Geen geld meer voor eten, wat nu?

18-10-2014 17:04 555 berichten
Ik heb voor dit topic een nieuw account aangemaakt, ik ben dus geen trol! Ben alleen even radeloos en schaam mijn voor mijn situatie.

Afgelopen periode is heel roerig geweest,door verschillende redenen verhuisd en bijna tot geen contact meer met familie/vrienden.

Om het verhaal kort te maken, ben ik op dit moment totaal blut. Dit komt door oa verhuizen ( huur en borg, en nieuwe baan waarvan ik pas volgende maand betaald van krijg )

Ik wilde net boodschappen gaan doen, en zag dat ik onvoldoende slado had, toen ik naar huis ging om te kijken hoe dat kan, bleek dat er onverwachts een rekening is afgeschreven. Ik heb alleen koffie in huis.

Over paar dagen wordt zorgtoeslag/huurtoeslag gestort, maar hoe over brug ik nu deze twee dagen?

Hebben jullie tips voor mij, ik weet ook niet zo goed op wie ik nu terug kan vallen, aanbellen bij onbekende buren of naar de supermarkt gaan voor over datum eten?

Ik weet het niet, voel me totaal radeloos. Alvast bedankt voor de tips.
Alle reacties Link kopieren
Desnoods zou ik gras eten of boombladen; als ik zeker wist dat binnen een week geld op mijn rekening zou staan dan ging ik echt niemand vragen of ze konden bijspringen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
quote:Mylene_Valerie schreef op 18 oktober 2014 @ 17:14:

[...]





Je zou eens op de site moeten kijken van de voedselbank. Het is geen supermarkt waar je even iets kan halen hoor. Zie de voorwaarden waar je aan moet voldoen. Op gesprek komen en dan wordt gekeken of je er recht op hebt. En in de meeste steden kom je dan op een wachtlijst.



Dus niet even dat je op zaterdagmiddag `boodschappen kan gaan doen`.Je kan echt wel even langs gaan en vragen om wat eten door omstandigheden. Doen ze echt niet moeilijk over. Vooral als je je situatie uitlegt. Het zijn aardige mensen, je moest eens weten.
Jeetje, wat erg dat er niemand is aan wie je hulp kan/wilt vragen. Ik kan het me niet eens voorstellen. Als je in Groningen woont dan wil ik je wel helpen. Succes.
Alle reacties Link kopieren
quote:retrostar schreef op 18 oktober 2014 @ 17:17:

Desnoods zou ik gras eten of boombladen; als ik zeker wist dat binnen een week geld op mijn rekening zou staan dan ging ik echt niemand vragen of ze konden bijspringen.
Zeg maar Spijker.
Alle reacties Link kopieren
quote:meisterdaggoe schreef op 18 oktober 2014 @ 17:17:

[...]



Je kan echt wel even langs gaan en vragen om wat eten door omstandigheden. Doen ze echt niet moeilijk over. Vooral als je je situatie uitlegt. Het zijn aardige mensen, je moest eens weten.Hier doen ze dat iig niet!!! En ja ik weet waar ik het over heb, heel toevallig.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Bedankt voor de tips. Ik ben echt net verhuis, vandaar dat ik niks in huis heb, wel wat melk en koffie maar geen eten.

Aanbellen bij de buren is misschien wel een goede optie, Dank voor het mee denken!
quote:retrostar schreef op 18 oktober 2014 @ 17:17:

Desnoods zou ik gras eten of boombladen; als ik zeker wist dat binnen een week geld op mijn rekening zou staan dan ging ik echt niemand vragen of ze konden bijspringen.Hahahaha sorry wat?!
Alle reacties Link kopieren
Op Facebook wordt vaak wat weggegeven. Misschien kun je een plaatselijke Facebookgroep vinden en een oproep doen? Desnoods biedt je aan dat mensen volgende week bij jou mogen eten in ruil voor een eenvoudige maaltijd voor vanavond?



En waar woon je? Misschien dat via Viva ook wel wat geregeld kan worden.

Vervelend trouwens!
Alle reacties Link kopieren
quote:_lupine_ schreef op zaterdag 18 oktober 2014 17:15 Heb je echt niks? Niet eens een paar euro? Daar zou je het weekend wel mee kunnen redden. Een beetje karig, maar goed. Eten hoeft niet veel te kosten.



Beetje karig wel, maar al heb je maar een paar euro, dan kun je in ieder geval een brood halen en een pot pindakaas of pasta.

Dan maar hetzelfde eten, maar je hebt in ieder geval iets.
quote:GrumpyCat1983 schreef op 18 oktober 2014 @ 17:14:

Toen ik nog studeerde en dus ook regelmatig een stuk maand overhield aan het einde van mijn geld haalde ik zodra ik weer geld had altijd paar potten ingeblikt voer zoals witte bonen in tomatensaus maar ook pannekoekmix waar alleen water bij hoefde. Ik zorgde dus altijd dat ik vantevoren een voorraadje had voor onverwachte dingen zodat ik in ieder geval nooit zonder eten zat. Heb je nu niks aan maar wellicht voor de volgende keer.



Dit deed ik ook! Heb wel eens witte bonen in tomatensaus met rijst met stukjes omelet erdoor gegeten. Was nog best te pruimen ook



Of een grote pan nasi maken en daar 4 dagen van eten
quote:meisterdaggoe schreef op 18 oktober 2014 @ 17:17:

[...]



Je kan echt wel even langs gaan en vragen om wat eten door omstandigheden. Doen ze echt niet moeilijk over. Vooral als je je situatie uitlegt. Het zijn aardige mensen, je moest eens weten.In mijn dorp kun je langsgaan wat je wilt, ze zijn maar één keer per week open. Een uur of wat. Niet op zaterdag! En inderdaad hele aardige mensen, zolang je aan alle voorwaarden voldoet, krijg je een pakket, anders niet!
Alle reacties Link kopieren
Bij de appie geven ze vandaag gratis ontbijtpakketjes van Becel weg. Met bruine bolletjes, halvarine, jam en thee
Alle reacties Link kopieren
Ik zou me dan even gaan voorstellen bij de buren en de situatie uitleggen maar ze ook gelijk uitnodigen om volgende week bij jou te komen eten. Dan is het iets minder een bedelactie.



Maar liever belde ik iemand die ik ken. Heb je helemaal niemand meer?



Eerst kijken of je bij storneren het direct op je rekening hebt.



Misschien heb je nog iets dat je vanavond nog kunt verkopen op marktplaats (afhalen en contant laten betalen).
Alle reacties Link kopieren
In welke omgeving woon je? Misschien kan iemand van Viva die in de buurt woont je helpen.. Al aanbod genoeg, zag ik
Het leven is te kort om met lelijke mannen te dansen!
Alle reacties Link kopieren
Of ik zou vasten tot maandagochtend. Dat red je lichaam prima.
Alle reacties Link kopieren
Stuur me eens een pbtje onder je gewone nick?



Ik beloof plechtig dat ik je identiteit niet zal onthullen.

Ik weet wat het is, ben zelf net uit de shit.



Als je iets laat weten en ik heb geen gigantische forumpesthekel aan je wil ik je wel helpen en je wat overmaken zodat je iig boodschappen kan doen.



Laat me maar iets weten

(wil alleen wel je gewone nick weten en heb dus graag PBtje onder die nick, want ik voel me er oké bij om een forumster te helpen, maar een troll vind ik riskanter.



Ik heb ABN trouwens, ABN naar ABN staat er direct op, dus ik weet niet welke bank je hebt? Als je in de buurt woont mag je het ook komen halen, regio Zeeland / West - Brabant.
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
quote:retrostar schreef op zaterdag 18 oktober 2014 17:17 Desnoods zou ik gras eten of boombladen; als ik zeker wist dat binnen een week geld op mijn rekening zou staan dan ging ik echt niemand vragen of ze konden bijspringen.Niet zo lekker hoor, boombladeren met een beetje gras.
Mocht je het niet fijn vinden om de buren de waarheid te vertellen kun je ook aanbellen en doen alsof je de griep hebt en daardoor niet naar de winkel kunt maar wel wat moet eten. Of ze 6 sneeeen brood voor je hebben en 2 eieren.

Waarschijnlijk halen ze meer dan je vraagt uit de kast!
Alle reacties Link kopieren
quote:aventura_ schreef op 18 oktober 2014 @ 17:22:

Bij de appie geven ze vandaag gratis ontbijtpakketjes van Becel weg. Met bruine bolletjes, halvarine, jam en theeDat was tot 12 uur vanmiddag.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Lastig als je net verhuisd bent en dan bij de buren aan moet bellen voor eten. Ook hier (gelderland) staat eten wat je gerust kunt krijgen. Wij hebben meer blikken groenten/boterhammen/vleeswaren dan we op kunnen (beetje overdreven).



Toch de buren vragen en facebook weggeefplaats in de gaten houden. Vervelend hoor. Voor volgende keer (heb je nu niks aan weet ik) zorgen dat je altijd 10 euro ofzo in huis hebt of idd. pannenkoekenmix maar ja daar heb je nu niks aan en heb je niet aan gedacht met de verhuizing. Sterkte
quote:oldwood schreef op 18 oktober 2014 @ 17:23:

[...]



Niet zo lekker hoor, boombladeren met een beetje gras.Tenzij je zo'n rawfood persoon bent
TO, waar woon je? Ik heb nog wel wat liggen wat je zo mag hebben.



Nog een optie: vraag bij de buren om brood, meel en/of wat eieren. Kun je ook wat mee maken. Of een of twee blikjes, heb je ook weer wat te eten.
Marels is echt een te gek wijffie!!!!
Alle reacties Link kopieren
Voor 1,- kun je al bij de Hema of de Ikea ontbijten. Dan krijg je veel eten voor je geld. Kun je best een dagje op door.
quote:retrostar schreef op 18 oktober 2014 @ 17:17:

Desnoods zou ik gras eten of boombladen; als ik zeker wist dat binnen een week geld op mijn rekening zou staan dan ging ik echt niemand vragen of ze konden bijspringen.Pfff. Ik moest hier best een paar seconden om lachen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven