gezonde voeding, wat opeens niet meer gezond is

16-02-2017 09:54 1372 berichten
Ik als über gezond freak schrik hiervan. Ik zag net een filmpje voorbij komen op mijn tijdlijn.



Verzadigd vet per 100 gram



Zonnebloem olie zit 10,2 gram aan verzadigde vet



In olijf olie zit 14 gram verzadigde vet



In kokos olie zit 85,2 gram verzadigde vet



Het gaat toch om de verhitting en hoe je lichaam het oplost?



Ik word een beetje moe van dat alles wat gezond is opeens niet meer gezond is. Daar gaat mijn tarwegras shotje met kokos olie en gember en limoen in de ochtend
Voorbeeld: prostaatkanker komt in vergelijking met Japan 10 x minder voor dan in het Westen.

Emigreren Japanners naar het Westen, neemt het aantal prostaatkankergevalken evenredig toe.
In de VS zijn de meest voorkomende vormen van kanker dikkedarm-, borst-, long- en prostaatkanker.

In Azië komen deze vormen van kanker ver na maag-, slokdarm- en leverkanker.

In Japan wordt heel zout gegeten.
Alle reacties Link kopieren
quote:Jejoue schreef op 20 februari 2017 @ 12:55:

Voorbeeld: prostaatkanker komt in vergelijking met Japan 10 x minder voor dan in het Westen.

Emigreren Japanners naar het Westen, neemt het aantal prostaatkankergevalken evenredig toe.



Daarentegen komt maagkanker in Japan vaker voor dat in het Westen.





maar mosterd....
Maar de Japanners veranderen in hoog tempo hun voedingsgewoontes. Bv overal verschijnen McDonald's. De jongeren willen niet meer het traditionele voedsel.
Nog even over die 'beroepsmatige blootstelling aan kanker'.

Het grappige is dat een geringe blootstelling aan straling juist licht kankerwerend is: personeel in de stralingsafdeling van ziekenhuizen hebben iets minder kans op kanker.
Alle reacties Link kopieren
quote:Jejoue schreef op 20 februari 2017 @ 12:24:

Ik kijk altijd naar wat mensen op de band bij de kassa leggen.

Om te huilen zo waardeloos!

Maar toch, het lijf kan wel wat hebben.

Het is helaas wel een feit dat aan het eind van het leven de rekening vaak gepresenteerd wordt: veel kanker en hart ellende.Ligt er bij mij toch ook echt aan bij welke winkel je kijkt. Bij de lidl koop ik voornamelijk m'n groente en fruit + noten. Hartstikke gezond! En dan haal ik soms bij de AH nog wat ongezondere meuk. Sja.. als je me dán ziet..
Later is nu
quote:Dreamer schreef op 20 februari 2017 @ 13:10:

[...]





Ligt er bij mij toch ook echt aan bij welke winkel je kijkt. Bij de lidl koop ik voornamelijk m'n groente en fruit + noten. Hartstikke gezond! En dan haal ik soms bij de AH nog wat ongezondere meuk. Sja.. als je me dán ziet..Oké, oké, ik geloof je meteen
Alle reacties Link kopieren
quote:Bumba1985 schreef op 20 februari 2017 @ 12:49:

[...]





Interessante cijfers, maar ik vraag me dan wel af hoe ze kunnen bepalen of iets daadwerkelijk door deze oorzaak is ontstaan of gewoon pech is?



Dat kun je ook niet per individueel geval bepalen en zo moet je de cijfers ook niet lezen.

Dit soort cijfers gaat over grote groepen mensen en gevonden verbanden.
.
Alle reacties Link kopieren
quote:amarna schreef op 20 februari 2017 @ 12:49:

[...]





Heb het al een tijd niet gezien, maar ik denk dat een factor (valse) schaamte meespeelt.

Als je ontkent dat je die week 3x een vette afhaalmaaltijd gegeten hebt, is het niet zo.



Het is soms niet eens (onbewust) ontkennen, maar écht niet beseffen.

'Ik eet nooit suiker' (maar wel pastasaus of tomatensoep uit een zak. Of een halve liter fruitsap per dag.)

'Ik ontbijt altijd met museli' (maar dan drie keer zoveel als normaal).

'Ik eet altijd salade' (uit de supermarkt, met kaas of spekjes, croutons ! en een vette dressing)

'Ik maak alles zelf'' (en gooi er dan een pak geraspte kaas over)



Van alcohol word je ook vergeetachtig
.
Ja, pech. Remco Campert is van 1929. Altijd kettingroken. Still going strong!
Alle reacties Link kopieren
quote:Jejoue schreef op 20 februari 2017 @ 13:51:

Ja, pech. Remco Campert is van 1929. Altijd kettingroken. Still going strong!Nou ik zag hem laatst. Die is niet zo strong meer hoor, Maar al wel oud geworden ja.
.
Alle reacties Link kopieren
Ja, en als je het roken wegdenkt, dan verschuiven per niet rokende individu dus de percentages ook, lijkt me.
Later is nu
quote:impala schreef op 20 februari 2017 @ 13:52:

[...]



Nou ik zag hem laatst. Die is niet zo strong meer hoor, Maar al wel oud geworden ja.

Wel wrakkig, ja. Maar moest wel lachen dat hij nog elke dag achter zijn typemachine kruipt.

Denk dat hij wel mazzel heeft met zijn vrouw.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dreamer schreef op 20 februari 2017 @ 13:52:

Ja, en als je het roken wegdenkt, dan verschuiven per niet rokende individu dus de percentages ook, lijkt me.Daar zal in de statistieken rekening mee zijn gehouden, ze proberen de effecten wel apart te berekenen.
.
Alle reacties Link kopieren
hmmmm ik heb net elekkere optimel magere kwark in aardbeismaak gegeten
i want your loving and all your lovers revenge, you and me could write a bad romance
Alle reacties Link kopieren
quote:ladygaga_xx schreef op 20 februari 2017 @ 14:08:

hmmmm ik heb net elekkere optimel magere kwark in aardbeismaak gegetenDie heb ik net gekocht.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
quote:Solomio schreef op 20 februari 2017 @ 14:11:

[...]



Die heb ik net gekocht.hij is heeeeeel lekker
i want your loving and all your lovers revenge, you and me could write a bad romance
Als er minder gerookt wordt veranderen de percentages.

Maar omdat obesitas toeneemt zal het percentage weer stijgen.
Alle reacties Link kopieren
van roken val je juist lekker af, dat mijn manier. kan ik nml nog wel gewoon mn kibbeling eten
i want your loving and all your lovers revenge, you and me could write a bad romance
Alle reacties Link kopieren
quote:ladygaga_xx schreef op 20 februari 2017 @ 14:11:

[...]



hij is heeeeeel lekker

Ik doe er altijd wat gewone kwark doorheen, omdat ik em iets te zoet vind.

Vervolgens schep ik dan net weer te veel gewone kwark erdoorheen en moet er vervolgens weer een beetje zoetstof bij.

De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
quote:Solomio schreef op 20 februari 2017 @ 14:19:

[...]



Ik doe er altijd wat gewone kwark doorheen, omdat ik em iets te zoet vind.

Vervolgens schep ik dan net weer te veel gewone kwark erdoorheen en moet er vervolgens weer een beetje zoetstof bij.

nee... hij is zo lekker en fijn
i want your loving and all your lovers revenge, you and me could write a bad romance
Alle reacties Link kopieren
quote:ladygaga_xx schreef op 20 februari 2017 @ 14:14:

van roken val je juist lekker af, dat mijn manier. kan ik nml nog wel gewoon mn kibbeling etenNicotine blokkeert de receptoren die Insuline productie aansturen. Oftewel, je verwerkt o.a. je glucose langzamer wanneer je rookt. Stop je met roken, dan herstelt dat proces weer, met het risico dat je eerder trek krijgt, eerder een dip en dus geneigd bent meer of vaker te eten.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Alle reacties Link kopieren
quote:impala schreef op 20 februari 2017 @ 13:47:

[...]





Het is soms niet eens (onbewust) ontkennen, maar écht niet beseffen.

'Ik eet nooit suiker' (maar wel pastasaus of tomatensoep uit een zak. Of een halve liter fruitsap per dag.)

'Ik ontbijt altijd met museli' (maar dan drie keer zoveel als normaal).

'Ik eet altijd salade' (uit de supermarkt, met kaas of spekjes, croutons ! en een vette dressing)

'Ik maak alles zelf'' (en gooi er dan een pak geraspte kaas over)



Van alcohol word je ook vergeetachtig Daarom weeg ik tegenwoordig veel dingen af die ik eet. En ik voer in wat ik gegeten heb per ingrediënt (inclusief bakboter/zonnebloemolie), als ik dan kaas gebruik staat dat er gewoon keurig bij.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
quote:Solomio schreef op 20 februari 2017 @ 11:43:

[...]



Als je wel wilt afvallen is suiker ook niet zo'n probleem. Ik let op calorieën en maak me niet druk over waar die calorieën vandaan komen.Dat lijkt me ook nogal een misvatting. Daarmee zeg je dus eigenlijk dat suiker geen dikmaker is? Of zie ik dat verkeerd?
Alle reacties Link kopieren
quote:Baudolino schreef op 20 februari 2017 @ 17:12:

[...]





Dat lijkt me ook nogal een misvatting. Daarmee zeg je dus eigenlijk dat suiker geen dikmaker is? Of zie ik dat verkeerd?Calorieën zijn dikmakers, die zitten niet alleen in suiker, dat zegt Solo. Als je niet teveel suiker eet, kun je er best mee afvallen.
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven