Eten verjaardag kind

16-03-2017 20:24 182 berichten
Alle reacties Link kopieren
As zaterdag vieren wij de tweede verjaardag van mijn zoontje!!

Er zijn 19 mensen (incluis onszelf) die waarschijnlijk allemaal mee eten.

Begint rond 3 uur met een taartje en dan snel over tot de borrel, niet teveel hapjes dan hoor.



Daarna moet er dus gegeten worden.

Ik wilde in ieder geval een pastaschotel met chorizo en kaas uit de oven doen (makkelijk en goed voor te bereiden). Maar ik wil er graag nog 1 of 2 goed voor te bereiden dingen bij doen. Ik dacht al aan een groentensoepje maar eigenlijk wil ik nog wel een echt gerecht. Er zijn wel wat kinderen maar daar hoeven we niet echt rekening mee te houden qua eetwensen.

Iemand goede of briljante ideeen?
Lekker een grote pan soep met brood.
Alle reacties Link kopieren
Hamburgers op de bbq, alles voor op de hamburger, broodjes en 2 salades.
Courgettesoep met zalm en een lekkere salade.
Alle reacties Link kopieren
Lasagne?
Wij hebben vorig jaar gepofte aardappels gedaan bij een feestje. Allemaal vullingen in bakjes, aardappels in alufoli in de oven of op de bbq en dan kan iedereen zijn toppings kiezen. Verder nog brood met smeersels en 2 salades.
Alle reacties Link kopieren
Oh hamburgers is natuurlijk wel een heel goed idee, wordt zaterdag alleen slecht weer dus bbq is niet echt een optie.

Kan ik hamburgers van tevoren bakken en dan opwarmen in de oven of is dat een ranzig plan?
Alle reacties Link kopieren
Op de bakplaat gooien. Niet opwarmen.
Alle reacties Link kopieren
Broodjes knak voor de kids

Gevulde soep en stokbrood met smerrsels
Alle reacties Link kopieren
quote:winkelfanaat schreef op 16 maart 2017 @ 20:29:

Lasagne?Voor 20 man? Moet je een flinke oven hebben.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb op zich wel een ruime oven maar voor 20 personen lasagne gaat niet lukken ben ik bang
Alle reacties Link kopieren
Ik kan natuurlijk ook nog Turkse broden halen met een kaasplank en aioli enzo
Alle reacties Link kopieren
quote:nieuwsbrief schreef op 16 maart 2017 @ 20:30:

Oh hamburgers is natuurlijk wel een heel goed idee, wordt zaterdag alleen slecht weer dus bbq is niet echt een optie.

Kan ik hamburgers van tevoren bakken en dan opwarmen in de oven of is dat een ranzig plan?



Neeee, niet doen!



Je kan er ook een koude pastasalade bij doen?
Ik zou het jezelf vooral niet te moeilijk maken.
Alle reacties Link kopieren
Pan paella op tafel. Turks brood op tafel. En dan moeten de mensen zelf hun broodje vullen. Vinden ze hier super leuk en lekker! Ook de kinderen!
Doe niet bij een ander wat je zelf niet wil!
Alle reacties Link kopieren
panzanella en nog een andere pastasalade erbij, stokbroodjes en lekkere kaasjes.

Vd kinderen broodje knackworst.

Allemaal goed voor te bereiden, lekker makkelijk op de dag zelf.
Pizza is ook een goede.
Alle reacties Link kopieren
quote:nieuwsbrief schreef op 16 maart 2017 @ 20:33:

Ik kan natuurlijk ook nog Turkse broden halen met een kaasplank en aioli enzoPersoonlijk zou ik zoiets doen. Je kan ook een antipasta plank maken dat heb ik met de kerst gedaan en dat was zo op.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Grote Griekse salade erbij.



Of couscoussalade. Eventueel met merquez worstjes (uit de oven).



Of een paar verschillende quiches.



De pan soep met (Turks) brood en smeersels erbij vond ik ook lekker klinken. Altijd goed toch.

Zoete aardappelsoep of pompoensoep is ook erg lekker.
quote:nieuwsbrief schreef op 16 maart 2017 @ 20:33:

Ik kan natuurlijk ook nog Turkse broden halen met een kaasplank en aioli enzo



Dit, is als ALTIJD goed! En lekker makkelijk voor jezelf. Fijn als je alles op en grote tafel kan neerzetten en geen omkijken meer aan.



Lekker wat humus, tzaziki en tapende erbij ofzo. Olijven. En de kaasplank, hmmmmm!!!



Je kan ook van die gedroogde worsten erbij leggen.
Alle reacties Link kopieren
Ja ik had qua hapjes bij de borrel gewoon simpele hapjes, worst, olijven, kaas, cherrytomaten met mozzarella, nootjes etcetc



Dus ik kan wel nog soep met Turks brood en kazen + die pasta doen. Is dat een idee? Evt nog een extra pastasalade erbij? Iets van pesto pasta met mozzarella oid
Broodjes frikandel/ kroket, broodjes knakworst, soep, koude schotel.
Alle reacties Link kopieren
quote:Xervy schreef op 16 maart 2017 @ 20:41:

Broodjes frikandel/ kroket, broodjes knakworst, soep, koude schotel.Ja frikandel en kroket is natuurlijk altijd lekker maar we ebben geen frituur dus da s niet zo handig :(
Alle reacties Link kopieren
quote:pocas schreef op 16 maart 2017 @ 20:39:

[...]





Dit, is als ALTIJD goed! En lekker makkelijk voor jezelf. Fijn als je alles op en grote tafel kan neerzetten en geen omkijken meer aan.



Lekker wat humus, tzaziki en tapende erbij ofzo. Olijven. En de kaasplank, hmmmmm!!!



Je kan ook van die gedroogde worsten erbij leggen.ik vind dat echt geen avondeten en zou echt balen als ik zoiets zou krijgen.
quote:nieuwsbrief schreef op 16 maart 2017 @ 20:44:

[...]



Ja frikandel en kroket is natuurlijk altijd lekker maar we ebben geen frituur dus da s niet zo handig :(Ovenkroketten en frikadellen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven