Exact vertellen wat je vandaag hebt gegeten - deel 5

24-08-2016 11:08 1784 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 4 is ook alweer vol! Tijd voor een nieuw topic vol met (h)eerlijke eetlijstjes, lekkere recepten, gezellig geklets en fijn gezelschap!



Wees welkom allemaal.
Alle reacties Link kopieren
Momo
Doe niet bij een ander wat je zelf niet wil!
Elko, ga je zelf je muur schilderen dit weekend? Ik zou echt zo vreselijk balen. Dan huur je een echte schilder en dan krijg je dit soort prutswerk
Alle reacties Link kopieren
Nee, de gast die 6 jaar terug alles heeft gespoten (stucwerk) komt zo langs om te kijken wat we het beste kunnen doen, omdat de vlakken ook te zien zijn doordwt de structuur anders is dan van de rest van de muur.

Dachten dat dat slimmer was dan nu een weekend besteden aan verven en dat het dan nog niet goed is.



Vrijdag ook een domme fout gemaakt. Bij de Hema lagen van de notenkaramelkoek stukjes om te proeven. Ooohhhh die was lekker!!!! Nu wil ik die taart om helemaal zelf op te eten! Had beter in onwetendheid kunnen blijven van dat bestaan




Verstandig om niet zelf te gaan klooien, ik ben benieuwd wat de stukadoor ervan zegt.
Alle reacties Link kopieren
Goed idee Elko, inderdaad niet zelf gaan doen!



Momo, heb je een beetje rust kunnen pakken gisteren? en dit weekend nog iets fijns ter afleiding van alle ellende gepland?



Finjie, heb je al uitslag van je examen gehad?



Vannacht gaat de zomertijd weer in he? daar heb ik altijd zo'n hekel aan, ik ben altijd gelijk een paar dagen van slag met mijn ritme. Een uur erbij gaat nog wel, maar een uur eraf... blegh. Jullie ook last van of ben ik de enige? Het is wel mooi lenteweer, dat is fijn!



Mijn lijstje:

Ontbijt: havermout met banaan, rozijnen, cacao, honing en kokos

Tussendoor: sinaasappel

Lunch: 2 boterhammen met notenpasta, kapje met jam, gebruikelijke rauwkost

Tussendoor: teveel chocolaatjes... ik kan het snoepen voor mijn doen slecht laten de laatste tijd

Avondeten: melanzane parmigiana
Oh ja, zomertijd. Ik zou 't zo vergeten. Van mij mogen ze dat afschaffen, ik heb er ook altijd last van, de wintertijd klopt beter bij mijn biologische klok.



Heerlijk is het buiten! Lekker zonnetje hoor.
Alle reacties Link kopieren
Momo hoe gaat het met je? Kun je wat afleiding vinden?

Isa hoe gaat het met het niet-roken?

Gember 20/25 allé 19,75/25 maar ik rond naar boven af

Elko o nee wat balen! Hopelijk snel opgelost.



Hier ook last vh zomeruur. Bleh! Kids & man hebben er minder last van.

Aan het luisteren naar de nostalgie top 100. Lekker aan het meeblèren. Willen jullie en de buren vast niet horen. Maar ach.. ik doe het lekker toch!

Lekker zonnetje. Wel veel wind. In de veranda ideaal nu.

Kids hebben step gekregen. Al de hele dag buiten aan het steppen dus.
Doe niet bij een ander wat je zelf niet wil!
Hoe komt het dat je het moeilijk vindt om niet zo veel te snoepen Gember? Niet dat ik vind dat je heel veel snoept trouwens!



Finjie steppen vinden ze hier ook zo leuk! Wat goed van je examen!



Haha Elko, sommige dingen wil je idd gewoon niet kennen



Het gaat wel, ik voel me vooral heel erg lamgeslagen. We hebben vandaag bewust wat leuks gedaan, ter afleiding. Naar lammetjesdag op een boerderij. Kindjes hebben een poppenkastvoorstelling gezien, lammetjes, kuikens en kleine konijntjes vastgehouden, paarden geaaid en lekker rondgerend. Op een terrasje koffie met wat lekkers genomen en man wilde graag bij McDonalds eten op de terugweg. Vanochtend ben ik met zoon naar het tuincentrum gegaan om wat plantjes voor ons moestuintje te kopen.



O: boterham 30+ kaas

L: pistoletje 30+ kaas

T: paar happen cheesecake en latte macchiato

D: 3/4 big mac



Nu ben ik op, doe helemaal niks meer! Lig op de bank onder een deken met een kruik.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet het niet precies momo, zit niet zo lekker in mijn vel en te druk op het werk, en dan grijp ik sneller naar lekkers, terwijl ik bv. een jaar geleden daar zonder enige moeite kon afblijven. het blijft binnen de perken hoor, maar ik baal ervan.



Wat goed dat jullie bewust een leuke dag ter afleiding hadden. En lekker op de bank nu, dat heb je nodig en dik verdiend!
Alle reacties Link kopieren
Goed dat jullie zo'n fijne dag hebben gehad Momo! Heerlijk zeg, zo op de bank.



Gember wat rot dat het even niet zo lekker gaat. Je kan er altijd over vertellen hé, dat weet je en ervan balen, tja, ook niet te streng zijn voor jezelf nu. Discipline en energie hebben een maximum en als dat al bereikt is op je werk dan is het logisch dat je dat thuis niet meer kan opbrengen. Dat komt vanzelf wel weer goed als het op je werk en in je hoofd weer rustiger wordt.



Ik ben de hele week al rond 5.45u uit mezelf wakker. Ik kijk dus uit naar de zomertijd, hopelijk dan weer op normaal tijdstip wakker!



Nou, stukadoor is geweest en laat maandag weten wat de kosten zullen zijn. Maar hij moet er ook meerdere keren voor komen :(

Vanmiddag dus toch potten verf gekocht en zelf aan de slag gegaan. Vanmiddag voorstrijk, toenet de 1e laag. Morgenochtend de 2e en morgenavond de 3e. En dan misschien zelfs nog een 4e. Helpt dat niet, dan wordt het spuiten. Ik hoop dat dit werkt want we hebben nu wel een mooie kleur.
Alle reacties Link kopieren
Nou, inmiddels zit de 4e laag erop en zijn we zo 'n 6,5 liter verf verder. Met 3 lagen moest je al heel goed kijken om de kleurvlakken nog te zien, hopelijk is het nu echt niet meer te zien. Heeft mijn vooraf bedachte tactiek gewerkt

Gelukkig ook wel buiten geweest vandaag, het was echt heerlijk hier!



Jullie een fijn weekend gehad?



Ik zal weer eens een eetlijstje plaatsen, dat is echt lang geleden!

O: bth kaas, bth speculoos

T: paaseitje

L: 2 bth met kipfilet en currysaus (een pittige kerriesaus, superlekker), 2 bth met vlokken

T: paaseitje

A: gebakken rijst (met kip, bacon, ei, prei, ui, Mexicaanse melange en ketjap manis) met gebakken uitjes en kroepoek. Paar happen vanillevla na.

T: chocolade galette en dadelijk nog een paaseitje



Nog langer geleden: ik droeg een skinny jeans, wit shirt en een wit met blauw geruite bloes. Erbij donkerbruine cowboy laarzen. En tussendoor nog mijn verfkleding
Wat een werk Elko! Hopelijk is het nu goed.



Gember jij kan hier ook je ei kwijt he!



Vandaag in de tuin gewerkt en naar een verjaardag geweest. En verder voor pampus in mijn hangmat in de zon gelegen.



O: boterham 30+ kaas

L: stukje appeltaart op verjaardag (had daar broodjes verwacht, die waren er niet)

T: paar stukjes gedroogde appel

D: hasselback potatoes, snijbonen, kipfilet gevuld met roomkaas met rauwe ham eromheen

T: nog een stukje van die kip, maar dan koud



Ik droeg vandaag een zwarte tregging met een blauw wijde lange trui met sterren en cognackleurige laarzen.
Alle reacties Link kopieren
Jullie kleding klinkt echt leuk! Ik ben Grace & Frankie aan het kijken op Netflix. Nooit geprobeerd, dacht dat het niks voor mij was maar ik vind het super grappig!



Lijstje van gisteren want vandaag is gewoon slecht (verveel-eter).



O: 2 eieren en toast met walnoot boter .. olie walnoot olie boter?

L: platbrood met falafel

D: laksa soep met noodles en kip en een halve Aziatische supermarkt

T: spekkoek
Elko, wat goed dat je het zo hebt kunnen oplossen met verven. Ik ben nu wel nieuwsgierig welke kleur je op de muur hebt gedaan?



Momo, heel verstandig om wat leuke dingen en ter afleiding te doen.



Gember, een beetje lief zijn voor jezelf hoor! Als je niet lekker in je vel zit, moet je niet ook nog op jezelf gaan mopperen
Te vroeg geplaatst.



Ik ben gisteren even wat aan het schilderen geweest in de keuken, dus over kleding ga ik het maar niet hebben

Tussendoor lekker in de tuin in de zon gerommeld, heerlijk dat het eindelijk lente is!



Leighton, die serie ken ik ook niet. Ik zal 's kijken. Ik was begonnen aan Breaking Bad, maar ik kom er niet echt in.
Heerlijk he, de zon, en dan lekker in de tuin rommelen!



Grace en Frankie ken ik niet, ik hou het op de een of andere manier niet vol om series te kijken. Na een paar afleveringen haak ik meestal af.



Ik heb net matchende Adidas sneakers voor de kinderen gekocht, vind ik stiekem leuk…wit met blauwe strepen voor zoon en wit met roze strepen voor dochter. Vandaag draag ik zilveren Nikes, skinny jeans en een tuniek met bruin en blauwtinten.



Heb net alle klusjes voor vandaag gedaan en ga verder lekker relaxen tot de kids weer uit school komen. Morgen horen we het behandelplan voor mijn moeder. Ben heel benieuwd op welke termijn alles gaat gebeuren.
Alle reacties Link kopieren
De kleur Salie van Gamma kleurID





Lichtgrijs dus
Mooie kleur Elko. Heb je al bericht van de stukadoor gehad?



Momo, matchende schoenen. Grappig! Dat wilden mijn kinderen echt niet. Spannende dag weer morgen voor jullie, sterkte alvast.



Mijn outfit: skinny jeans, gemêleerd grijs grofgebreide trui, zwart hemdje daaronder. En mijn pantoffels, want gewoon lekker thuis.
Eigenlijk vind ik kinderen met matchende kleding ook best wel fout Isa, maar dit vond ik dan stiekem toch leuk. Guilty pleasure ofzo. Zoon boeit het echt niks wat hij draagt, als het maar lekker zit. En dochter wil alles wat haar grote broer heeft, dus zij zal het wel leuk vinden.
Alle reacties Link kopieren
Haha ik moet me ZO inhouden met matchende kleding! Zo schattig, maar ik vond het vroeger zo stom als mijn zusje hetzelfde aan had.



Dit dus

Ik beperk me tot rompers en pyjama's haha. En soms een basic shirt of vestje dat ze los van elkaar dragen in andere combi's.



Vandaag aan: stretchjurkje met een kleine grafische print met donkerblauw, donkerrood en wit, blauwe panty, blauwe cardigan en bruine laarzen.
Alle reacties Link kopieren
Elko

dan was jij vast het oudste zusje als je er zo'n hekel aan had



en inderdaad echt een mooie kleur! ik hoop dat de vier lagen dekkend blijken te zijn zodat er geen nieuwe toestanden hoeven te worden gemaakt.



En dank dames, voor de lieve woorden. Ik weet dat ik mijn ei ook kwijt kan hier, maar wil dat wegens privacy liever niet. Voel me toch gesteund hoor en zal proberen wat minder streng voor mezelf te zijn Isa



Finjie, wat fijn dat je je examen had gehaald. Moet je nog veel examens?



Friction, hoe is het in je nieuwe huis? al helemaal klaar en ingericht?

en hoe gaat het eigenlijk met je proefschrift (dat was je toch aan het schrijven?), schiet het al op?



Leighton, geniet je van je laatste vrije dagen of kun je niet wachten aan je nieuwe baan te beginnen? hoe is het met de huizenzoektocht?



Mijn lijstje vandaag:

Ontbijt: rijstwafel met jam, rijstwafel met honing, rijstwafel met kaas, yoghurt met aardbeien en banaan

Tussendoor: 2 kiwi's

Lunch: 2 boterhammen met vegetarische peperworst, halve paprika, stuk komkommer, tomaatjes

Avondeten: gado gado met een eitje
Elko
Goed zo Gember



Ik heb het een beetje moeilijk. Er is een obductie gedaan bij mijn moeder na haar overlijden (had ik wel verteld toch?) en deze week hebben we een gesprek daarover in het ziekenhuis. Het valt me zwaar nu.



Momo, sterkte vandaag met jouw moeder.
Alle reacties Link kopieren
oh dat is pittig, Isa.

ging die obductie over een mogelijke vraag naar erfelijkheid van haar ziekte? dat ben ik vergeten...

sterkte, en ik hoop dat de uitslag meevalt.

Laat het zonnetje je maar een beetje opvrolijken
Alle reacties Link kopieren
Met dit weer geniet ik met volle teugen van m'n laatste vrije dagen. Ik ga vooralsnog maar 3 dagen werken (als ik hard m'n best doe hoop ik daar meer dagen van te kunnen maken) dus ik heb sowieso nog best veel vrij. De huizenjacht staat even op pauze tot ik een vast contract/intentieverklaring heb of man z'n promotie.. Dan kunnen we kijken in een andere prijsklasse. Ondertussen kijken we nog wel maar alleen als het echt de moeite waard is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven