Geen geld meer voor eten, wat nu?

18-10-2014 17:04 555 berichten
Ik heb voor dit topic een nieuw account aangemaakt, ik ben dus geen trol! Ben alleen even radeloos en schaam mijn voor mijn situatie.

Afgelopen periode is heel roerig geweest,door verschillende redenen verhuisd en bijna tot geen contact meer met familie/vrienden.

Om het verhaal kort te maken, ben ik op dit moment totaal blut. Dit komt door oa verhuizen ( huur en borg, en nieuwe baan waarvan ik pas volgende maand betaald van krijg )

Ik wilde net boodschappen gaan doen, en zag dat ik onvoldoende slado had, toen ik naar huis ging om te kijken hoe dat kan, bleek dat er onverwachts een rekening is afgeschreven. Ik heb alleen koffie in huis.

Over paar dagen wordt zorgtoeslag/huurtoeslag gestort, maar hoe over brug ik nu deze twee dagen?

Hebben jullie tips voor mij, ik weet ook niet zo goed op wie ik nu terug kan vallen, aanbellen bij onbekende buren of naar de supermarkt gaan voor over datum eten?

Ik weet het niet, voel me totaal radeloos. Alvast bedankt voor de tips.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het sneu voor Marels en voor de mensen die wel eerlijk en geholpen zijn.

En voor degene die moessie geholpen heeft.



En topic op slot? lijkt mij juist een nuttige sticky.
Alle reacties Link kopieren
Diamond gloss zou je mij willen mailen op flashy@live.nl?
Honger lijden..gaap.
Alle reacties Link kopieren
Ik sluit mij aan bij diamond, ik ben de forummers die mij helpen heel dankbaar. En die hebben via pb contact gezocht en ik vind het heel bijzonder dat mensen je zo willen helpen. Ik begrijp dus ook echt niet dat iemand denkt 'oh dat is wel lekker makkelijk zo via dat forum'.
Natte tosti..
Flashy ik heb je gemaild
Oke, ik ben vast dom en naief, maar ik snap niet zo goed waarom iemand op deze manier mensen zou oplichten. Waarom zou je een dergelijk verhaal verzinnen als het toch maar gaat om een grijpstuiver? Dan krijg je 10, 15, 20 euro, is dat nou het oplichten waard?



Die gelijkende OP's zijn natuurlijk vreemd, maar wat zegt dat dan? Dat iemand niet echt geld tekort heeft voor boodschappen? Maar wat gaat diegene dan doen met dat kleine bedrag?
Alle reacties Link kopieren
Het topic neemt een rare wending helaas. Maar kan het niet zo zijn dat moessie toevallig 2 keer heeft meegemaakt dat ze niks meer kon pinnen door een afschrijving van een automatische incasso? En daarvoor haar oude verhaal nog eens heeft gebruikt? Een beetje vreemd maar als je wanhopig bent gebruik je misschien je oude verhaal nog een keer omdat het voorheen ook werkte? Ze zal wel geen 2e keer "pas verhuisd" zijn. Maar dat van het niet kunnen pinnen door die incasso kan nog wel waar zijn. Knullig maar dan heeft zo iemand toch hulp nodig. Ook heb ik niet het idee dat moessie erop uit was om geld/goederen buit te maken aangezien ze heeft aangeboden het kleine bedrag terug te storten. Dit is ook bevestigd door Saskia.



Mijn tip is dan ook om altijd een bedragje aan ouderwets contant geld in huis te hebben voor noodgevallen. Niet alleen voor het geval dat je niks meer kunt pinnen. Stel dat de chip van je pinpas het begeeft. Dan is het wel zo fijn dat je toch nog boodschappen kunt doen. Met je paspoort kun je wel geld krijgen van je bank maar daar moet je eerst weer heen en s'avonds en in het weekend zijn ze gesloten.



Wel heel hartverwarmend dat een paar andere forummers dankzij dit topic geholpen zijn!
Tja jellybelly als nou 5 mensen hier ¤20 storten heb je toch al ¤100 binnen!
Even voor de duidelijkheid dat geldt niet voor tomatensoep en mij..
Alle reacties Link kopieren
quote:winnie2000 schreef op 03 november 2014 @ 11:37:

nouschi

de bedeltopics zoals jij ze noemt hoef je niet te lezen en op te reageren dat doe je zelfEn je punt is?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Soep je hebt een PB
D'r punt is? Missend.
quote:diamond-gloss schreef op 03 november 2014 @ 19:14:

Tja jellybelly als nou 5 mensen hier ¤20 storten heb je toch al ¤100 binnen!

Ach, zo werkt dat hier toch meestal niet. Een iemand heeft geld overgemaakt.

Volgens mij is het zelden zo dat meerdere mensen onafhankelijk van elkaar zo'n bedrag geven.
Weet je hoeveel mensen hier lezen? Echt heel veel hoor.
Zoveel dus:



Viva.nl is de grootste vrouwensite in Nederland en

bereikt maandelijks 2,8 miljoen personen (65% vrouw)
over het 'nut':

ik denk dat het naast het geld, ook de aandacht is. Als ik irl nooit het voordeel van de twijfel krijg, iedereen mijn eeuwige problemen beu is, maar hier ineens van wildvreemde mensen naast lieve berichtjes ook geld krijg...Gewoon omdat zij, in tegenstelling tot wat ik voel in mijn naaste omgeving, het wel erg vinden dat ik niks te eten heb (hoe dat ook komt)...

Kan me voorstellen dat dat een beetje verslavend kan werken.
Alle reacties Link kopieren
Dat kan ik me ook wel voorstellen haakje. Dat als je in je omgeving niemand hebt die in je straatje meepraat dat het hier dan heel fijn is. Maar het lijkt me wel een teken van weinig zelfreflectie ook.

Bovendien is het echt heel fijn om geholpen te worden als je het moeilijk hebt maar als je het eigenlijk niet nodig hebt gaat dat toch aan je knagen? Ik zou dat zelf heel lastig vinden om nog gewoon met mensen te praten hier op het forum als je weet dat je ze belazerd hebt. Daarom wordt dan ook een andere nick gemaakt denk ik.
Natte tosti..
Alle reacties Link kopieren
Toch weet je nooit hoeveel mensen iets gestort hebben.

Ik heb bij soortgelijke topics ook wel eens geholpen, maar ik doe dat via pb's en schrijf dat verder niet in het topic zelf. Ik weet ook niet precies waarom, voelt beter ofzo :-).



En aangezien je als mens zelden uniek bent in je acties en gedrag, zullen er wel meer zijn zoals ik, dus misschien haal je nog best wat op met zo'n topic als je zou willen.
Alle reacties Link kopieren
Reactie was op Jellybelly dus.
Alle reacties Link kopieren
nouschi mijn punt staat duidelijk beschreven dat jij hem niet snapt kan ik niks aan doen
Nogal wiedes dat ze je niet snapt, je leestekens en hoofdletters zijn stuk...
quote:MevrouwTomatensoep schreef op 03 november 2014 @ 20:10:

Dat kan ik me ook wel voorstellen haakje. Dat als je in je omgeving niemand hebt die in je straatje meepraat dat het hier dan heel fijn is. Maar het lijkt me wel een teken van weinig zelfreflectie ook.

Bovendien is het echt heel fijn om geholpen te worden als je het moeilijk hebt maar als je het eigenlijk niet nodig hebt gaat dat toch aan je knagen? Ik zou dat zelf heel lastig vinden om nog gewoon met mensen te praten hier op het forum als je weet dat je ze belazerd hebt. Daarom wordt dan ook een andere nick gemaakt denk ik.



dat laatste snap ik ook niet.

En idd ook niet dat je je dan niet rot voelt over dat geld.

Als je naar programma's over oplichting kijk (niet dat ik perse wil denken dat dit bewuste oplichting is) dan zie je vaak ook dat dat geld gewoon verdwijnt. Van die mensen die dan tienduizenden euro's hebben afgetroggeld maar wat ze er nou mee deden?

Misschien dat men in hun hoofd verzint dat het 'niet erg' is, dat ze er recht op hebben. Anderen krijgen zomaar van familie een appartement dus waarom is die paar euro zo erg?

Soort verongelijktheid wat dan 'goed' wordt gemaakt ofzoiets?
Kan iemand me een link sturen per pb over het andere topic wat van OT afkomstig zou kunnen zijn?
Die link staat in dit topic, lamamma.
Lamamma een paar pagina's terug staat een link..

Tomatensoepie hoe gaat het met je nu?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven