Gezocht: imponerend gerecht, zonder ingredienten

08-04-2017 21:43 40 berichten
Kort en goed: ik wil iets koken wat mensen imponeert, maar ik heb geen zin om allerlei ingrediënten te gebruiken. En aangezien je op dit forum alles kunt vragen, dan dit ook.

Boterham met pindakaas heb ik al op mijn lijstje staan.

Aanwezige ingrediënten in het huis van TO:

melk, twee eieren, heel veel bevroren vlees(vervangers), kaas, vruchtenhagel, paaseitjes (gevuld én massief), bloem, suiker, gist, bouillonblokjes, appels, druiven, witlof en tuinbonen.



Nou, doe je best!
Alle reacties Link kopieren
Voor wat voor gelegenheid moet te koken en is het de bedoeling dat je een lunch maakt, of een diner, of weer iets anders?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Chocoladekoekjes? Kaasbrood? Pizza?
Alle reacties Link kopieren
De salades met wat ik in Np schreef. Al ga ik er dan vanuit dat je mayo, zilveruitjrs en augurken hebt.



Pannenkoeken, evt gevuld
Je bent zelf een theepot
Alle reacties Link kopieren
Alle reacties Link kopieren
Vlees(vervanger)soep.
Appels kun je eten, peren wel
Het moet bij voorkeur ook afgekoeld te eten zijn. Ik heb al iets echt fatsoenlijks gepland, maar ik was gewoon balsturig en vroeg me af of hier nog keukenprinsessen m/v waren.

Ik heb ook nog mandarijnen. Schandalig, want niet in het seizoen, ik weet het, maar ze moeten aan de Palmpasenstok. Doppinda's heb ik dientengevolge ook nog genoeg.
Witlofsalade met appel,druif en kaas ;)?
alle paaseitjes in een pan gooien en maak er chocoladefondue van, evt bij te weinig hagelslag, doe je er wat vleesvervanger bij
Alle reacties Link kopieren
Met de bloem, ei, de suiker en melk kun je een beslag maken en deze vullen met een paasei. Even in de oven en klaar!

Of mooie pannenkoekjes ervan bakken met fruit? Ook leuk met de vruchtenhagel.



Varkensvlees met appel schijnt wel een combi te zijn.



Een quiche is ook een optie, zelf deeg maken, vullen met witlof en appel (misschien vlees erbij) en dan een laagje kaas erop.
Alle reacties Link kopieren
Ben ik effe blij dat ik niet bij jou hoef te eten...
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Alle reacties Link kopieren
Meringues, voor het bakken bestrooid met vruchtenhagel. Of wel eerst bakken en daarna in gesloten chocolade(eieren) dippen.
quote:sprokkelientje schreef op 08 april 2017 @ 21:50:

Ben ik effe blij dat ik niet bij jou hoef te eten... Ik ben normaal best een goede kok. Maar ik ben moe, nukkig en heb geen inspiratie. Daarbij komt dat het om een gezamenlijke maaltijd gaat en iedereen al iets zoets maakt. Zoete dingen kan ik wel, maar ik vind dat er ook iets hartigs moet, ter afwisseling.
Alle reacties Link kopieren
Wat zou je eigenlijk gaan maken?
quote:Pretzel66 schreef op 08 april 2017 @ 21:48:

Witlofsalade met appel,druif en kaas ;)?



Ik ben gek op witlofsalade! Ik vind het nog best een idee, ook.



Sowieso bedank ik iedereen hartelijk voor de tips.
Alle reacties Link kopieren
Gebakken lucht. Licht verteerbaar en kan zowel warm als koud opgediend worden.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
quote:Lalala- schreef op 08 april 2017 @ 21:52:

Wat zou je eigenlijk gaan maken?Ik bak zelf brood, niet onverdienstelijk. Maar omdat er altijd een kleine kans bestaat dat het inzakt (dan eten we het zelf met liefde op, maar dan neem ik het liever niet mee, het is geen familiebijeenkomst), bedacht ik me ineens dat er iets op reserve zou moeten zijn. Cake kan ik altijd wel bakken, maar omdat iedereen en zijn hond al iets zoets doet, nou ja, je snapt het wel.
quote:Tickel schreef op 08 april 2017 @ 21:53:

Gebakken lucht. Licht verteerbaar en kan zowel warm als koud opgediend worden.Eet je dat met een lepel of een vork?
Alle reacties Link kopieren
quote:vrouwjagersma schreef op 08 april 2017 @ 21:54:

[...]





Eet je dat met een lepel of een vork?Naar keuze
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Een lichte bouillon vooraf (je bouillonblokjes met wat groene kruiden en andere smaakmakers), maak van de bloem, gist, eieren, wat zout, enz. een deeg en bak daar een deegbodem met zijwanden van. Vullen met gebakken vlees, doe de kaas er doorheen en laat het in de oven nog even warm worden.



De paaseitjes smelten, als ze een verschillende kleur hebben (melk/puur/wit) heel weinig roeren, liefst zo dat je met één roerbeweging een marmerpatroon krijgt, room/melk erdoor, in een schaal schenken en dik bestrooien met hagelslag. Voilà een nagerecht.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Heb je boter? Dan zou ik met bloem cupjes bakken en die vullen met een mengsel van kaas, witlof en gebakken blokjes vlees (hamlapje? Speklapje?) gemengd met een eitje en een scheutje melk. Mini quiches dus.
quote:pejeka schreef op 08 april 2017 @ 21:55:

Een lichte bouillon vooraf (je bouillonblokjes met wat groene kruiden en andere smaakmakers), maak van de bloem, gist, eieren, wat zout, enz. een deeg en bak daar een deegbodem met zijwanden van. Vullen met gebakken vlees, doe de kaas er doorheen en laat het in de oven nog even warm worden.



De paaseitjes smelten, als ze een verschillende kleur hebben (melk/puur/wit) heel weinig roeren, liefst zo dat je met één roerbeweging een marmerpatroon krijgt, room/melk erdoor, in een schaal schenken en dik bestrooien met hagelslag. Voilà een nagerecht.Je bent een held! Ik wist dat het moest kunnen, van niets iets maken. Bedankt!
quote:El0ise schreef op 08 april 2017 @ 21:56:

Heb je boter? Dan zou ik met bloem cupjes bakken en die vullen met een mengsel van kaas, witlof en gebakken blokjes vlees (hamlapje? Speklapje?) gemengd met een eitje en een scheutje melk. Mini quiches dus.Wat een leuk idee!
Alle reacties Link kopieren
quote:vrouwjagersma schreef op 08 april 2017 @ 21:54:

[...]





Ik bak zelf brood, niet onverdienstelijk. Maar omdat er altijd een kleine kans bestaat dat het inzakt (dan eten we het zelf met liefde op, maar dan neem ik het liever niet mee, het is geen familiebijeenkomst), bedacht ik me ineens dat er iets op reserve zou moeten zijn. Cake kan ik altijd wel bakken, maar omdat iedereen en zijn hond al iets zoets doet, nou ja, je snapt het wel.Heerlijk, vers gebakken brood! Onlangs voor het eerst een workshop brood bakken gedaan en nu langzaam hier en daar zelf wat aan het proberen
Alle reacties Link kopieren
Koud witlof soepje?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven