Exact vertellen wat je vandaag hebt gegeten - deel 5

24-08-2016 11:08 1784 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 4 is ook alweer vol! Tijd voor een nieuw topic vol met (h)eerlijke eetlijstjes, lekkere recepten, gezellig geklets en fijn gezelschap!



Wees welkom allemaal.
Momo, wat is het behandelplan voor je moeder. Gaat het met je?



Gember, onder andere over de erfelijkheid ja. En over wat er nu eigenlijk allemaal fout gegaan is. Je wordt geopereerd en je wordt nooit meer wakker, ook zij wisten niet meer wat er aan de hand was.



Leighton, wat een heerlijke laatste vrije dagen heb je nu hé! Echt zo ontzettend genieten is het nu in het zonnetje.
Isa heftig hoor, een gesprek daarover. Spannend ook wat eruit komt, of niet?



Leighton lekker hoor, nog even genieten met dit weer! Ik vind dat als je weer werkt, je ook weer veel meer geniet van je vrije tijd.



Mijn moeder wordt binnen nu en 2 weken bestraald en aanstaande donderdag heeft ze een afspraak voor de operatie aan haar bijnier, het voortraject zeg maar, dus bij de radioloog en bij de anesthesist. Dan wordt ze ook binnen nu en 2 weken geopereerd daaraan. Ze stoppen nu wel tijdelijk even met de chemo, anders wordt het wel heel veel. Ze hebben helaas nog een tweede plekje in haar hersenen gevonden, een hele kleine. Ze blijft heel erg instabiel dus kan niet lopen, fietsen, autorijden etc. Daar is ze heel erg ongelukkig door. Na de bestraling kan dit weer tijdelijk erger worden en het zal er echt om hangen of we eind april wel op vakantie kunnen. Ik ben nog steeds op, tob erg met de jongste die heel veel huilt en enorm aan mij hangt (heel gevoelig voor mijn stemming) en slaap slecht.
Alle reacties Link kopieren
Heerlijk Leighton, geniet er maar van hoor! En dadelijk ook van het parttime werken, dat is ook echt lekker hoor.



Isa dat is een spannend gesprek op komst. Hopelijk geeft het vooral veel antwoorden op jullie vragen, kan heel helpend zijn in het rouwproces.

Las in een ander topic dat jullie flink aan de bak moeten in huis. Balen zeg, maar wel een kans om het helemaal naar jullie zin te maken.



Momo hoe was het gesprek? Ik hoop dat er wat positiefs te melden was



Gember het was voor 97% dekkend. Als je in de goede (of slechte) hoek gaat kijken met het juiste licht dan zie je het nog net, dat daar de structuur van de muur wat anders is. Daar doe ik het voor hoor! Stukadoor gaf ons groot gelijk dat we het nog zo geprobeerd hadden, was anders nog behoorlijk prijzig geworden.



En ja, ik was dat oudste meisje



Meisjes hadden vandaag bijna de hele buiten gespeeld. Oudste zelfs ook buiten geluncht. Jongste in de zandbak gespeeld. Lekker, met zonnebrand op. Het zand zat nog steeds overal en vooral in haar haartjes. Die stonden haast overeind omdat ze er ook zonnebrand in gesmeerd had
Alle reacties Link kopieren
Ik was nog aan het typen Momo. Dat worden een paar heftige weken dus. Ik hoop met heel mijn hart dat jullie vakantie door kan gaan, dat hebben jullie zo verdiend!
Momo, wat een heftige tijd weer voor de boeg. Ik hoop toch zo dat jullie vakantie door kan gaan. Wat zou dat ontzettend waardevol zijn!



Elko, gewoon niet vanuit de slechte hoek kijken dus We moeten zeker aan de bak in huis, ik heb er zo geen puf voor. Het was nou net allemaal af en naar onze zin. Bovendien ben ik sowieso verschrikkelijk uitgeput momenteel. Het huis wacht maar even hoor.

Met zonnebrand in de zandbak, ik zie het voor me
Alle reacties Link kopieren
Wat is er met je huis Isa? dat heb ik gemist... Doe vooral rustig aan, niet gaan klussen als je eigenlijk uitgeput bent.

inderdaad een heftig gesprek voor de boeg, ik hoop dat jullie antwoorden krijgen, al neemt dat het verlies niet weg.



Momo, wat een zware tijden. Ik bewonder je dat je het volhoudt, al is het dan op je tandvlees. die vakantie eind april, dat was een vakantie met je moeder erbij he? en je broertje ook met gezin? ik duim voor jullie dat het door kan gaan. Heel erg naar allemaal. Pas goed op jezelf en doe rustig aan...



schattig Elko, je kindjes lekker buiten in de zandbak! Het was ook zulk heerlijk weer!



Leighton, klinkt verstandig om de huizenjacht even 'on hold' te zetten tot je een intentieverklaring hebt en je vriend zijn promotie... al zou ik er zelf nooit voor kiezen om een maximale hypotheek te nemen.



Mijn lijstje wordt vandaag zo:

Ontbijt (al op): rijstwafel met jam, rijstwafel met honing, rijstwafel met kaas, yoghurt met appel, rozijnen en kaneel

Tussendoor: sinaasappel, paar dropjes

Lunch: 2 boterhammen met vegetarische peperworst, halve paprika, tomaatjes, worteltjes

Avondeten: gado gado met een eitje
Elko heerlijk je meisjes, lekker buiten rommelen en in de zandbak!



Isa wat is er met je huis dan, ik heb het ook gemist.



Gember de vakantie is inderdaad met z'n tienen, en het is zoooo belangrijk voor mijn moeder dat dat door kan gaan. Ik ben bang dat onze Aruba vakantie komende zomer er niet in zit. Als ik google dan zie ik met deze uitzaaiingen een levensverwachting van nog maar een paar maanden. En no way dat ik dan ver weg ga!



Op mijn werk zijn ze geweldig, ik krijg alle vrijheid om mijn uren in te delen hoe het voor mij handig is, en alle begrip dat ik niet heel helder ben op het moment. Heel fijn!
Alle reacties Link kopieren
Veel succes morgen Isa! En heel veel sterkte, ook voor jou momo.



Gember, ik heb net een zak joppiechips gekocht en dat is jouw schuld met je paaseitjes topic.
Alle reacties Link kopieren
Ha ha ha Leighton, dat paaseitjes topic is wel hilarisch niet?



Isa, hoe was je heftige gesprek deze week in het ziekenhuis?



Momo, hoe gaat het met je? heeft je moeder al meer info over wanneer ze geopereerd of bestraald wordt? Veel sterkte met alles, en neem vooral ook af en toe tijd voor jezelf!



Miezerig regentje valt hier al de hele ochtend ik was net zo blij met het lenteweer...



Lijstje:

Ontbijt: havermout met banaan, rozijnen, cacao, honing en kokos

Tussendoor: sinaasappel, 2 volkorenwafeltjes

Lunch: spelt kaastwister, tomaatjes, worteltjes, stuk komkommer

Avondeten: Ottolenghi salade met o.a. reuzenbonen, rode quinoa, peterselie, citroen, met op eigen initiatief wat gebakken halloumi toegevoegd
Ja Isa, hoe ging het? Hebben ze iets ontdekt?



Jammer he Gember, die vieze miezer...



Vandaag naar de Markthal geweest en gegeten bij Jamie met een paar vriendinnen. Te moe om er echt van te kunnen genieten maar het was toch wel even gezellig.



O: boterham 30+ kaas

T: boterham worst

L: tortellini met kalfsragout, salieboter en parmezaanse kaas, aardbeien met Frozen yoghurt

D: varkenshaas met champignons en een stukje Turks brood met tzatziki

T: mini KitKat en paasei
Alle reacties Link kopieren
Isa hoe was het???



Ik ben het eitjes topic gaan lezen door jullie



Hier ook niet al best weer vandaag. Jammer na al dat goede weer van afgelopen week, maar ja was natuurlijk wel te verwachten.



Momo, voor jou een feelgood sfeerimpressie

















Disney



Het gesprek was raar. Ik liep dat ziekenhuis al in met een knoop in mijn maag, bleek het gesprek ook nog op de ic te zijn, waar ze is overleden. Tja, toen kon je me opvegen natuurlijk. Doe dat lekker ergens anders.

Maar goed, het was verder wel een goed gesprek. Het was met de intensivist van de ic die we destijds ook elke dag spraken, dat was wel fijn. Haar ziekte is waarschijnlijk wel erfelijk, maar als je dat echt zeker wilt weten moet je dat verder gaan laten uitzoeken. Of je dat nou wel echt wilt weten? Ik denk het niet.



Dus ik voel me de hele week al vreselijk. Bij alles loop ik te huilen en het doet zo vreselijk pijn weer



Dikke knuffel voor jou Momo! Wat een vreselijk zware tijd voor je nu.



Wat is het eitjes-topic?
Alle reacties Link kopieren
eitjes topic



Aahhh Isa dat is klote zeg. Confronterende plek met teveel nare herinneringen, geen wonder dat je de rest van de week van slag bent

Dat verder onderzoeken, is dat een onderzoek bij jullie? Laat dat even bezinken en overleg daar tzt eens over met je huisarts.



Mijn dilemma van de avond: ik heb net zo 'n grote lekkere triple chocolate cookie op. Er ligt er nog één in de keuken..... Of ga ik toch voor de hamka's
Elko, dat is toch geen dilemma? Cookie natuurlijk



Ik zal het zeker eens bespreken met de huisarts. Het is sowieso iets om in mijn achterhoofd te houden. Mocht ik ooit hartkloppingen of ritmestoornissen krijgen, per direct naar de huisarts en cardioloog. Maar ik kan evt ook opeens dood neervallen. Lekker vooruitzicht



Ik ga naar het eitjes topic.
Haha, klagen over paaseitjes. Ik heb ze nog niet op, dus kan ik ook nog niet klagen. Ik wil ook nu paaseitjes
Alle reacties Link kopieren
Nou idd lekker vooruitzicht maar kom je daar dan altijd zelf achter? Ik bleek ook een lichte afwijking te hebben in mijn hartritme en daar merk(te) ik helemaal niks van. Ik moet nu van de cardioloog elke 5 jaar een ecg laten maken zodat het wat gemonitord wordt (en bij klachten natuurlijk etc etc). Is zoiets dan ook aan te raden voor jou? Nou ja, genoeg gespreksstof dus voor met je huisarts.



Het zijn toch de hamka's geworden na m'n grote mok thee zat ik al zo vol dat ik die cookie voor morgenvoor mijn man bewaar.
Ik weet eigenlijk helemaal niet of je dat zelf snel merkt, nou je het zegt. Jij dus ook niet zeg je. Zeker weten dat ik binnenkort naar de huisarts ga. Zo'n periodieke controle lijkt me voor mij ook wel erg nuttig. Ik zal 's wat vragen op papier zetten.



Cookie voor man... Uhuh
Isa wat naar en wat eng... wil je zoiets weten... Bij mijn moeder hebben ze wel meteen gekeken of haar vorm van darmkanker erfelijk is en dat is het gelukkig niet. En behoorlijk onattent om dat gesprek op die plek te voeren zeg. Heftig hoor!



Lieve plaatjes Elko!!! Ik krijg er meteen een goed gevoel bij! Toch man even lief aankijken of we dit jaar nog eens naar Disney gaan
Momo, ik denk wel dat ik dit zou willen weten. Denk ik. Dan ben je er maar op tijd bij als het mis dreigt te gaan. Fijn dat het bij jullie niet erfelijk is.



Wat was het weer lekker vandaag hé, de zon doet toch altijd zoveel goeds voor je humeur.
Alle reacties Link kopieren
Ja het was prachtig weer gisteren! Geprobeerd om een tafeltje in de zon te krijgen maar dat was een kansloze missie. Ik was in de markthal en dan moet ik altijd aan jou denken, momo. Bij jamie zit ik altijd stiekem om me heen te kijken of ik je "herken" (uiteraard geen flauw idee hoe).



Heftig, Isa. Hoe gaat het nu?



Ik wens jullie allemaal weer een prachtige dag toe!
Alle reacties Link kopieren
Jeetje Isa, wat heftig dat gesprek. Ik begrijp dat je erdoor van slag was. Lastige keuze om zo'n erfelijkheidskwestie wel of niet te willen weten... het blijft toch een vorm van kansberekening natuurlijk.



Leighton, ha ha grappig, ik denk ook wel eens, stel dat ik Isa of Momo of Leighton nou op straat zou tegenkomen, zonder te weten dat zij het zijn...



Mooi weer gisteren ja! Ik was met het boekenweekgeschenk gratis in de trein... nou ik was niet de enige natuurlijk, pfff volle treinen. Maar wel een leuk dagje uit gehad.



Mijn lijstje voor vandaag:

Ontbijt: rijstwafel met jam, rijstwafel met honing, rijstwafel met vegetarische peperworst, yoghurt met aardbeien

Tussendoor: appel

Lunch: 2 roggebroodjes met kaas, stuk komkommer, tomaatjes, worteltjes, halve paprika

Avondeten: salade van reuzebonen, rode quinoa, peterselie en bosuitjes, met gebakken halloumi
Haha Leighton grappig.... tja het gaat me te ver om hier een foto te plaatsen. En om nou met een bordje om te lopen 'ik ben Momo van het Viva-forum' is misschien ook wat vreemd



Heb je vandaag je eerste werkdag Leighton?



Gember waar was je heen geweest met de trein?



Gister was mijn lijstje:

O: boterham 30+ kaas

T: paaseitje

L: appel en sinaasappel

T: paar macadamianoten

D: biefstuk met champignons en sla

T: stukje kaas



Vandaag doe ik niks, heb een beetje last van mijn ingewanden, heb het koud en ben heel moe. Misschien ga ik zo nog wel even slapen.
Alle reacties Link kopieren
Avatar op je hoofd. Dat wordt dan wel weer een beetje moeilijk bij jou, gember.



Nee, morgen is m'n eerste werkdag. Dus ik zit nu lekker met een kop thee en een laptop met Netflix te wachten tot m'n boodschappen bezorgd worden.



Hopelijk voel je je snel beter momo!



Ik heb m'n haar geknipt en gekleurd (balayage). Kostte me 100 euro en 3 uur van m'n leven maar ben heel blij met het resultaat! Hebben jullie dat ook, bij grote gebeurtenissen of veranderingen dat je opeens iets anders wilt met je haar of kleding?
De markthal. Een poosje terug liep ik daar langs en het zag er echt mooi uit. Ik kom niet heel vaak in Rotterdam, maar daar moet ik eens overdag naar terug gaan. Na jullie verhalen erover klinkt het altijd heel gezellig.



Stel inderdaad dat je daar dan zit en jullie zitten aan de tafeltjes om me heen zonder dat van elkaar te weten. Echt grappig



Gember, had je wat leuks gedaan gisteren?



Momo, heel verstandig om nog even te gaan slapen als je je zo voelt.



Ik voel me wel weer beter gelukkig. Je kunt niet dagenlang in de put blijven zitten hé. Vanmiddag gezellig naar een vriendin toe, even thee leuten.
Leighton, een avatar op je hoofd

Ja, bij grote gebeurtenissen wil ik altijd meteen naar de kapper rennen, wat dat toch is?

100 euro bij de kapper . Maar goed dat je blij bent met het resultaat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven