Feestmaal tips?

26-09-2016 19:27 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Binnenkort krijg ik 10 gasten te eten. Ik ben opzoch een goede kok en wil echt een mooi culinair 3 gangen menu verzorgen. Dessert heb ik al bedacht en wordt een coupe met monchou room en vruchten. Gasten zijn over t algemeen echte vlees eters maar als jullie mooie vis of vega gerechten weten zijn die ook welkom. Iemand leuke lekkere tips?
Alle reacties Link kopieren
Gravad lax als voorgerecht, weinig werk, groot effect.
Alle reacties Link kopieren
Wat ik altijd leuk en lekker vind om te maken als ik gasten krijg is:



http://www.ah.nl/allerhan ... ns-gehaktbrood-polpettone



Maar ik kook dan in totaal voor 6.



Voor 10 personen zou ik er dan 2-3 maken.

Ik maak dit altijd in de ochtend al klaar en dan gaat het tijdens het voorgerecht in de oven



Voorgerecht meestal een soep die niet zo dagelijks is. Favoriet hier is venkelsoep.
Tralalalala
Een mooi braadstuk als hoofdgerecht. Geen rollade, maar een rosbief of iets wat je op kan rollen en vullen. Ik had toen een mooi recept uit de bbq bible. Krieltjes voorkoken en op hoge temp 20 m. bakken met zeezout, olijfolie, verse rozemarijn.
Er is zo'n typisch kerstgerecht, boeuff nogwat. Niet bourgion. Rosbief met een laag gehakte paddestoelen in bladerdeeg.



Coq au vin is ook leuk en lekker, en makkelijk voor veel te maken.



Een hele gebraden kip of een 'brisket' is ook een optie. Zoek op recepten van 'sunday roast'.
@blueeyes: beef wellington bedoel je denk ik?



Een mooi stuk vlees is inderdaad wel feestelijk. In z'n geheel opdienen en aan tafel snijden. Denk ook aan goede bijgerechten, bv herfstige pompoen / spruiten / wat je dan ook maar lekker vindt. Vind sufgekookte sperziebonen zo saai...



NB: geef de sperziebonen maar als voorbeeld hoor, ik bedoel gewoon te zeggen dat je bijgerechten ook erg belangrijk zijn voor een feestelijk maal.



En misschien een leuk tussengerecht of een spoom om de mond op te frissen?