En, wat eten we vandaag?

22-08-2016 19:04 3086 berichten
Alle reacties Link kopieren




Deel tig van een langer lopend topic, wie aan wil haken is welkom.



Vorige deel is hier te vinden.
Alle reacties Link kopieren
Dolf, er staat een recept van mij in een meettopic. Maar is wel een erg eigen interpretatie en ik weet ook echt niet meer welke meet het was.... Ik doe eigenlijk altijd maar wat met kool, ei, bloem, sojasaus en sesamolie. En meestal wordt het dan lekker
quote:Finjie schreef op 19 januari 2017 @ 18:34:

Geniet vd film Georgie Brown! Of ie nu goed is of niet.



Het was een documentaire. China's van Gogh. Mooi, af en toe grappig, maar ook wel triest. Zeker een aanrader. KLIK
Stamppot op brood trekt me niet zo, ik sla in Engeland ook altijd de beans on toast over, lijkt me nogal een koolhydraat-overload ;), maar gratineren lijkt me een goed plan om eens te proberen.

Wij duikelden een portie wrapvulling op uit de vriezer, want de portemonnee is nog steeds in lockdown. Nog een paaaar daagjes en mijn salaris is weer binnen, en dat ga ik denk ik vieren met pulled pork!

Ik had vandaag wel weer een goeie kick qua werk. Ik werk vanuit huis in het internationale onderwijs, en wat ik/wij doen is opeens waanzinnig aan het groeien. Er is veel extra werk, maar het levert zo veel kansen op! Het is moeilijk te kiezen in welke gaten we willen springen, maar we kunnen ons allebei richten op onze eigen favoriete delen. Dus ik kwam vandaag stuiterend uit mijn werkhol/studeerkamer!
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen. Gister drukke dag met een salesmeeting die ik had georganiseerd. 's Morgens business en 's middags in teams allerlei escape rooms gedaan. Was erg geslaagd. Ik zit wel onder de blauwe plekken van de escape rooms. Ik had voordat ik naar huis ging wat borrelhapjes gesnackt en had niet veel honger meer toen ik thuis kwam. Er lag nog wel een snickers naar mij te roepen dus die ik heb ik gauw opgegeten



Vandaag dagje vrij, naar de kapper en er komt een vriendin bijkletsen. Vanavond naar yoga en daarvoor eet ik wat yoghurt met stoofperen.



Dolf, dat recept van Moos heb ik na de meet een keer gemaakt en was prima. Moet het gauw nog een keer doen.



Dignity, 2 uur????



Moos, eetcafe diner klinkt heel goed.



Nou, onze vakantie wordt nog een keer abacadabra. Het schijnt dat door het 150 jaar het ontzettend druk wordt in Canada. Bijna alle campers zijn al verhuurd, zelfs in het laagseizoen. Dus wij zien ervan af en gaan wel een ander jaar. Dan maar wat duurder.

Grootepan, bedankt voor je info en ik bewaar het voor als we wel gaan, want het blijft op ons lijstje staan.

Luxeprobleem: we willen toch ver weg en kunnen niet kiezen welk land we gaan doen. In september is het het beste om richting Zuid Amerika te gaan qua weer. As weekend maar eens gaan snuffelen.
Alle reacties Link kopieren
Recept van de okonomiyaki van Moosey gevonden:



Link
????????????
Alle reacties Link kopieren
Thanks Mare, stom dat ik niet meer wist dat het van de meet bij mij thuis was

Topic meteen bij favorieten gezet, moet de andere meet topics ook eens opzoeken.

Ga dat volgende week als ik tijd heb eens maken.
Alle reacties Link kopieren
Wist ik ook niet meer hoor Dolf. Heb okonomiyaki viva ingetypt op Google en tadaaaaaaaaa.



Zo maar eens een boodschappenlijstje maken. Weinig inspiratie, dus denk dat ik nu voor een paar dagen haal en dan volgende week tussendoor nog een keer boodschappen doen.
????????????
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vast spitskool gekocht dus volgende week gaat het ergens gebeuren



Net lekker gesport, nu nog even een uurtje thuis en dan werken.
Wat een heerlijk zonnige dag! Ik ben vrij vandaag dus kan er extra van genieten. Vanochtend gezwommen met frut en verder lekker aangerommeld.



Gisteravond ging ik uit eten, Afghaans deze keer. Vooraf brood met houmous en een kom knolselderijsoep. Tussengerecht van gestoomde deegkussentjes gevuld met prei en erwtenpuree, met yoghurtsaus, tomatensaus en munt. Hoofdgerecht bestond uit een courgettegerecht, een meiraapgerecht en sperziebonen met zoete aardappel. Erbij rijst met rozijnen en wortel. Toe kardemompudding met koekkruimels. Was erg lekker allemaal.



Ik doe een GB-tje want vanavond ga ik weer uit eten .



Dignity, twee úur hardlopen? Wauw! Ben je ergens voor in training?
Alle reacties Link kopieren
Vanavond hebben we de verjaardag van schoonzus, eten daar. Weet nog niet wat eigenlijk.
•°: Don't be the same, be better!
Alle reacties Link kopieren
quote:koreveen schreef op 20 januari 2017 @ 07:50:



Nou, onze vakantie wordt nog een keer abacadabra. Het schijnt dat door het 150 jaar het ontzettend druk wordt in Canada. Bijna alle campers zijn al verhuurd, zelfs in het laagseizoen. Dus wij zien ervan af en gaan wel een ander jaar. Dan maar wat duurder.

Grootepan, bedankt voor je info en ik bewaar het voor als we wel gaan, want het blijft op ons lijstje staan.

Luxeprobleem: we willen toch ver weg en kunnen niet kiezen welk land we gaan doen. In september is het het beste om richting Zuid Amerika te gaan qua weer. As weekend maar eens gaan snuffelen.



Oh jee, dan moet ik ook maar iets gaan regelen, misschien het land toch maar uit richting Montana? Hmmmmm..... maar even kijken hoe "Trump" land gaat worden de komende maanden.

Je kunt ook nog kijken op de lokale "marktplaats", vaak zijn er wel. particulieren die hun camper te huur aanbieden voor een veel lager bedrag dan de verhuurbedrijven. Misschien is het nu nog een beetje te vroeg, maar het komt wel.



Ik ga vandaag tapas met een vriendin eten na het werk en ik denk dat er dan niet meer veel gegeten wordt vanavond. Het is een nieuw restaurant/pub en ik heb er met de kerst een keer gegeten en het was super lekker. Morgen zijn we uitgenodigt bij een Brits stel en zij kookt dan vaak traditioneel brits eten. Ik heb net een taartje gekocht hier op de campus, studenten bakken hier van alles en op vrijdag, pay day, is er altijd van alles te koop. Heb ik alvast een dessert voor morgen.
Alle reacties Link kopieren
Hi Grootepan, het zal overal wel heel druk zijn als alle beschikbare campers uitverkocht zijn en daar hebben we geen zin in.

Ben inderdaad ook wel heel benieuwd hoe het in de VS gaat nu.



Zometeen sporten, daarna een verjaardag van de zoon van een vriendin. Vanavond eten we eendenborstfilet met knolselderijpuree, paddestoelenmelange en gebakken witlof.



Teig, dat Afghaanse restaurant klinkt heerlijk. En wat was het gisteren?
Alle reacties Link kopieren
@KV, dat klinkt echt heel goed.



Mijn lief bleef gisteren hangen op de borrel op zijn werk. En dat terwijl ik speciaal voor hem stamppot andijvie wilde maken. Dus dat heb ik nu voor mezelf gemaakt. Vanavond de rest,
Alle reacties Link kopieren
Gisteren op t feestje werd het, heerlijke (voor) pindasoep, (hoofd) bami/nassi, kip, sambal en salade en toetje was taart. Was lekker allemaal.



Ik heb nog geen idee wat we vandaag gaan eten.
•°: Don't be the same, be better!
Alle reacties Link kopieren
Ai, ja als het zo overvol is en alle campers al verhuurd zou ik ook een abracadabra doen. Jammer KV maar er komt wel een andere keer!



Wauw, klinkt goed dat Afghaanse restaurantje Teig.



Tsssss Kaaatje nou jaaaaa, dat heb je hem toch wel effe goed ingewreven hoop ik...



Afgelopen dagen niks spectaculairs qua eten, letterlijk hap/snap want veul te druk. En komende weken wordt t al niet beter vrees ik. Nou ja in de weekenden dan pogen wat in te halen qua goed en verantwoord.

Vanmorgen een uurtje gespind, vanmiddag lekker even de duinen in voor een stukkie wandelen. En vanavond maak ik een grote pan linzenstoof, ook vast voor morgen. Voor mezelf maak ik er vanavond een venkelsalade bij. Morgen een eitje erin (half laten stollen, en verse koriander erbij) en dan met een volkorenbroodje om te dippen. Hmmmm.



Fijn weekend verder!
Vandaag maak ik een flinke ketel chili con carne. Lekker met gerookte paprika en een beetje chorizo erin. Ik verheug me er nu al op.

Fijn weekend allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Teig, dat eten bij de Afghaan klinkt goed zeg!



KV, jammer dat alles al zo'n beetje vol lijkt te zitten in Canada. Ik snap je overweging wel om dan nu toch maar wat anders te gaan plannen. Genoeg mooie plekken te bezichtigen gelukkig.

Ik wil later vandaag of morgen ook eens gaan zoeken naar een leuke bestemming voor eind april (ergens in Europa, we kunnen ongeveer een week weg). Ik wil zoveel verschillende dingen dat ik echt eerst wat dingen moet wegstrepen.



Gisteren at ik bij een vriendin. Ze had mexicaans gemaakt, dat is het lievelingsgerecht van haar dochter dus die was helemaal blij. Het was lekker en heel gezellig om bij te kletsen.

Vandaag heb ik een fijne ontspannen dag, daar was ik ook wel aan toe. Vriend is aan het werk en dus de deur uit, ik heb vanochtend wat opgeruimd en een beetje schoongemaakt en zit nu op de bank te niksen. Vanavond eten we pompoensoep, we hebben laatst een grote pan gemaakt dus het hoeft alleen maar opgewarmd te worden.
Ja, de Afghaan is een topper. Hij zit in Amsterdam, mochten jullie eens het adres willen. Had er al eens eerder gegeten, je hebt geen menukaart maar eet gewoon wat de kok kookt vandaag. Ik had wel specifiek om vegetarisch gevraagd deze keer, en dan laat je je gewoon verrassen.



Gisteravond was het iets heel anders. Amuse van soesje met geitenkaas en een stukje caramel, Parmezaankoekje en chips van pastinaak. Eerste gerecht was skrei met appel, frisee sla, venkel, Hollandse garnalen en kaviaar van haring. Geweldig lekker was dat. Tweede gerechtje was dungesneden rauwe langoustine, avocado, grapefruit, saus van langoustine en een stukje gebakken vis (ik weet niet meer welke vis het was). Ook lekker, maar de avocado was wat overheersend qua smaak vond ik. Derde gerecht was een stukje runderlende met gebakken schorseneren, crème van gekaramelliseerde ui, bitterbal van linzen en een chipje van schorseneer. Superlekker weer. Dessert was een klein warm chocoladecakeje, een bavarois van kokos met een sausje van gezouten karamel, kletskopje, boerenjongensijs met pinda's en gekaramelliseerde banaan. Heb er m'n vingers bijna bij opgegeten. De begeleidende wijnen waren mooi gekozen, we begonnen met een Limburgse wijn (leuk detail vond ik) en we eindigden met een dessertwijn die heerlijk naar rozijnen rook. Al met al een geweldige maaltijd en een heel fijne avond.



Vanochtend ben ik met frut naar peuteryoga geweest en verder hebben we op wat huiselijke klusjes na een lekker rustig dagje. Vanavond wil ik Indiase curry maken met tofu en spinazie en tomaten.
Alle reacties Link kopieren
Ik had ook plannen om naar Canada te gaan maar was me van geen kwaad bewust! Goed dat ik hier meelees . Maar ik wil met een georganiseerde reis mee, omdat ik in mijn eentje ben. Toch even in de gaten houden of de reis die ik op het oog heb dan niet snel vol raakt. Ik durf nog niet te boeken omdat ik ook op zoek ben naar een andere baan. Maar als dat niet opschiet ga ik toch maar boeken denk ik....



Gister heerlijk pannenkoeken gegeten.



Vandaag had ik nog een restje bleekselderij en een aubergine over die op moesten, dus ik heb net caponata gemaakt. Broodje met wat boter erbij. Was lekker.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag werd het rijst, kip in massala en spruitjes.
•°: Don't be the same, be better!
Alle reacties Link kopieren
Mogguh, brrrrr het ijs staat weer op de ramen



Goed etentje weer Teig!



Gisteren in een vlaag van inspiratie een stukje witvis gekocht. En dat in een ovenschaaltje gedaan met wat linzenstoof er overheen. Dit een 25 minuutjes in een hete oven gezet en daarna nog wat verse koriander en limoensap eroverheen gegooid. Nou ik heb zitten smullen.



Vandaag bij moeders part II, met ei/feta en een broodje erbij. Verder niet echt plannen. Even naar buiten wel maar ik ben niet zo'n held met de kou moet ik eerlijk zeggen.



Fijne dag!
Echt, Rast... geen dubbel glas? Had ik in mijn vorige huis nog weleens, maar nu al in geen járen meer gezien, ijsbloemen.



Dat zijn 2 heel goede etentjes, Teig!



Goed dat jullie er op tijd achter kwamen dan, KV. Het is ook jammer als je wel voor zo'n reis kiest en dat je dan beperkt bent in wat je kunt doen omdat het overal hysterisch druk is.



Ik heb vrijdag risotto gemaakt met een restje rucola pesto erdoor en een handje rucola en citroen. Nu logeert hier een vriendin en gisteravond zijn we gaan kaasfonduen. Was lekker.
Alle reacties Link kopieren
Wij aten in een Mexicaans restaurant. Guacamole vooraf en als hoofdgerecht had ik twee taco's. Een met kip en een met gehakt en vooral die met kip was erg lekker.

Na het eten naar de sauna en zwembad van het hotel geweest. Helaas was het stoombad kapot.



Straks ontbijten en daarna gaan we wandelen en straks waarschijnlijk naar een museum. En vanmiddag weer naar huis.

Kan thuis vast wel een of ander soepje in elkaar draaien en er ligt ook nog het eea in de diepvries.
Ijs op de ramen Rastan? Brrrr. Vond het wel mooi eigenlijk toen ik de gordijnen opendeed vanochtend, die beijsde bladeren en takken in de tuin.



Ik ga zo sporten. Dat is gelukkig wel ín een sportschool, haha. Vanavond maak ik een varkensrollade met honingmosterdglazuur, erbij sperziebonen en aardappelkroketjes.

De curry met tofu, spinazie en kikkererwten gisteravond was een succes. Heb lekker drie lunchbakjes in de vriezer kunnen zetten, verheug me er nu al op.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag komt mijn beste vriendin toevallig op de terugweg hierlangs. Zij gaat eerst op bezoek bij haar moeder. Daarna hebben we afgesproken om bij een turks restaurantje hapje te gaan eten en even bij kletsen. Gezellig, heb er zin in.
•°: Don't be the same, be better!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven