Groente bij stoofvlees

11-03-2014 18:39 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Binnenkort staat er hier weer stoofvlees op tafel. Sinds ik het eindelijk onder de knie heb doe ik niets liever dan dat maken . Maar wat voor groente serveer je nu bij stoofvlees? Traditioneel hoort er rode kool bij geloof ik, of bietjes (haal die altijd door elkaar), maar daar zijn we hier in huis niet zo weg van . Nu eten we het soms zonder groente erbij, en soms met wortel en champignongs enzo meegestoofd (boeuf bourguignon). Maar ik wil ook wel eens iets anders. De meeste groente die ik vaak maak vind ik allemaal niet zo passen bij stoofvlees. Maar wat dan wel? Wat serveren jullie bij stoofvlees?



En nog iets: wanneer is het 'groente' en wanneer 'groenten'? Twijfel er elke keer over en wil het nu weleens weten
Sperziebonen
Zie hier voor groente/groenten/groentes.

https://onzetaal.nl/taala ... groente-groenten-groentes



En wij eten idd. eigenlijk altijd rode kool bij stoofvlees. Maar sperziebonen lijken me ook prima en broccoli kan toch overal bij.
ik stoof paprika, ui en tomaat mee

liefst eet ik het met gekookte aardappels en ijsbergsla, heerlijk
het is groentE als je er 1 voor kan zetten

je kookt het zonder (1) groente, enkelvoud



De meeste groente die ik vaak maak vind ik allemaal niet zo passen bij stoofvlees

dit is meervoud, moet dus een N achter
Doperwten.



En sjalotten meestoven is ook lekkah!
Bij mij gaat er ui, paprika, champignons, tomaat en verse erwtjes door. Soms inderdaad nog wat sla er op je bord bij
Alle reacties Link kopieren
Kan van alles bij toch? Sperziebonen, bloemkool, spruitjes, snijbonen, spinazie, maar ook bij allerlei soorten stamppot. Vooral hutspot is een klassieker met stoofvlees, erg lekker!
kan allebei zie ik in de uitleg
quote:SillySill schreef op 11 maart 2014 @ 18:47:

Kan van alles bij toch? Sperziebonen, bloemkool, spruitjes, snijbonen, spinazie, maar ook bij allerlei soorten stamppot. Vooral hutspot is een klassieker met stoofvlees, erg lekker!bij hutspot en rode kool maak ik juist graag hachee van varkensvlees
Friet hoort daarbij, zelfgesneden friet.

En als je persé iets van groente wil een frisse salade.
Alle reacties Link kopieren
Ik stoof meestal ui, wortel en bleekselderij mee, liefst uren en uren lang, zodat alle smaken helemaal in elkaar opgaan, en serveer dan met bloemkool die nog wel een beetje bite heeft.
Alle reacties Link kopieren
Hutspot.
Alle reacties Link kopieren
Een lekkere stamppot doet het altijd goed, andijvie/boerenkool/groene kool/ spitskool/prei.



Persoonlijk vind ik salade niet zo lekker erbij, en friet ook niet.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
http://www.kayotic.nl/blog/tag/oven-baked-carrots
Alle reacties Link kopieren
quote:SillySill schreef op 11 maart 2014 @ 18:47:

Kan van alles bij toch? Sperziebonen, bloemkool, spruitjes, snijbonen, spinazie, maar ook bij allerlei soorten stamppot. Vooral hutspot is een klassieker met stoofvlees, erg lekker!



Idd, spruitjes, boontjes of sugarsnaps, iets met uien en paprika/champignons, stamppotten, doperwtjes, broccolie of bloemkool, worteltjes. Lekkerste is idd rode kool met appeltjes of bietjes met uitjes maar dat vind je niet lekker lees ik.



Allerlei aardappeldingen, van puree tot aardappelkroketjes vind ik er lekker bij, maar ook bijv doperwtenpuree of spinaziepuree.

Of maak iets geks erbij als gevulde uien of gevulde paprika of courgettes.



Ik zal nu wel wat lekkere dingen vergeten maar dit zijn al heel wat lekkere dingen.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
Vandaag weer gekocht toevallig Iers rundsvlees!



De eerste dag serveer ik het met hutspot en de tweede dag (istie nog lekkerder) met verse patat en een salade.



Smullen!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind spruitjes lekker bij stoof en ook gestoomde brocoli.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
groene salade

geen frietjes
not all who wander are lost
Hier in WestBrabant en in Vlaanderen ook is 'n frietje stoof een begrip. Daar hoort niet eens groente bij.
Eens met Elninjoo zelf gesneden friet heerlijk !
Patat stoofvlees met knoflooksaus <3 is in't Noorden ook niemand vreemd hoor!



Ik doe het liefst vijgenjam en bier in mijn stoofvlees en serveer er dan broccoli, bloemkool of sperziebonen bij.
Alle reacties Link kopieren
Wortelenstamppot bij stoofvlees is hier op afstand het meest populair.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Wat voor recept gebruik jij voor je stoofvlees TO?
Alle reacties Link kopieren
Ik sttof inderdaad altijd wortel en ui mee, soms paprika;

Stoofvlees is ook heerlijk met zelfgemaakte appelmoes

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven