline bij een nieuwe opdrachtgeverT. Ik wil dus extra goed werk afleveren omdat ik hoop een vervolg. Eten zal daarom wel iets gehaalds/bestelds worden.
Alle reacties Link kopieren
Leuk GB, nieuwe opdrachtgeverT! Spannend



Teig, douw je ze niet gewoon te vol? Die fout zie ik heel veel mensen maken



Ik kom wat traag op gang vandaag, zo maar ns weer wat gaan doen. Gister wel lekker ver gekomen met werk. Voordeel van in het weekend werken is dat de email zich tenminste een beetje koest houdt En nog lekker gezwommen gister, als het een beetje weer blijft, ga ik vandaag aan het eind van de middag weer.



Gister had ik een change of plans qua eten, had ineens zin in soep. Aspergebouillon en asperges uit de vriezer gehaald en een halve courgette door de bouillon gepureerd, en daarna nog stukjes courgette en asperge erdoor gedaan. Stokbroodje erbij en prima maaltje. Vandaag weet ik het nog niet, ik laat lief wel iets verzinnen denk ik
Alle reacties Link kopieren
Teig, als je online zoekt zijn er best wat filmpjes met vouwinstructies voor het maken van de springrolls. Maar ik herken ook de valkuilen die door Moos en GB genoemd worden.



Foodtruck is altijd prijzig ja. Ik las laatst een artikel met een berekening van de kosten. Het kwam er op neer dat ze veel moeten verkopen om een beetje uit de kosten te zijn, ondanks de vaak wat hogere prijzen die gevraagd worden voor het eten.



Nog geen idee wat we gaan doen of eten vandaag. Vriend is erg moe van veel en hard werken de afgelopen weken dus wil het rustig aan doen. Het weer is ook apart, warm maar grijs en met veel wind.

Ik denk dat we last minute besluiten wat we gaan eten.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond 7,50 voor 2 stokjes sate en een stukje kroepoek echt te duur. En voor 1,5e bon dus 3,75 had je 1 hap groene curry. Echt een mini bakje. Je zou er minstens 3 moeten kopen om een maaltijd te hebben.
@GB: rijstvellen heel kort in water? Volgens de verpakking van de rijstvellen die ik heb moet het een minuut? Is dat dan te lang?



Ik begin nu te denken dat ik alles fout doe, haha. Ik had gelezen dat je de groentevulling eerst in een slablad moet rollen, maar de sla scheurt meteen dus dat wordt geen mooie rol. Dan moest je het vlees / de vis erbij leggen, wat verse kruiden en dan rollen. Maar omdat de sla al niet gerold is, rolt het vel ook niet meer. Het worden een soort open taco's op je bord, dus ik ben bang dat ik misschien ook tracht ze gewoon te vol te douwen zoals Moos al suggereerde. Misschien toch maar weer eens rustig naar kijken. Gisteravond was ik zo geërgerd dat het weer niet lukte dat ik het even mentaal weggeduwd heb.
Straks met de lunch eet ik voor het eerst ramlette (Mijn vriend maakt het hehehe) en vanavond eten we English muffin pizza's.
quote:Teigera schreef op 28 augustus 2016 @ 12:18:

@GB: rijstvellen heel kort in water? Volgens de verpakking van de rijstvellen die ik heb moet het een minuut? Is dat dan te lang?Ik doe het echt maar een paar seconden. Mss 3... In het water en meteen weer eruit. Dan stapel ik alles op in het midden. Vouw ik 1 kant eroverheen, dan de zijkanten dicht en dan rol ik 'm op.
Alle reacties Link kopieren
Ja ik week ze ook maar eventjes. Zeker geen minuut.

Wat ik vaak doe is een mengsel maken van geraspte wortel en glasnoedels en dan los wat stukjes kip etc erop. En dan inderdaad niet teveel erin
Alle reacties Link kopieren
Ik maak vanavond springrolls voor mij en mijn pa. Ik houd de vellen ff onder de kraan, dan zijn ze eerst nog stevig en worden daarna zachter. Gister aten we lasagna van mijn stiefmoeder, de enige die ik lust.
Alle reacties Link kopieren
Wat vind je vies aan lasagna hop? Daar kan ik me nou ns heel weinig bij voorstellen Zeker de klassieke met tomatensaus en bechamel, ik maak m eigenlijk nooit zo want veel te heftig, behalve soms voor een klus. Zo lekker...



Teig, ik week ook kort (het is wel een beetje afhankelijk van welke vellen je hebt, neem altijd vellen met een plaatje van een rauwe springroll op de voorkant, niet met een gefrituurde. Daar zitten dikkere vellen in en die zijn stom. Als er geen plaatjes opstaan is het gokken ) ze moeten echt nog niet flubberig zijn als je ze op je bord legt, in de tijd dat je er vulling op doet worden ze nog zachter. Ik leg er een blaadje sla op (ik doe een beetje onder het midden) dan de noodles, komkommer, kruiden, prutje van het een of ander, nootjes, en dan inderdaad de onderste helft over de vulling heen slaan en een beetje instoppen, zijkanten naar binnen vouwen, oprollen. Maar als het bij jou een soort taco's worden denk ik inderdaad dat je er ook een beetje veel in doet.. Als het nu nog niet wil, geef ik op de meet een demonstratie, ja?
Alle reacties Link kopieren
Ben net pas aan het preppen geslagen want de zon bleef hier schijnen. Heerlijk stuk gewandeld en in de tuin gezeten met tijdschriftjes.



Wat is ramlette, Kaat? Dat ken ik niet.



Ik week ze ook maar een seconde of 10. En psies zoals Moos het doet.

Ik hoef geen demo hoor, Moos. Wil ze wel opeten

Wil je trouwens de datum voor de meet gaan prikken? Weet niet of iedereen al heeft ingevuld maar ik hou nu veel vrij in mijn agenda en wil ook wat andere dingen gaan plannen.
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik wil wel, maar Mare en Info hebben nog niet ingevuld. Maaaare! Iiiiiiiiiiiiiinfooooooooooooooo!!!!!!!



De eerste 5 data worden het trouwens sowieso niet, verderop is er meer groen. Helpt dat voor de tussentijd?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een studenten trauma van lasagna, bladen niet gaar, te zwart, dan was het eindelijk klaar en had je zoveel honger dat je je mond verbrande.
Alle reacties Link kopieren
Heel herkenbaar Hoppala! Daar had ik overigens vooral last van bij de 'pakjes' lasagna. Nu ik het zelf kan lukt het meestal prima gelukkig.



Wij hebben vandaag een makkelijk dagje. Hele dag aan het schilderen geweest en vanavond gaan we een borreltje halen bij vrienden die net terug zijn van vakantie, dus daar krijgen we vast ook genoeg. Op het menu daarom Tortellini salade met tonijn. Simpel, maar wel lekker.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga de datumprikker morgen invullen!!

Weer terug van vakantie, dus kan de agenda er weer bij pakken.
Everytime you make a typo, the errorists win.
quote:Moosey schreef op 28 augustus 2016 @ 16:09:

Als het nu nog niet wil, geef ik op de meet een demonstratie, ja?

He he, die onthou ik!! Ik moet me er nog maar eens over buigen. Kun je ze eigenlijk ook een beetje bewaren, dat je ze in de avond maakt om als lunch mee te nemen de volgende dag? Of gaat dat plakken?

Overigens heb ik vellen zonder plaatje op de verpakking dus ik hoop maar dat ik dan de goede heb hè. Er staan allerlei Vietnamese tekens op maar daar word ik weinig wijs uit.
Alle reacties Link kopieren
Fijn Info Je hebt het goed gehad volgens mij he, op vakantie?



Teig, ja, zonder plaatje wordt lastig ja Toevallig een rond plastic 'doosje' met rode letters? Die zijn ook ok.

Bewaren gaat wel, ik heb ze wel ns s avonds gemaakt voor een lunch en allemaal los ingepakt in folie. Ging net, maar ik doe er dan ook altijd iets van een sauzig prutje in, daardoor plakken ze meer. Met alleen droge ingredienten zou het zeker moeten gaan.



Lief maakte gister een stamppotje met cavolo nero (lekker!) en weer een soort courgettefritters, bij wijze van gehaktbal Was prima. Vanavond vrees ik k&k-salade van de Appie op kantoor alvorens te pilatessen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven