En, wat eten we vandaag?

22-08-2016 19:04 3086 berichten
Alle reacties Link kopieren




Deel tig van een langer lopend topic, wie aan wil haken is welkom.



Vorige deel is hier te vinden.
Alle reacties Link kopieren
Hi ladies. Gistermiddag hostte ik een eventje. Was erg goed gegaan. Daarna met een vriendin uit eten gegaan. Zij had het restaurant uitgezocht en veel moeite voor gedaan "want ik ging altijd zoveel en zo goed uit eten"

Het was echt super, dus ze mag dat vaker doen. We hadden allebei het 3 gangen visdiner.

Voor: makreeltartaar, ceviche van makreel, quinoakoekjes en frisse citrussaus

Hoofd: heekfilet met gepocheerd ei, pastinaakfilet, beurre noisette

Toe: butterscotch ijs, mousse van bloedsinaasappel en kardemom en chocolademousse. De chocolademousse was het enige wat ik niet lekker vond, die was zo gruwelijk zoet en zwaar....brrrr



Ik kaan lekker door want ik heb vanmiddag een high tea met een andere vriendin. Vanavond een verjaardagsfeest van 2 vriendinnen en die staan ook garant voor lekkere dingen dus ik eet nu wat yoghurt en maak vanavond als diner een lichte salade. Lief is zelf ook op pad dus dat scheelt.



Jammer dat jouw diner zo wisselend was, Teig.



Moos, wat een klus. RESPECT



Rast, 29 april staat in m'n agenda. Leuk & veel zin in.



Dolf, ik hoop dat de puffert helpt en fijn dat je tevreden bent over je kasten.



Dignity, lekker bijkomen. Ik hou ook heel erg van thuiswerken. Gevoel dat je veel nuttiger bezig bent, rust en inderdaad lekkere koffie in de buurt.



Mare, geniet ervan. Heel spannend.
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan eens een keer friet halen. Niet echt mijn ding maar had ook geen zin en inspiratie om weer vooruit te koken of om weer iets uit de diepvries te halen.

Ik werk vandaag de hele dag ipv vanavond. Vermoeiend maar dan heb ik wel om 17.30 weekend.
Nou sterkte dan maar met je werkdag Dolfje! En geniet van je weekend (goed vooruitzicht!).



Vanavond eten frut en ik alleen, heb een bakje erwtensoep uit de vriezer gepakt. Ze mocht van mij net in de supermarkt een toetje uitzoeken, met een verlekkerd gezichtje zei ze meteen 'chocolaaaaaaaa' dus dat wordt chocolademousse. Denk dat ik een blij meisje heb vanavond.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb net een portie caponata uit de vriezer getrokken. Ik heb thuisgewerkt, wel wat goede dingen gedaan maar ook wat gerommeld in huis. Ga vanavond nog ff flink sporten dus denk dat ik daarna flinke honger heb, dus ga daarna niet meer in de keuken staan.
Alle reacties Link kopieren
Moeder maakt vandaag hete saoto soep, met sambal erbij. Heb er superveel zin in, goed voor de verkoudheid.
•°: Don't be the same, be better!
Nog een keer hetzelfde als gisteren, want weer op locatie en dus nog niet zo lang thuis. Het staat nu in de oven.
De foto's van je etentje zagen er echt spectaculair uit, KV!
Alle reacties Link kopieren
Wij aten pizza, van weer een nieuwe pizzaria. We moeten de beste in de buurt nog vinden.
Alle reacties Link kopieren
Ben je van Surinaamse afkomst, Simarik?



Ik werkte de afgelopen 2 dagen in het restaurant, daar hadden we deze week ook een Surinaams geïnspireerd menu. Saoto, bara met makreel, bloemkool massala (soort risotto-gerechtje van spelt en gort met veel kerrie en 4 bereidingen van bloemkool) en een dessert met gebakken banaan. Gister was het fokking druk, 96 eters. Nu lekker 4 dagen vrij, die kan ik wel gebruiken Heb ook wel veel gepland staan en het huis is een zwijnenstal, maar ik ga eerst maar ns lekker rustig wakker worden met koffie, eitjes en een afleveringetje The Paradise.
Alle reacties Link kopieren
@ Moosey, jaa heb je goed geraden.

Oh lekker bara, alleen nooit met makreel gehad. Gebakken banaan, doen we vaak wat pinda sambal bij, ook lekker.



Vandaag nog geen idee, wat we gaan eten.
•°: Don't be the same, be better!
Alle reacties Link kopieren
Vanmorgen gesport. Dat gevreet moest ff worden gecompenseerd ???? Vanavond eten we wraps met zalm, avocado en paprika. Daarna naar het concert van de Staat. Heel veel zin in!



GB, ja, het was prachtig opgemaakt, heerlijk en niet duur!



Teig, ook al een chocoholic die frut!



Lekker zeg dat Surinaamse menu, Moos. Geniet van je vrije dagen!



Mare, je huis zag er mooi uit. Hoop dat jullie snel te horen krijgen wanneer de oplevering is.
Gaaf Koreveen, de Staat!! Veel plezier. Ik luister ze vaak onderweg naar werk.



Vandaag bij geitenboerderij hier in de buurt geweest met frut. Helemaal geweldig vond ze het, soort supergrote kinderboerderij met heel veel dieren en spannende paadjes en ook nog wat speeltoestellen. We hebben daar in het restaurantje een broodje gegeten, ze at een tosti (en at die vervolgens helemaal op, denk maar niet dat er wat overblijft).

Ik zou eigenlijk helemaal niet thuis zijn vandaag, maar m'n afspraakje werd ziek dus de dag loopt anders dan gepland. Lief en frut zouden vanavond wraps met kip eten, ik heb de afdeling groente wat uitgebreid en nu kunnen we er met z'n drieën van eten én komt er meteen weer wat groente uit de vriezer op.
Alle reacties Link kopieren
Ik maak bami vanavond met kip. Vanavond komt er bezoek omdat man volgende week ergens jarig is maar volgend weekend is carnaval en zijn mensen op wintersport.

Het wordt niet druk gelukkig want dat is me te vermoeiend nu.
Zelfgemaakte groentensoep met balletjes en stokbrood met kruidenboter erbij
Leuk, de Staat, KV. Ook 2x gezien. Have fun.



Pittig 96 eters, Moos. Leuk menu.



Brown en ik gaan ook naar een concert vanavond. En daarvoor ga ik roerbakken. Ik heb snijbonen, oesterzwammen, wortel, stukje courgette en lente ui.
Alle reacties Link kopieren
Ik had vanmorgen een lekke band . Dat schopte het plan voor vandaag een beetje in de war. Eerst dus maar fiets weggebracht, een eind hardgelopen, huis gepoetst. Net de fiets weer opgehaald en dus pas laat boodschappen gedaan. Ik heb meerdere opties voor vanavond. Keuze is

1. Boerenkool stamppot

2. Gegrilde groente met quinoa

3. Salade met notenrijst feta perzik en zongedroogde tomaatjes.



Heb het meeste trek in de laatste dus denk dat dat het wordt.
Alle reacties Link kopieren
Ander concert, GB of hetzelfde? Have fun!
quote:koreveen schreef op 18 februari 2017 @ 17:20:

Ander concert, GB of hetzelfde? Have fun!Nee hoor, niet naar de Staat. Dat zou wel grappig zijn geweest. Nee, hier in de buurt, naar Nick Waterhouse.
Alle reacties Link kopieren
Vanmiddag laat nog even naar de stad/markt geweest. Optijd genoeg voor nog wat groente en fruit en de winkel waarvoor ik ging. Kind kreeg honger, toen hebben we in de mac gegeten. Man heeft thuis nog iets met spinazie/aardappel gekookt, strax misschien daarvan wat eten als we nog honger krijgen.
•°: Don't be the same, be better!
Straks eerst even naar de sportschool. Wat een grijzige dag buiten zeg! Vanavond maak ik een stukje zalm en aardappelen uit de oven, gegrilde tomaat en sugarsnaps erbij.
Alle reacties Link kopieren
Zoals bijna elke zondag maak ik vandaag soep en we eten de over gebleven kaasjes en toastjes. Het werd een uur of twee voordat iedereen weg was en toen kon ik helaas de slaap niet vatten en om 8 uur alweer wakker



Koor jij hebt het wel eens over ademhaling oefeningen en meditatie, heb je tips voor sites, boeken of apps oid waar ik dat kan vinden om mee te beginnen?
Alle reacties Link kopieren
Dolf, ik heet dan wel geen Koor maar de mindfulness app van VGZ is een fijne app voor wat korte oefeningen.

Fijn dat je bloed ok bleek te zijn. Ik hoop dat de pufjes je gaan helpen.



Teig, ik herkende je bijna niet met je nieuwe uiterlijk



Hoe waren jullie concerten KV en GB?



Wij aten gisteren een aardappel/groente schotel van de Groene Meisjes. Zelfgemaakte aardappelfrieten uit de oven op een salade met rauwe groenten (wortel, paprika en avocado) met een pindasausje, koriander en kokossnippers. Was erg lekker.

Vandaag komen mijn schoonzus en schoonmoeder naar ons toe. Schoonzus wil heel graag bij een hippe hamburgertent in het centrum eten. Ze wonen in ver weg in de provincie waar dat soort tenten bijna niet zijn. Ik vind het prima.

Ik zou eigenlijk couscous met broccoli en gegrilde haloumi maken maar dat schuift nu door naar morgen.



Fijne zondag allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de app Mindful Momentje. Verschillende oefeningen voor verschillende doelen.
????????????
Alle reacties Link kopieren
De Staat was mega!!! Echt genieten. Wat een band.

We gaan gewoon door met het muzikale weekend. Vanmiddag naar een oom en tante waar een band een huiskamerconcert zal geven. Weet niet wat we doen met eten. Daar of wat halen. We zien het wel.



Dolf, ik heb destijds een cursus van een dag gedaan om te kijken welke methode het beste bij mij zou passen. Die methode pas ik nu toe. Ik heb een vriendin die ook cursussen geeft van een halve dag en desnoods 1 op 1. Ik kan je met haar in contact brengen als dat je wat lijkt.



Dignity, wat was het geworden?



GB, hoe was jouw concert?



Teig, ik herkende je ook niet meer.....
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat het gaaf was Koor!

Een cursus bij iemand ben ik (nog) niet aan toe, denk dat ik daar nu meer stress van krijg dan rust maar ik hou het in gedachten.

Heb de Vgz app en headspace geïnstalleerd, straks eens kijken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven