'Eng' eten?

25-10-2014 22:14 105 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hebben jullie ook van die producten die je eigenlijk een beetje eng vindt? Ik heb dat met het aanraken van rauw vlees, dat voelt zo vies glibberig. Koop het dan ook altijd voorgesneden want als ik het zelf moet snijden, draait mijn maag.



Als kind vond ik kiwi's eng: fruit met haren, ieuwh... Ongepelde gamba's trek ik nog steeds slecht. Eigenlijk alles waarvan je nog kunt zien wat het geweest is.
Alle reacties Link kopieren
Pindakaas.

Ik heb arachibutyrofobie.
Alle reacties Link kopieren
Pap en pudding-achtige dingen met "stukjes"

Rijstpudding kan ik nog net hebben, maar havermoutpap en griesmeelpudding vind ik gruwelijk.

Yoghurt met cereal-achtige dingen (rice crispies, cornflakes etc) eet ik het liefst snel op, of ik gooi er steeds een beetje cornflakes in en eet ze vóór ze zacht worden.

Vroeger had ik dat ook met aardappelpuree en stamppot, maar daar ben ik enigzins overheen.

Sowieso vind ik eerder dingen vies/eng qua structuur dan smaak/uiterlijk.

Vlees enzo eet ik niet, maar da's eigenlijk meer een principeding, ik vind het idee wel een beetje vies, maar het spul zelf vond ik altijd lekker.

Ik schrik nu wel van de smaak als er ergens bij voorbeeld per ongeluk kippenbouillion inzit, dat spul smaakt enorm overheersend als je het ontwend bent.
Ik krijg braakneigingen van groentesoep, maar ik vind het lekker, raar toch?
Alle reacties Link kopieren
O, en melk, dat laat zo'n viezig laagje op je tong en in je keel achter. Nog los van de weeïge smaak.
Alle reacties Link kopieren
Filet american. Ik was er echt gek op, maar sinds die aflevering van ik meen keuringsdienst van waarde kan ik het niet meer eten.



Leverworst at ik al niet graag, maar ook door zo'n uitzending waarbij je zag wat er allemaal inging hoef ik het helemaal niet meer.



Maar dat is niet zo erg, maar m'n filet :(. Af en toe probeer ik het nog eens maar dan zie ok gelijk weer al die bacteriën voor me en ik krijg het niet weg.
Alle reacties Link kopieren
quote:O.L.L.A schreef op 25 oktober 2014 @ 22:22:

[...]



Heerlijk juist, in zo'n zakje haha. Lekker in knijpen



Toen ik vroeger achter de kassa zat, kon ik het ook niet laten er even in te knijpen als ze langs kwamen..
Alle reacties Link kopieren
O en spare ribs. Dat je dan een complete ribbenkast aan het afkluiven bent, dat staat me tegen.



Compleet hypocriet natuurlijk, ik weet het, want ik eet wel gewoon vlees en weet ook dan dat het niet aan de bomen groeit.
Doperwten/tuinbonen/kapucijners etc. De hele smaak en structuur, yergh.

Oesters heb ik nog nooit aangedurfd, mij te slijmerig.



Verder lust ik gelukkig bijna alles wat ik tot nu toe geprobeerd heb
Alle reacties Link kopieren
Boterhammen met een soort van kromming aan de zijkant. Heb vanaf kleins af aan dat ik moet kotsen als ik op dat stukje kauw, dus ik eet alleen nog vierkante boterhammen.
Velletjes op de vla, chocolademelk, soep of wat dan ook. En het vetrandje van een speklapje.
Ben altijd beetje bang voor rauw vlees. Niet als iets rose gebakken is ofzo, maar bijvoorbeeld kipfilet snijden doe ik nooit. Mag de slager doen haha. En gehaktballen draaien... eugh... dat doe ik met latex handschoenen (ja lach maar haha).



Buiten vlees heb ik het ook met eieren. Heb heeel lang geen eieren gegeten omdat het zo glibberig kan zijn. Niet hard genoeg gekookt, of bijvoorbeeld niet omgedraaid bij het bakken, dan zo'n wit viezig iets bovenop... brrrr ieuw!!



Alle reacties Link kopieren
quote:GeorgetteDansLeTabak schreef op 25 oktober 2014 @ 22:16:

Mosselen. Zo heerlijk, maar ik ben altijd bang er ziek van te worden.



Ik ben er gek op, eet ze geregeld, maar wel thuis, zodat ik mossel voor mossel kan nakijken voordat ik ze kook.

Oesters vond ik altijd eng, tot ik er toch maar eens één at. Heerlijk.

Aspic-dingen vind ik eng en zal het daarom niet snel eten.
Alle reacties Link kopieren
quote:meidtie schreef op 26 oktober 2014 @ 00:12:

Boterhammen met een soort van kromming aan de zijkant. Heb vanaf kleins af aan dat ik moet kotsen als ik op dat stukje kauw, dus ik eet alleen nog vierkante boterhammen.



Jaaa, bedoel je waar het brood helemaal in elkaar geduwd is?

Dat heb ik exact hetzelfde. Heb vroeger vaak al kokhalsend een hap brood in de vuilnisbak gespuugd. En als ik wel een bij een vriendinnetje at, hield ik die hap soms in mijn mond totdat ik naar de wc kon...

Nu koop ik in der supermarkt alleen brood dat niet ingedeukt is. Of ik snij dat stuk eraf.



Wat ik ook smerig vind zijn slavinken van de AH. Daar zitten vaak van die harde stukjes in..
Alle reacties Link kopieren
Ik herken eigenlijk niets. Waar ik van gruw zijn varkenspootjes en andouillettes (franse amoniakstaven). En dan met name die laatste. Alleen die geur al. En dan ziet het er ook nog eens niet smakelijk uit.

@SillySill, filét americain kan je heel goed zelf maken. Goed rundvlees bijvoorbeeld rundertartaar of duitse biefstuk in een goede keukenmachine mengen met mayonaise, mosterd, worchestersauce, peper, zout, cayennepeper, paprikapoeder en eventueel peterselie en/of knoflook naar smaak.
Nog steeds hopend op een beter leesbare vormgeving :(
Alle reacties Link kopieren
Tripes vind ik ook eng. Brrr.
Les temps sont durs pour les rêveurs...
Hemaworsten ik begin al te kokhalzen als ik het ruik en bloedworst, die zoete weïge smaak en de structuur brrrrrrrr
Alle reacties Link kopieren
Oh jakkes, die zijn heel eng Georgette, maar ik heb ze geproefd en ze waren beter te pruimen dan de andouillettes en de boudins. Evengoed zou ik het geen tweede keer nemen. Ik neem het wel mee naar huis voor de hond
Nog steeds hopend op een beter leesbare vormgeving :(
Alle reacties Link kopieren
Schimmelkaas/ blauwekaas ?
Alle reacties Link kopieren
Mosselen,oesters, garnalen , olijven en geitenkaas brrrrrr 🌷
Alle reacties Link kopieren
quote:Hortence schreef op 26 oktober 2014 @ 02:20:

Mosselen,oesters, garnalen , olijven en geitenkaas brrrrrr 🌷Haha, zo'n beetje mijn top vier van lekker eten (garnalen minder).
Alle reacties Link kopieren
Terugverende stukjes vlees. Bijvoorbeeld in wordt zitten soms van die doorzichtige stukjes vet. Als je er op kauwt veert het een beetje terug,. Jakkes bah.

Pijnboompitten. Ik heb een keer verkeerde pijboompitten gegeten. Die proefde ik ruim een week lang dag en nacht. Dat was echt een nachtmerrie. Nu durf ik ze bijna niet meer te eten.
Alle reacties Link kopieren
Lever............
Iedereen wil oud worden, maar niemand wil het zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:zoete_aardappel schreef op 25 oktober 2014 @ 22:18:

Mozzarella vind ik heerlijk maar ben altijd blij als ie uit het vocht is En dan die reclame van mozzarella, waar dat vocht eruit druipt Krijg ik altijd kokhals neigingen van!
Het leven is te kort om met lelijke mannen te dansen!
Als je thuis niet ziek wordt van mosselen, kun je ze gerust ook buiten de deur eten. Schelpdieren zoals mosselen bevatten uitzonderlijk veel eiwitten. Sommige mensen zijn daar overgevoelig voor en worden heel erg ziek als ze dat binnenkrijgen. Bij mosselen is de kans op voedselvergiftiging net zo groot/klein als bij alle andere etenswaren. Dus als je niet overgevoelig bent voor eiwitten, kun je ze overal eten. Fijn toch?
quote:GeorgetteDansLeTabak schreef op 25 oktober 2014 @ 22:16:

Mosselen. Zo heerlijk, maar ik ben altijd bang er ziek van te worden.



Misschien ben ik mosterd maar hierbij een tip:



Doe een halve ui in je pan met mosselen. Als de ui zwart wordt, heb je een slechte mossel ertussen zitten. Als de ui niet verkleurd, kun je gerust alle mosselen eten!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven