Garlic zoom, werkt ie?

27-10-2013 17:16 38 berichten
Ik zag laatst bij oil and vinegar de garlic zoom. Zag er handig uit, maar is het dat ook echt? Heeft iemand hem en werkt het zoals de reclame zegt?

Ik heb nu een bordje met uitstekende puntjes, daar haal je de knoflook overheen en dan is het puree. Nadeel is alleen dat je het teentje met je vingers vast moet houden en na 2 dagen stinken je vingers nog (ja, ook na wassen met metaalzeepje). Ik gebruik nu dus weinig knoflook, omdat ik het zo'n gedoe vind. Maar die garlic zoom ziet er wel handig uit. Graag bevindingen dus
Alle reacties Link kopieren
Is dit iets heel anders dan gewoon kleinsnijden of uitpersen? Ziet er nogal ingewikkeld en duur uit voor iets dat je heel simpel handmatig kunt doen.
Met klein snijden stinken mijn handen ook altijd. En dat vind ik zo vies. Zelfde met ui. Als ik 3 dagen later onder de douche sta ruik ik het nog.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hem en vind hem leuk en handig. Maar ken ook iemand die het een onding vindt, vrees dat het dus wel persoonlijk is.

Hij maakt makkelijker schoon dan een gewone knoflookpers en je kunt beter kiezen hoe grof of fijn je de knoflook wilt hebben.
Life is too short to waste time matching socks
Alle reacties Link kopieren
Oh, je moet wel natuurlijk nog zelf de velletjes van de knoflook verwijderen, weet niet waar jij van die stinkhanden van overhoud, als dat daar al van is, is het geen uitkomst.



Het schijnt trouwens te helpen eerst wat (olijf)olie op je handen te doen voor je met uit of knoflook gaat werken, dan krijg je de lucht sneller weg. Maar of dat nou echt zo goed werkt?!?
Life is too short to waste time matching socks
Ik krijg die stinkhanden van het aanraken van het gesneden deel zeg maar. De binnenkant van de knoflook. Bij dat bordje dat ik heb kom je op een gegeven moment langs die puree. Velletje eraf halen moet nog wel lukken
Alle reacties Link kopieren
Mijn handen stinken eigenlijk nooit lang... Ik snijd knoflook meestal op een plastic snijplank in kleine stukjes. Snijplank in de vaatwasser en handen wassen met zeep en ruik daarna nooit meer een knoflooklucht (behalve uit de pan )
Ik kan wassen wat ik wil, met zeep of zo'n metalen zeepje. Maar zodra mijn handen dan met water in aanraking komen zoals onder de douche komt die lucht weer terug. Duurt een dag of 3, vind dat zo smerig.

Hier ook een plastic snijplank, maar ik gebruik meestal dus dat bordje.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb van de action een knoflookdraai-ding, 2 plastic schijfjes die je over elkaar draait en waar de knoflook tussen zit, kostte 90 ct. ofzo en is superhandig!
Je hebt speciale zeep voor uien/knoflook, die helpt wel.



Een andere oplossing is de knoflook pletten met een groot mes (mes er plat op duwen). Dan kun je de schil er makkelijker afhalen, en de eenmaal geplette knoflook is makkelijker fijn te snijden zonder dat je het nog vast / tegen hoeft te houden met je handen. De gesneden knoflook kun je daarna met je mes boven de pan/schaal van de snijplank schrapen.
quote:lunalovegood schreef op 27 oktober 2013 @ 18:34:

Ik heb van de action een knoflookdraai-ding, 2 plastic schijfjes die je over elkaar draait en waar de knoflook tussen zit, kostte 90 ct. ofzo en is superhandig!Is dat degene uit dit topic? IkBenIkenbenertrotsop in "Wat is jouw favoriete keukenapparaat/tool?"



Anders ga ik daar morgen even voor kijken bij action
Alle reacties Link kopieren
Jep! Dat is 'm! Echt heel makkelijk :-)
Alle reacties Link kopieren
Ik doe er trouwens ruim knoflook in, meer dan ik nodig ben. Tussen die tandjes blijft knoflook zitten en dat piel ik er allemaal niet tussenuit. Wat ik nodig ben schud ik er dan gewoon uit of ga er r en met een mesje langs daarna gewoon omspoelen
Knoflookpers van de Ikea, ik zweer er bij.
Ze hebben er 2 bij ikea. En 1 daarvan kan niet in de vaatwasser. Maar een pers vind ik niet handig, gaat zoveel verloren en het perst er altijd langs de zijkanten van dat roostertje uit enzo.
Alle reacties Link kopieren
Ik trek altijd even van die (wegwerp) huishoud-handschoenen aan als ik ui en/of knoflook moet snijden, ook om die dagenlange geur te voorkomen. Voor mij werkt het prima!
Dat kan ik ook nog doen ja! Maar ik ga morgen eerst eens even langs action. Probleem is ook dat ik knoflook met de hand niet fijn genoeg krijg naar mijn idee. Ik moet niet van die stukjes knoflook in mijn eten hebben, het liefst heb ik die puree zoals met dat bordje. Dan verdeelt de knoflook ook goed door het gerecht.

Gut, ben wel pietjeprecies
Je wilt dus eigenlijk meer een soort knoflookpasta?

Als je geen gedoe wilt dan zou je ook zo'n knijptube kunnen kopen. Bij AH staan ze in het koelvak bij de verse kruiden.
Bestaat dat serieus in zo'n tube?

Maar dat bederft zeker vrij snel na openen of niet? Want ik gebruik het dus niet zo heel vaak en een bolletje knoflook kan je wel redelijk lang bewaren nog.
Alle reacties Link kopieren
Als ik uien snijd (niet vaak) doe ik wegwerphandschoenen aan en knoflook inderdaad uit een flesje (Inproba). Je hebt ook tubes en potjes van andere merken. Hoe snel het bederft weet ik niet.



Ik heb, net als jij, een enorme hekel aan stinkende handen.
Ja, dat bestaat echt

Ik heb het even voor je opgezocht, bij AH heet het zo:

AH Excellent Kruidengemak knoflook

Het staat ook op de site van Appie.
Ik heb gewoon knoflookpuree uit een potje. Super gemakkelijk.
Alle reacties Link kopieren
Ben ik nou echt de enige die dat heerlijk vind? Een paar uur na het koken, of zelfs de volgende dag, nog zo'n heerlijke zweem van knoflook ergens aan mijn vingers....

Toegegeven, ik ben een knoflook-genieter, en we hebben hier in een huis dan ook een verbruik waar je U tegen zeg.
Alle reacties Link kopieren
quote:prada schreef op 27 oktober 2013 @ 21:04:

Ik heb gewoon knoflookpuree uit een potje. Super gemakkelijk.

Die gebruik ik ook, en gember en citroengras





En van AH de rode peper
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Nee hoor tof, ik vind t ook heerlijk het enige nadeel van knoflook-uienlucht aan m'n vind ik dat ik er soms s avonds in bed honger van krijg

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven