Eten aan laten branden

10-05-2012 16:41 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Tjeezz! Net mijn gebakken aardappels laten aanbranden!

Nou ja; dan maar even nog wat koken. Gelukkig niet zo erg als de vorige keer toen ik opgewarmde bami per ongeluk tot zwarte snot liet doorbranden met een gigantische ruftwalm als gevolg.



Wat zijn jouw ergste en leukste verhalen over eten laten aanbranden?
Alle reacties Link kopieren
Tomaten in de oven vergeten! En omdat die dingen voornamelijk bestaan uit water waren ze....WEG toen ik eindelijk ontdekte dat ze er nog in stonden!



Het resultaat was een ovenschaal vol met as....
Alle reacties Link kopieren
Jongens we eten Cajun vanavond...



Als het weer eens gebeurt.
Alle reacties Link kopieren
Vandeweek had ik pasta opgezet (in een pan met water), daarna totaaaal vergeten. Ik rook een brandlucht, maakte daar een opmerking over tegen mijn man, en nóg ging het lampje niet branden...

Even later komt mijn kind binnen en vraagt of we soms popcorn aan het maken zijn want "het klinkt als popcorn" in de keuken. En toen ging het rookalarm af...



Heb de pasta eruit moeten bikken en de bodem van de pan is nu nog zwart, komt nooit meer goed.
niet aangebrand, wel eens een aubergine in de oven laten ontploffen
TO wat beschrijf je het trouwens lekker eh, subtiel
Alle reacties Link kopieren
een potje koffie. Ik merkte het pas toen ik een soort van brandlucht rook, twee verdiepingen hoger. Ik kon het potje wegflikkeren en volgens mij had ik geluk dat het potje niet is gaan fikken, gezien de geur die er vanaf kwam.
Alle reacties Link kopieren
Nog nooit iets aan laten branden.

Alle reacties Link kopieren
Het ergste was het eten van een huisgenoot in een studentenhuis waar ik toen woonde. We kwamen terug van stappen, iedereen ging slapen. Alleen had hij honger. Hij heeft een broodje in de oven gedaan en is in slaap gevallen.



We werden wakker van het brandalarm. De brandweer kwam toen de binnenplaats al oprijden. Er was inmiddels flinke rookontwikkeling in de keuken, die ze snel onder controle hadden.



Thank god voor het brandalarm. Ik woonde namelijk op de de vijfde verdieping.
Alle reacties Link kopieren
quote:meaghan schreef op 10 mei 2012 @ 16:48:

Vandeweek had ik pasta opgezet (in een pan met water), daarna totaaaal vergeten.



Hoe kan dat?

Je zet bij pasta (of rijst) koken toch de kookwekker aan? Dan kun je het toch niet vergeten?
Alle reacties Link kopieren
Bij mijzelf valt het tot nu toe wel mee, hooguit de aardappelen een donker korstje gegeven. Mijn moeder heeft een keer een stuk spek gekookt, alleen toen gingen we weg en vergat ze het vuur uit te draaien. Uren later kwamen we thuis, de hele benedenverdieping vol rook, de pan stond droog te koken en het stuk spek was zwart en keihard. Nog weken heeft het huis gestonken naar rotte eieren. Maar ja, een uur later thuis en de boel was misschien wel in de fik gegaan. Het is al jaren geleden maar het verhaal komt nog steeds regelmatig bovendrijven.
Iets wat ik met de ovenstand wilde opwarmen per ongeluk op magnetronstand gedaan. Je wil niet weten hoe zwart het dan na 'n paar minuten is.
Alle reacties Link kopieren
quote:truffelmaffia schreef op 10 mei 2012 @ 17:00:

[...]





Hoe kan dat?

Je zet bij pasta (of rijst) koken toch de kookwekker aan? Dan kun je het toch niet vergeten?Dit heb ik ook eens gehad met rijst; vergeten de kookwekker te zetten. Ging tv kijken en ineens een blauw walm. Pan helemaal zwart uitgeslagen aan de buitenkant.
Alle reacties Link kopieren
quote:scamp schreef op 10 mei 2012 @ 16:51:

Nog nooit iets aan laten branden.

Kook je wel?
Dingen als het aan laten branden van eten of bijv. het vergeten om te draaien van het braadworstje in de pan, pannetje soep optijd op warmhoudpitje zetten ipv. op gewoon vuurtje laten staan, veel later als gepland nog even die vergeten boodschap te halen, melk over te laten koken enz. gebeuren mij altijd wanneer ik te fanatiek aan het forummen/internetten ben.
Alle reacties Link kopieren
quote:sundream schreef op 10 mei 2012 @ 17:03:

[...]





Kook je wel?





Ja, ik ben dol op koken en heb ook geleerd van mijn vader dat je kookt in de keuken en je dus niet op de bank voor de tv gaat hangen ondertussen



Truffel, ik kook nooit met kookwekker, ik kook dmv van proeven.

En op gevoel.
Ooit een keer zelf stoofpeertjes gemaakt. Opgezet met water en suiker. En toen tv gaan kijken. Toen ik caramel rook nog geen idee wat er aan de hand was. Tot ik er niet meer om heen kon... Zwartgeblakerde peren in de pan en de keuken stond vol rook.

Ik heb met veel pijn en moeite de pan weer schoon gekregen.



En een keer knakworstjes gemaakt 's avonds. Lekker met mosterd. Alleen had ik het vuur lager gezet i.p.v. uit. Ben naar bed gegaan en had nog niks door. Ik vond het wel stinken in huis maar ik had toen een Somalische onderbuurjongen en eh nou ja, zijn eten rook niet altijd even lekker zeg maar. Op een gegeven moment was het niet meer te harden in bed en ben ik maar naar beneden gegaan. Daar zag ik, in het donker, het vuur nog aan staan! Ben me wezeloos geschrokken!



Na de knakworstjes heb ik maar een rookmelder gekocht...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb wel eens een stokbrood in de oven gedaan, compleet vergeten en de deur uit gegaan om even met een buurmeisje te kletsen. Pfoeh, mag blij zijn dat er niks gebeurd is. Ik was toen 14 of 15 ofzo?



En mijn moeder die een keer de worteltjes zo erg liet aanbranden dat ze ze met pan en al in de achtertuin heeft gegooid.
Alle reacties Link kopieren
quote:truffelmaffia schreef op 10 mei 2012 @ 17:00:

[...]





Hoe kan dat?

Je zet bij pasta (of rijst) koken toch de kookwekker aan? Dan kun je het toch niet vergeten?Nee ik heb geen kookwekker.
Alle reacties Link kopieren
quote:truffelmaffia schreef op 10 mei 2012 @ 17:00:

[...]





Hoe kan dat?

Je zet bij pasta (of rijst) koken toch de kookwekker aan? Dan kun je het toch niet vergeten?Ik gebruik nooit een kookwekker, heb niet eens een kookwekker, gewoon op de klok kijken en kijken, ruiken en proeven werkt meestal prima hoor. Niet dat ik nooit wat laat aanbranden, vooral gepaneerde dingen.
Alle reacties Link kopieren
Niet aanbranden, maar wel ontploffen. Het is mij tot 3 keer toe gelukt te vergeten dat ik een ei aan het koken was. Het ei heeft dus zo lang in de pan gezeten dat het hele ei door de hitte was ontploft. De eerste keer toen dat gebeurde had ik wel een knal gehoord, maar het was rond de jaarwisseling, dus ik dacht dat het een rotje van de buurman was. Toen ik vlak daarna nog een knal hoorde had ik pas door dat het uit de keuken kwam. De 1e knal was de deksel en de 2e was het ontplofte ei. Helaas hebben wij in de keuken van dat witte structuur spul op de muur, dus het was een hel om dat schoon te maken. Gelukkig kan ik er nu achteraf wel om lachen.
Alle reacties Link kopieren
quote:scheelschaapje schreef op 10 mei 2012 @ 16:51:

TO wat beschrijf je het trouwens lekker eh, subtiel



Zie het voor je?

(dat was ook de bedoeling
Alle reacties Link kopieren
quote:scamp schreef op 10 mei 2012 @ 17:05:

[...]







Ja, ik ben dol op koken en heb ook geleerd van mijn vader dat je kookt in de keuken en je dus niet op de bank voor de tv gaat hangen ondertussen



Truffel, ik kook nooit met kookwekker, ik kook dmv van proeven.

En op gevoel.



Mijn oma zei ook altijd: bij eten koken mag je nooit weggaan.

Maar oma had dan ook geen teeveee
Alle reacties Link kopieren
quote:mi-jo schreef op 10 mei 2012 @ 17:14:

Niet aanbranden, maar wel ontploffen. Het is mij tot 3 keer toe gelukt te vergeten dat ik een ei aan het koken was. Het ei heeft dus zo lang in de pan gezeten dat het hele ei door de hitte was ontploft. De eerste keer toen dat gebeurde had ik wel een knal gehoord, maar het was rond de jaarwisseling, dus ik dacht dat het een rotje van de buurman was. Toen ik vlak daarna nog een knal hoorde had ik pas door dat het uit de keuken kwam. De 1e knal was de deksel en de 2e was het ontplofte ei. Helaas hebben wij in de keuken van dat witte structuur spul op de muur, dus het was een hel om dat schoon te maken. Gelukkig kan ik er nu achteraf wel om lachen.Geen plofkip maar plof-ei dus? Wist niet dat dat kon....bedankt voor de tip. Ik bak ze in vervolg wel.
Alle reacties Link kopieren
Een keer heerlijke muffins gemaakt. Geen ruimte op het aanrecht dus het muffinbakblik weer teruggezet 's avonds.



Volgende dag oven op voorverwarmen.....met de muffins erin. Je kon er serieus iemand de kop mee inslaan, zo keihard geworden!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven