hazelnootpasta zonder cacao

17-10-2014 15:46 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo, 7 jaar geleden heb ik eens bij een vriendin pasta op brood gegeten die smaakte naar de binnenkant van een kinder bueno (hazelnootijs-achtig). En sinds ik dat heb gegeten ben ik er naar op zoek. Ik heb al in iedere supermarkt enzo gekeken en niemand weet waar ik het over heb. Inmiddels zijn we niet echt vriendinnen meer, dus durf het niet meer aan haar te vragen! Misschien weten jullie waar het te koop is? Alvast bedankt!
Bedoel je dan niet iets als notenpasta? Omdat je schrijft zonder cacao?
Alle reacties Link kopieren
Heb je al bij de Marqt of Estafette of andere natuurvoedingswinkel gekeken naar de notenpasta's?
Alle reacties Link kopieren
Natuurvoedingswinkel al geprobeerd ?
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
http://www.horizonnatuurvoeding.nl/monk ... index.html
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Bij de natuurwinkel of gewoon bij de Appie bij de afdeling bio producten hebben ze allerlei notenpasta's zonder verdere toevoegingen (dus geen suiker, olie of cacao) ik weet van Appie dat ze een amandelversie hebbben, een gemengde waar ook hazelnoten in zitten en volgens mij een cashew. Probeer die eens!
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik ben zonet bij een biologische eetwinkel geweest, maar daar hadden ze wel van die notenpasta's die meer op pindakaas lijken. Ik bedoel meer hazelnootijs maar dan is chocopasta. Al klinken die andere dingen ook erg lekker!
Alle reacties Link kopieren
Koop hazelnoten rauw en ongezouten en gooi deze in een keukenmachine, paar minuten laten draaien evt wat olie toevoegen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Is zeker het proberen waard, maar dan smaakt het waarschijnlijk toch niet naar de binnenkant van een kinder bueno
Alle reacties Link kopieren
Je kan notenpasta wat smeuiger maken door er water doorheen te roeren. Het wordt dan ook lichter van kleur. Gewoon in een kommetje: paar eetlepels notenpasta, geleidelijk water erdoorheen roeren/prakken.



Of misschien heb je een mengsel van notenpasta met honing gegeten.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet wat je bedoelt. Ik eet het weleens in hotels in Duitsland. (lekker goedkoop, er zit geen cacao in en kan door voor 'chocoladepasta')

Hoe het heet
Alle reacties Link kopieren
quote:rastan schreef op 17 oktober 2014 @ 15:52:

Bij de natuurwinkel of gewoon bij de Appie bij de afdeling bio producten hebben ze allerlei notenpasta's zonder verdere toevoegingen (dus geen suiker, olie of cacao) ik weet van Appie dat ze een amandelversie hebbben, een gemengde waar ook hazelnoten in zitten en volgens mij een cashew. Probeer die eens!Oh echt? Daar moet ik ook eens op uit dan. Ik krijg van alles waar cacao in zit enorme pukkels. Amandel pasta klinkt lekker!
Al die notenpasta's zijn hartig. Wat TO bedoelt is zoet, als het naar Kinderbueno smaakt.
Alle reacties Link kopieren
Bij de turk!
Alle reacties Link kopieren
http://www.turksesupermarkt.nl/honing-jam.htm



Ergens onderaan de pagina, deze is met stukjes maar in de meeste Turkse winkels ook zonder stukjes.
Zoek je niet gewoon praline-pasta?
Bij de Turkse winkel!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt!! ik ga morgen bij een turkse winkel kijken en anders praline pasta proberen
Alle reacties Link kopieren
quote:ztrdg schreef op 17 oktober 2014 @ 19:47:

Bij de Turkse winkel!

De notenpasta's bij de turk zijn toch ook gewoon een soort pindakaas, maar dan met andere noten?

TO zoekt volgens mij echt nutella of iets dergelijks, maar dan zonder cacao



Wat je zou kunnen doen is een cacao-vrije pasta zoeken (soms zie je broodpasta's met witte chocola bijvoorbeeld) en dan daar gemalen hazelnoten/klein schepje hazelnotenpasta doorheen roeren.
Alle reacties Link kopieren
quote:affanato schreef op 17 oktober 2014 @ 19:56:

Bedankt!! ik ga morgen bij een turkse winkel kijken en anders praline pasta proberen Praline-pasta's voor op brood bevatten eigenlijk altijd cacao, dus wel even de ingrediënten lezen voor je die koopt.
Alle reacties Link kopieren
Ovomaltine-pasta misschien?
't Is al met al een heel gedoe

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven