gezonde voeding, wat opeens niet meer gezond is

16-02-2017 09:54 1372 berichten
Ik als über gezond freak schrik hiervan. Ik zag net een filmpje voorbij komen op mijn tijdlijn.



Verzadigd vet per 100 gram



Zonnebloem olie zit 10,2 gram aan verzadigde vet



In olijf olie zit 14 gram verzadigde vet



In kokos olie zit 85,2 gram verzadigde vet



Het gaat toch om de verhitting en hoe je lichaam het oplost?



Ik word een beetje moe van dat alles wat gezond is opeens niet meer gezond is. Daar gaat mijn tarwegras shotje met kokos olie en gember en limoen in de ochtend
Alle reacties Link kopieren
Gras? Je ben toch geen koe.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Mooi toch, Ben je daarvan af. Bah, een shotje gras.
.
Alle reacties Link kopieren
Maarja.. de meningen over verzadigd vet zijn ook verdeeld. Tegenwoordig zijn er weer geluiden dat dat dus niet de boosdoener is en dat kokosolie, roomboter ed wèl gezond zijn. Ik vind t ook moeilijk om in al die tegenstrijdigheden de juiste keuze te maken.
Kokosolie verhard toch niet in je lichaam of wel?
Alle reacties Link kopieren
Ik kijk er niet meer naar .



Gewoon lekker eten. Wel eten dan he, snoep en koek is geen eten. Ooit was melk gezond. En appels waren goed voor je tanden. En nu zijn andere dingen gezond en over 20 jaar blijken ze kankerverwekkend te zijn. Ofzo.

Geef mij dan maar liever een gezonde boerenkoolstamppot hoor. Veel lekkerder dan tarwegras met kokosolie.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
quote:Honingdropje79 schreef op 16 februari 2017 @ 09:59:

Maarja.. de meningen over verzadigd vet zijn ook verdeeld. Tegenwoordig zijn er weer geluiden dat dat dus niet de boosdoener is en dat kokosolie, roomboter ed wèl gezond zijn. Ik vind t ook moeilijk om in al die tegenstrijdigheden de juiste keuze te maken.Inderdaad zeg. Dat denkje iets goed te doen dan weer niet.
Alle reacties Link kopieren
Scheelt wel weer de blender schoonmaken, vijf minuten van je huishoudroutine
Alle reacties Link kopieren
Jij als "über gezond freak"? Echt? Hoezo dan?



Volgens mij is gezond leven echt niet zo moeilijk hoor, alsof het van dat shotje gras af moet hangen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ttass30 schreef op 16 februari 2017 @ 09:59:

Kokosolie verhard toch niet in je lichaam of wel?Nee, pas als je lichaamstemperatuur onder de 25 graden komt, en dan maak je je er ws niet meer druk om
Alle reacties Link kopieren
Als je onthoudt dat dit soort inzichten soms veranderen door voortschrijdend inzicht hoef je al die hypes niet meer te volgen. En dat geeft rust.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Eens met Ceylon, het is niet bij te houden. Ik eet nu ook gewoon weer als anders. Probeer wel veel groente en fruit te eten maar drink gewone melk en ik eet ook gewoon brood. Merk aan m'n lichaam weinig verschil eerlijk gezegd. Ik wil wel minder vlees gaan eten, vooral vanwege milieu en dierenleed
Dan is het weer wetenschappelijk onderbouwd dan weer te weinig onderbouwing. De voedingscentrum aan de ene kant en de health goeroe's met enig wetenschappelijk bewijs aan de andere kant.
Ik word er gek van.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ttass30 schreef op 16 februari 2017 @ 10:04:

Dan is het weer wetenschappelijk onderbouwd dan weer te weinig onderbouwing. De voedingscentrum aan de ene kant en de health goeroe's met enig wetenschappelijk bewijs aan de andere kant.

De health goeroes worden juist gekenmerkt door gebrek aan wetenschappelijke onderbouwing.

Je kunt van alles tegen hebben op het voedingscentrum, maar zij baseren hun adviezen over het algemeen wel op de laatste wetenschappelijke inzichten.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Wat en onzin toch weer...
Alle reacties Link kopieren
quote:Solomio schreef op 16 februari 2017 @ 10:06:

[...]



De health goeroes worden juist gekenmerkt door gebrek aan wetenschappelijke onderbouwing.

Je kunt van alles tegen hebben op het voedingscentrum, maar zij baseren hun adviezen over het algemeen wel op de laatste wetenschappelijke inzichten.Was dat maar waar.
.
Ik vertrouw de voedingscentrum ook niet vanwege dat de wetenschappelijke kennis gefinancierd wordt door Unilever.
klopt. oud nieuws. kokosolie/vet wordt daarom afgeraden
quote:Ttass30 schreef op 16 februari 2017 @ 10:08:

Ik vertrouw de voedingscentrum ook niet vanwege dat de wetenschappelijke kennis gefinancierd wordt door Unilever.is niet waar
Gezond verstand werkt vaak nog het beste. En etiketten lezen.

Kokosolie is dikke vette onzin. Pun intended.
Alle reacties Link kopieren
De voordelen die aan kokosolie toegeschreven worden, zijn altijd al omstreden en slecht onderbouwd geweest. Ik heb me er wel eens in verdiept. Dus waarom jij ervan overtuigd bent geraakt dat je daar elke dag een shot van zou moeten nemen ??
.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ttass30 schreef op 16 februari 2017 @ 10:04:

Dan is het weer wetenschappelijk onderbouwd dan weer te weinig onderbouwing. De voedingscentrum aan de ene kant en de health goeroe's met enig wetenschappelijk bewijs aan de andere kant.



Weet je wat het probleem eigenlijk is? Alle keuze die wij hebben. En elke nieuwe keuze moet verantwoord worden om het te kunnen verkopen. Als je alle nieuwigheden nu eens links laat liggen en start met de basis, dan kom je echt al een heel eind. En de basis is gewoon hetgeen er van het land komt. Mix dat met een snufje ´van alles wat´ (dus niet elke dag worteltjes), vul het aan met water en houdt de zoete zooi speciaal. Dus paaseitjes eet je met pasen, pepernoten op vijf december en gebak op verjaardagen.



Mijn opa´s en oma´s zijn er allemaal ouder dan 80 mee geworden, dus volgens mij is die basis helemaal zo verkeerd nog niet.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
het voedingscentrum wordt geheel gefinancierd door de overheid en baseert zich op wetenschappelijk onderzoek en de standaarden wereldwijd en op Europees niveau. Als het gaat om ongezonde/gezonde voeding hebben zij de laatste kennis en de meest complete kennis. Zij werken samen met de leerstoelen voeding en diëtetiek op de universiteiten
Alle reacties Link kopieren
quote:impala schreef op 16 februari 2017 @ 10:08:

[...]



Was dat maar waar.

Mss moet ik het anders verwoorden: qua wetenschappelijke onderbouwing is het voedingscentrum het beste wat we hebben.

Al die zelfbenoemde deskundigen hebben meestal geen enkele wetenschappelijk bron.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven