Exact vertellen wat je vandaag hebt gegeten - deel 5

24-08-2016 11:08 1784 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 4 is ook alweer vol! Tijd voor een nieuw topic vol met (h)eerlijke eetlijstjes, lekkere recepten, gezellig geklets en fijn gezelschap!



Wees welkom allemaal.
quote:gemberpannekoek schreef op 11 januari 2017 @ 13:21:

[...]





ik hou het toch maar op old school sparen om mijn budget op te vijzelen hoor...Heel verstandig
Alle reacties Link kopieren
de garantie op onze oven is afgelopen vrijdag afgelopen en zaterdag ging ie kapot. En de klantenservice maakt er een gevalletje pech gehad van ok, is ook zo maar kom op, 1 dag!!! We gaan nu kijken of we het via de keukenzaak wel wat coulance vinden.

En anders sluit ik me aan bij de gang!



En verder brak, jongste weer verkouden en tandjes dus onrustig geslapen (en wij ook, 7x bed uit). Oudste leg je in bed en die slaapt de hele nacht, ongeacht ziekte of slecht gegeten. Ok ok, dat is uitzonderlijk goed maar ik wil weer gewoon een nacht ononderbroken slaap!



Ik heb net een slee besteld! Ik zag het weerbericht dus heb net zo lang gezeurd tot ik mijn man had overgehaald haha.



Gegeten:

O: bth met worst

T: 2 kleine koekjes en een stuk appel

L: omelet met parmaham, tomaatjes en kaas op 2 bth, bth speculoos

T: stukje nieuwjaarstoespraak

A: enchilada's maar dan met rijst ipv tortilla (want geen oven)

T: koekje, en een uur sporten
Elko, tortillas kun je ook makkelijk in de koekenpan opwarmen. Wat super balen van je oven! Onze was onlangs ook overleden, maar dat was ruim na de garantie. Maar 1 dag, dan moeten ze wel een beetje coulant zijn hoor.



Haha er wordt hier gewoon een gang gestart . Ik denk dat ik even oversla….



Sleeën is leuk! Wij hebben mijn slee van toen ik nog kind was, ding is nog steeds prima.



Friction wij stonden het eerste kwartier ofzo ook een beetje dom om ons heen te kijken in de escape room, maar werden uiteindelijk bloedfanatiek!



Brakke nachten zijn ruk…



O: boterham 30+ kaas

T: sinaasappel

L: broodje kaas en komkommer

T: 2 chocoladerijstwafels, stuk komkommer

D: pasta met momosaus en gehakt

T: nog een sinaasappel
Alle reacties Link kopieren
Weet ik, maar ik wil ze uit de oven met gesmolten kaas enzo. Het echte werk

Zou ze eigenlijk zelf eens moeten maken, die uit de supermarkt vind ik meestal sws niet echt super. Schijnt best makkelijk te zijn.



Ff opgezocht: is echt heel simpel. Hmmm misschien dan toch... De vulling is al klaar dus ik kan dat doen terwijl de rest opwarmt... Ik laat het nog wel weten
Elko, dat is wel echt enorm balen! Zul je net zien zeg, 1 dag na je garantie. Je bent van harte welkom in onze gang hoor

Leuk een slee. Eindeloos gesleed (is dat een woord?) met mijn kinderen. Wat een lol was dat altijd. Maar gaat het sneeuwen dan?



Slapeloze nachten zijn echt vreselijk.



Ik heb het even moeilijk, ik ben gestopt met roken maar snak naar een sigaret. Erg hé!? Ik denk maar aan mijn moeder en dat ik niet zo wil eindigen. Dat helpt weer. En verder ben ik vreselijk druk in huis ter afleiding: spullen weggooien, verplaatsen en opruimen. Vriend moest al lachen. Hij zei dat ik maar snel weer moest gaan roken, omdat we anders geen spullen overhouden
En ik heb mezelf absoluut verboden te gaan snaaien ter compensatie. Dus ook nog streng op dieet. Je kan het jezelf maar graag moeilijk willen maken.
Oei Isa, dat is wel heel stoer van je! Hou vol!!!
Ik zit nu wel te snaaien; gedroogd fruit. En het avondeten wordt toch aardappels uit de oven met kruiden, broccoli en kipfilet tandoori.
Alle reacties Link kopieren
Wat goed Isa! En niet roken, én niet snaaien.... hou vol hoor, je kunt het!
Alle reacties Link kopieren
Isa wat een goals zeg! Yes you can!

Gedroogd fruit is toch geen snaaien momo!



Vraag me ook af of het wel echt gaat sneeuwen. Wil echt geen slee kopen voor die ene keer per jaar dat we dat kunnen gebruiken.



Hier alles ok. Man werkt weer fulltime. Het lukt tot nu toe. Kids ook ok. Jongste wil wel bijna niet eten. Maar we maken er geen drama van. Als wij gedaan hebben, gaat haar bord ook weg. Oudste moet wel wat meer oefenen met rekenen en lezen en doet ook nog karate een paar dagen per week dus druk na school.



O: kommetje cornflakes

T: 2 bananen

L: slaatje met rucola, tomaat en croutons

T: kommetje rozijntjes

D: kip met zoetzure saus en ananas

T: nog geen idee
Doe niet bij een ander wat je zelf niet wil!
Alle reacties Link kopieren
quote:elko schreef op 11 januari 2017 @ 14:19:

de garantie op onze oven is afgelopen vrijdag afgelopen en zaterdag ging ie kapot. En de klantenservice maakt er een gevalletje pech gehad van ok, is ook zo maar kom op, 1 dag!!! We gaan nu kijken of we het via de keukenzaak wel wat coulance vinden.

En anders sluit ik me aan bij de gang!



En verder brak, jongste weer verkouden en tandjes dus onrustig geslapen (en wij ook, 7x bed uit). Oudste leg je in bed en die slaapt de hele nacht, ongeacht ziekte of slecht gegeten. Ok ok, dat is uitzonderlijk goed maar ik wil weer gewoon een nacht ononderbroken slaap!



Ik heb net een slee besteld! Ik zag het weerbericht dus heb net zo lang gezeurd tot ik mijn man had overgehaald haha.



Gegeten:

O: bth met worst

T: 2 kleine koekjes en een stuk appel

L: omelet met parmaham, tomaatjes en kaas op 2 bth, bth speculoos

T: stukje nieuwjaarstoespraak

A: enchilada's maar dan met rijst ipv tortilla (want geen oven)

T: koekje, en een uur sporten



lekker, een stukje nieuwjaarstoespraak! ben wel benieuwd wat hier had moeten staan...



balen van die oven, en belachelijk van de garantie. Je zou je nog kunnen beroepen op de regelgeving die zegt dat een apparaat een 'normale levensduur' moet hebben. Of hadden jullie zo'n verlengde garantie?
Hahahaha Gember, ik las het ook inderdaad…lijkt me heerlijk
Alle reacties Link kopieren
quote:gemberpannekoek schreef op 11 januari 2017 @ 20:01:

[...]





lekker, een stukje nieuwjaarstoespraak! ben wel benieuwd wat hier had moeten staan...



balen van die oven, en belachelijk van de garantie. Je zou je nog kunnen beroepen op de regelgeving die zegt dat een apparaat een 'normale levensduur' moet hebben. Of hadden jullie zo'n verlengde garantie?Grrrrr autocorrect. Nieuwjaarskoek!



Zo lekker! (regionale traditie, mijn man kende het niet maar eet nu graag mee)



Verlengde garantie ja, maar dan nog vind ik dat een oven langer dan 5 jaar mee mag gaan. Keukenboer heeft nu een service verzoek daar neergelegd.



Isa goed bezig joh!!!
Alle reacties Link kopieren
Elko, ohh dat is echt zo frustrerend, ik zou echt proberen te kijken of er nog wat mogelijk is inderdaad!

Enne, toch geen nieuwjaarskoek uit 2014 he



Isa, goed bezig, ga zo door!



Lijstje van vandaag:



O: 3 gebakken eieren, grote wortel en een avocado

L: flinke plak rauwmelkse kaas, stuk baked oatmeal, 1 avocado

T: zoete aardappel chips

D: kip uit de oven en een witlofsalade met ei, olijfolie en mandarijn

T: bakje volle yoghurt
Kijk, luister en geniet... want mooier dan dit wordt het niet!
Alle reacties Link kopieren
grappig, ik ken die nieuwjaarskoek helemaal niet. Is ie hard/knapperig, of een beetje zacht zoals ontbijtkoek/taai taai?(zo ziet het er op het plaatje uit namelijk...).



Gaat het nog steeds goed met niet roken en snaaien Isa?



Lekker lijstje hoor Friction, alleen witlofsalade met ei en mandarijn heb ik een beetje mijn twijfels bij als combi... is dat lekker?



Lijstje hier vandaag:



Ontbijt: havermout met rozijnen, banaan, cacao, honing en kokos

Tussendoor: sinaasappel

Lunch: 2 roggebroodjes met kaas, stuk ontbijtkoek, stuk komkommer, tomaatjes, halve paprika, worteltjes

Avondeten: pasta met aubergine/bietensaus, pecannoten en gerookt zeezout
Lijkt me lekker, de nieuwjaarskoek. Ik ken het ook niet,



Gember, roken en snaaien gaat nog steeds goed ja, Ik was zelfs afgevallen deze week, dat had ik nooit gedacht. Ik heb even een break-down geloof ik, de hele nacht liggen huilen en nu ook weer elke keer. Ik laat het maar over me heen komen
Alle reacties Link kopieren
Sterkte Isa

breakdown hoort erbij hoor... het verlies van je moeder is nog maar zo kort geleden! rouw komt altijd met golven.
Ik wist het niet Gember, de enige dichtbij-iemand die ooit is overleden (waar ik me bewust van ben) was mijn stokoude oma. Dit is toch echt anders. Het is ook nog maar kort geleden ja, je mag best even verdriet hebben eigenlijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:-Isa- schreef op 12 januari 2017 @ 11:22:

Ik wist het niet Gember, de enige dichtbij-iemand die ooit is overleden (waar ik me bewust van ben) was mijn stokoude oma. Dit is toch echt anders. Het is ook nog maar kort geleden ja, je mag best even verdriet hebben eigenlijk.Ja, is zeker anders. Trek er zeker een jaar voor uit hoor, al zal dat absoluut niet de hele tijd uit breakdown momenten bestaan... maar het komt met pieken en dalen en er zijn geen shortcuts, dat is mijn ervaring met rouw.
Ach lieve Isa, het is ook nog maar zo kort geleden



Ik heb een paar hele slechte weken (psychisch) achter de rug maar voel me nu weer wat beter gelukkig. Het gewone ritme is ook wel weer fijn.



O: boterham 30+ kaas

T: sinaasappel en een klein hapje appelplaatkoek (collega jarig)

L: boterham met vruchtenhagel

T: koekje

D: wortels en witvis

T: sinaasappel
Alle reacties Link kopieren
Ik kom even wat knuffels uitdelen



Ik denk veel aan jullie en zal m'n best doen om actiever mee te schrijven, heb toch tijd zat.



O: latte macchiato

L: boerenkool stamppot

T: halve chocoladereep rocky road *kuch*

D: tijgergarnalen, spaghetti en brood om te dippen

T: 1 oreo koekje
Hoe staat het met de zoektocht Leighton? Is het lastig?



O: boterham 30+ kaas

T: koekje

L: salade met rucolamix, paprika, rode ui, tomaat, ei en tonijn

T: sinaasappel

D: spaghetti met momosaus

T: roma tomaatjes
Alle reacties Link kopieren
Ja idd Leighton, hoe gaat het solliciteren?



Wat een lekkere lunch Momo!



Hier is vanochtend ook de vaatwasser kapot gegaan ik haat afwassen en alles wat ik kan bedenken om minder afwas te hebben van het koken vraagt om een oven of magnetron.

Heb nu wel een pan hachee opstaan!
Alle reacties Link kopieren
En nog een dikke voor Isa en Momo!
Alle reacties Link kopieren
Isa, is volkomen normaal dat zoiets tijd nodig heeft, en je mag daar zeker even goed verdrietig over zijn !



Elko, het zit ook niet mee met die keukenapparatuur he. Was de garantie van de vaatwasser ook al verlopen? Ik weet niet welk(e) merk(en) je in de apparatuur hebt, maar bv van Etna (en nog een paar andere ook) weet ik dat je eigenlijk 5 (ipv 2) jaar fabrieksgarantie als je ze hebt geregistreerd. Even goed naar de voorwaarden kijken.
Kijk, luister en geniet... want mooier dan dit wordt het niet!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven