'Eng' eten?

25-10-2014 22:14 105 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hebben jullie ook van die producten die je eigenlijk een beetje eng vindt? Ik heb dat met het aanraken van rauw vlees, dat voelt zo vies glibberig. Koop het dan ook altijd voorgesneden want als ik het zelf moet snijden, draait mijn maag.



Als kind vond ik kiwi's eng: fruit met haren, ieuwh... Ongepelde gamba's trek ik nog steeds slecht. Eigenlijk alles waarvan je nog kunt zien wat het geweest is.
Alle reacties Link kopieren
Vlees met bot en/of vel

Vis en schaal- schelpdieren

Vlees met een vetrandje

Paddestoelen

Ingewanden zoals nieren en lever



Oh ik vind het zo verschrikkelijk als mensen een rauwe vis eten (is dat haring?) en die dan aan het staartje vastpakken en dan door de uien halen en dan zo lekker opsmullen. Brr dat hoef ik echt niet te zien
alles wat zompig en slijmerig is of als je er 86 x op moet kauwen en alsnog maar heel door slikt omdat je er niks mee kan.
quote:winters schreef op 26 oktober 2014 @ 09:28:





Oh ik vind het zo verschrikkelijk als mensen een rauwe vis eten (is dat haring?) en die dan aan het staartje vastpakken en dan door de uien halen en dan zo lekker opsmullen. Brr dat hoef ik echt niet te zienHaha! Blijf dan maar uit mijn buurt; je mag me wakker maken voor een Hollandse nieuwe met uitjes! Verrukkelijk!
Ik vind werkelijk niets gangbaars te eng om te eten. Ik kan wel iets verzinnen wat ik eng zou vinden, sommige insecten bijvoorbeeld, of apenhersentje zo uit de schedel, maar dat kun je hier toch niet krijgen. Heel soms vind ik iets niet lekker, maar dat is wat anders.
Ik herken eigenlijk weinig, ik eet heel graag rauwe vis, slakken, kikkerbillen (sorry dierenliefhebbers), ik heb mijn vlees graag rood en ik probeer alles. Alleen rabarber vind ik net alsof iemand dat al een keer heeft opgegeten, uitgespuugd en dat het dan mijn beurt is om het op te eten. En Duitse Weisswürsten dan, zelfde idee. Maar dat is niet eng, gewoon onsmakelijk.



Ik had een keer een bruiloft in Duitsland en daar kwam een heel varken inclusief appel in zijn mond op tafel. Dat was een drempeltje nemen voor mij maar het lekkerste vlees (en zelfs lekkere huid) wat ik ooit heb gegeten.
Ik denk me net Pho soep in Vietnam, daar dreven ogen in. Dat vond ik een beetje eng.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mylene_Valerie schreef op 25 oktober 2014 @ 22:18:

[...]





Ik ken een plaatje van een mossel, nou dan hoef je nooit meer ....



Ik hoef ze sowieso niet mosselen
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Alle reacties Link kopieren
Toen ik dit las dacht ik ook: ik eet alles hoor. Slakken vind ik heerlijk, lever, kikkerbillen en zelfs insecten heb ik geprobeerd. Maar toch is er iets wat ik er echt smerig uit vind zien….



Een zachtgekookt ei, waar het eigeel zo uitdruipt. De geur is al niet lekker, maar dat glibberige ding in z'n dopje brrrrr. En stom genoeg eet ik wel graag een uitsmijter.
Alle reacties Link kopieren
Korianderblaadjes



Niet dat ik die op zich eng vind, maar de eerste keer dat ik die at dacht ik dat het vlees bedorven was. En dat vind ik dan wel een beetje eng.
Alle reacties Link kopieren
Harde(re) stukjes in eten waar in ik geen harde stukjes verwacht (worst oid), brr dan ben ik gelijk uitgegeten. Dan heeft alles wat op mijn bord ligt direct afgedaan.



Vroeger was ik daar nog veel erger in, alles met 'bonkjes' liet ik aan mij voorbijgaan. Pakken vla met stukjes fruit, straciatella ijs, bitterkoekjes pudding, etc.

Dat durf ik inmiddels aan, hoewel ik er nog steeds niet blij van wordt.
Alle reacties Link kopieren
quote:meidtie schreef op 26 oktober 2014 @ 00:12:

Boterhammen met een soort van kromming aan de zijkant. Heb vanaf kleins af aan dat ik moet kotsen als ik op dat stukje kauw, dus ik eet alleen nog vierkante boterhammen.Sorry maar wat een onzin... Dat zit écht tussen je oren.
Natte tosti..
Alle reacties Link kopieren
Ik koop vlees altijd in blokjes, ik griezel ervan om het aan te raken als het nog gesneden moet worden.



Alle peulvruchten, ik krijg echt kokhalsneigingen als ik ze proef. Geldt ook voor aardappelen eigenlijk.



Zo in een perzik bijten, dat harige velletje.



Rijst en pasta, zo vies, dat glibberige in je mond.



Eten waar hout in zit: ijs op een stokje, houten roerstokje in de koffie.
quote:MevrouwTomatensoep schreef op 26 oktober 2014 @ 10:05:

[...]



Sorry maar wat een onzin... Dat zit écht tussen je oren.Dat geldt toch ook voor alle andere reacties? Deze is hooguit wat extremer.
Alle reacties Link kopieren
quote:MevrouwTomatensoep schreef op 26 oktober 2014 @ 10:05:

[...]



Sorry maar wat een onzin... Dat zit écht tussen je oren.



Sorry, maar wat een onzinreactie.. Waarom mag je dat niet smerig vinden? Het is een klef, opeengepakt stukje van het brood en dat vind ik ook echt níet lekker.

En ieders smaak is anders, dus het zit sowieso bij iedereen tussen de oren.
Alle reacties Link kopieren
quote:wysiwyg schreef op 26 oktober 2014 @ 10:18:

Ik koop vlees altijd in blokjes, ik griezel ervan om het aan te raken als het nog gesneden moet worden.



Alle peulvruchten, ik krijg echt kokhalsneigingen als ik ze proef. Geldt ook voor aardappelen eigenlijk.



Zo in een perzik bijten, dat harige velletje.



Rijst en pasta, zo vies, dat glibberige in je mond.



Eten waar hout in zit: ijs op een stokje, houten roerstokje in de koffie.Wat eet jij bij je avondmaaltijd, alleen groenten en vlees?
Alle reacties Link kopieren
quote:lionlily schreef op 26 oktober 2014 @ 12:44:

[...]





Wat eet jij bij je avondmaaltijd, alleen groenten en vlees?Dat vind ik inderdaad het lekkerst, alleen groente en vlees. Pasta en rijst eet ik wel een klein beetje van, aardappelen echt niet. En gelukkig heb je keus uit tig lekkere groenten, dus peulvruchten eten kun je gemakkelijk laten.
Alle reacties Link kopieren
Kant-en-klaar eten vind ik eng. En producten die door moeten gaan voor 'vers', maar wel 2 weken goed blijven in de koelkast (lidl melk bijvoorbeeld)

En dat alle appels en komkommers in de supermarkt er perfect uitzien en zo mooi glimmen, dat vind ik ook verdacht.

Net als pakjes en zakjes met ingredient namen die ik niet uit kan spreken........
Kaas die is gaan zweten, of gaan schimmelen, ik ga sowieso op de markt als ik langs de kaas loop bijna over mijn nek. Ik zou ook NOOIT een vriendje kunnen hebben die werkt bij zo'n kaas boer, alle erotica is spontaan weg met die smerige geur.



Daarentegen ik eet wel hart, andere organen, hersenen, zure zult en reuzel etc, ik voel mij ook net een varken maar dan eentje die geen kaas wil ruiken
Alle reacties Link kopieren
Chocolademousse. Ik heb een keer salmonella gekregen van zelfgemaakte chocolademousse (slecht ei) en sindsdien eet ik het niet meer, of het nu uit een potje of zakje komt of dat het zelf gemaakt is.
Nothing worth having comes easy
Alle reacties Link kopieren
Gestoofde paling

Pom

Okra

en merg



Mondgevoel is blijkbaar het ding.
Alle reacties Link kopieren
O en lams- of kalfshersenen krijg ik ook niet weg.
Alle reacties Link kopieren
quote:Aztec schreef op 25 oktober 2014 @ 22:19:

Vis waar de kop nog aan zit. Brrr. Bij de visboer vraag ik altijd of ze de kop er alvast af willen halen voor me. Zelfs in het Frans ken ik de zin uit mijn hoofd om de ober een vis te laten serveren zonder kop.



Ik kreeg in Turkije een keer (hele) vis geserveerd. Die kwamen ze aan tafel voor mij fileren. De ober haalde de kop er netjes af en zet hem vervolgens naast mijn bord met een patatje in zijn bek.... hahaha!

Was denk ik niets voor jou geweest...
oesters, gatver, ooit een keer geprobeerd op vakantie( jaren 90) ten eerste kreeg ik die oester niet uit de schelp, en toen dat geglibber in de mond, durfde niet te kauwen, dus maar doorgeslikt, never nooit meer.

rabarber, ook zo vies, met van die draden

koriander, vind ik naar zeep smaken, nou eet ik geen zeep, maar proefde zo.

momenteel alles wat wit of gebroken wit is met stukjes er in( vloeistof, of vloeibaar) vind ik op sperma lijken, het lijkt op sperma, ruikt naar sperma, proeft naar sperma( ff een stomme afwijking, maar wegens slechte ervaringen, kan ik dat niet eten)en associeer ik dat met sperma, ja kromme kronkel, i know
Alle reacties Link kopieren
Andouilette. Als je je mes erin zet vliegen de ingewanden om je oren.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
quote:Eva- schreef op 25 oktober 2014 @ 22:42:

[...]



Ik ben er ziek van geweest! Ik eet ze echt nooit meer!!!

Oooh dan ben je echt vreselijk ziek, ik heb weleens eerder een voedselvergiftiging gehad, maar die van mosselen sloeg alles.

Ik vond ze heerlijk, maar nooit, nooit meer een mossel.



Eva, ik ben benieuwd of dat je toen wel een ui had meegekookt.



Want net wat Verhuisd zegt "als de ui zwart wordt moet je de hele pan weggooien". De inhoud dan wel te verstaan.
En ik ontdekte iets, bitterder dan de dood: de vrouw, die een valstrik is en wier hart een net is en wier handen boeien zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven