Geen geld meer voor eten, wat nu?

18-10-2014 17:04 555 berichten
Ik heb voor dit topic een nieuw account aangemaakt, ik ben dus geen trol! Ben alleen even radeloos en schaam mijn voor mijn situatie.

Afgelopen periode is heel roerig geweest,door verschillende redenen verhuisd en bijna tot geen contact meer met familie/vrienden.

Om het verhaal kort te maken, ben ik op dit moment totaal blut. Dit komt door oa verhuizen ( huur en borg, en nieuwe baan waarvan ik pas volgende maand betaald van krijg )

Ik wilde net boodschappen gaan doen, en zag dat ik onvoldoende slado had, toen ik naar huis ging om te kijken hoe dat kan, bleek dat er onverwachts een rekening is afgeschreven. Ik heb alleen koffie in huis.

Over paar dagen wordt zorgtoeslag/huurtoeslag gestort, maar hoe over brug ik nu deze twee dagen?

Hebben jullie tips voor mij, ik weet ook niet zo goed op wie ik nu terug kan vallen, aanbellen bij onbekende buren of naar de supermarkt gaan voor over datum eten?

Ik weet het niet, voel me totaal radeloos. Alvast bedankt voor de tips.
Alle reacties Link kopieren
quote:winnie2000 schreef op 23 oktober 2014 @ 11:36:

tomatensoep

ik heb wel een paar kant en klare maaltijden die ik zelf heb gemaaktSuper lief Winnie maar ik denk dat ik de komende dagen nog wel door kom. Hopelijk beslist de mevrouw van de gemeente vandaag om mijn uitkering goed te keuren, mocht dit niet zo zijn dan maak ik graag een keer van je aanbod genruik, als je niet te ver weg woont tenminste ;) hier is het regio Arnhem-Nijmegen.
Natte tosti..
Alle reacties Link kopieren
Ik zit redelijk dicht bij jouw regio MevrouwTomatensoep. Ik heb ook nog wel een voorraadje waar ik uit kan putten. Roep maar als je wat wil hebben (note: ik ga zaterdag op vakantie)
Snjókorn falla, á allt og alla
Alle reacties Link kopieren
tomatenseop helaas woon je niet dicht bij ik woon in deventer, Geld heb ik ook niet om te geven maar wel een aantal zelf gemaakte stamppotten.
Alle reacties Link kopieren
Jammer winnie, ik heb ook geen auto dus dan moet ik je aanbod helaas afslaan.

Ik heb inmiddels begrepen dat ik een uitkering krijg maar volgens een heel karige norm. Maak ik me behoorlijk zorgen over, daar kan ik mijn huur en zorgverzekering van betalen en verder niks..



@Snjo, ik heb nu nog eten dus het is geen acute noodzaak, dan is iemand anders er misschien meer mee geholpen? Wel heel lief!
Natte tosti..
Alle reacties Link kopieren
Tomatensoep, Dat is wel jammer, Ik heb ook een krap budget per week, 50 euro voor boodschappen en mijn 9 valkparkieten,
Alle reacties Link kopieren
9 valkparkieten? Jeetje wat eten die?



Ik heb momenteel een budget van 30 euro p/w voor mijzelf en 3 cavia's. Gelukkig eten die het liefst witlof wortel en appel dus dat is niet zo'n ramp. Ik moet er wel alles van betalen, niet alleen eten.
Natte tosti..
quote:winnie2000 schreef op 23 oktober 2014 @ 20:14:

Tomatensoep, Dat is wel jammer, Ik heb ook een krap budget per week, 50 euro voor boodschappen en mijn 9 valkparkieten,Dat is voor 9 dagen eten
Alle reacties Link kopieren
tomatensoep

Grote parkietenvoer, gierst/sla/appel/ei/brood, schelpzand voor in de zandbak,1valkparkiet is heel erg ziek geweest, was bijna dood, die eet speciaal voer 1kilo 15 euro.



lstar nee ik eet ze niet op nooit
Alle reacties Link kopieren
Jeetje schrijnend.... Ik heb hier een goedelgevulde voorraadkast stuur graag wat op. Woon in t zuiden
Alle reacties Link kopieren
Damas,

Ik heb alleen maar een paar stamppotten op voor raad en wat rijst in de kast staan, Verder kan ik niet veel voorraad op bouwen omdat ik met 50 euro moet doen, Maar wel lief van je dat je andere wilt helpen
Alle reacties Link kopieren
Ik wil graag een voedselpakket en cadeautjes voor eventuele kinderen doneren aan iemand die het nodig heeft in het Gooi.



Is het een idee om een vraag en aanbod tabel te maken? Er zijn volgens mij minstens net zoveel gevers als ontvangers.
Alle reacties Link kopieren
Mevr tomatensoep: regio Arnhem Nijmegen?



Wat kun je gebruiken?

Ik hoor het graag
Geniet van elke dag!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ooit eens een site /forum (phpp) gemaakt omdat dat duidelijker en simpeler is om elkaar te vinden dan op een facebook. Teksten verzinnen ed is echter niet mijn ding. Er zouden mensen meedoen maar dat is niet meer gebeurt. Forum bestaat nog steeds. Misschien mensen hier interesse om mee te helpen?

http://meeeten.prophpbb.com/ Er was ook een home page bij maar die is blijkbaar verlopen, kan ik wel zo weer de lucht in krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet heel weinig van fora nina maar ik kan me er wel registreren. Zal morgen eens kijken.



@mrsNem: een baan



Nee, zonder gekheid.. Ik merk dat ik vooral te weinig gezond eet nu. Eerst ging ik bijv op zaterdag naar de markt voor lekker fruit etc, dat gaat nu helaas niet.
Natte tosti..
quote:nina1966 schreef op donderdag 23 oktober 2014 22:03 Ik heb ooit eens een site /forum (phpp) gemaakt omdat dat duidelijker en simpeler is om elkaar te vinden dan op een facebook. Teksten verzinnen ed is echter niet mijn ding. Er zouden mensen meedoen maar dat is niet meer gebeurt. Forum bestaat nog steeds. Misschien mensen hier interesse om mee te helpen?

<a href="http://meeeten.prophpbb.com/" class="link">http://meeeten.prophpbb.com/</a> Er was ook een home page bij maar die is blijkbaar verlopen, kan ik wel zo weer de lucht in krijgen.Ik heb mezelf aangemeld! Ik zou ook wel aan een persoon gekoppeld willen worden bij nood. Dan hoeft iemand er niet publiekelijk om te vragen. Een soort buddy systeem.
Wat een tof idee voor een forum, Nina!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de accounts geactiveerd maar het forum is dus nog niet helemaal af. Teksten enzo is niet helemaal mijn ding.

Een forum is, als er wat meer mensen zijn, handiger dan facebook omdat iedereen een apart draadje kan maken in de van toepassing zijnde categorie. Dan reageer je dus echt alleen op de poster en staan die reacties netjes onder elkaar.

Maar ja, ik zoek dus eigenlijk nog wat hulp.
Alle reacties Link kopieren
quote:ikeaverslaafde schreef op 24 oktober 2014 @ 12:10:

Wat een tof idee voor een forum, Nina!Het is al "oud" , ben er vorig jaar al mee begonnen. Alleen wat hulp hé. Veel mensen haken toch af helaas.
Alle reacties Link kopieren
quote:nina1966 schreef op 24 oktober 2014 @ 12:12:



Maar ja, ik zoek dus eigenlijk nog wat hulp.Wat voor hulp zoek je dan?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
Hoop dat mijn pakje is ontvangen bij Diamond Gloss
Alle reacties Link kopieren
quote:nina1966 schreef op 24 oktober 2014 @ 12:13:

[...]



Het is al "oud" , ben er vorig jaar al mee begonnen. Alleen wat hulp hé. Veel mensen haken toch af helaas.Ook even geregistreerd, laat maar horen wat voor hulp.
Gelukkig zijn is het vermogen hebben tevreden te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook geregistreerd maar kreeg een mail dat ik nog niet geactiveerd ben?
Natte tosti..
Wat voor hulp zoek je nina?
quote:llara schreef op 24 oktober 2014 @ 12:40:

Hoop dat mijn pakje is ontvangen bij Diamond Gloss

Nog niet maar de postbode en pakketbezorger zijn hier ook nog niet geweest..

Komt vast helemaal goed
Alle reacties Link kopieren
quote:Mylene_Valerie schreef op 24 oktober 2014 @ 12:15:

[...]





Wat voor hulp zoek je dan?Teksten oa verzinnen van en wat modereren. Dus iedere dag ff snel nakijken eventueel mensen aan elkaar koppelen en eventueel als tussenpersoon fungeren. Met phpp kun je heel makkelijk ook prive berichten sturen maar ik wil dat het ook via de mod kan. Voor veiligheid en om misbruik tegen te gaan. Met phpp zijn ip adressen alleen aan het team bekend dus een ander kan het niet zien maar dat soort dingen moeten een beetje bijgehouden worden.

Software dingen komen niet te vaak voor en is voor mij wel bij te houden maar het totale bijhouden en af en toe wat schrijven bv kan ik gewoon niet met regelmaat garanderen. Ben niet altijd even aanspreekbaar zeg maar

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven