Geen geld meer voor eten, wat nu?

18-10-2014 17:04 555 berichten
Ik heb voor dit topic een nieuw account aangemaakt, ik ben dus geen trol! Ben alleen even radeloos en schaam mijn voor mijn situatie.

Afgelopen periode is heel roerig geweest,door verschillende redenen verhuisd en bijna tot geen contact meer met familie/vrienden.

Om het verhaal kort te maken, ben ik op dit moment totaal blut. Dit komt door oa verhuizen ( huur en borg, en nieuwe baan waarvan ik pas volgende maand betaald van krijg )

Ik wilde net boodschappen gaan doen, en zag dat ik onvoldoende slado had, toen ik naar huis ging om te kijken hoe dat kan, bleek dat er onverwachts een rekening is afgeschreven. Ik heb alleen koffie in huis.

Over paar dagen wordt zorgtoeslag/huurtoeslag gestort, maar hoe over brug ik nu deze twee dagen?

Hebben jullie tips voor mij, ik weet ook niet zo goed op wie ik nu terug kan vallen, aanbellen bij onbekende buren of naar de supermarkt gaan voor over datum eten?

Ik weet het niet, voel me totaal radeloos. Alvast bedankt voor de tips.
16,5kg! Jeetje jullie hebben een mooi pakket samengesteld!



Van mij is er ook een pakketje onderweg maar wel een stukje lichter (7,1kg volgens de weegschaal).



Hopelijk heb je er wat aan Diamond!



@tomatensoep, wat naar zeg! Lukt het wel om rond te komen verder? Het lijkt me verschrikkelijk als je je echt druk moet maken of er wel genoeg eten is om de dag door te komen, bah...



Als ik straks weer terug ben van vakantie wil ik best weer eens een pakketje op de post doen met lekkere dingen voor iemand die het nodig hebben.



Laat het je weten tomatensoep als het niet gaat?
Alle reacties Link kopieren
Welke woonplaats/omgeving Mevrouw Tomatensoep?

Heb hier ook een voorraad waar ik best wat van kan missen (heb nog wel eens de neiging om te gaan hamsteren ).
Alle reacties Link kopieren
quote:diamond-gloss schreef op 23 oktober 2014 @ 11:25:

Laat je het weten tomatensoep mocht je hulp nodig zijn?Lief, maar ik denk dat ik in mijn omgeving dan nog hulp kan vragen. Zo niet dan meld ik me misschien ;)
Natte tosti..
Alle reacties Link kopieren
Diamond gloss; ik heb je net een berichtje gestuurd
Alle reacties Link kopieren
tomatensoep

ik heb wel een paar kant en klare maaltijden die ik zelf heb gemaakt
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nog een kadokaart voor een appeltaart. Deze wil ik je graag opsturen, kun je mij een pb-tje doen?
Alle reacties Link kopieren
quote:glitglam schreef op 23 oktober 2014 @ 10:29:

Ik zie dat er al wat opgestuurd is voor Diamond?

Diamond, ik woon ook in Groningen (stad) en heb vast nog wel etenswaren in m'n kastjes die ik aan je zou kunnen geven. (denk aan rijst,pasta etc)

Heb jij hier nog behoefte aan?

Anders zou ik het morgen ergens in Groningen voor je kunnen afleveren.Heb je dit berichtje van mij nog gezien Diamond?
quote:glitglam schreef op 23 oktober 2014 @ 12:09:

[...]





Heb je dit berichtje van mij nog gezien Diamond?

Hey glitglam er is op dit moment al veel hulp onderweg dus ik zou mij bezwaard voelen om nog meer aan te nemen.

Misschien nog iemand anders hier die het ook goed kan gebruiken?

Heel erg bedankt voor je aanbod
hoe gaat het eigenlijk met TO?
Alle reacties Link kopieren
buit is binnen en weg wezen
Alle reacties Link kopieren
quote:winnie2000 schreef op 23 oktober 2014 @ 12:51:

buit is binnen en weg wezenVolgens mij is dat zo niet gegaan, volgens mij heeft ze het terug gestort maar misschien zit ze sowieso niet veel op het forum, waarom zou ze dan nu nog verslag uitbrengen. Misschien heeft ze wel contact gehad met degene van wie ze wat geld had gekregen.
.
Alle reacties Link kopieren
quote:winnie2000 schreef op 23 oktober 2014 @ 12:51:

buit is binnen en weg wezenOnsmakelijke reactie. TO heeft geld gekregen, heeft meerdere keren aangeboden het terug te storen, dit heeft de gulle gever geweigerd aan te nemen. Zij was hier helemaal ok mee, met deze constructie. TO hoeft hier aan niemand verantwoording af te leggen.
Alle reacties Link kopieren
Diamond pret pakje is zo goed als onderweg, hoop dat het morgen binnen is.

Stuur je straks even de track and tracé code postbode denkt morgen dat het feest is bij je, misschien even een slingertje ophangen
Fijn dames, krijg er een warm hart van

Gelukkig zijn er ook nog zulke mensen op de wereld.



Diamond, volgens mij gaat het helemaal goed komen
Alle reacties Link kopieren
quote:diamond-gloss schreef op 23 oktober 2014 @ 12:34:

[...]



Hey glitglam er is op dit moment al veel hulp onderweg dus ik zou mij bezwaard voelen om nog meer aan te nemen.

Misschien nog iemand anders hier die het ook goed kan gebruiken?

Heel erg bedankt voor je aanbod Snap ik! Graag gedaan. (al heb ik niets hoeven doen ;) )
O mensen ik ben echt helemaal stil en ontroerd..

Stond vivalimegroen hier net voor mijn deur meteen prachtig pakket boodschappen..

Danjedankjewel ..
Wat lief!



Even een vraagje: ik heb vanmorgen worstenbroodjes gebakken als traktatie voor mijn dochter die morgen jarig is.

Helaas zagen ze er helemaal niet uit zoals de bedoeling is, maar ze smaken heerlijk!

Nu staat er een nieuwe lichting in de oven maar houd ik elf grote broodjes over (ter grote van witte bolletjes).

Na het lezen van dit topic vind ik het zo zonde om weg te gooien. Bestaat er iets van een Facebook pagina waar ik ze aan kan bieden?

Of is er hier iemand uit omgeving Rijswijk die ermee geholpen is??
quote:diamond-gloss schreef op 23 oktober 2014 @ 14:21:

O mensen ik ben echt helemaal stil en ontroerd..

Stond vivalimegroen hier net voor mijn deur meteen prachtig pakket boodschappen..

Danjedankjewel .. Super!
quote:frambloosje schreef op 23 oktober 2014 @ 14:31:

Wat lief!



Even een vraagje: ik heb vanmorgen worstenbroodjes gebakken als traktatie voor mijn dochter die morgen jarig is.

Helaas zagen ze er helemaal niet uit zoals de bedoeling is, maar ze smaken heerlijk!

Nu staat er een nieuwe lichting in de oven maar houd ik elf grote broodjes over (ter grote van witte bolletjes).

Na het lezen van dit topic vind ik het zo zonde om weg te gooien. Bestaat er iets van een Facebook pagina waar ik ze aan kan bieden?

Of is er hier iemand uit omgeving Rijswijk die ermee geholpen is??Wij hebben een weggeefhoek voor de regio maar das niet Rijswijk.
quote:diamond-gloss schreef op 23 oktober 2014 @ 14:21:

O mensen ik ben echt helemaal stil en ontroerd..

Stond vivalimegroen hier net voor mijn deur meteen prachtig pakket boodschappen..

Danjedankjewel .. Wat superlief!
quote:Marloes85 schreef op 23 oktober 2014 @ 14:49:

[...]





Wat superlief!

Ik wist dat ze zou komen maar ik wist even niet goed wat te zeggen..

Vanavond maak ik een heerlijke pan spaghetti en zoon zit nu aan een lekkere banaan te happen.. echt super.!
Alle reacties Link kopieren
Vind het echt fijn voor je diamond, iedereen moet lekker kunnen eten en ben blij dat jij dat nu doet, dankzij een paar lieve forummers hier.
quote:frambloosje schreef op 23 oktober 2014 @ 14:31:

Wat lief!



Even een vraagje: ik heb vanmorgen worstenbroodjes gebakken als traktatie voor mijn dochter die morgen jarig is.

Helaas zagen ze er helemaal niet uit zoals de bedoeling is, maar ze smaken heerlijk!

Nu staat er een nieuwe lichting in de oven maar houd ik elf grote broodjes over (ter grote van witte bolletjes).

Na het lezen van dit topic vind ik het zo zonde om weg te gooien. Bestaat er iets van een Facebook pagina waar ik ze aan kan bieden?

Of is er hier iemand uit omgeving Rijswijk die ermee geholpen is??



Zonde om weg te gooien idd. Ik zou het toch op een facebook pagina zetten.



Mijn vorige buurvrouw en ik hadden echt afgesproken dat als er eten overbleef we eerst bij elkaar zouden informeren of de ander er wat aan had. We houden beide van koken dus dat was wel leuk. Dan kreeg je gewoon een app: worstenbroodjes of erwtensoep en dan wist je genoeg haha. Ze had ook kippen waar ik soms eieren van kreeg.
quote:frambloosje schreef op 23 oktober 2014 @ 14:31:

Nu staat er een nieuwe lichting in de oven maar houd ik elf grote broodjes over (ter grote van witte bolletjes).

Na het lezen van dit topic vind ik het zo zonde om weg te gooien. Bestaat er iets van een Facebook pagina waar ik ze aan kan bieden?

Of is er hier iemand uit omgeving Rijswijk die ermee geholpen is??



Als niemand ze kan gebruiken, misschien kun je ze uitdelen aan de leraren op haar school? Of de buren? Als ik iets gebakken heb wat over is zet ik het op de fb pagina van onze buren. Altijd wel iemand die zin heeft!



De worstebroodjes kan je trouwens ook invriezen, gebakken of ongebakken, voor een andere keer!
Wat een fijn topic! Zoals MV al schreef weet ik persoonlijk hoe prettig het is om ondersteuning te krijgen van het forum als het niet anders kan. Ik vond het destijds ook moeilijk om het te accepteren maar dankzij de vrouwen en mannen van het forum kon ik tot de laatste dag in het ziekenhuis naar mijn man toe op ieder gewenst moment en gelukkig dus ook midden in de nacht de keren dat dit nodig was.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven