Geen geld meer voor eten, wat nu?

18-10-2014 17:04 555 berichten
Ik heb voor dit topic een nieuw account aangemaakt, ik ben dus geen trol! Ben alleen even radeloos en schaam mijn voor mijn situatie.

Afgelopen periode is heel roerig geweest,door verschillende redenen verhuisd en bijna tot geen contact meer met familie/vrienden.

Om het verhaal kort te maken, ben ik op dit moment totaal blut. Dit komt door oa verhuizen ( huur en borg, en nieuwe baan waarvan ik pas volgende maand betaald van krijg )

Ik wilde net boodschappen gaan doen, en zag dat ik onvoldoende slado had, toen ik naar huis ging om te kijken hoe dat kan, bleek dat er onverwachts een rekening is afgeschreven. Ik heb alleen koffie in huis.

Over paar dagen wordt zorgtoeslag/huurtoeslag gestort, maar hoe over brug ik nu deze twee dagen?

Hebben jullie tips voor mij, ik weet ook niet zo goed op wie ik nu terug kan vallen, aanbellen bij onbekende buren of naar de supermarkt gaan voor over datum eten?

Ik weet het niet, voel me totaal radeloos. Alvast bedankt voor de tips.
Alle reacties Link kopieren
quote:LoiseauCoureur schreef op 02 november 2014 @ 21:11:

Dit is echt gewoon bizar. Moessie, ontken je nou serieus dat je niks met dat andere topic te maken hebt? Als je het al niet zelf geschreven hebt, dan heb je het minstens als voorbeeld gebruikt om zo geld los te peuteren van goedwillende forummers. En heel laag om dan vervolgens diezelfde forummers van vanalles te gaan betichten.

Walchelijk gewoon...



(Zo beter, Jippie? )Fantastisch. Ik kan weer ademhalen 😊
Alle reacties Link kopieren
Soep, weer PB terug.
Life is short. Eat dessert first.
Waarom kan ik niet quoten?!



Maar wat Nina zegt is onjuist. Ook als je achter de schermen (admin oid) bent en als je iemand echt wil 'achterhalen', zul je contact op moeten nemen met de provider van de persoon in kwestie. Aan een IP adres zie je alleen waar iemand (ongeveer) woont, maar geen voor- en achternaam. En om iemand te achterhalen moet er een hele goede reden voor zijn, dan gaat het eigenlijk enkel om ernstige zaken als een provider de privacygegevens vrijgeeft (áls dat al gebeurt). Maar dat gaat echt niet gebeuren bij dit soort situaties. Een onzin-verhaal online zetten is niet verboden en dat er mensen intrappen en geld storten, tja, dat is zuur maar je kiest er zelf voor om geld over te maken en het verhaal te geloven.
Alle reacties Link kopieren
Rdvv, quoten lukt voorlopig niet, zal nog opgelost worden. Sommigen kunnen het wel. Smileys plaatsen kan ik ook nog niet.
Life is short. Eat dessert first.
Moessie mag dan niet zuiver zijn, ik heb genoten van deze topic en geleerd. Mocht er iemand hier iets nodig hebben op korte termijn dan kan ik terugvallen op AH.nl en thuisbezorgd.nl. Van Marels heb ik nu geleerd dat ik als voorwaarde hanteer dat je toch echt langer dan een maand gepost moet hebben hier.



Ik heb vroeger een tijd behoorlijk krap gezeten en het gaat er niet om dat je "best"2 dagen zonder eten kan, je voelt je dan zo eenzaam en geïsoleerd. Niemand zou zich zo moeten voelen dus ook al is het hier met iemand mis gegaan, ik hoop echt dat het de tendens van samenhorigheid hier niet verknalt en het een negatieve lading krijgt. Kijken naar de dingen die wel goed gaan en het daar over hebben is zoveel leuker dan maar over die rotte appel blijven struikelen.
Soep ik woon niet in je buurt maar lang leve internet, dat is dus niet meer nodig dus als je wat nodig hebt post me dan even.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje, wat erg hoe dit is gelopen. Ik dacht ook echt dat ze oprecht was. En dan nu zo Marels onderuit halen, dat is zo'n lief mens.

Bah!

Desalniettemin zou ik forummers die langer posten en hun naam willen geven evengoed graag helpen. Ik heb het nu goed maar weet hoe het is om in de penarie te zitten.
Ab imo pectore
Alle reacties Link kopieren
Het staat je fraai, Moessie.
Les temps sont durs pour les rêveurs...
Alle reacties Link kopieren
ik heb het al gezegt niet te vertrouwen
Ja, hadden we nou maar allemaal meteen naar je geluisterd he Winnie .
Alle reacties Link kopieren
Ach door dit topic zijn er tenminste oprechte mensen wel geholpen.



Wel jammer van Moessie, het siert je niet meid.
Alle reacties Link kopieren
quote:rdvv schreef op 02 november 2014 @ 22:58:

Waarom kan ik niet quoten?!



Maar wat Nina zegt is onjuist. Ook als je achter de schermen (admin oid) bent en als je iemand echt wil 'achterhalen', zul je contact op moeten nemen met de provider van de persoon in kwestie. Aan een IP adres zie je alleen waar iemand (ongeveer) woont, maar geen voor- en achternaam. En om iemand te achterhalen moet er een hele goede reden voor zijn, dan gaat het eigenlijk enkel om ernstige zaken als een provider de privacygegevens vrijgeeft (áls dat al gebeurt). Maar dat gaat echt niet gebeuren bij dit soort situaties. Een onzin-verhaal online zetten is niet verboden en dat er mensen intrappen en geld storten, tja, dat is zuur maar je kiest er zelf voor om geld over te maken en het verhaal te geloven.

Maar je kunt wel zien of iemand met een andere nick hetzelfde ip adres heeft bv. En of het klopt waar de persoon zegt te wonen.

Dat maakt het toch dat het speculeren zoals hier gebeurt of het verhaal van toen van dezelfde persoon is, niet nodig is. Net zoals hier word opgelet word er op dat forum ook opgelet alleen op andere dingen. Dat maakt het toch wat veiliger. Plus dat er geen google bots kunnen lezen zodat verhalen niet over het internet gaan zwerven maakt zo'n forum ook wat prettiger.
Alle reacties Link kopieren
weet je wat het nadeel is sommige mensen denken nu als er weer zo'n oproep komt, maar niet doen, maar de mensen die om hulp vragen en wel eerlijk handelen worden mss niet meer geholpen
Alle reacties Link kopieren
Nee er zullen altijd mensen zijn die anderen wel helpen ondanks het risico.

Gelukkig maar.
Alle reacties Link kopieren
Nee je moet juist niet helpen. Alleen als je de persoon kent anders blijft het hier volstromen met bedelaartopics.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
En als je helpt hang het hier dan niet aan de grote klok, denk ik.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lady-Voldemort schreef op 03 november 2014 @ 10:52:

En als je helpt hang het hier dan niet aan de grote klok, denk ik.Ja nee dat is natuurlijk niet de bedoeling. Men wil wel schouderklopjes uiteraard.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:Nouschi schreef op 03 november 2014 @ 10:53:

[...]





Ja nee dat is natuurlijk niet de bedoeling. Men wil wel schouderklopjes uiteraard.
Alle reacties Link kopieren
Wat wilde je zeggen?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Oh rollen
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
nouschi

de bedeltopics zoals jij ze noemt hoef je niet te lezen en op te reageren dat doe je zelf
Alle reacties Link kopieren
Wat jammer te lezen dat dit topic zo moet eindigen. Helaas kunnen we niet iedereen vertrouwen, maar wel heel fijn dat Tomatensoep en Diamond-gloss geholpen zijn.
Procrastinate now and panic later.
Zeker weten en ik ben de lieve forummers die mij hebben willen helpen dan ook heel dankbaar..
Alle reacties Link kopieren
En zo hoort het ook, Diamond-gloss! En dan heb ik het specifiek niet over het 'dankbaar' stuk, maar over het helpen. We zijn toch niet alleen op de wereld en ik wil in ieder geval niet dat mensen zich dat wel voelen. Ik ben zelf zat eenzaam en geisoleerd en ik heb vroeger wel geldproblemen gehad. Ik had soms gewild dat mensen me wat meer hadden geholpen. Ik ben blij dat er nog steeds zoveel lieve mensen zijn die dat doen. Dat kan alle verschil van de wereld maken voor iemand, al is het maar 5 euro, dat kan het verschil maken tussen alleen modderen en je niet meer zo alleen voelen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zie dat het topic ineens een vervelende wending gekregen heeft.

Ik ga maar even bij lezen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven