Gezonde Makkelijke recepten

08-08-2007 16:21 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
tja ben een moeder van 2 kleintje en een huis dier die men ook wel een "man" noemt. Ik werk full time en wil graag afvallen.



Als ik dus om 6 uur thuis kome moet ik koken voor de kleintjes en dan nog eens voor mijn man (die niet op dieet wil) en dan nog een keer voor mij.... nou voordat ik daar klaar mee ben is het het ook 9 uur savonds en ik wil zo laat niet eten.



Ik ben dus op zoek naar makkelijke recepten of maaltijden die ik kan invriezen...

want om 7 dagen perweek sla te gaan eten daar voel ik ook niets voor...



Zelf maak ik tonijn salade



2 blijkjes tonijn

kappertjes

1/2 uitje fijn snijden

1 eetlepen magere mayo

peper en zout





of morzarella salade



verse morzarella

basil

tomaat

olijf olie

azijn (vinager)

peper zout

rood uitje fijn gesneden



maar ik wil dus meer!!!! :blob
Alle reacties Link kopieren
wat heerlijk en makkelijk is, een zalmmoot op de huid daar doe je cajunkruiden overheen, best veel, pak het in in alu folie en 20 minuten in de oven. Je hebt het in 1 minuut gedaan en als jouw visje in de oven staat kun je ondertussen koken bvoor de rest. Neem er lekker een salade bij of asperges maar dat is nu niet het seizoen.
Alle reacties Link kopieren
Kan je niet gewoon hetzelfde als voor je man koken alleen dan verdeeld in twee pannetjes en in jouw pannetje minder room/ kaas/ vlees/ boter en andere "verboden dingen"?



Bedenk dat afvallen op de langere termijn alleen effect heeft als je je eetgewoontes op de langere termijn hebt aangepast. Wil je altijd drie verschillende maaltijden per avond gaan koken? Ik zou het niet kunnen! Mijn vriend maak ik ook niet blij met sla, maar als ik gewoon een beter vullend (en vaak calorierijker) gerecht naast zet, klaagt hij niet. Gewoon een lekker groot stuk vlees erbij bakken en zelf niet, vlees of weinig, eten.
Alle reacties Link kopieren
waarom moeten de kindertjes anders eten dan je man en jij dan weer anders dan de kindertjes? Er zijn zoveel lekkere dingen die niet slecht voor je zijn... Dan merkt hij niet eens dat hij gezond eet. Pasta met een saus op tomatenbasis met veel groente en rundergehakt is een lekkere, maar neit vette maaltijd, die je volgens mij ook aan de kinderen kunt slijten. Hoe oud zijn ze? Als ze nog heel klein zijn en nog prutjes eten, dan zou ik die juist invriezen, niet je eigen maaltijd...
Alle reacties Link kopieren
prei in ringen 10 minuten in kokend water blancheren.

kipfilet aanbakken in wat olijfolie en uit de pan halen.

Roer door het bakvocht wat bloem totdat je een papje hebt.

Blijf roeren en giet ondertussen 2 dl bouillon erdoor totdat er een saus ontstaat.

Gooi de uitgelekte prei erbij en breng op smaak met peper en zout. Warm de kip ook nog even mee.



Lekker met aardappelpuree.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven