Geen geld meer voor eten, wat nu?

18-10-2014 17:04 555 berichten
Ik heb voor dit topic een nieuw account aangemaakt, ik ben dus geen trol! Ben alleen even radeloos en schaam mijn voor mijn situatie.

Afgelopen periode is heel roerig geweest,door verschillende redenen verhuisd en bijna tot geen contact meer met familie/vrienden.

Om het verhaal kort te maken, ben ik op dit moment totaal blut. Dit komt door oa verhuizen ( huur en borg, en nieuwe baan waarvan ik pas volgende maand betaald van krijg )

Ik wilde net boodschappen gaan doen, en zag dat ik onvoldoende slado had, toen ik naar huis ging om te kijken hoe dat kan, bleek dat er onverwachts een rekening is afgeschreven. Ik heb alleen koffie in huis.

Over paar dagen wordt zorgtoeslag/huurtoeslag gestort, maar hoe over brug ik nu deze twee dagen?

Hebben jullie tips voor mij, ik weet ook niet zo goed op wie ik nu terug kan vallen, aanbellen bij onbekende buren of naar de supermarkt gaan voor over datum eten?

Ik weet het niet, voel me totaal radeloos. Alvast bedankt voor de tips.
Alle reacties Link kopieren
Een automatische incasso kun je laten storneren. Dit betekent dat het geld terug wordt gestort op je rekening. Is eigenlijk bedoeld om foute incasso's tegen te gaan maar als je verder echt geen geld meer hebt... Kun je die rekening weer betalen als de toeslagen binnen zijn.
Alle reacties Link kopieren
Bijna tot geen contact meer met iedereen? Dan ook helemaal zonder hulp verhuisd? Niemand die je zou kunnen bellen om een tientje te lenen?

Of anders: kan je de rekening niet storneren en die volgende week betalen wanneer de toeslagen zijn gestort?

In welke omgeving woon je?



Voor de toekomst: hou een kasboekje bij en werk toe naar wat spaargeld dat voor noodgevallen is, zoals dit. Geeft je zoveel rust.
Zeg maar Spijker.
Alle reacties Link kopieren
heb je echt helemaal niks in huis?



misschien bij buren aanbellen en vragen of je paar boterhammen kan lenen door omstandigheden.
A woman with class is timeless
Alle reacties Link kopieren
Jeetje wat vervelend zeg!

Heb je helemaal niks in huis? Geen rijst of brood oid? Helemaal geen kleingeld dat je brood of iets kan halen?
Het is zaterdag. Is er markt? Misschien daar tegen sluit even kijken of er groente of fruit gratis wordt weggedaan?



Heb je helemaal niks? Ook geen blikvoer oid?
Nu naar de markt en kijken wat er daar over is.

Al je zakken en tassen nazoeken naar statiegeldbonnen, kleingeld en wat je nog meer kunt vinden.

Van wat je vind een zak aardappels, brood, pindakaas oid en blikgroente kopen.

Brood per wat je per dag eet invriezen.
Alle reacties Link kopieren
storneren wil alleen niet zeggen dat je dat geld ook per direct weer terug hebt.

Dus dit hoeft de oplossing voor het probleem niet te zijn. Als je geluk hebt uiteraard wel
wie de toekomst als tegenwind ervaart, loopt in de verkeerde richting.
Alle reacties Link kopieren
Voedselbank is een optie? Zodra je weer geld hebt zou ik wel even een gulle donatie doen bij je lokale voedselbank, want er zijn meer mensen die geen eten hebben jammer genoeg.
Als je nu storneert, staat het pas maandag op je rekening.



Maar vervelend TO. Ik weet ook niet naar wie je heen moet, maar je moet wel naar iemand toe om geld te lenen als je echt niks te eten in huis heb.



Heb je deze maand iets gekocht wat je nog terugbrengen misschien? Kleding bijvoorbeeld.
Alle reacties Link kopieren
Zijn je koelkast en je vriezer echt helemaal leeg?

Ik kan me dat bijna niet voorstellen, dat er in de kelderkast niet meer een paar aardappelen liggen, een half pak rijst of een doos crackers

In de koelkast niks meer? geen eitje, geen appels, geen boterhammen in de vriezer?



Geen statiegeldflessen meer om in te leveren?

geen paar euro meer in een jas die ergens vergeten hangt?
Alle reacties Link kopieren
Je zegt 'bijna geen contact met familie/vrienden'

Is er echt helemaal niemand waar je een paar euro kunt lenen voor een paar dagen eten?

Sterkte, lijkt me een rotsituatie.
TO: maandag staan de toeslagen op je rekening, je moet alleen vanavond en morgen overbruggen. Als je in NH woont kan ik je nog wel met wat dingetjes helpen maar je moet het wel komen halen. PB me maar als ik je kan helpen!
Als mijn buurvrouw met deze vraag zou aanbellen, mocht ze mee-eten. Dus waag een poging!
Alle reacties Link kopieren
Waar woon je?



Ik heb nog wel eten genoeg wat je kan komen halen.



En anders alle flessen frisdrank leeggieten en van het statiegeld een half brood en pot pindakaas of hagelslag enz voor kopen.



Of naar de snackbar gaan en iets in bewaring geven en de rekening maandag daar betalen, als ze dat doen tenminste.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
Dan toch maar naar de buren en zeggen dat je vergeten bent boodschappen te doen, vragen of ze een paar eieren en wat brood voor je hebben
Wat Sandt zegt, bel bij de buren aan.



Mijn buurvrouw zou idd mogen aanschuiven en ik zou zeker wel wat brood, melk en aardappelen of blikvoedsel in een tas voor haar stoppen om de volgende dag door te komen
Alle reacties Link kopieren
Als je mijn familielid of buurvrouw was kreeg je boodschappen, ik zou dus in je omgeving vragen of iemand je wil helpen, al in het maar met een brood en een pot pindakaas.
Alle reacties Link kopieren
quote:happy-daddy schreef op 18 oktober 2014 @ 17:09:

storneren wil alleen niet zeggen dat je dat geld ook per direct weer terug hebt.



Bij mijn bank (rabo) is dat wel zo: staat er direct weer op.



Als je echt net verhuisd bent kan het natuurlijk dat je amper tot geen eten op voorraad hebt.
Zeg maar Spijker.
Alle reacties Link kopieren
quote:meisterdaggoe schreef op 18 oktober 2014 @ 17:10:

Voedselbank is een optie? Zodra je weer geld hebt zou ik wel even een gulle donatie doen bij je lokale voedselbank, want er zijn meer mensen die geen eten hebben jammer genoeg.



Je zou eens op de site moeten kijken van de voedselbank. Het is geen supermarkt waar je even iets kan halen hoor. Zie de voorwaarden waar je aan moet voldoen. Op gesprek komen en dan wordt gekeken of je er recht op hebt. En in de meeste steden kom je dan op een wachtlijst.



Dus niet even dat je op zaterdagmiddag `boodschappen kan gaan doen`.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Toen ik nog studeerde en dus ook regelmatig een stuk maand overhield aan het einde van mijn geld haalde ik zodra ik weer geld had altijd paar potten ingeblikt voer zoals witte bonen in tomatensaus maar ook pannekoekmix waar alleen water bij hoefde. Ik zorgde dus altijd dat ik vantevoren een voorraadje had voor onverwachte dingen zodat ik in ieder geval nooit zonder eten zat. Heb je nu niks aan maar wellicht voor de volgende keer.
Alle reacties Link kopieren
vergeten boodschappen te doen, is een beetje rare smoes als de winkels tegenwoordig langer open zijn
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
quote:Spijk-er schreef op 18 oktober 2014 @ 17:13:

[...]



Bij mijn bank (rabo) is dat wel zo: staat er direct weer op.



Als ik bij de ING iets storneer staat het ook direct op mijn rekening.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Heb je echt niks? Niet eens een paar euro? Daar zou je het weekend wel mee kunnen redden. Een beetje karig, maar goed. Eten hoeft niet veel te kosten.
Op Facebook heb je pagina's waar buren die een maaltijd over hebben een maaltijd weggeven. Thuisafgehaald.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven