Exact vertellen wat je vandaag hebt gegeten - deel 5

24-08-2016 11:08 1784 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 4 is ook alweer vol! Tijd voor een nieuw topic vol met (h)eerlijke eetlijstjes, lekkere recepten, gezellig geklets en fijn gezelschap!



Wees welkom allemaal.
Alle reacties Link kopieren
quote:Leighton schreef op 14 maart 2017 @ 10:10:

Ik heb heel erg gevierd dat ik weer werk heb, lekker sushi gegeten. Het klinkt echt heel leuk en ik heb ook m'n contract binnen inmiddels.



Ik ben wel van plan om te stemmen, ben er nog steeds niet helemaal uit waarop alleen.



hartstikke goed Leighton, het is ook echt heel fijn dat je weer werk hebt! en je contract ook al binnen, super. Wanneer begin je?



Mijn lijstje vandaag:

Ontbijt: havermout met banaan, rozijnen, cacao, honing en kokos

Tussendoor: sinaasappel, chocoladekoekje

Lunch; 2 roggebroodjes met kaas, stuk komkommer, tomaatjes, worteltjes

Avondeten: pasta met aubergine, bieten, pecannoten en gerookt zeezout
Alle reacties Link kopieren
Ik kan volgende maand al beginnen!
Leighton, wat gaat dat lekker snel! Groot gelijk dat je het goed gevierd hebt.
Super Leighton! Echt heel fijn voor je!



Ik heb mijn werkdag geruild want ik moest vanochtend naar de psych met zoon. Gelukkig zijn ze superflexibel op mijn werk. En nu zit ik in de zon met een boek.... zo lekker!



O: boterham 30+ kaas

T: 2 paaseitjes

L: havermout met appel, rozijn, honing en kaneel

T: mandarijn

D: verse pasta van de AH, ravioli met paddenstoelen en erbij paddenstoelensaus en broccoli

T: sinaasappel
Alle reacties Link kopieren
je pasta van gisterenavond klinkt heerlijk, momo! lusten jouw kinderen wel paddenstoelen? had je mij vroeger als kind niet voor moeten zetten



wat fijn Leighton, dat je zo snel al van start kunt. ik hoop dat je het er heel erg naar je zin zult hebben!



Vandaag dan eindelijk de verkiezingsdag... hebben jullie allemaal al besloten wat het wordt?



Mijn lijstje:

Ontbijt: havermout met banaan, rozijnen, cacao, honing en kokos

Tussendoor: verse ananas en kiwi

Lunch: 2 boterhammen met notenpasta, kapje met jam, halve paprika, tomaatjes, worteltjes

Avondeten: pasta met bieten, aubergine, pecannoten en gerookt zeezout
Gember, ik zweef nog steeds Ik ga gewoon met mijn ogen dicht een vakje aankruisen denk ik



Die pasta klinkt zeker weten lekker, dat brengt me ideeën voor het avondeten vandaag.
Alle reacties Link kopieren
quote:-Isa- schreef op 15 maart 2017 @ 08:34:

Gember, ik zweef nog steeds Ik ga gewoon met mijn ogen dicht een vakje aankruisen denk ik



Die pasta klinkt zeker weten lekker, dat brengt me ideeën voor het avondeten vandaag.



niet per ongeluk toch PVV aankruisen dan he

D66 misschien doen als je het echt niet weet, dat vind ik echt zo'n 'van alles wat partij'

bij mij wordt het GroenLinks trouwens.
Alle reacties Link kopieren
Haha dat zegt mijn man ook altijd over D66: als je geen mening hebt, die kiezen.



Ik ga dadelijk stemmen. Meisjes mee, zo vroeg mogelijk leren wat democratie is (ik ben vrij dus het komt zo uit). Pvda wordt het.



Uitbreiding van het goede nieuws: ik krijg een vast contract
Elko, gefeliciteerd! Heerlijk voor je.





Ik heb teveel mening en Pechtold vind ik een griezel. D66 dus maar niet.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Elko, wat fijn!

en heel goed, de meisjes vroeg introduceren in de democratie ik vond het ook altijd leuk om mee te gaan als mijn ouders gingen stemmen vroeger



Isa, ik zie eigenlijk geen van de lijsttrekkers echt zitten... ;-(

dus ik heb maar vooral op de standpunten gelet en dan gekozen wat het dichtst ligt bij wat ik belangrijk vind. In de kamer vormen ze natuurlijk ook een fractie en is het niet alleen die lijsttrekker die je steeds in de media ziet.
Gefeliciteerd Elko!



Ik ga straks stemmen, ben nu aan het werk. Ik twijfel nog tussen SP en PvdA. Ik denk dat het die laatste wordt. D66 sowieso niet, enge Pechtold!



Gember dochter lust veel hartige dingen en zoon at wat extra broccoli . De vulling lustte hij trouwens wel omdat hij dacht dat het vlees was haha.
Alle reacties Link kopieren
Wat goed elko!

Handig dat ze zo flexibel zijn Momo. Dat zijn ze hier in België meer niet dan wel helaas..



Oja jullie moeten stemmen. Hopelijk haalt het ook wat uit! Ik vond het vroeger ook leuk om mee te gaan.



Ben thuis met buikgriep. Had normaal stage.. dat wordt inhalen.. Morgen examen. Heb dus wel gestudeerd maar niet veel herhaald.. Vrijdag eens geen les en ook geen stage. :-)



O: kommetje cornflakes

T: 2 bananen

L: belegd broodje

T: nog geen idee

D: macaroni met champignons

T: nog geen idee
Doe niet bij een ander wat je zelf niet wil!
Alle reacties Link kopieren
Wij mochten idd ook altijd mee stemmen! We waren naar het bejaardenhuis gegaan, daar zat ook een stembureau in. Meteen daarnaast was de bejaardengym. Binnen 3 minuten had de oudste het voor elkaar dat ze mee mocht doen met ballen gooien haha dan gaat ze daar heel lief staan kijken, met dr blonde haartjes en grote blauwe ogen.



Ik stem altijd op een vrouw trouwens. Deed ons mam altijd al en in het kader van meer vrouwen in de politiek doe ik dat nu eigenlijk ook altijd (net als mijn zussen)
Gestemd net. Toch maar voor de SP gegaan, zij komen het meest overeen met wat ik wil. Zo'n verkiezingsdag vind ik altijd echt leuk, de hele dag hou ik het nieuws in de gaten en vanavond lekker suf tv kijken



Beterschap Finjie. Buikgriep is vreselijk. Succes morgen bij je examen.



Elko, wat schattig van oudste.
Alle reacties Link kopieren
Goed zo Isa! ik vind die verkiezingsuitslagenavond juist altijd verschrikkelijk saai...



Elko, wat een hartenbreekster, je oudste... best spontaan en sociaal ook, om zomaar met wildvreemde mensen mee te gaan spelen. Lief!



Beterschap, Finjie!
Finjie beterschap! Deze mate van flexibiliteit heb ik ook nog nooit eerder meegemaakt hoor. Ligt ook aan het soort werk. Ik heb eigenlijk geen contact met klanten en werk niet echt met deadlines of projecten ofzo. Dus dan is het makkelijker.



Elko wat klinkt dat vertederend! Ik had de kinderen ook mee om te stemmen, maar die bleven liever buiten op schoolplein spelen



Isa ik kijk af en toe op de AD app hoe het gaat met de verkiezingen. Op tv kijk ik liever pulp zoals TLC haha.



Mijn meisje is ineens heel erg ziek. Bijna 40 graden koorts, ze ligt echt te ijlen in bed en is steeds wakker. Zo zielig... Ze is al weken niet lekker met keelpijn, verkouden, hoesten enzo. Ik denk al bijna 2 maanden ofzo. En vanmiddag werd ze ineens zo ziek. Man is natuurlijk weg vanavond en morgen voor werk... timing!



O: boterham met gesmolten 30+ kaas

L: krentenbol

T: appel

D: broccoli, kippenpoot en aardappels uit de oven met knoflook en rozemarijn

T: mandarijn en nog een krentenbol
Ah Momo, wat zielig. Hoe gaat het nu met je meisje?



Zometeen moet ik naar de gynaecoloog, ik ben een beetje zenuwachtig hoor.
Alle reacties Link kopieren
sterkte bij de gynaecoloog Isa! hopelijk valt het mee....



wat akelig voor je dochter Momo, hopelijk is ze snel weer beter.



Tja, de verkiezingsuitslag... ben wel blij dat Wilders niet de grootste is geworden, maar de verrechtsing van de kamer als geheel vind ik minder geslaagd. En het wordt vast een lange en ingewikkelde formatie... hebben jullie gekeken gisterenavond? ik niet hoor... vanochtend was vroeg genoeg.



Mijn lijstje vandaag:

Ontbijt: boterham met jam, boterham met stroop, yoghurt met peer en kaneel

Tussendoor: verse ananas en kiwi

Lunch: 2 boterhammen met vegetarische peperworst, halve paprika, worteltjes, tomaatjes

Tussendoor: paaseitje

Avondeten: maaltijdsalade met geitenkaas en gegrilde groentes, stokbrood met hummus
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook weer heelhuids aangekomen in Nederland , en dan ook nog in zo'n heerlijk weer



Isa, hopelijk is alles goedgegaan bij de gynafspraak

Momo, veel beterschap voor je dochter!

Leighton, Gefeliciteerd met je nieuwe baan!



Ik vind het echt diep triest dat de PVV de op een na grootste partij is kunnen worden... dat echt zo veel mensen stemmen op zoiets inhoudsloos (ik bedoel 1a4 toelichting en nergens toelichting HOE ze iets willen gaan doen als ze al iets willen doen...), je stemt gewoon in wijze op niks als je PVV stemt, stem dan niet... Zegt ook weer iets over het niveau van Nederland



Zelf D66 gestemd, Nederland en Europa veranderden snel, daarvoor is een progressieve partij nodig die beslissingen maakt om deze veranderingen bij te benen die hier zo goed als mogelijk inpassen. Geen partijen die juist terug gaan naar hoe het in het verleden was, want het is nu eenmaal niet meer het verleden...



Voor mij wel de meest ernstige wet die sommige (linkse) partijen willen invoeren: 21% BTW op vlees, seriously? Ook op biologisch vlees? Dus dat nog duurder maken dan het al is zodat men maar weer overgaat op vlees van mindere kwaliteit... pffft. Of nog erger, maar meer goedkope ongezonde snacks kopen ipv een goed stuk vlees (want ja ik denk niet dat men nu echt meer groenten gaat kopen om het vlees mee te vervangen.... (sorry, moest ik ff kwijt XD).
Kijk, luister en geniet... want mooier dan dit wordt het niet!
Alle reacties Link kopieren
Jay, Friction is weer terug

Heb je het fijn gehad, en hoe is je nieuwe huis?



Ja, ik ben ook toch wel redelijk geschokt over de winst van de PVV. Denk dat het klopt dat er een angst voor een nieuwe wereldsituatie achter zit, die dan een nostalgisch verlangen naar het verleden oproept toen alles zogenaamd nog beter en overzichtelijker en veiliger was.



BTW op vlees, tja, het zal je vast niet verbazen dat ik daar wel voorstander van ben Het is een feit dat de vleesindustrie (ook de biologische) zeer milieubelastend is (zuivelindustrie ook overigens...) en ik sta achter het principe 'de vervuiler betaalt'. Ik denk dat het goed is als mensen zich via een hogere prijs bewust worden van de vervuilende gevolgen van hun voedselkeuzes. Uiteindelijk moeten we in mijn ogen toe naar drastisch minder vlees eten en meer gebruik maken van alternatieve, plantaardige eiwitbronnen. Een hogere prijs kan daartoe hopelijk bijdragen. Al deel ik dan wel weer je inschatting dat een hogere BTW niet noodzakelijkerwijs leidt tot het kopen van meer groentes...



Isa, hoe was het bij de gynaecoloog vandaag?
Alle reacties Link kopieren
ps het zal je dan wel weer geruststellen dat met de huidige verrechtsing van de tweede kamer zulke linkse milieumaatregelen er waarschijnlijk in elk geval de komende vier jaar niet door zullen komen
Isa hoe was het vandaag?



Welkom terug Friction!! Hoe zag het huis eruit?



Ik vind het ook heel eng en erg dat de PVV blijkbaar zoveel aanhangers heeft. Ik schrok ook dat ik op Facebook zag dat 3 kennissen erop gestemd hadden.



O: boterham 30+ kaas

T: sinaasappel

L: boterham pindakaas

T: rundvleesbouillon en sultana

D: wortels en vis

T: ik ga zo Ben en Jerry's ijs eten.... chocoladeijs met marshmallow en caramel swirls en chocoladevisjes...kwijl kwijl!
Friction leuk dat je er weer bent.



BTW van 21% op levensmiddelen vind ik sowieso absurd, dus op vlees hoeft dat van mij ook niet.



Heel eerlijk gezegd snap ik wel dat er mensen zijn die de PVV stemmen. Het lost niks op uiteraard, maar je zal maar in zo'n (volks)buurt wonen waar het meestal wel gezellig was en die nu totaal is overgenomen door een heleboel kansloze buitenlanders, inclusief alle overlast, hangjongeren etc. En de gevestigde politiek komt hooguit een kopje thee met ze drinken en jij wordt verder genegeerd. Want de integratie verloopt echt wel goed hoor. Nou nee dus. Die mensen voelen zich onwijs in de steek gelaten, al dan niet terecht. Dus van die mensen begrijp ik het nog wel.

Niet dat de PVV er ook maar iets aan zou gaan doen trouwens, maar zijn oneliners bekken wel lekker.



Tot zover mijn betoog over de PVV, ik vind ze verder net zo vreselijk als jullie



Bij de gynaecoloog was het oké. Ze vroeg waarom de huisarts in hemelsnaam niet had gebeld voor een spoedafspraak. Ik blijk een ontsteking te hebben, heb nu ook antibiotica gekregen. Ik ben toch wel opgelucht dat het niks ergs is verder.
Alle reacties Link kopieren
Gember, nee daar maak ik me voorlopig ook geen zorgen over. Maar vind het alsnog hinderlijk dat partijen ons middels BTW op bepaalde producten willen gaan sturen in wat we eten (in geval van de linkse partijen alleen op basis van milieu en niet op basis van gezondheid bepaald volgens mij). Plantaardige eiwitten zijn lang niet allemaal gezond (bv soja) en dan word je dus gestuurd om ongezondere (tov goed biologisch vlees) producten te eten als burger... absoluut niet goed mijns inziens.



Isa, fijn dat de uitslag meeviel!



Momo, het huis ziet er goed uit! Mijn ouders en de ouders van mijn vriend hebben al veel gedaan tijdens onze vakantie (verven en behangen en vloer boven ligt er grotendeels in). Luchtvochtigheid op zolder gedaald naar 77%, dus hoop dat dat voorlopig blijft dalen zodat de schimmel geen kans meer krijgt. Desnoods kopen we wel een luchtontvochtiger.
Kijk, luister en geniet... want mooier dan dit wordt het niet!
Alle reacties Link kopieren
Oh gelukkig, isa, wat een opluchting. Hopelijk slaat de antibiotica gauw aan. Suf van je huisarts dat hij geen spoedafspraak regelde inderdaad.



Friction, mooi dat het huis er goed uit ziet en dat het al zo opschiet. Luchtvochtigheid van 77 procent klinkt nog wel een beetje hoog, wat is normaal? Bij mij is het meestal rond de 60 procent dacht ik.

Wat betreft dierlijke versus plantaardige eiwitten zullen we het niet eens worden als de hele wereldbevolking het eetpatroon zou volgen dat jij als gezond beschouwd hebben we zes aarde's nodig... maar goed, de toekomst zal het leren hoe het met het klimaat zal gaan.



momo, wat zielig dat je dochter zo ziek werd ineens. Gaat het al weer een beetje beter met haar?



Mijn lijstje vandaag:

Ontbijt: boterham met jam, boterham met stroop, yoghurt met peer en kaneel

Tussendoor: stukje fudge

Lunch; 2 boterhammen met vegetarische peperworst, halve paprika, worteltje, tomaatjes

Avondeten; maaltijdsalade met gegrilde groentes en geitenkaas

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven