Falafel recept

26-03-2015 13:55 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Ik wil vanavond falafel maken met kikkererwten uit blik (ik weet dat gedroogd lekkerder is, maar ben gisteravond vergeten ze in de week te zetten)

Nu zie ik recepten staan met bloem, of met ei. Wat doen jullie altijd? Ik gooi er verder wat kruiden door en wat citroenrasp denk ik. Ik bak ze overigens in de pan.



Dank alvast!
Alle reacties Link kopieren
Geen bloem en geen ei. En zéker niet met kikkererwten uit blik! Die zijn gekookt, dat is toch echt iets heel anders dan geweekt. Ik maak ze altijd volgens dit recept.
Alle reacties Link kopieren
Ik maak ze meestal volgens dit recept als ik ze in de pan bak: http://www.bbcgoodfood.com/recipes/5605/falafel-burgers



En als ik ze in olie frituur meestal volgens dit recept:

http://mideastfood.about. ... ishes/r/falafelrecipe.htm

Maar eigenlijk komen beide recepten op hetzelfde neer....



Succes!
Alle reacties Link kopieren
Mijn recept: Maak de plastic verpakking open waar de kant-en-klare falafel in zit en mik ze in de pan.
Alle reacties Link kopieren
Tip: maak voor vanavond wat anders en zet gedroogde kikkererwten in de week voor morgen



Ik was eigenwijs en heb paar weken geleden ook erwten uit blik gebruikt voor falafel (ook wat bloem en ei toegevoegd) maar de structuur is echt korrelig/brokkelig waardoor balletjes uit elkaar vallen in frituurolie. Misschien dat het lukt als je ze als mini-hamburgertjes bakt in de pan maar veel kans geef ik het niet.
Poep, wie heeft jou gescheten?
Alle reacties Link kopieren
Met zo'n blikje kun je wel een kikkererwtenburger maken. Een ei, wat vese koriander, wat komijn, half spaans pepertje, half teentje knoflook, klein beetje ui en dan pureren met staafmixer. Wat paneermeel erbij (best wel wat) en dan lekker bakken in wat olie.
Alle reacties Link kopieren
quote:CeeVee80 schreef op 26 maart 2015 @ 15:19:

Mijn recept: Maak de plastic verpakking open waar de kant-en-klare falafel in zit en mik ze in de pan.+1
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
quote:chocs schreef op 26 maart 2015 @ 16:07:

Met zo'n blikje kun je wel een kikkererwtenburger maken. Een ei, wat vese koriander, wat komijn, half spaans pepertje, half teentje knoflook, klein beetje ui en dan pureren met staafmixer. Wat paneermeel erbij (best wel wat) en dan lekker bakken in wat olie.Deze wordt het denk ik! Dan maak ik er inderdaad een soort burgers van. Dank voor de recepten, een andere keer maak ik dan 'echte' falafel. Met dit weer geen zin om naar buiten te gaan voor wat anders, bah.
Alle reacties Link kopieren
En gelukt?
Alle reacties Link kopieren
Oh het was zo lekker! Helemaal niet zoals het hoort maar wel echt heerlijk! Op een volkoren pita broodje met wortelsalade, guacamole, yoghurtknoflooksaus, chilisaus, tomaat, rode ui, feta... Hmmmmm
Alle reacties Link kopieren
quote:mamaafrika schreef op 27 maart 2015 @ 08:12:

Oh het was zo lekker! Helemaal niet zoals het hoort maar wel echt heerlijk! Op een volkoren pita broodje met wortelsalade, guacamole, yoghurtknoflooksaus, chilisaus, tomaat, rode ui, feta... HmmmmmDank je, ik weet wat ik morgen ga eten Het water loopt me in de mond!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven