'Eng' eten?

25-10-2014 22:14 105 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hebben jullie ook van die producten die je eigenlijk een beetje eng vindt? Ik heb dat met het aanraken van rauw vlees, dat voelt zo vies glibberig. Koop het dan ook altijd voorgesneden want als ik het zelf moet snijden, draait mijn maag.



Als kind vond ik kiwi's eng: fruit met haren, ieuwh... Ongepelde gamba's trek ik nog steeds slecht. Eigenlijk alles waarvan je nog kunt zien wat het geweest is.
Alle reacties Link kopieren
Mosselen. Zo heerlijk, maar ik ben altijd bang er ziek van te worden.
Les temps sont durs pour les rêveurs...
Alles wat net een beetje te rijp geworden is. Brrr.
De groente oker, surinamers en afrikanen gebruiken dat vaker om mee te koken. Vind het zo vies en glibberig en het lijkt op sperma.
Alle reacties Link kopieren
Nat brood
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Ik heb een tijd geleden een stukje gezien van een tv-programma met een item over een vrouw die als de dood was voor augurken. Ze moest zelfs in paniek huilen en rende weg toen er iemand met een bord augurken aankwam Het was een Amerikaanse talkshow, dus misschien moet je het wel met een korreltje zout nemen.



Zelf kan ik niet tegen het gevoel van het groen van radijsjes. Het prikt zo
Alle reacties Link kopieren
Mozzarella vind ik heerlijk maar ben altijd blij als ie uit het vocht is
Alle reacties Link kopieren
quote:GeorgetteDansLeTabak schreef op 25 oktober 2014 @ 22:16:

Mosselen. Zo heerlijk, maar ik ben altijd bang er ziek van te worden.



Ik ken een plaatje van een mossel, nou dan hoef je nooit meer ....



Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Vis waar de kop nog aan zit. Brrr. Bij de visboer vraag ik altijd of ze de kop er alvast af willen halen voor me. Zelfs in het Frans ken ik de zin uit mijn hoofd om de ober een vis te laten serveren zonder kop.
Alle reacties Link kopieren
Hmm.. wat ik nu kan bedenken is alleen wat ze moeten eten bij die test bij Expeditie Robinson. En Fearfactor ook trouwens.

Van die koeienogen en schapenhersenen etc.
Alle reacties Link kopieren
quote:zoete_aardappel schreef op 25 oktober 2014 @ 22:18:

Mozzarella vind ik heerlijk maar ben altijd blij als ie uit het vocht is

Heerlijk juist, in zo'n zakje haha. Lekker in knijpen



Ik heb het met ijsstokjes, dus geen eten op zich maar de houten stokjes. Ik kan ze niet aanraken.

Walchelijjk!
That's a fine looking high horse, what you got in the stable!
Een (zachtgekookt) ei.
Alle reacties Link kopieren
quote:coco95 schreef op 25 oktober 2014 @ 22:18:

De groente oker, surinamers en afrikanen gebruiken dat vaker om mee te koken. Vind het zo vies en glibberig en het lijkt op sperma.
quote:O.L.L.A schreef op 25 oktober 2014 @ 22:22:

[...]



Heerlijk juist, in zo'n zakje haha. Lekker in knijpen



Vind ik ook
Alle reacties Link kopieren
De eerste keer dat ik een oesters at moest ik een drempel over. Maar hij was heerlijk!
Alle reacties Link kopieren
(te) rijp fruit.



Schil van een perzik.. Brr..

Of wanneer je dan een hap neemt en de pit raakt - of is dat de nectarine?
quote:coco95 schreef op 25 oktober 2014 @ 22:18:

De groente oker, surinamers en afrikanen gebruiken dat vaker om mee te koken. Vind het zo vies en glibberig en het lijkt op sperma.

Okra wordt dat ook genoemd toch.

Heerlijk vind ik dat (maar niet tot snot gekookt) de vergelijking met sperma snap ik niet.

Het is een groene stevige boon.
quote:coco95 schreef op 25 oktober 2014 @ 22:18:

De groente oker, surinamers en afrikanen gebruiken dat vaker om mee te koken. Vind het zo vies en glibberig en het lijkt op sperma. Dat eten wij best vaak en ik ben Nederlands, ik hoop dat ik gauw vergeet dat je okra op sperma vindt lijken.
Alle reacties Link kopieren
Rauw vlees, en dan met name kipfilet, waar de adertjes en witte velletjes aan zitten.

Als ik dat gezien heb, hoef ik het niet meer, geld voor al het vlees.

Als ik ook maar een te glibberig stukje, een vies wit stukje, of een zeentje in m'n mond gehad heb, hoef ik het niet meer.

Dan denk ik er zo over na, wat dat dan was, en maak ik mezelf zo vies, dat ik er zelfs misselijk van word.
Ik vind het heel vreselijk om hele vissen te wassen, ik ben gek op vis maar een forel afschrobben onder de kraan tot het slijm is opgelost, daar word ik duizelig en beroerd van.
quote:playz schreef op 25 oktober 2014 @ 22:29:

De eerste keer dat ik een oesters at moest ik een drempel over. Maar hij was heerlijk!Ik durf dat nog steeds niet.
Visgraten. Harde stukjes van onbekende herkomst in een worst.
Doperwtjes. Brrrr. Die kleine balletjes die door je mond heen rollen en als je er op bijt zijn ze melig.

De smaak heb ik niks op tegen, puur op de structuur. Door een pasta oid is prima
Alle reacties Link kopieren
Van doperwten krijg ik kokhalsneigingen. Niet mijn groente!
Les temps sont durs pour les rêveurs...
quote:GeorgetteDansLeTabak schreef op zaterdag 25 oktober 2014 22:16 Mosselen. Zo heerlijk, maar ik ben altijd bang er ziek van te worden.

Ik ben er ziek van geweest! Ik eet ze echt nooit meer!!!

Oooh dan ben je echt vreselijk ziek, ik heb weleens eerder een voedselvergiftiging gehad, maar die van mosselen sloeg alles.

Ik vond ze heerlijk, maar nooit, nooit meer een mossel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven