Exact vertellen wat je vandaag hebt gegeten - deel 5

24-08-2016 11:08 1784 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 4 is ook alweer vol! Tijd voor een nieuw topic vol met (h)eerlijke eetlijstjes, lekkere recepten, gezellig geklets en fijn gezelschap!



Wees welkom allemaal.
quote:aatjuhh123 schreef op 23 februari 2017 @ 20:50:

[...]





http://www.smulweb.nl/rec ... anillepudding-uit-de-ovenWat leuk, ik kende alleen maar kookpudding. Dit ga ik ook een keer maken.
quote:-Isa- schreef op 23 februari 2017 @ 20:56:

[...]





Wat leuk, ik kende alleen maar kookpudding. Dit ga ik ook een keer maken.Is heerlijk en verandering van spijs doet eten,. Kost meestal wel wat meer tijd maar 1-maal op tafel...................
quote:aatjuhh123 schreef op 23 februari 2017 @ 20:59:

[...]





Is heerlijk en verandering van spijs doet eten,. Kost meestal wel wat meer tijd maar 1-maal op tafel...................Tijd heb ik genoeg en met dit weer is pudding echt heerlijk. Morgen staat hij op tafel bij mij
quote:-Isa- schreef op 23 februari 2017 @ 21:03:

[...]





Tijd heb ik genoeg en met dit weer is pudding echt heerlijk. Morgen staat hij op tafel bij mij Geniet er van !!
Alle reacties Link kopieren
quote:-Isa- schreef op 23 februari 2017 @ 20:29:

Ik kan wel genieten van zo'n storm, zolang je lekker binnen zit met de kaarsjes aan en een heerlijke kop thee.



De huisarts zei in eerste instantie dat ze het met mij eens was en dat ze gewoon op de uitslag van het uitstrijkje zou hebben gewacht. Maar nu ik er toch was zou ze toch maar even kijken. Toen is er toch een kweek gemaakt en heeft ze me doorverwezen naar de gynaecoloog voor een (inwendige?) echo. Het zag er toch een beetje onrustig uit zei ze. Dus nu de gyn en de kweek en uitstrijkje afwachten. Dat duurt nog 2 weken, we wachten geduldig af. Het zal wel goedkomen.hmm, twee weken afwachten als het er onrustig uitziet... toch niet zo fijn. gelukkig klink je nuchter en we hopen er gewoon het beste van met z'n allen!
Alle reacties Link kopieren
Momo en Elko, heel herkenbaar, ik sliep vroeger bij mijn ouders ook vlak onder het dak en zo'n razende storm terwijl je zelf knus in je bed ligt is best wel fijn!



Lekker die vanillepudding, ik ken uit de Britse keuken wel veel soorten puddings uit de oven. Maar ik maak dat soort dingen eigenlijk zelden of nooit, ben niet zo'n toetjesmens.



Mijn lijstje vandaag:

Ontbijt: rijstwafel met jam, rijstwafel met lemon curd, rijstwafel met pindakaas, yoghurt met peer en kaneel

Tussendoor: druiven

Lunch: 2 pompoenpitcrackers met kaas, halve paprika, worteltjes, tomaat

Avondeten: rodekool met appeltjes, röstirondjes, vegaburger
Gember, ik maak me nooit druk als het over mezelf gaat. Bij anderen daarentegen....



Stomme vraag: waar vind je in de supermarkt vanille-essence? Bij de bakspullen klinkt wel logisch toch?
Alle reacties Link kopieren
quote:elko schreef op 23 februari 2017 @ 20:19:

T: krakeling en een stukje dropchocola







Isa



De buitenland plannen zijn inderdaad van de baan. Dus hoog tijd voor wat vastigheid, ik wacht al 6 jaar met het "maar wat als". Ook maar gelijk een telefoon abonnement afgesloten.



Het huisje was leuk, bod gedaan, krijgen we vandaag te horen maar ik denk dat we sowieso overboden zijn. Niet zo heel erg, ik was er niet volledig verliefd op ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Oh bij de bakspullen inderdaad, Isa. Ik heb er zelf 1 van dille & kamille omdat de ingredienten me meer aanstonden dan die van dr oetker, maar die werkt ook prima hoor.
Alle reacties Link kopieren
vanille-essence staat bij de bakspullen, van Dr. Oetker. Maar dat is wel kunstmatige vanille (vanilline, eigenlijk) en het merg uit een vanillestokje is veeeeeel lekkerder. Vanillestokje vindt je bij de kruiden, in de lengte opensnijden en het merg eruit schrapen, klaar. Het lege stokje kun je in een potje met basterdsuiker bewaren, dan heb je na verloop van tijd heerlijke echte vanillesuiker.
Alle reacties Link kopieren
Ik wou net gaan typen wat gember zegt, sluit me daar bij aan dus! (en dan krijg je dus die zwarte spikkeltjes in je pudding).



Heel simpel: in de lengte doorsnijden en met de botte kant van een mes het merg (die spikkeltjes dus) eruit schrapen. Dat in de pudding en de peulen idd in de suikerpot
Verse vanille klinkt wel heel aantrekkelijk. Dank voor de tip, die ga ik gebruiken en de peulen bewaren.

Dat wordt een heel lijstje, want de wraps enchilada van Elko staan ook op het menu voor het weekend. Het is leuk om nieuwe dingen uit te proberen
Alle reacties Link kopieren
Ben benieuwd wat je er van vindt!
Ik sluit me aan bij de rest: een vanillestokje is veel lekkerder! Ik maak echt nooit pudding want niemand thuis lust het behalve ik.



Toch spannend Leighton!



Ik zit nu bij de Ikea. Zoon was de hele week ziek thuis en vandaag ging het wel weer redelijk maar ik besloot hem voor die laatste dag toch maar thuis te houden. De kinderen spelen nu in de ballenbak en ik drink koffie en forum dus even. Straks doen we een rondje door de winkel en gaan we lunchen met balletjes!



O: boterham 30+ kaas

T: cappuccino

L: Zweedse ballen met roomsaus

T: appel of sinaasappel

D: maaltijdsalade

T: koekje
Alle reacties Link kopieren
@isa gewoon afwachten idd! Meer kan je niet doen.

@fairfax : ook al lang niet meer gehoord? Of heb ik het gemist? Hoop dat het goed met je gaat meid (mocht ze meelezen).

@momo veel zieken en hardnekkige ziektes! Slim dat je hem nog een dagje thuishoudt.

@gember ja zo maakt m'n moeder ook vanillesuiker!



Hier weekje vakantie! Jeuj! :-D Kids gaan naar oma dus rijk voor mij alleen. Ook geen stage dus tijd om beetje taken te maken en te studeren. Maar ga ook naar m'n nicht en samen naar de sauna. :-D



Ze dat het over pudding gaat. Moet ik echt nog s maken. Mmmm!



Lekker gezondigd vandaag. Quickje gaan eten. Soort McDonald's. Is wel s lekker!
Doe niet bij een ander wat je zelf niet wil!
Alle reacties Link kopieren
Wat heerlijk Finjie, om het rijk alleen te hebben.



Oh Momo dat is toch ook wel iets waar ik naar uitkijk: dat ze zelf spelen ipv dat je erbij moet in de ballenbak (ondertussen heel hard niet denkend aan hoe ranzig zo'n ding is)



Gegeten vandaag:

O: bth oude kaas

T: banaan

L: 3 bth met oude kaas, gelderse worst en speculoos

T: krakeling en golden syrup mueslireep

A: zelfgemaakte erwtensoep en een goed gevulde/gepimpte hotdog, yoghurtijs met aardbeiensaus

T: jodenkoek en nog wat nootjes, met thee en daarna rode wijn
Finjie gaan jouw kinderen elke vakantie uit logeren? Wat een luxe!!!!!!!!
Elko ik moet je zeggen, het is ook zo lekker nu ze wat groter zijn en zelf spelen, zelf billen afvegen, zelf dingen pakken en opruimen, zelf aankleden en idd zelf in de ballenbak zich vermaken. Komt vanzelf bij jou!
Alle reacties Link kopieren
Komt ook! Bedacht me vanmiddag dat het nu ook even wat relaxter is. Bij oudste is het middagslaapje er zo goed als vanaf en jongste is nog klein genoeg om goed in de kinderwagen te slapen, en zit nu ook bijna op 1x slapen per dag. Dus totdat die echt in bed moet slapen, hebben we ook weer wat meer vrijheid. En dat ze nu ook met ons mee eet, op de fiets mee kan, gewoon in een kinderstoel kan, etc, dat scheelt ook veel.

Maar idd, over 4 jaar......
Dat is ook al heel fijn Elko, die stappen schelen ook al heel erg veel! Het wordt allemaal steeds makkelijker. Maar ook moeilijker als je, zoals ik, het loslaten lastig vindt. Dat ze zelf hele middagen buiten spelen, of boven gaan spelen, of even naar een vriendje fietsen etc.
Ontbijt: 4 soorten noten

Tussend: 2 krentenbollen met beetje boter en basterdsuiker

Lunch: 2 donkerbruine boterhammen met yorkham, stukjes augurk. 1 panini zalm

Tussend: 1 banaan, 2 mineola's

Diner: biefstukje, champignons, krieltjes, sla met tomaatjes, zilveruitjes en augurkjes

Toetje: Bakje pure chocoladevla



Avondkoffie: 2 kopjes, klein mergpijpje
Alle reacties Link kopieren
@momo meestal wel. Oma's "vechten" ervoor. Wel leuk ja! We boffen!
Doe niet bij een ander wat je zelf niet wil!
Elko, de wraps waren echt heel erg lekker! Die houden we in ons repertoire



De pudding vond ik daar nou eens echt niet achteraan horen, dus die volgt nog dit weekend. Na de rode kool met hachee als toetje. Zin in.



Ik vond het heerlijk toen de kinderen steeds zelfstandiger werden. Lekker je handen vrij. Een poosje terug heb ik opgepast op mijn kleine neefje en nichtje, dat is nog best erg vermoeiend. Je bent er continu mee bezig. Wel heel leuk hoor!
Alle reacties Link kopieren
quote:-Isa- schreef op 25 februari 2017 @ 00:04:

Elko, de wraps waren echt heel erg lekker! Die houden we in ons repertoire

zei ik! Onze meiden vinden het ook heel lekker (eten het met wat rijst). Doe er dan veel boontjes in, blikje fiesta mexicana (erwtjes en maïs) en het niet pittig maken , dan staat de oudste bijna te juichen als we gaan eten.
Alle reacties Link kopieren
Bod niet geaccepteerd, maar had ik al verwacht

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven