Gepofte aardappel met ??

21-04-2012 11:16 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend wil vanavond graag gepofte aardappel eten.

Ik sta eigenlijk bijna nooit in de keuken maar wil dit dus voor hem maken.

Ik heb alleen een combi magnetron.

Ik heb begrepen dat ik de aardappel moet wassen en daarna in zilverfolie moet doen en gaatjes erin prikken en dan in de oven moet doen. klopt dit ?



En wat voor soort saus of iets kan ik er het beste bij doen ? Mijn vriend wil graag iets met knoflook. Maar ik heb even gegoogled maar kon weinig vinden. Iemand tips ?
Alle reacties Link kopieren
Alles wat je met gewone aardappelen eet?
Alle reacties Link kopieren
Mayo of yoghurt met knoflook.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Je kunt ook speciale pofaardappels kopen, daar zit al saus bij. Misschien is dat handiger als je niet kan koken.
Alle reacties Link kopieren
Zure room met knoflook en peterselie?
Creme fraiche met knoflook en gesnipperde bieslook is heerlijk op een gepofte aardappel.



De aardappel moet inderdaad in de folie en de oven.



Veel succes.
Alle reacties Link kopieren
quote:_lupine_ schreef op 21 april 2012 @ 11:22:

Je kunt ook speciale pofaardappels kopen, daar zit al saus bij. Misschien is dat handiger als je niet kan koken.
Alle reacties Link kopieren
Lijkt een beetje op de Turkse kumpir.

Google even naar kumpir bij afbeeldingen en dan zie je echt veel voorbeelden. Als die aardappel uit de oven is, prak je de binnenkant met een vork, een klein klontje roomboter, geraspte kaas,, augurkjes, olijven, mais, bijvoorbeeld knoflooksaus, sambal..



http://nl.wikipedia.org/wiki/Kumpir



Succes het zal zeker lekker worden!
Alle reacties Link kopieren
quote:_lupine_ schreef op 21 april 2012 @ 11:22:

Je kunt ook speciale pofaardappels kopen, daar zit al saus bij. Misschien is dat handiger als je niet kan koken.Ooo dat zou nog handiger zijn ! En liggen die dan gewoon bij de aardappels of ergens anders in de winkel ?
Alle reacties Link kopieren
Paprika-fetasaus: Pureer 2 geroosterde rode paprika's uit pot met 100 g Dodoni feta, 4 el Griekse yoghurt en 2 el olijfolie extra vierge. Breng op smaak met peper en eventueel een klein beetje zout.



Tzatziki: Meng 150 g Griekse yoghurt met 1 geperste teen knoflook, 1/2 komkommer zonder zaadjes in blokjes, 1/2 tl kaneel en zout en peper naar smaak. Bestrooi met 1 el verse dille.



Blauwaderkaassaus: Verkruimel 150 g blauwaderkaas (bijvoorbeeld Gorgonzola) en meng er 3 el (halfvolle) mayonaise door. Bestrooi met dunne ringetjes bosui.



Kruidenboter: Meng 125 g zachte boter met 1 geperste teen knoflook. Meng 4 el platte peterselie (fijngesneden, de takjes verwijderd) door de boter en breng op smaak met zout en peper.



Knoflooksaus: Meng 150 g yoghurt met 2 geperste tenen knoflook, 1 tl gemalen komijn en zout en peper naar smaak.



Kerrie-eiersaus: Fruit 1 el kerriepoeder met 1 gesnipperd sjalotje in 1 el olie. Prak 2 hardgekookte eieren fijn en meng ze met het kerriemengsel en 5 el mayonaise. Bestrooi met 1 el fijngesneden platte peterselie.

http://www.ah.nl/recepten ... 5286&rq=gepofte+aardappel
Alle reacties Link kopieren
quote:flower_power_girl schreef op 21 april 2012 @ 11:24:

[...]





Ooo dat zou nog handiger zijn ! En liggen die dan gewoon bij de aardappels of ergens anders in de winkel ?Bij de aardappelschijfjes etc. Het is wel relatief duur voor twee grote aardappels en een zakje knoflooksaus.
Alle reacties Link kopieren
Creme fraiche mengen met paturain/boursin, heerlijk met gepofte aardappels. Je kan ook nog een teentje knoflook persen en mengen, voor extra knoflookerigheid
Alle reacties Link kopieren
quote:flower_power_girl schreef op 21 april 2012 @ 11:24:

[...]





Ooo dat zou nog handiger zijn ! En liggen die dan gewoon bij de aardappels of ergens anders in de winkel ?De Lidl had ze liggen. Lagen in de koeling.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Wat Borderwalk zegt. Maar ik zou ze halen hoor, als ik jou was. Dan weet je zeker dat het niet mislukt.
Alle reacties Link kopieren
Creme fraiche met wat verse peterselie,knoflookje,zwarte peper en snufje paprikapoeder. Kan niet mislukken,een bosuitje zou je mee kunnen poffen in de folie.
Alle reacties Link kopieren
Zilverfolie zou ik niet in je magnetron doen hoor!!! Oh het is een combi magnetron.



Lekkere dingen staan er verder hier.



Wil je nog weten wat je erbij moet eten?



Salade met een biefstukje?



En wat saus erbij of je moet de gepofte aardappel vullen met een van de suggesties van hierboven.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Of je laat je vriend zijn gewenste gepofte aardappel zelf maken. Helemaal handig
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nu nog genoeg tijd om het zelf uit te proberen. Dus toch maar eerst even zelf proberen. En anders kan ik later nog even die speciale dingen halen.



Wat voor aardappel kan ik hier het beste voor gebruiken ? Kruimige of vastkokende ?
Alle reacties Link kopieren
Voor het snellere werk, aardappel inprikken en per stuk 3 minuten in de magnawave. Folie eromheen en bijna niet van ovengepoft te onderscheiden.



Eten met kruidenboter of creme fraiche



Koop alsjeblieft niet zo'n kant en klaar ding. Is afzetterij.
Gepofte aardappel met crème fraîche, verse bieslook, teentje knoflook, zout en versgemalen peper. Kipfilet in citroensap met uitgeperste tenen knoflook, verse tijm, zout en versgemalen peper marineren en dan grillen. Met een salade van veldsla, gegrilde courgette of beetgare sugarsnaps (of allebei), bosuitje, sterkers, blokjes jonge kaas, walnoten en een dressing van een goede olijfolie, citroensap, mosterd, honing, beetje zout en versgemalen peper.



Ik duik maar eens de keuken in, krijg trek.
Alle reacties Link kopieren
quote:flower_power_girl schreef op 21 april 2012 @ 11:29:

Ik heb nu nog genoeg tijd om het zelf uit te proberen. Dus toch maar eerst even zelf proberen. En anders kan ik later nog even die speciale dingen halen.



Wat voor aardappel kan ik hier het beste voor gebruiken ? Kruimige of vastkokende ?Kruimige. Of je ze kan poffen staat op de zak met symbooltjes aangegeven.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
http://www.goeievraag.nl/ ... rants-pof-aardappel.55117
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Klonkje schreef op 21 april 2012 @ 11:29:

Of je laat je vriend zijn gewenste gepofte aardappel zelf maken. Helemaal handig



Die is tot half 8 aan het werk . Denk niet dat hij het leuk vind als hij dan nog moet koken

Ik kan ook iets anders maken.Maakt hem niet zoveel uit.Maar omdat hij het erover had dacht ik : Ik zal hem eens verassen haha
Alle reacties Link kopieren
Je kan ook met een vork gaatjes prikken in de aardappel en dan in de magnetron. 10 minuten voor een grote en 7-8 voor een kleinere, daarna even laten bijkomen en klaar.



Ik vind ik het ook lekker met tonijn, uitje, beetje mayo en geraspte kaas. Aardappel open snijden, dit erin en nog even de oven in,

Mmmm!
Alle reacties Link kopieren
quote:StabiloBoss schreef op 21 april 2012 @ 11:30:



Koop alsjeblieft niet zo'n kant en klaar ding. Is afzetterij.Inderdaad. En ben ik nou de enige die ze wel zelf kan maken maar bij wie die kant-en-klare dingen wel mislukken?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven