En, wat eten we vandaag?

22-08-2016 19:04 3086 berichten
Alle reacties Link kopieren




Deel tig van een langer lopend topic, wie aan wil haken is welkom.



Vorige deel is hier te vinden.
Alle reacties Link kopieren
Net heerlijk gewandeld. En nog even op het ijs gestaan. Er wordt druk geschaatst in de wijk. Leuke plaatjes.

Heb babi ketjap in de slowcooker en maak er vanavond sajoer boontje bij met een restje witte rijst, left over van de Thaise afhaal.



Ijsbloemen op de ramen, ai Rast. Dat is ff doorbijten. Klinkt heerlijk die vis met linzen.



Dignity, die groepsreizen hebben vast capaciteit gereserveerd maar net wat GB zegt, heb geen zin in mega-drukte bij bepaalde parken/bezienswaardigheden.



Teig en weer een supermenu! Mmmm



Leuk weekendje, Dolf!



Drift, succes met uitzoeken. Ben benieuwd wat het gaat worden.



Ik zie door de bomen het bos niet meer. Het gaat tussen Chili, Ecuador en Bolivia. Veel aanbod. Ga maar even een excelsheet maken
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zowel wat voor het voorjaar als voor de zomer aan het zoeken. Niet handig eigenlijk want dat maakt het selecteren nogal lastig. Mijn huidige plan is om in het voorjaar naar Reyjavik en omgeving te gaan en in de zomer naar Corsica. Ik kan zo blij worden van de voorpret.



Rastan, brrrr ijsbloemen op het raam. Dat zou ik ook niet zo fijn vinden. Ik vind de kou wel prettig eigenlijk. Je kunt je er goed op kleden en ik heb dit veel liever dan een winter met veel regen.



Sporten doe ik momenteel ook niet buiten. Bootcamp in het park gaat me echt een beetje te ver nu. Gelukkig heeft mijn bootcamp sportclubje ook een binnenmogelijkheid en daar maak ik nu gebruik van. Over een paar weken ga ik wel weer naar buiten.



Vriend is ziek en (naar eigen zeggen) heeeeeel zielig. Ik vind hem vooral zeuren en word daar een beetje moe van. Hij zou vanavond koken maar voelt zich daar niet goed genoeg voor. Nu heb ik net bedacht dat ik het mezelf dan lekker makkelijk ga maken. Ik gooi straks een vier kazen pizza in de oven en heb zojuist flink wat fruit gehad voor de vitaminen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben afgelopen jaar nog naar Ecuador geweest. Prachtige reis gehad Koreveen! Ik kan het helaas niet vergelijken met je andere opties, maar ik vond het echt een aanrader. Ik heb de combi met de Galapagos eilanden gemaakt. Wauw, kan niet anders zeggen.



Ik eet vanavond een experimentje van de appie recepten site: stamppot met knolselderij en rode kool. Ben benieuwd of het wat is.
Alle reacties Link kopieren
Zo we zijn weer thuis. Het was heerlijk!

Soep is eggdrop soup geworden met wortel, bosui en paksoi. En ik stoom zo wat dimsums.
Alle reacties Link kopieren
Oh Dignity, dan ga ik je ff een pb sturen voor details. Galapagos is duur en ik weet niet of bruintje dat dit jaar gaat trekken dus vandaar dat we ook naar wat andere landen aan het kijken zijn.



Drift, zeker leuke voorpret. Jouw beide bestemmingen staat hier ook op de wishlist
Alle reacties Link kopieren
Tuurlijk Koreveen, geen probleem!
haha, KV, voor- en tegenlijstje maken? Gewoon lootjes in een pot zou ik zeggen.



Aaaaah wat zielig voor je lief, Drift. Corsica is mooi. Wel onverwacht duur. Verbaasde me nogal.



Ik heb net even snel een quesadilla gegeten. En een beetje rucola salade erbij. Ik had nogal laat geluncht en niet bijzonder veel trek. Was vanmorgen naar een matinée geweest. Denk er niet zo vaak aan, maar het was een groot succes. Zowel het hele idee van op zondagochtend naar de film gaan als de film zelf. We waren naar Lion. Echt een aanrader. En (en dat gebeurt me niet zo snel).
Alle reacties Link kopieren
Iedereen aan de vakantieplannen, lijkt het wel!

Hier ook hoor, toevallig vandaag voor de meivakantie (die dit jaar in april valt) een week Sicilië geboekt. Plan om een keer niet naar Italië te gaan is mislukt. Nu maar even nadenken over de zomervakantie.



Vandaag beetje slecht gegeten. Friet en kroket in de dierentuin vanmiddag. Net geen trek meer en dus maar een bakje rauwkost gegeten. Gisteren wel lekkere stroganoff met gehaktballetjes gemaakt.
Everytime you make a typo, the errorists win.
Alle reacties Link kopieren
Bij het restaurantje hebben vriendin en ik een vega pizza gedeeld. Daarna een klein broodje shoarma kip.
•°: Don't be the same, be better!
Alle reacties Link kopieren
Wat klinkt dat allemaal heerlijk wat er voorbij komt, vooral die friet en kroket van infojunk ! Ja, ik kan ze zelf maken maar dat is toch niet helemaal hetzelfde.

Wij zijn gisteren bij vrienden wezen eten en het was niet giga bijzonder maar wel lekker. Ze had mashed potatoes met rundvlees uit de crockpot gemaakt, samen met glaced carrots. Haar zoon had biscotti gemaakt en dat was erg goed gelukt. Het was bovenal erg gezellig.

Gisteren nog een paar rondjes wezen snowboarden (toch wel heel fijn hoor, zo dichtbij een supermooi skigebied te wonen) en vandaag zwemmen en bij een vriendin op visite.



We gaan vanavond de pindakip uit de crockpot proberen, met rijst en sperzieboontjes geloof ik. MIjn man is aan het kijken terwijl ik nu de "administratie" bijwerk



Ik hoop dat de drukte toch mee gaat vallen dit jaar, ook voor ons niet echt leuk. Het is al moeilijk om campings te reserveren, laat staan met die extra drukte. Gelukkig is het land zo groot dat het zich wel verspreid denk ik.

Wij hebben ook even gekeken en wij willen rond 20 augustus in Whistler zijn, onze beide neven doen dan mee tijdens een fietsevenement, Crankworx. Vandaar rijden we waarschijnlijk naar het zuiden, de grens over en halverwege naar Seattle schijn je naar het westen te kunnen rijden richting een prachtige (schier)eilanden. Nu eerst maar eens kijken of daar ook te kamperen valt, we nemen de trailer mee.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen.

Ik heb een vrije dag maar voel me helaas niet fit. Ben al weken aan het kwakkelen.

Ik hou vandaag mijn gemak. Op het menu staat okonomiyaki.
Alle reacties Link kopieren
Ha, ik zwier ook weer eens langs. Opnieuw druk met een event(je) op werk.



Er wordt weer heerlijk gegeten, zeg ! Enne… ik sluit me aan bij grootepan wat de friet en kroket van infojunk betreft ! En kind was gisteren ook de hele dag skiën van 9 tot 5 (skigebied op nog geen kwartier rijden van huis).



Lekker zo’n weekendje weg, dolfje ! Vervelend dat je niet fit bent.



Wij aten niet veel bijzonders de laatste dagen. Zaterdag op verzoek (smeekbede) van kind die knoflookgarnalen maar weer eens gemaakt. Heerlijk vers stokbroodje en gemengde sla erbij.



Gisteren werd het een snelle pasta met een simpele tomatensaus. Worstjes erbij voor de liefhebbers. En veldsla. Er kwam onverwacht na het skiën iemand meeëten.



Vanavond een geïmproviseerde bami goreng met veel groente en een beetje kip. En (k&k) pindasaus en kroepoek.



Het was vanochtend -6 graden… Da’s toch al een 8-9 graden warmer dan vorige week.
quote:irmaladouce schreef op 23 januari 2017 @ 10:35:

Het was vanochtend -6 graden… Da’s toch al een 8-9 graden warmer dan vorige week.



Always look on the bright side of life.



Ik maak vanavond 'oven ratatouille'. Niet bepaald in seizoen, maar ik had zin in aubergine en dit is lekker makkelijk.
Alle reacties Link kopieren
Man was even prei en paprika gaan halen.

Ga nu beginnen aan wraps, gevuld met tonijn, paprika, mais, uien en prei. De vulling even in de koekepan roerbakken daarna vullen en even in de oven. Erg geliefd hier.
•°: Don't be the same, be better!
Alle reacties Link kopieren
Ik ga het komend weekend toch echt maar kroketten maken denk ik, krijg er steeds meer zin in. Maar zal ik nu rundvlees of kipkroketten maken. Mmmmmm......



Onze pindakip was erg lekker en ik had het recept dubbel gemaakt maar eigenlijk was het 3-dubbel volgens mij, er is in ieder geval voldoende ingevroren. Onze zoon heeft meegestemd in het weekmenu dit keer en hij heeft dinsdag tot Taco Tuesday uitgeroepen. Morgen dus lekker mexicaans kopen en vanavond broccoli met aardappeltjes uit de oven en een stukje varkenshaas wat nog over was.
Alle reacties Link kopieren
Lion heb ik ook gisteren gezien GB. prachtig maar ik heb ook ontzettend gehuild....



Beterschap dolfje!



Grootepan ik hoop dan maar vooor jullie dat het inderdaad mee valt, hoewel het niet zo lijkt...



Hahaha Irma, het warmt lekker op zo inderdaad...



Vandaag kantoordag gehad, vanavond een pie opgewarmd en wat rauwkost bij gemaakt. Klaar. Morgen maak ik andijviestamp heb ik me voorgenomen. Ik vind het koud kledderweer (moppersmurf is back..) hele dag grijs en hartstikke koud.





Oh en friet met kroket, ga ik binnenkort ook een keertje doen ja. Er zit aan de andere kant van Rastan centrum een patatzaak die zelf zn patat en kroketten maakt, heerlijk. En dan schuif ik lekker daar aan een tafeltje om het op te eten, altijd leuk mensen kijken daar het is nogal een eh. Aparte buurt zeg maar.





Verder niets te melden, fijne avond verder!
Alle reacties Link kopieren
Nou de okonomiyaki is voor herhaling vatbaar. Man vond het zeer smakelijk.



Morgen eten wij flied lice met boontjes en pindakip. Volgens mij ligt er nog maar een portie in de diepvries dus tijd om van het weekend weer eens de slowcooker te pakken en weer een voorraad van het een of ander te maken.
Jachtschotel met extra veel kaas..
Alle reacties Link kopieren
Ben benieuwd welke snackhut je bedoelt Rast
????????????
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat jullie wel blij werden van mijn friet en kroket. Ik had er spijt van, beetje misselijk van geworden. Haha!



Vanavond Griekse kip van Jamie gegeten zonder kip maar met aubergine. Morgen de tweede helft, misschien dan wel met kip erbij.
Everytime you make a typo, the errorists win.
Alle reacties Link kopieren
quote:infojunk schreef op 23 januari 2017 @ 19:09:





Vanavond Griekse kip van Jamie gegeten zonder kip maar met aubergine. Morgen de tweede helft, misschien dan wel met kip erbij.
Alle reacties Link kopieren
Agv'tje vandaag: zigeunerschnitzel met gebakken aardappelschijfjes en wat salade met rucola en feta.



Ik heb nog een klein restje verse spinazie over. Iemand suggestie wat ik daarmee kan doen? Het is te weinig vol een volwaardige groenteportie voor het avondeten maar vind het zonde om weg te gooien.
Alle reacties Link kopieren
Door een omelet of pastasaus of maak er een smoothie mee.
Alle reacties Link kopieren
quote:mare_1981 schreef op 23 januari 2017 @ 19:09:

Ben benieuwd welke snackhut je bedoelt Rast Ik stuur je wel een Whatsappje
Alle reacties Link kopieren
Misschien spinazie salade Dignity? Ik maak dat nog wel eens met wat pesto erdoor, tomaat, komkommer en paprika.
????????????

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven