Exact vertellen wat je vandaag hebt gegeten - deel 5

24-08-2016 11:08 1784 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 4 is ook alweer vol! Tijd voor een nieuw topic vol met (h)eerlijke eetlijstjes, lekkere recepten, gezellig geklets en fijn gezelschap!



Wees welkom allemaal.
Bah wat naar Isa, ik snap dat je daar stress van hebt...
Alle reacties Link kopieren
Hé gedver Isa, dat is eng ja. Ik snap dat ze niks mag zeggen omdat de huisarts moet kijken of er echt wat is, maar dit geeft ook stress.



Momo we weten het nog niet echt. Man zou dus graag naar Australië of Nieuw Zeeland gaan. Ik wil het Zuidwesten van de USA graag nog doen, maar dan moeten de kinderen groter zijn. Zuid Afrika willen we naar terug, maar ook dat als de kinderen geen leeuwentussendoortje meer zijn. Misschien iets in Azië, zou graag nog eens naar Vietnam of Indonesië gaan. En meer zien van Mexico, daar waren we op huwelijksreis en veel te kort daar. Nou ja, het gaat alle kanten op dus.

Hoop dat die massage gaat helpen
Alle reacties Link kopieren
Oh ja ook eetgerelateerd: deze week hadden we van Maggi de American bbq wraps. Vond er echt helemaal niks aan. En bedacht me toen hoe lang het ook geleden is dat ik zo 'n soort wereldgerecht gemaakt heb. We koken echt niet altijd vers, heus ook met een pot tomatensaus of met een curry boemboe, maar wel veel meer dan een paar jaar geleden.
Haha Elko, dat gaat idd nog alle kanten op! Australië is wel geweldig hoor, en ook kindvriendelijk en niet eng qua ziektes en wilde dieren enzo. Alleen zoooooo lang vliegen.



Ik heb ook zo'n pak van die wraps gekocht, de tandoori. Wil ze dit weekend proberen.



Wie gaat er carnavallen trouwens?
Alle reacties Link kopieren
Mijn man haha. Ik gaf er altijd al weinig om, alleen als student was het leuk want hé, een feestje en die sla je niet over maar toen ik een paar jaar geleden zwanger was van de oudste niet gegaan, niet gemist en sindsdien ook niet meer gegaan. Tis zo vaak slecht weer of koud, echt niet goed over nagedacht!
Wat een ideeën voor verre vakanties allemaal. Ik hou het maar gewoon bij Europa, dat vind ik al ver genoeg



Ik vroeg me al af of die wraps lekker zouden zijn. Wij zijn wel echte pakjeskokers moet ik eerlijk bekennen, maar over die Maggi dingen twijfelde ik nog.



Carnaval vind ik echt helemaal niet leuk, ga jij zelf wel feesten Momo?
Alle reacties Link kopieren
Isa, dit recept voor wraps is echt heel lekker en makkelijk te maken. Dat gedoe met 2 pannen doe ik niet, gewoon eerst de ui bakken, dan het vlees en dan de kruiden en tomatenpuree, daarna recept volgen. Het is echt maar amper moeilijker dan met pakje, maar wel veel lekkerder.
Lekker Elko, ik heb 'm opgeslagen.

Mijn telefoon heeft inmiddels een heel receptenboek. De kinderen sturen ook telkens recepten met filmpjes door. Leuk hoor, zo eet je telkens weer wat nieuws.
Ik ga naar de optocht en met de jongste naar de kinderdisco. Vroeger heb ik zelf wel flink carnaval gevierd maar ook al jaren niet meer hoor.
quote:gemberpannekoek schreef op 22 februari 2017 @ 08:32:



Aatjuhh123, lekker lijstje hoor. Klopt het dat jij een man bent? (meende ik in een ander topic op te maken) dan snap ik de hoeveelheden beter...

Klopt, ik ben een man. Ja, zou een vrouw dergelijke, dagelijkse hoeveelheden eten dan vrees ik voor haar figuur. Maar moet ook genoeg doen om het te verbranden hoor, zou ik niet veel bewegen/sporten dan pas ik ook in no time niet meer in mijn broeken.
Ontbijt: 4 soorten noten

Tussend: 2 grote crackers met oud kaas

Lunch: 1 Italiaanse bol met filet en uitjes, 1 twister rozijn/noot, 2 bruine boterhammen met rookvlees

Tussend: appeltje, grote sinaasappel, banaan

Diner: Volkoren spaghetti met verse paprika, rode gesnipperde uitjes, groentepakketje, rundergehakt, tomatenpuree en basilicumsaus.

Toetje: 200 gram ananasstukjes



Avondkoffie: 1 mok, stukje hele donkere, pure chocala erbij.
Wat een lekker lijstje Aatjuh!



Mijn lijst vandaag:

O: boterham 30+ kaas

T: mango

L: kaiserbroodje met brie

T: muesli met melk

D: volkoren macaroni met gehakt en tomatensaus en veel groente

T: droge crackertjes met zeezout
quote:momo1980 schreef op 22 februari 2017 @ 20:53:

Wat een lekker lijstje Aatjuh!



Mijn lijst vandaag:

O: boterham 30+ kaas

T: mango

L: kaiserbroodje met brie

T: muesli met melk

D: volkoren macaroni met gehakt en tomatensaus en veel groente

T: droge crackertjes met zeezoutDank je. Qua diner hebben we bijna hetzelfde gegeten
Alle reacties Link kopieren
Isa, hoe was het bij de huisarts vandaag?? ik hoop dat het meeviel!



Wat een storm vandaag he? jullie allemaal veilig binnen?



Mijn lijstje

Ontbijt: rijstwafel met jam, rijstwafel met lemon curd, rijstwafel met vegetarische peperworst, yoghurt met peer en kaneel

Tussendoor: banaan

Lunch: 2 roggebroodjes met kaas, halve paprika, worteltjes, tomaat

Avondeten: pasta met aubergine, bieten, pecannoten en gerookt zeezout

Tussendoor: stukje chocola
Ja Aatjuh, idd hetzelfde avondeten, lekker!



Isa hoe is het?



Gember zeker storm! Ik vind het wel lekker als ik straks in mijn bed lig, ik slaap op zolder onder een dakkapel dus dan waait het lekker hard en dan slaap ik altijd extra lekker. Zo'n veilig gevoel in mijn warme bed :-)



O: boterham 30+ kaas

L: boterham pindakaas, stukje komkommer

T: cup-a-soup

D: broccoli, gehaktbrood en aardappelkroket

T: beetje havermout met peer en kaneel
Ontbijt: 4 soorten noten

Tussend: Stukje taart ( collega jarig ), appeltje

Lunch: 3 bruine pistoletjes met oude kaas, aardbeienjam en ardennerham

Tussend: Handje suikervrije cranberry's, blauwe bessen

Diner: Bloemkool, aardappelen, groenteburger, stukje kalkoenfilet.

Toetje: Zelfgemaakte pudding met aardbeiensaus.



Avondkoffie: pruttelt nu. Worden 2 koppen.
Alle reacties Link kopieren
Momo wat een heerlijk gevoel is dat mijn kamer vroeger had een lichtkoepel en een dakraam en daar hoorde je ook altijd de regen op kletteren, gecombineerd met de wasmachine/droger (open zoldertrap en goedkope nachtstroom). Nog steeds als ik dat hoor, val ik zo in slaap.



Weinig mee gekregen van de storm op mijn werk. Merkte alleen op de terugweg dat de auto soms weggeblazen werd en ik rij echt geen licht koekblik.



Isa hoe is 't???



Lekker, zelfgemaakte pudding! Wat voor pudding had je gemaakt?



Mijn lijstje:

O: bth gelderse worst

T: banaan en 2 golden syrup mueslirepen

L: 3 bth met gelderse worst, tomatenspread met kaas en speculoos

T: 2 time out koekjes

A: lasagne

T: krakeling en een stukje dropchocola
Ik kan wel genieten van zo'n storm, zolang je lekker binnen zit met de kaarsjes aan en een heerlijke kop thee.



De huisarts zei in eerste instantie dat ze het met mij eens was en dat ze gewoon op de uitslag van het uitstrijkje zou hebben gewacht. Maar nu ik er toch was zou ze toch maar even kijken. Toen is er toch een kweek gemaakt en heeft ze me doorverwezen naar de gynaecoloog voor een (inwendige?) echo. Het zag er toch een beetje onrustig uit zei ze. Dus nu de gyn en de kweek en uitstrijkje afwachten. Dat duurt nog 2 weken, we wachten geduldig af. Het zal wel goedkomen.
quote:elko schreef op 23 februari 2017 @ 20:19:



Lekker, zelfgemaakte pudding! Wat voor pudding had je gemaakt?



Vanille, uit de oven.
quote:aatjuhh123 schreef op 23 februari 2017 @ 20:42:

[...]





Vanille, uit de oven.Pudding uit de oven? Hoe doe je dat?
Wel een beetje vreemd Isa. Lijkt alsof de assistente een beetje paniek heeft gemaakt, waarschijnlijk/hopelijk voor niks.
Dacht ik eigenlijk ook wel Momo, dat was niet nodig geweest.
quote:-Isa- schreef op 23 februari 2017 @ 20:46:

[...]





Pudding uit de oven? Hoe doe je dat?Daar zijn gewoon recepten voor, kun je na het maken of warm eten of laten afkoelen.
quote:aatjuhh123 schreef op 23 februari 2017 @ 20:49:

[...]





Daar zijn gewoon recepten voor, kun je na het maken of warm eten of laten afkoelen.http://www.smulweb.nl/rec ... anillepudding-uit-de-oven
Alle reacties Link kopieren
Oh da's echt simpel eigenlijk!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven