Halve rauwe bloemkool over

12-10-2014 20:03 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zo zeg, ik had een bloemkool gekocht niet normaal zo groot. Dus de helft maar gekookt, met een lekker sausje, aardappeltjes en een tartaartje. Maar goed, wat ga ik morgen met de rest van de bloemkool doen?

Iemand een lekker idee?
Bloemkoolsoep. In een curry doen
Alle reacties Link kopieren
lekker zo eten als tussendoortje, eventueel met een dipsausje
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
Zit op dit eigenste moment rauwe bloemkoolroosjes met eigengemaakt whisky-cocktailsaus te snoepen:) Morgen bloemkool even in een beetje olijfolie stoven, beetje knoflook en ui erbij, kippenbouillon erbij. Gaar koken, mixen, beetje room erbij en afbakstokje. Heerlijk soepje!
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
dippen in kaasfondue
Alle reacties Link kopieren
Kaasfonduen!
We all gonna die, we bleed from similar veins..
Alle reacties Link kopieren
In een salade verwerken. Je kun bloemkool goed bewaren in de koelkast. Dinsdag is hij zeker nog goed.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Soepie maken, grillen met een tahin sausje, salade maken, half gaar koken en dan door een beslagje halen en frituren.... Opties genoeg!
Lekker in de lunchbox morgen. Met een dipje. Ik zou het wel weten :-)
Alle reacties Link kopieren
Soep maken!
ik maak vaak als snelle hap een curry met bloemkool. Currypasta kan je vrij simpel zelf maken of gewoon uit een potje (gele currypasta van koh thai is lekker, of de gele van blue elephant, die is wat scherper) als je die kruiden niet standaard in huis hebt. Olie in de pan, sjalotje aanfruiten, geperste of gehakte knoflook erbij, de currypasta even meebakken, bloemkool erbij en de hele boel door elkaar husselen. Afblussen met een blikje kokosmelk (ik gebruik altijd die van nutco, want die is half zo vet) en zachtjes laten pruttelen. Pinda's erdoor is lekker. Verse koriander hakken en eroverheen voor het opdienen. Serveren met rijst, naanbrood of papadums.
Alle reacties Link kopieren
Half gaar koken met een beetje zout, door een losgeklopte ei halen, dan door de bloem en in (olijf)olie bakken.
Alle reacties Link kopieren
Wat een heerlijke ideeen!

Ik denk dat het de bloemkoolsoep wordt
Bloemkoolpuree, bloemkool uit de oven, curry, soep, door de ovenpasta.
Alle reacties Link kopieren
Hoe maak je de bloemkool uit de oven matroesjka?
Zo bijvoorbeeld: http://www.pinterest.com/pin/284923113895327298/
Maar je kunt het ook met heel veel andere kruiden doen. Maar net wat je lekker vindt.
quote:rosanna08 schreef op 12 oktober 2014 @ 20:04:

lekker zo eten als tussendoortje, eventueel met een dipsausje Ik moest hier hardop om lachen, maar het is volgens mij serieus bedoeld
Alle reacties Link kopieren
Gewoon rauw met cocktailsaus! Met wat whisky in natuurlijk...
Alle reacties Link kopieren
Wat heerlijk matroesjka!



Weet iemand of je bij soep (als je geen staafmixer hebt) de soep ook kan zeven?
Alle reacties Link kopieren
quote:nephthys schreef op 12 oktober 2014 @ 20:41:

Gewoon rauw met cocktailsaus! Met wat whisky in natuurlijk...Ja, rauw met een dipsausje!
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
Alle reacties Link kopieren
quote:betjebig schreef op 12 oktober 2014 @ 20:39:

[...]



Ik moest hier hardop om lachen, maar het is volgens mij serieus bedoeld nou en of! Waarom moest je er om lachen?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Ik weet niet of bloemkoolsoep zeven wel een succes wordt. Bloemkool is natuurlijk best een harde groente dus dat zou best nog wel een rotklusje kunnen worden. Maar je kunt ook gewoon voor een tientje een staafmixer halen bij blokker
Alle reacties Link kopieren
Geroosterde bloemkool is erg lekker om eens uit te proberen

Recept geroosterde bloemkool
Alle reacties Link kopieren
quote:matroesjka_ schreef op 12 oktober 2014 @ 21:02:

Ik weet niet of bloemkoolsoep zeven wel een succes wordt. Bloemkool is natuurlijk best een harde groente dus dat zou best nog wel een rotklusje kunnen worden. Maar je kunt ook gewoon voor een tientje een staafmixer halen bij blokker Ik heb een geweldige keukenmachine . Kan het ook in de blender?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven