Gevulde kipfilet voorbereiden

05-09-2015 08:57 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even een snelle vraag m.b.t. een etentje morgen. Het hoofdgerecht wordt gevulde kipfilet, die eerst in de pan een kleurtje moet krijgen en daarna nog 20 minuten de oven in moet. Kan ik in de ochtend de kip al vullen en in de pan het kleurtje geven, 's avonds afbakken in de oven, of kan ik de kip van tevoren alleen vullen en nog niet aanbakken?



Thx!
Alle reacties Link kopieren
Ik durf het niet met zekerheid te zeggen, maar ik denk het niet. Want het lijkt mij logisch dat de kip dan al warm is geweest en weer afkoelt en je hem daarna weer opwarmt. Het zou meer bacteriën bevatten en vooral op gevogelte.



Maar nog maals, weet het niet zeker! Succes.
Ik zou het alleen vullen in de ochtend, goed afgedekt in de koelkast zetten en het verhitten / kleuren pas 's avonds doen.
Alle reacties Link kopieren
Voorbakken kan ook hoor. Hij wordt maar zo oppervlakkig warm dat-ie ook zo weer koud is. Even af laten koelen op het aanrecht en dan de koelkast in.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou hem alleen vullen en in de koelkast zetten, nog niet aanbakken!
Ik zou ook alleen vullen, in de koelkast bewaren en 's avonds aanbakken en in de oven.
Alle reacties Link kopieren
Vlees, en zeker kip moet je eigenlijk maar 1 keer verwarmen. Ik weet dat voor vlees geldt dat je een product bij de tweede keer minimaal tot 75 graden moet verwarmen (tot in de kern). (Heeft iets met de eiwitten te maken geloof ik). Maar de temperatuur voor kip weet ik niet. En omdat het hier een gevuld gerecht betreft zou ik het houden bij voorbereiden, koeling in en pas s'avonds warm bereiden.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren
Vullen, dichtmaken en koud bewaren.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
quote:SweetFirefly schreef op 05 september 2015 @ 10:21:

Vlees, en zeker kip moet je eigenlijk maar 1 keer verwarmen. Ik weet dat voor vlees geldt dat je een product bij de tweede keer minimaal tot 75 graden moet verwarmen (tot in de kern). (Heeft iets met de eiwitten te maken geloof ik). Maar de temperatuur voor kip weet ik niet. En omdat het hier een gevuld gerecht betreft zou ik het houden bij voorbereiden, koeling in en pas s'avonds warm bereiden.



De 75 graden heeft te maken met het doden van bacterieen. Kip wordt inderdaad ook aangeraden tot 75 graden kerntemperatuur te verhitten. Of het gerecht gevuld is of niet maakt verder niet zoveel uit qua voedselveiligheid.



In restaurant worden vrij veel dingen zo voorbereid, al wel aanzetten en wanneer het besteld wordt, afmaken in de oven. Als je netjes werkt kleeft daar weinig risico aan (zeker dus omdat je het de tweede keer door en door verhit) Maar pas op het moment zelf aanbakken is inderdaad nog netter.
Alle reacties Link kopieren
quote:Moosey schreef op 05 september 2015 @ 09:51:

Voorbakken kan ook hoor. Hij wordt maar zo oppervlakkig warm dat-ie ook zo weer koud is. Even af laten koelen op het aanrecht en dan de koelkast in.



Zou in deze situatie dat ook doen, savonds de oven in.

Kipfilet alleen niet laten afkoelen op de plank waar je de kip voorbereid hebt.



(wat al gezegd is, beter geheel de bereiding doen maar qua tijd is dit voor jou dan handiger en ik zou dat ook met een gerust hart doen)
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
Thx allemaal! Ik ga de kip alvast vullen en nog niet bakken!
Alle reacties Link kopieren
Mag ik vragen wat er in de kip gaat? zoek nog inspiratie voor vanavond
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven