ervaringen slowcooker/multicooker?

14-10-2016 19:44 96 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo

ik hoor steeds vaker mensen over een slowcooker of een multicooker. wat is nou precies het verschil en zijn dit nou echt musthaves of kan ik prima zonder? Ik hoor graag ervaringen/meningen/voor en nadelen van trotse bezitters van 1 van de beide, of ms heb je ze wel allebei in de keuken staan?

ik ben al in het trotse bezit van een airfryer dus alles wat ik daarmee kan hoef ik niet ook nog met dit apparaat te kunnen.
Ik volg even.
Alle reacties Link kopieren
ik volg ook. Heb een airfryer, soepmaker en slow juicer.
Alle reacties Link kopieren
quote:Klavertje88 schreef op 14 oktober 2016 @ 19:51:

ik volg ook. Heb een airfryer, soepmaker en slow juicer.Heb ik ook allemaal plus een crock pot. Echt een welkome aanvulling. Het is zo ideaal.
Poeh, waar laat je dat allemaal? Heb je nog aanrecht over?



Ik heb een slowcooker gehad, ik heb hem weer weggedaan. Ik vond het best heel makkelijk en lekker, maar eigenlijk zijn we niet zo van die stoofschoteleters. De kipgerechten waren wel heel erg lekker, maar met twee vegetariërs in huis werd het ding steeds minder gebruikt.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een slowcooker en vind hem fijn. Ik gebruik hem echt niet heel vaak, ongeveer 3 keer per maand. Ik gebruik 'm om dingen te maken die anders lang op het vuur zouden moeten en die er wel bij varen om langzaam te garen. Vooral dus stoofpotten (laatst de goulash uit de recente Allerhande gemaakt,heerlijk!), maar ook stoofperen, dulce de leche (blikjes gecondenseerde melk een hele nacht tot,caramelpasta omtoveren) en soepen.

Op FB is een heel actieve groep, de Slowcookers, maar minstens een keer per dag overweeg ik daar te vertrekken, omdat het voor een groot deel gezever (sorry voor wie ik nu beledig) van mensen die écht niet kunnen koken is. Ze pleuren alles in de slowcooker, gooien er een kant en klaar zakje bij, koken het totaal dood en roepen dat het zo heerlijk is.....

Het is een fijn apparaat, ik vind het handig, maar ik kan er helemaal niets mee dat niet al in een fatsoenlijke braadpan op de laagste stand op mijn inductieplaat kon, die durfde ik ook gerust urenlang low aan te laten staan zonder dat ik er bij bleef. Als je op gas kookt, voegt het wel echt wat toe, want dat kan nooit zo,laag en is minder veilig, de SC borrelt bij mij 's nachts.

Kortom: fijn? Ja! Onmisbaar? Nee!
Die groep klinkt geweldig als entertainment Genoeggedronken, dus ik heb me aangemeld.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb sinds een maandje ofzo ook een slowcooker, ik vind hem echt ideaal!

's Ochtends gooi ik alles in de pot en als ik 's avonds thuis kom hoef ik alleen nog maar rijst te koken



Er zijn ook al een aantal vriendinnen komen eten en die vonden het ontzettend lekker!
Alle reacties Link kopieren
quote:Genoeggedronken schreef op 14 oktober 2016 @ 20:23:

dulce de leche (blikjes gecondenseerde melk een hele nacht tot,caramelpasta omtoveren)



Dat heb ik altijd al eens willen proberen! Helemaal niet aan gedacht dat dat ook in de slowcooker zou kunnen.

Je zorgt gewoon dat dat blikje onder staat en dan een uur of 6 op low?
Ik gebruik hem minimaal 1 keer per week . Voornamelijk vleesgerechten maar ook wel soep en fudge.
Alle reacties Link kopieren
Op pinterest zijn honderden leuke recepten te vinden als je zoekt op crockpot of slowcooker.



Ik gebruik hem minstens 1x per week. S'ochtends aanzetten en s'avonds eten klaar!
Alle reacties Link kopieren
quote:couscous-junkie schreef op 14 oktober 2016 @ 20:41:

[...]





Dat heb ik altijd al eens willen proberen! Helemaal niet aan gedacht dat dat ook in de slowcooker zou kunnen.

Je zorgt gewoon dat dat blikje onder staat en dan een uur of 6 op low?Voldoende water, 8 uur op low, langzaam af laten koelen. Ik maak er 3 tegelijk, laat het een nacht op staan, zet 'm uit als ik op sta en 's avonds vis ik ze uit het inmiddels afgekoelde water. Ongeopend blijven ze gewoon goed. Ik heb het hier gevonden.
Alle reacties Link kopieren
quote:Rue schreef op 14 oktober 2016 @ 20:28:

Die groep klinkt geweldig als entertainment Genoeggedronken, dus ik heb me aangemeld. Het meest hilarisch/diep triest is het als er weer eens iemand een tip plaatst die niet in het Nederlands is, bijv. zo'n tasty-filmpje waarbij je zíet dat ze er een ui in doen en er staat ook nog eens 'onion' boven. In no-time roepen Mien en Truus dat dit niet kan, niet mag, dat de site alléén voor Nederlandsche recepten is en wordt de moderator ingeseind om het gewraakte bericht te verwijderen en de plaatser een officiële waarschuwing te geven
quote:Genoeggedronken schreef op 14 oktober 2016 @ 20:55:

[...]





Het meest hilarisch/diep triest is het als er weer eens iemand een tip plaatst die niet in het Nederlands is, bijv. zo'n tasty-filmpje waarbij je zíet dat ze er een ui in doen en er staat ook nog eens 'onion' boven. In no-time roepen Mien en Truus dat dit niet kan, niet mag, dat de site alléén voor Nederlandsche recepten is en wordt de moderator ingeseind om het gewraakte bericht te verwijderen en de plaatser een officiële waarschuwing te geven Haha ben ook lid en inderdaad hoog sneu gehalte .
Alle reacties Link kopieren
quote:Pretzel66 schreef op 14 oktober 2016 @ 20:58:

[...]



Haha ben ook lid en inderdaad hoog sneu gehalte .



En de vrouwen die vol trots melden dat ze er weer een kleintje bij hebben, een nieuwe SlowCooker dus. Er zijn er die hebben er wel 5, waaronder natuurlijk minstens een voor 'op de camping'.

Maar eerlijk is eerlijk, soms haal ik er ook wel nuttige tips vandaan, hoewel ik vooral pinterest gebruik en gewone recepten omwerk nasr sc-tijden. Minder vocht, langere tijd, that's it.
quote:Genoeggedronken schreef op 14 oktober 2016 @ 21:02:

[...]





En de vrouwen die vol trots melden dat ze er weer een kleintje bij hebben, een nieuwe SlowCooker dus. Er zijn er die hebben er wel 5, waaronder natuurlijk minstens een voor 'op de camping'.

Maar eerlijk is eerlijk, soms haal ik er ook wel nuttige tips vandaan, hoewel ik vooral pinterest gebruik en gewone recepten omwerk nasr sc-tijden. Minder vocht, langere tijd, that's it.Oh ja een baby haha maar durf het bijna niet te zeggen heb ook een kleintje erbij is wel makkelijk. Haal ook het meeste van pinterest maar bv fudge , Apple butter en dulce de Leche heb ik wel van die groep.
Alle reacties Link kopieren
Mijn slowcooker is vandaag bezorgt, een rode Andrew James . Bijna heel mijn familie heeft een slowcooker en gebruiken hem wekelijks, ze zijn er allemaal heel tevreden mee .
Een groot verschil is ook het stroomverbruik. Multicooker verbruikt ca 1000 watt tov 200 watt slowcooking.

Het bereiden in de multicooker gaat dan denk ik dus een stuk sneller.

Ik ben zelf iemand van het gemakkelijke en de tijd ervoor nemen en er vooral niet naar om hoeven te kijken. In de ochtend alles klaarzetten en de slowcooker doet de rest. Dat vind ik dus zelf een groot voordeel van de slowcooker. Heb een losse timer want wil geen sondevoeding :-) Kipfilet Is met ca 2 - 3 uur lekker gaar.
quote:rozediamant schreef op 14 oktober 2016 @ 21:46:

Mijn slowcooker is vandaag bezorgt, een rode Andrew James . Bijna heel mijn familie heeft een slowcooker en gebruiken hem wekelijks, ze zijn er allemaal heel tevreden mee .





Zo die is zeker mooi en niet duur zeg. Mocht de mijne stuk gaan, dan wordt dit misschien de volgende.



TO niet te klein kopen mocht je gaan voor slowcooker. Ik zie bij andrew james hele mooie staan, 3,5 liter. Ik heb er een van ruim 4 liter.
Alle reacties Link kopieren
quote:dianavankrimpen schreef op 14 oktober 2016 @ 22:21:

[...]





Zo die is zeker mooi en niet duur zeg. Mocht de mijne stuk gaan, dan wordt dit misschien de volgende.



TO niet te klein kopen mocht je gaan voor slowcooker. Ik zie bij andrew james hele mooie staan, 3,5 liter. Ik heb er een van ruim 4 liter.De mijne is 6 liter, en dat is prima. Ik maak er alleen maar dingen in in grote hoeveelheden, waarbij er dan porties in de vriezer gaan. Hier pubers die op de gekste momenten moeten eten ivm bijbaantjes e.d., en dan eten ze tenminste iets fatsoenlijks ipv tosti of pizza.
Jaaaa, die Facebookclub ben ik ook lid van. Ik heb er een gerecht van gemaakt: niet te vreten. Ik wordt al misselijk van de "heerlijke" gerechten die er op FB voorbij komen. Ik ga nu weer mijn gebruikelijke stoofgerechten maken maar dan met de Crockpot en laat de FB groep links liggen.



Maar goed: hoe bevalt de slowcooker. Eigenlijk best goed maar je hebt nog steeds wel werk aan het voorbereiden (snijden, eventueel aanbraden). Maar daarna hoef je helemaal niets meer. Ik gebruik hem vooral om vooruit te koken en eten in te vriezen zodat we doordeweeks gezonde maaltijden eten. Ik ben fan!
Hier ook een crockpot. Ik vind het een uitkomst voor gerechten die uren op zouden moeten staan. Normaal zou ik bij suddergerechten niet weg kunnen, of het vuur moeten uitzetten als ik weg ga. Bij de slowcooker hoef je niet op te letten. Ik zet rustig mijn Vlaamsche Stoofvlees om elf uur 's avonds aan en dan is het in de ochtend klaar. Binnenbak eruit halen en in de koelkast plaatsen en 's avonds weer opwarmen, dan is het nog lekkerder.

Als je de deksel er tussentijds afhaalt, verleng je de suddertijd. Niet kijken wordt dus beloond. Ik heb wel mijn recepten moeten aanpassen. Een slowcooker houdt veel meer vocht vast, dus je moet met minder vocht/saus beginnen. Maar na wat experimenteren maak ik er nu fantastische verse bolognesesaus mee. Mijn kipgerechten zijn tot nu toe nog niet zo'n succes, dat vind ik vaak te droog worden. Waarschijnlijk sudder ik te lang?

Oh, en wat ik ook handig vind is dat je de binnenbak gewoon in de vaatwasser kan doen. Kortom, een aanrader!
Alle reacties Link kopieren
@ Gong_Li



Maakt het niet uit dat je de koude binnenpot vanuit de koelkast weer gaat opwarmen? Kan die dan niet barsten?

Of warm je het dan op in een ander pannetje?
quote:Genoeggedronken schreef op 14 oktober 2016 @ 22:28:

[...]





De mijne is 6 liter, en dat is prima. Ik maak er alleen maar dingen in in grote hoeveelheden, waarbij er dan porties in de vriezer gaan. Hier pubers die op de gekste momenten moeten eten ivm bijbaantjes e.d., en dan eten ze tenminste iets fatsoenlijks ipv tosti of pizza.Klopt maar sommigen denken dat een kleine pan beter is omdat de kruiden er dan beter intrekken maar het vlees moet de ruimte hebben zeg maar. Dus vandaar geen kleine aan te raden van 1 1/2 liter. Ook niet voor 1 persoon.
quote:Gong_Li schreef op 14 oktober 2016 @ 23:04:

Hier ook een crockpot. Ik vind het een uitkomst voor gerechten die uren op zouden moeten staan. Normaal zou ik bij suddergerechten niet weg kunnen, of het vuur moeten uitzetten als ik weg ga. Bij de slowcooker hoef je niet op te letten. Ik zet rustig mijn Vlaamsche Stoofvlees om elf uur 's avonds aan en dan is het in de ochtend klaar. Binnenbak eruit halen en in de koelkast plaatsen en 's avonds weer opwarmen, dan is het nog lekkerder.

Als je de deksel er tussentijds afhaalt, verleng je de suddertijd. Niet kijken wordt dus beloond. Ik heb wel mijn recepten moeten aanpassen. Een slowcooker houdt veel meer vocht vast, dus je moet met minder vocht/saus beginnen. Maar na wat experimenteren maak ik er nu fantastische verse bolognesesaus mee. Mijn kipgerechten zijn tot nu toe nog niet zo'n succes, dat vind ik vaak te droog worden. Waarschijnlijk sudder ik te lang?

Oh, en wat ik ook handig vind is dat je de binnenbak gewoon in de vaatwasser kan doen. Kortom, een aanrader!Zodra je de kip in de pan doet, een heel klein beetje water erbij doen. Paar eetlepels maar want vocht lan toch niet weg. Als de kip er wat langer in zit dan wat kippenbouillon erbij doen. Maar niet voor de kip gaar is want dan gaat het koken natuurlijk en niet teveel zodat de jus niet te dun wordt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven